2016-03-22 12:22

„Paysera“ gavo IBAN, „MisterTango“ irgi nori

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Elektroninių mokėjimų sistemai „Paysera“ buvo suteiktos privalomas tarptautinis banko sąskaitos numerio standartas (IBAN). Tokio siekia ir mokėjimo inicijavimo paslaugas teikianti „MisterTango“.

„Paysera“ sistemą valdančios UAB „EVP International“ teigimu, nuo šiol klientų atliekami mokėjimai tampa tokie pat įprasti kaip per bankus.

IBAN (angl. International bank account number) – privalomas tarptautinis banko sąskaitos numerio standartas, pagal kurį bankai įskaito pinigus į gavėjo sąskaitą. Nuo šių metų Lietuva prisijungė prie elektroninių mokėjimų eurais erdvės SEPA, kuriai priklausančiose šalyse vidaus ir tarptautiniai pervedimai atliekami per IBAN tipo sąskaitas naudojant vienodą mokėjimo nurodymo ir sąskaitos išrašų formatą.

Kiekvienam „Paysera“ klientui, anot išplatinto pranešimo, iki galo pabaigus identifikacijos procesą, automatiškai suteikiama IBAN tipo sąskaita. Atliekant neskubius pervedimus eurais SEPA šalyse, naudojamas IBAN sąskaitos numerio formatas, o skubiems pervedimams kaip ir anksčiau – „EVP International“ sąskaitos numeris.

Bendrovė skaičiuoja, kad skubūs tarpbankiniai pervedimai bankuose kainuoja 10–40 Eur, o „Paysera“ juos atlieka už 0,29 Eur.

„Daugumai klientų buvo nepatogu, kad neturėjome IBAN formato sąskaitų: pervedant pinigus iš bankų tekdavo užpildyti kiek sudėtingesnę mokėjimo formą, mokant iš „Paysera“ sąskaitos pinigų gavėjas matydavo ne pinigų siuntėjo, o „EVP International“ sąskaitą. Dabar šių nepatogumų darant neskubius pervedimus ar gaunant pinigus neliko“, – pranešime cituojamas Kostas Noreika, „EVP International“ generalinis direktorius.

Platforma bando aktyviai konkuruoti su bankais, todėl neseniai pristatė nemokamus pervedimus tarp sistemos naudotojų ir į visų ES šalių bankų sąskaitas fiziniams asmenims, keliasdešimt kartų pigesnius pervedimus kitomis valiutomis, atsiskaitymus išmaniaisiais telefonais.

2012 metais elektroninių pinigų licenciją gavusi bendrovė šiuo turi daugiau nei 200.000 klientų. Iš „Paysera“ sąskaitų per 2015 m. buvo pervesta 754 mln. Eur.

Nori ir „MisterTango“

UAB „Mistertango“, teikianti mokėjimo inicijavimo paslaugas „MisterTango“ prekės ženklu, teigia taip pat siekianti gauti IBAN. Įmonės nuomone, tuomet spaudimas bankams dar labiau padidės.

„Turint IBAN sąskaitas, pinigų pervedimo patirtis tampa tokia pat gera ar net geresnė nei bankuose. Ateinanti nauja inovatyvių startuolių banga perims iš bankų didžiąją mokėjimų pyrago dalį. Todėl bankai turėtų pradėti ieškoti kitų pajamų šaltinių“, - teigia Audrius Ramanauskas, „MisterTango“ vadovas.

VŽ rašė, kad atėjus „MisterTango“ Lietuvos mokėjimo paslaugų rinkoje įvyko proveržis, kuris ilgainiui gali nutraukti bankų dominavimą mokėjimo paslaugų rinkoje.

„Mistertango“ įkurta  2014 m. 2015 m. jai suteikta Elektroninių pinigų įstaigos licencija. 83% „MisterTango“ akcijų priklauso „Blue ocean invest“, 15% - Tadui Kvedarui, 2% - p. Ramanauskui.

Bankai nenori karo

Rinkoje pasirodžius naujai mokėjimo inicijavimo paslaugai VŽ bankų atstovai teigė sveikinantys naujovę. Taip pat, kalbėdami apie naujokus, sakė, kad mieliau su jais bendradarbiautų nei kariautų.

„Taip, atsiskaitymo paslaugų rinkoje konkurencija didėja, o iš to turėtų laimėti vartotojai ir visas ūkis. Manau, kad ir bankai iš to turėtų turėti naudą, nes jei atsiras daugiau įstaigų, kurios inicijuos elektroninius mokėjimus, tai turėtų ženkliai padidėti elektroninių mokėjimų negrynaisiais pinigais skaičiai ir sumos. To bankai jau seniai siekė“, – komentavo Stasys Kropas, Lietuvos bankų asociacijos vadovas.

Tačiau, pasak jo, naujokams labai svarbu nediskretituoti atsiskaitymų elektroninėje erdvėje.

„Su naujokais mes norėtume bendradarbiauti, kalbėtis, tačiau ne girdėti šūkius, kad man neduoda ar neleidžia teikti šios paslaugos. Juk kol kas nėra numatyta teisinių poveikio priemonių atsiskaitymų įstaigoms už principų nesilaikymą, kol kas viskas paliekama savireguliacijai. O kyla įvairių klausimų. Pavyzdžiui, kaip institucija bus pajėgi užtikrinti kliento saugumą duomenų vagystės (angl. phishing) atveju? Bankai deda dideles pastangas, stengdamiesi užkardyti netikrų internetinės bankininkystės svetainių atsiradimą. O dabar atsiranda dar ir mokėjimo įstaigų svetainės. Taigi, mums visiems reikia susitelkti, nediskretituoti elektroninių atsiskaitymų vardo“, – sakė p. Kropas.

52795
130817
52791