„Novaturas“ susipyko su „Megaturu“, ramina kitus partnerius
„Novaturas“ savo tinklapyje pranešė, kad tiesiogiai rūpinsis tais klientais, kurie įsigijo „Novaturo“ keliones per „Megaturą“.
Audronė Keinytė, „Novaturo“ generalinė direktorė, ketvirtadienį „Nasdaq Vilniaus“ biržos investuotojams surengtame internetiniame seminare sakė, kad „Megaturas“ daugelį metų buvo svarbus „Novaturo“ kelionių pardavimo partneris Lietuvoje, tačiau užklupus pandemijai „Megaturas“ pradėjo nebevykdyti savo sutartinių įsipareigojimų „Novaturui“.
„Bendrovės „Megaturas“ direktorius ir savininkas nereagavo į mūsų perspėjimus ir reikalavimus, todėl mes nusprendėme nutraukti susitarimus su šia įmone. Priežastis paprasta – paprasčiausiai „Novaturo“ kelionių paketus per „Megaturą“ įsigiję asmenys buvo neaptarnaujami“, – dėstė A. Keinytė.
Pasak jos, paskelbus karantiną, „Megaturo“ atstovai nesirūpino klientų rezervacijomis, su jais esą net nebuvo susisiekta.
„Norėjome užtikrinti saugumą klientams, tinkamą jų užsakymų administravimą ir valdyti savo pačių riziką, tad nusprendėme nutraukti sutartį“, – sako A. Keinytė.
Nebebus reklamų
I. Keinytė renginyje taip pat sakė, kad „Novaturas“ su „Megaturu“ bendradarbiavo reklamos srityje, kai „Megaturo“ prekybos vietose švieslentėse buvo reklamuojamos „Novaturo“ kelionės.
„Nutraukę sutartį su „Megaturu“, turėjome nutraukti ir šį reklamos projektą, tačiau turėjome sumokėti už reklamų rodymą, todėl mūsų ataskaitose tai atsispindi kaip marketingo išlaidos“, – sako I. Keinytė.
Jos teigimu, nepaisant nutraukto bendradarbiavimo su „Megaturu“, kitos „Novaturo“ kelionių paketus pardavinėjančios agentūros gali jaustis saugiai.
„Kelionių agentūros mums yra pagrindinis pardavimo kanalas, kuriam skiriame didelį dėmesį ir kurį stipriname. Per agentūras parduodame 75% kelionių. Kol nematysime jokių rizikų savo klientams ir trukdžių bendradarbiavimui su kitais kelionių pardavimo agentais, sieksime išlaikyti bendradarbiavimą. Šiuo metu nematome daugiau kritinių taškų tarp savo keliones pardavinėjančių partnerių Baltijos šalyse“, – sako I. Keinytė.
Skelbia apie 2 mln. Eur praradimą
„Megaturas“ savo tinklapyje patvirtina, kad „Novaturas“ su įmone nutraukė sutartį, teigiama, kad taip pat pasielgė ir kitas kelionių organizatorius „Teztour“.
„Karantino metu be mūsų žinios neįspėję „Novaturo“ darbuotojai paėmė visas mūsų sutartis su „Megaturo“ klientais. Sutarčių vertė yra virš 2 mln. Eur. Po savaitės „Teztour“ neįspėję ir be mūsų žinios irgi paėmė sutartis su „Megaturo“ klientais, jų vertė apie 1 mln. Eur“, – rašoma „Megaturo“ tinklapyje.
„Megaturas“ ragina savo prarastus klientus kontaktuoti tiesiogiai su „Novaturu“ ir „Teztour“.
„Tez Tour“: jie mums yra skolingi
Inga Aukštuolytė, kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė, VŽ informavo, kad „Tez Tour“ yra nutraukęs bendradarbiavimo sutartį su „Megaturu“ dėl to, kad minėta agentūra nevykdė savo įsipareigojimų tiek klientams, tiek kelionių organizatoriui.
„Kelionių agentūra apie sutarties įsipareigojimų nevykdymą bei sutarties nutraukimą buvo informuota iš anksto, laikantis pasirašytų sutarčių nuostatų. Nepriklausomai nuo to, kad perspėjimas buvo išankstinis, jokios reakcijos iš kelionių agentūros sulaukta nebuvo. Pradėjus domėtis situacija paaiškėjo, kad jau po Vyriausybės paskelbto karantino kelionių agentūra pakeitė vadovą, tačiau apie tai kelionių organizatorių neinformavo“, – sakė I. Aukštuolytė.
Paklausta, kokie konkrečiai įsipareigojimai buvo nevykdomi, ji teigė, kad „Megaturas“ neaptarnavo „Tez Tour“ keliones įsigijusių keliautojų. Taip pat nereagavo į siunčiamus raštus, neinformavo apie vadovo pasikeitimą. Taip pat „Megaturas” yra skolingas „Tez Tour”, – vardija „Tez Tour“ atstovė.
Pasak jos, kelionių organizatorius „Tez Tour“ su klientais, kurie jo organizuojamas keliones buvo įsigiję iš „Megaturo“, bendrauja tiesiogiai, kad keliautojai dėl to nepatirtų jokių nepatogumų.
Buvusiems partneriams grasina teismais
„Megaturas“ savo feisbuko tinklapyje komentarų skiltyje užsimena apie buvusiems partneriams neva gresiančius teismus.
„Daugelis naudojasi suirute ir daro neteisingus veiksmus, nes akivaizdu, kad teismą pasieksime tik po karantino. Tai parodo, kad ilgalaikė partnerystė šiandien jau nebėra vertybė“, – rašoma įmonės vardu patalpintame komentare.
Pastaruoju metu portalai „delfi.lt“ ir „15min.lt“ rašė apie „Megaturo“ darbuotojų skundus, kad jie negauna algų ir informacijos iš naujos įmonės vadovybės.
Balandžio pirmoje pusėje pasikeitė „Megaturo“ direktorius. Beveik 20 metų įmonei vadovavusi jos įkūrėja Daiva Breivė pareigas perdavė Minijui Marijui Denisenko.
VERSLO TRIBŪNA
VŽ skelbė, kad „Novaturui“ šių metų pirmasis ketvirtis dėl koronaviruso pandemijos buvo nuostolingesnis nei prieš metus. Šių metų pirmąjį ketvirtį bendrovė gavo beveik 23,4 mln. Eur pardavimo pajamų – 19% mažiau nei tuo pat metu pernai, kai buvo gauta 28,8 mln. Eur. Lyginamuoju laikotarpiu nuostolis išaugo 2,4 karto – nuo 148.000 Eur iki 353.000 Eur.
„Megaturas“ šiuo metu turi 35 darbuotojus, vidutinis mėnesio atlyginimas įmonėje siekia 510 Eur, įmonė taip pat turi bent 3 nepadengtus įsiskolinimus, skolos „Sodrai“ artėja prie 10.000 Eur, įmonė naujausių finansinių ataskaitų neteikia, rodo kreditų biuro „Creditinfo“ duomenys.
100% „Megaturo“ akcijų valdo įmonės įkūrėja Daiva Breivė.
„Novaturo“ akcijos kotiruojamos „Nasdaq Vilniaus“ biržoje.