E. parduotuvėms siūlo kainas lyginantį robotą

Publikuota: 2015-11-15
Arūnas Vizickas, kainų lyginimo versle – ne naujokas, jis buvo kainų palyginimo „startuolio“ „PriceOn“ valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Arūnas Vizickas, kainų lyginimo versle – ne naujokas, jis buvo kainų palyginimo „startuolio“ „PriceOn“ valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Arūnas Vizickas, buvęs kainų palyginimo „startuolio“ „PriceOn“ valdybos pirmininkas ir bendrovės „LTk Capital“ e. verslo plėtros vadovas, imasi nuosavo kainų lyginimo verslo. Pono Vizicko produktas „Go4price“ leidžia e. prekybininkams naudoti lyginamąją reklamą. Kainas lygins ir reklamos skydelius internete prižiūrės algoritmas.

Ne viena ir ne dvi šalies įmonės buvo nubaustos už lyginamąją reklamą. Todėl rinkoje susiformavo nuomonė, kad tokia praktika yra nelegali. Tačiau taip nėra, Konkurencijos taryba Lietuvos prekybininkams iki šiol skyrė baudų tik dėl lyginamosios reklamos taisyklių nesilaikymo, tikina p. Vizickas.

Konkurencijos taryba patvirtina: lyginamoji reklama leidžiama, tik reikia laikytis griežtų Reklamos įstatyme numatytų reikalavimų.

Šie išdėstyti Reklamos įstatymo 6-ame straipsnyje. Jų esmė tokia: galima lyginti tik identiškus produktus tuo pačiu metu. T. y. reklamoje turi būti nurodyta data ir laikas, kada darytas palyginimas. Esą interneto parduotuvių atveju kainas geriausiai tikrinti ir prireikus reklamos skydelyje keisti kas pusvalandį. Lyginamosiose reklamose taip pat reikėtų vengti abstrakčių pareiškimų, kaip antai „mažiausia kaina rinkoje“. Būtina nurodyti, su kokiomis kitomis parduotuvėmis palyginus ir kada minima kaina buvo mažiausia.

Nubraukiant kainas ir parašant mažesnes, būtina pagrįsti ir turėti įrodymų, kodėl būtent tokia, o ne kitokia kaina yra nubraukta: nubraukta gali būti tik ankstesnė kaina buvusi besireklamuojančioje parduotuvėje, konkurentų siūloma arba gamintojo rekomenduojama kaina.

Darbą atliks kompiuteris

Ponas Vizickas su 4 žmonių komanda kol kas dirba individualios veiklos pagrindu.

„Čia dar yra ankstyvos stadijos „startuolis“. Šiuo metu testuojam produktą su keliais potencialiais užsakovais, derinam reklamos skydelių dizainą. Kai viską sudėliosime į vietas, bus įregistruota ir UAB“, – sako p. Vizickas.

Sprendimas pritaikytas e. prekybai – sukurtas algoritmas, kuris kas keletą minučių tikrina konkrečių užsakovo konkurentų svetaines ir lygina tam tikrų konkrečių produktų kainas su užsakovo siūlomomis. Kuriose svetainėse ieškoti, nurodo „Go4price“ klientas.

Kainų palyginimo fizinėse mažmeninės prekybos vietose „Go4price“ vardu veikianti komanda kol kas nesiims, nes tam reikia darbuotojų, kurie nuolatos vaikščiotų po parduotuves ir tikrintų kainas.

„Mes siūlome techninį sprendimą interneto prekybai – interaktyvų, savaime besikeičiantį reklamos skydelį, atitinkantį visas Reklamos įstatymo nuostatas. Klientas pasirenka prekes, kurių kainas nori rodyti tame skydelyje ir lyginti su konkurentų kainomis, o mes šią informaciją ištransliuojame. Galime tokią reklamą siuntinėti e. laiškais, dėti į „Facebook“, kliento svetainę, naujienų portalus arba kitus tinklalapius. Tai jau priklauso nuo užsakovo“, – aiškina p. Vizickas.

Reklamos transliavimo principas toks: prekei nustatomas minimalus skirtumas (% arba Eur) ir, kol toks skirtumas yra, reklama rodoma. Jei konkurentas pakeičia kainą, „Go4price“ algoritmas tai užfiksuoja ir reklamos skydelyje pradedamas rodyti palyginimas su kito konkurento kainomis arba imami lyginti kiti produktai.

Jei projektas pasiteisins, p. Vizickas planuoja plėsti veiklą į Baltijos šalis, vėliau į Jungtinę Karalystę (JK), paskui į JAV ir rusakalbes valstybes.

Klientų atsiras

Vytautas Vorobjovas, Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos (ELKOMA) vadovas ir keleto e. parduotuvių savininkas, sako, kad dėl „Go4price“ veiklos modelio rinkoje tikriausiai atsiras nepatenkintų prekybininkų. Bet, vertinant paslaugą pirkėjų požiūriu, anot jo, tai bus tikras saldainis, nes lietuviai įpratę ieškoti nuolaidų bei mažiausių kainų ir yra pasiryžę kovoti dėl kiekvieno euro.

„Vadinamieji kainų agregatoriai labai populiarūs užsienyje. Tik daugelyje šalių įmonės pačios pateikia jiems savo kainas, nes tai padeda parduoti daugiau. Kaip pavyzdį galiu paminėti kaimynų latvių portalą salidzini.lv. O „Go4price“ kainą ištrauks, nori tu to ar nenori. Tai reiškia, kad rinkoje neišvengiamai atsiras nelaimingų ir nepatenkintų“, – teigia p. Vorobjovas.

Be to, pabrėžia ELKOMA vadovas, p. Vizickui dar reikės gerokai paplušėti, reklamuojant savo paslaugas ir pritraukianti klientų, nes šiuo metu lyginamoji reklama Lietuvoje yra savotiškas tabu.

Straipsnis lapkričio 5 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
ES finansavimo bangos stumdo aukštąjį mokslą Premium

Lietuvos universitetų tinklas, kaip žinoma, išgyvena ne pačius geriausius laikus: studentų mažėja,...

Fondų valdytojai: pasiruošti reformai reiktų mažiausiai metų

Lietuvos pensijų fondų valdytojai atkreipia dėmesį, kad Seimui ruošiantis pensijų reformai pritarti dar...

Rinkos
13:18
Parduota Kaune biurą turinti „Callcredit“ Premium

JAV kredito rizikos vertinimo ir informacinių sprendimų kompanija „TransUnion“  užbaigė Jungtinės Karalystės...

Muskas įvardijo valstybę, pirmaujančią kovoje dėl „Gigafactory“ 12

JAV verslininko Elono Musko vadovaujama elektra varomų automobilių gamintoja „Tesla“ planuoja Europoje...

„Instagram“ pristatė ilgų vaizdo klipų platformą, konkuruos su „Youtube“

„Facebook“ priklausantis socialinis tinklas „Instagram“ trečiadienį pristatė programėlę išmaniesiems, skirtą...

Vyriausybė šalies IT ūkį patikėjo Ūkio ministerijai 8

Trečiadienį Vyriausybė pritarė siūlymui skirti Ūkio ministeriją šalies skaitmeninės politikos formuotoja. Iki...

Technologijos
2018.06.20
Pietų Korėjoje – 30 mln. USD vertės kriptovaliutų vagystė

Pietų Korėjos kriptovaliutų birža „Bithump“ paskelbė, kad buvo apvogta – iš jos dingo 30 mln. USD vertės...

Rinkos
2018.06.20
Požiūris niekada nepasiduoti kainavo nuostolių, bet užaugino iki 9 šalių Premium 1

Vienas baldų prekybos internetu UAB „Baldai1“ verslo modelis devyniose rinkose, kone pusantro šimto...

Mano verslas
2018.06.20
„Facebook“ darbo jėgos planuotojas: kaip žinoti, kokių žmonių reikės ateityje Premium

Planuodamos, kiek ir kokių darbuotojų reikės, bendrovės vis dar dažnai remiasi savo nuojauta ir nuomone, o ne...

Vadyba
2018.06.19
„Volkswagen“ bendradarbiaus su Lietuvos startuoliu „carVertical“ 3

Lietuvių projektas „carVertical“ laimėjo „Volkswagen“ organizuotą jaunų įmonių konkursą ir pateko į...

Transportas
2018.06.19
Startuolio išsirinkimas investavimui: kaip nesudeginti pinigų  Premium 5

Akcijos, obligacijos ar nekilnojamasis turtas yra įprasta investicinio portfelio dedamoji, tačiau lygiai taip...

Rinkos
2018.06.19
„Mosta“: valstybės lėšos mokslo ir studijų finansavimui mažėjo 6

Mokslo ir studijų finansavimas iš valstybės biudžeto kasmet menksta. Moksliniams tyrimams ir eksperimentinei...

Technologijos
2018.06.19
Baterijų era eina į pabaigą, ir tai daiktų interneto nuopelnas 6

Baterijos ilgą laiką buvo ir vis dar tebėra vienas iš svarbiausių nešiojamų išmaniųjų įrenginių komponentų.

Technologijos
2018.06.19
„AirFaas“ randa gamykloms užsakymų, o produktų kūrėjams – gamintojus Rėmėjo turinys

„AirBnB“ pramonininkams – taip pristatoma naujoji suomių kompanijos „Combi Works“ sukurta platforma internete...

Pramonė
2018.06.19
Į Europą grįžta investuotojai – kaip jų privilioti į Lietuvą Premium 3

Keturios iš dešimties Europoje veikiančių įmonių planuoja plėtrą, 12% į Europą dar neatėjusių bendrovių...

Verslo aplinka
2018.06.19
Lietuvoje indai kurs vairavimo sistemą savavaldžiams automobiliams Premium 3

Karinei žvalgybai produktus kurianti Indijos „Tonbo Imaging“ Lietuvoje planuoja įsteigti mokslinę...

Pramonė
2018.06.19
„Alnai“ nepavyko apskųsti „Sodros“ sprendimo nutraukti konkursą

Milaknių šeimos valdomos IT grupės „Alna“ verslo valdymo sprendimų kūrimo bendrovei „Alna Business Solutions“...

Technologijos
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Google“ investuoja 550 mln. USD į Kinijos e. prekybos milžinę

JAV technologijų gigantė „Google“ investuoja į stambią Kinijos elektroninės prekybos kompaniją „JD.com“.

Technologijos
2018.06.18
Ar darbas iš namų – grėsmė įmonės duomenų saugumui? Rėmėjo turinys

Nuolat daugėjant biuro darbuotojų, besirenkančių nuolatos ar retkarčiais dirbti iš namų, darbdaviams tenka...

Technologijos
2018.06.18

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau