Receptai norintiems išsilaikyti smulkiesiems

Ilona Lepp, „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalyse, sako, kad vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių pirkėjų pasitenkinimą Lietuvoje, yra apsipirkimo patogumas, t. y. galimybė greitai rasti visko, ko reikia, vienoje parduotuvėje. Didieji gali gana lengvai patenkinti šį pirkėjų poreikį, t. y. pateikti tinkamą, platų asortimentą, iš kurio kiekvienas gali išsirinkti. Be to, erdvios parduotuvės suteikia malonią pirkimo patirtį, gausių akcijų.
„Mažiausios parduotuvės iki 100 kv. m negali patenkinti šio pirkėjų poreikio, todėl jų skaičius Lietuvoje krinta pastaruosius dvidešimt metų. Smulkusis verslas Lietuvoje gali konkuruoti tik patenkindamas specifinius ir nestandartinius pirkėjų poreikius, siūlydamas specializuotą asortimentą, todėl svarbi nišų ir unikalumo paieška“, – pabrėžia p. Lepp.
Be to, smulkiojo verslo atstovai taip pat turi galimybę būti arčiau pirkėjų, asmeniškai juos aptarnaudami, įsiklausydami į poreikius, patardami ar rekomenduodami. Visa tai, anot p. Lepp, turėtų būti išnaudojama kaip dar vienas smulkiojo verslo pranašumas.
Pašnekovė pabrėžia, kad prekybos tinklai taiko skirtingas strategijas – vieni orientuojasi į parduotuvių atnaujinimą ir modernizaciją, kiti – į mažesnių parduotuvių plėtrą, bet buvimą „arčiau pirkėjo“, dar kiti – į prekybos ploto plėtrą ir skirtingą parduotuvių pobūdį.
„Teigti, kad bendras parduotuvių skaičius lemia apyvartos dydį, tikrai negalime, nes tai tiesiogiai priklauso nuo pasirinktos tinklo strategijos, parduotuvių pobūdžio ir vietos“, – sako ji.
Ponia Lepp teigia, kad nauji rinkos dalyviai Lietuvoje taip pat paprastai sulaukia nemažai dėmesio, o, esant susidomėjimui, tikėtina, kad senbuvių užimamos rinkos dalys koreguosis.
„Visgi viskas priklausys nuo to, kaip nauji dalyviai sugebės rasti nišas, patenkinti pirkėjų poreikius ir sudominti juos savo unikalumu“, – vertina p. Lepp.
Dėmesys rinkodarai
Be to, prekybos tinklai, jausdami didžiulę konkurenciją, skiria daug dėmesio rinkodaros ir socialinei veiklai. Jie nuolat vykdo įvairius socialinės atsakomybės ir labdaros projektus.
„Nors vis dar daug vyksta įprastų akcijų, vis daugiau dėmesio skiriama asmeniniams pasiūlymams, kurių esmė – individualus akcinis pasiūlymas pagal konkretaus pirkėjo poreikius ir įpročius“, – pabrėžia p. Lepp.
Prekybos tinklai neapsiriboja tradiciniais komunikacijos kanalais ir yra ypač aktyvūs socialiniuose tinkluose. O, reaguodami į besikeičiančius pirkėjų poreikius ir pasaulines tendencijas, jie nuolat peržiūri asortimentą ir pristato aktualių naujovių, tokių kaip produktai be gliuteno, premium prekės ženklai.
„Susirūpinimas sveikata yra vienas didžiausių Lietuvos vartotojų rūpesčių. Reaguodami prekybos tinklai aktyviai dirba su vaisių, daržovių kategorija“, – tendenciją nurodo p. Lepp.