E. parduotuvėms siūlo kainas lyginantį robotą

Publikuota: 2015-11-15
Arūnas Vizickas, kainų lyginimo versle – ne naujokas, jis buvo kainų palyginimo „startuolio“ „PriceOn“ valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Arūnas Vizickas, kainų lyginimo versle – ne naujokas, jis buvo kainų palyginimo „startuolio“ „PriceOn“ valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Arūnas Vizickas, buvęs kainų palyginimo „startuolio“ „PriceOn“ valdybos pirmininkas ir bendrovės „LTk Capital“ e. verslo plėtros vadovas, imasi nuosavo kainų lyginimo verslo. Pono Vizicko produktas „Go4price“ leidžia e. prekybininkams naudoti lyginamąją reklamą. Kainas lygins ir reklamos skydelius internete prižiūrės algoritmas.

Ne viena ir ne dvi šalies įmonės buvo nubaustos už lyginamąją reklamą. Todėl rinkoje susiformavo nuomonė, kad tokia praktika yra nelegali. Tačiau taip nėra, Konkurencijos taryba Lietuvos prekybininkams iki šiol skyrė baudų tik dėl lyginamosios reklamos taisyklių nesilaikymo, tikina p. Vizickas.

Konkurencijos taryba patvirtina: lyginamoji reklama leidžiama, tik reikia laikytis griežtų Reklamos įstatyme numatytų reikalavimų.

Šie išdėstyti Reklamos įstatymo 6-ame straipsnyje. Jų esmė tokia: galima lyginti tik identiškus produktus tuo pačiu metu. T. y. reklamoje turi būti nurodyta data ir laikas, kada darytas palyginimas. Esą interneto parduotuvių atveju kainas geriausiai tikrinti ir prireikus reklamos skydelyje keisti kas pusvalandį. Lyginamosiose reklamose taip pat reikėtų vengti abstrakčių pareiškimų, kaip antai „mažiausia kaina rinkoje“. Būtina nurodyti, su kokiomis kitomis parduotuvėmis palyginus ir kada minima kaina buvo mažiausia.

Nubraukiant kainas ir parašant mažesnes, būtina pagrįsti ir turėti įrodymų, kodėl būtent tokia, o ne kitokia kaina yra nubraukta: nubraukta gali būti tik ankstesnė kaina buvusi besireklamuojančioje parduotuvėje, konkurentų siūloma arba gamintojo rekomenduojama kaina.

Darbą atliks kompiuteris

Ponas Vizickas su 4 žmonių komanda kol kas dirba individualios veiklos pagrindu.

„Čia dar yra ankstyvos stadijos „startuolis“. Šiuo metu testuojam produktą su keliais potencialiais užsakovais, derinam reklamos skydelių dizainą. Kai viską sudėliosime į vietas, bus įregistruota ir UAB“, – sako p. Vizickas.

Sprendimas pritaikytas e. prekybai – sukurtas algoritmas, kuris kas keletą minučių tikrina konkrečių užsakovo konkurentų svetaines ir lygina tam tikrų konkrečių produktų kainas su užsakovo siūlomomis. Kuriose svetainėse ieškoti, nurodo „Go4price“ klientas.

Kainų palyginimo fizinėse mažmeninės prekybos vietose „Go4price“ vardu veikianti komanda kol kas nesiims, nes tam reikia darbuotojų, kurie nuolatos vaikščiotų po parduotuves ir tikrintų kainas.

„Mes siūlome techninį sprendimą interneto prekybai – interaktyvų, savaime besikeičiantį reklamos skydelį, atitinkantį visas Reklamos įstatymo nuostatas. Klientas pasirenka prekes, kurių kainas nori rodyti tame skydelyje ir lyginti su konkurentų kainomis, o mes šią informaciją ištransliuojame. Galime tokią reklamą siuntinėti e. laiškais, dėti į „Facebook“, kliento svetainę, naujienų portalus arba kitus tinklalapius. Tai jau priklauso nuo užsakovo“, – aiškina p. Vizickas.

Reklamos transliavimo principas toks: prekei nustatomas minimalus skirtumas (% arba Eur) ir, kol toks skirtumas yra, reklama rodoma. Jei konkurentas pakeičia kainą, „Go4price“ algoritmas tai užfiksuoja ir reklamos skydelyje pradedamas rodyti palyginimas su kito konkurento kainomis arba imami lyginti kiti produktai.

Jei projektas pasiteisins, p. Vizickas planuoja plėsti veiklą į Baltijos šalis, vėliau į Jungtinę Karalystę (JK), paskui į JAV ir rusakalbes valstybes.

Klientų atsiras

Vytautas Vorobjovas, Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos (ELKOMA) vadovas ir keleto e. parduotuvių savininkas, sako, kad dėl „Go4price“ veiklos modelio rinkoje tikriausiai atsiras nepatenkintų prekybininkų. Bet, vertinant paslaugą pirkėjų požiūriu, anot jo, tai bus tikras saldainis, nes lietuviai įpratę ieškoti nuolaidų bei mažiausių kainų ir yra pasiryžę kovoti dėl kiekvieno euro.

„Vadinamieji kainų agregatoriai labai populiarūs užsienyje. Tik daugelyje šalių įmonės pačios pateikia jiems savo kainas, nes tai padeda parduoti daugiau. Kaip pavyzdį galiu paminėti kaimynų latvių portalą salidzini.lv. O „Go4price“ kainą ištrauks, nori tu to ar nenori. Tai reiškia, kad rinkoje neišvengiamai atsiras nelaimingų ir nepatenkintų“, – teigia p. Vorobjovas.

Be to, pabrėžia ELKOMA vadovas, p. Vizickui dar reikės gerokai paplušėti, reklamuojant savo paslaugas ir pritraukianti klientų, nes šiuo metu lyginamoji reklama Lietuvoje yra savotiškas tabu.

Straipsnis lapkričio 5 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„NEO Finance“ paslaugą „Neopay“ pasiūlė ir Latvijoje

Lietuvos finansų technologijų startuolis „NEO Finance“ žengė į Latviją, kur pasiūlė mokėjimo inicijavimo...

Technologijos
2020.01.17
„Google“ sugalvojo, kaip įvykdyti EK reikalavimus ir iš to dar uždirbti Premium

„Google“, kuriai Europos Komisija (EK) 2018 m. skyrė beveik 5 mlrd. USD baudą (4,3 mlrd. Eur), rado būdą,...

Technologijos
2020.01.16
„Rocket Software“ Vilniuje atidaro kompetencijų centrą

JAV informacinių technologijų bendrovė „Rocket Software“, besispecializuojanti įmonių veiklos modernizavimo...

Technologijos
2020.01.16
„Telia“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų interneto ryšį 1

Bendrovė „Telia Lietuva“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų internetą. Ši technologija, užtikrinanti ryšį su...

Technologijos
2020.01.16
„Fintech“ rinka: ko galime tikėtis 2020-aisiais Premium

Naujos technologijos ir besikeičiantys vartotojų poreikiai pastaraisiais metais sudrebino finansinių paslaugų...

Paslaugos
2020.01.16
I. Survila pardavė beveik visas „Citybirds“ akcijas, „Unicorn Scooters“ – ant prekystalio Premium

Paspirtukus gaminančios „Citybirds“ įkūrėjas Ignas Survila pardavė didžiąją dalį turėtų bendrovės akcijų ir...

Technologijos
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Lietuvoje įkurtas pirmasis „fintech“ verslo klasteris

Lietuvoje sparčiai augantis finansinių technologijų („fintech“) sektorius žengia klasterizacijos...

Technologijos
2020.01.15
„Fima“ už 0,76 mln. Eur modernizuos stebėjimo sistemą Baltarusijos pasienyje 

Iki šių metų pabaigos planuojama atnaujinti Padvarionių užkardos (Bajorų kaimas, Medininkų sen., Vilniaus...

Technologijos
2020.01.15
Įdomiausios parodos „CES 2020“ inovacijos ir prototipai Premium

Kasmetė technologijų paroda CES vis nustebina, pralinksmina, o kartais palieka be žado ir priverčia mintyse...

Technologijos
2020.01.14
„Revolut Bank“ jungiasi prie Lietuvos bankų asociacijos 4

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų (fintech) startuolis „Revolut“, Lietuvoje kuriantis...

Finansai
2020.01.14
Startuolis pasikinkė griežtėjančios pinigų plovimo prevencijos idėją Premium 3

Lietuvoje įkurtas reguliavimo technologijų, arba „regtech“, startuolis „Amlyze“ sukūrė pirmą Lietuvoje...

Rinkos
2020.01.14
Steigiamas 900 mln. Eur Inovacijų skatinimo fondas, veiks iki 2040 m. 

Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo steigti Inovacijų skatinimo fondą,kuris pritrauktų investicijų į...

Pramonė
2020.01.13
„Tele2“ atidarė nuosavą kontaktų centrą

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ atidarė nuosavą kontaktų centrą, kurio padaliniai įsikūrė Vilniuje ir...

Paslaugos
2020.01.13
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Tik 1 iš 14 išradimų Lietuvoje sukuria moterys, siekiama tai pakeisti 2

Siekiant paskatinti moterų verslumą ir pagerinti lyčių balansą inovatorių bendruomenėje, startuoja iniciatyva...

Technologijos
2020.01.13
Pasitraukus „MailChimp“, lietuvių „Omnisend“ patrigubino pajamas Premium 1

Integruotos rinkodaros bendrovė „Omnisend“ pernai gavo apie tris kartus daugiau pajamų nei 2018 m. Įmonės...

Paslaugos
2020.01.13
5 technologijos, pakilusios iš pelenų Premium

Inovatyvias technologijas vartotojų kartais sunkiai priima. Dažnai taip nutinka todėl, kad kartu su nauju...

Technologijos
2020.01.11
Dirbtinio intelekto kūrėjas G. Pekšys: mokslas yra verslo daugiklis Premium

Gediminas Pekšys, matematikas, dirbtinio intelekto sprendimus medicinai kuriančio startuolio „Oxipit“ vadovas...

Laisvalaikis
2020.01.11
Išaugusi „Cherry servers“ pakeitė vadovą Premium

Pastaruosius kelis metus Šiaulių bendrovei „Cherry Servers“ vadovavęs Artūras Lazejevas profesiniame tinkle...

Paslaugos
2020.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau