Medijoms skiriame daugiau laiko nei miegui

Vidutiniškai šalies gyventojai su medijomis per dieną praleidžia per 7 val., iš šio laiko beveik valandą vienu metu naudojami keli kanalai kartu.
Daugiausia dienos laiko atsiriekia televizija kone pusę viso laiko, praleisto su medijomis (46%). Didelė dalis, per metus paaugusi dar trimis procentiniais punktais, tenka internetui 37%, radijui skiriama 14%, keliais punktais mažiau nei pernai, spaudai 3%, stabiliai kaip ir praėjusiais metais, dienos laiko, rodo Kantar Media Day tyrimas.
Iš interneto turinio liūto dalis tenka socialiniams tinklams 37% viso naršymui internete skirto laiko, likęs pasiskirsto vaizdo turinio ir kitoms veikloms internete (maždaug po 22%) bei naujienų portalams (19%).
Šalies gyventojas vidutiniškai su medijomis praleidžia 7 valandas ir dešimt minučių per dieną, tai daugiau nei kai kurie žmonės per parą miega, pažymi Renata Mackevičienė, Kantar rinkos tyrimų vadovė.
Pasak jos, kompiuteris vis dažniau naudojamas kaip priemonė žiūrėti televiziją.
Televiziją per kompiuterį žiūri 13,2% (dienos auditorija) ir palyginti su pernai, šis rodiklis padidėjo 3 proc. punktais. Tuo tarpu telefonas kaip įrenginys TV žiūrėti naudojamas perpus mažiau, dienos auditorija čia siekia apie 6,5%, tačiau telefonas dažniau nei kompiuteris pasirenkamas naršant naujienų portaluose ar socialiniuose tinkluose, išplatintame pranešime pažymi R. Mackevičienė.
Pasak ekspertės, per metus socialinių tinklų naudojimas per mobiliuosius įrenginius paaugo pora procentinių punktų ir siekia 42%, tuo tarpu naršančiųjų po naujienų portalus per kompiuterį analogiškai sumažėjo iki 25% per dieną.
Multitaskina vieną pamoką per dieną
Beveik visus gyventojus per dieną pasiekia bent vienas medijų šaltinis, rodo Kantar šiemetinis tyrimas.
Per trečdalį gyventojų tuo pačiu metu naudoja ne vieną kanalą. Vidutiniškai šalies gyventojas per dieną multitaskina (angl. multitask) pamokai prilygstantį laiką 46 minutes.
35% gyventojų per dieną multitaskina, labiausiai medijų kokteilį mėgstama maišyti su internetu jį gyventojai derina su TV, radiju, video turiniu ir spauda, vardina R. Mackevičienė.
Rečiau multitaskinama kaimo vietovėse ir mažesniuose miesteliuose (iki 2.000 gyventojų), ten taip elgiasi maždaug kas ketvirtas, skirdamas iki pusvalandžio per dieną, kai mieste daugiau nei kas trečias, kelis kanalus kartu naudodamas 50 minučių per dieną. Mažiausiai su kitais kanalais plakama spauda.
Tyrimas rodo, kad nors spaudos dienos pasiekimas mažesnis auditorija į popierinį turinį įsitraukia gerokai labiau, mažiau blaškosi tuo metu tarp kelių kanalų. TV ir interneto dienos auditorijos didžiausios, tačiau ir kanalų miksavimas čia yra stipriausias, sako R. Mackevičienė.
Analizuojant amžių, pastebima, kad suplakti skirtingų kanalų vartojimą labiausiai linkę 2544 m. žmonės). Laikas, kai dėmesys mažiausiai koncentruojamas į vieną kanalą, yra vakaras nuo 1923 val.
Vaizdo turinys
Šiemet tyrėjai pirmą sykį atskirai ištyrė ir kaip žiūrimas vaizdo turinys internete. Per dieną toks turinys pasiekia daugiau nei trečdalį (36%) šalies gyventojų, jie šiai veiklai dažniau renkasi kompiuterį (24%) nei telefoną (18,7%).
Vaizdo turinio internete populiarumas atvirkščiai proporcingas amžiui. Kuo žmogus jaunesnis, tuo daugiau žiūri vaizdo turinio ir atvirkščiai: 1624 m. amžiaus segmente vaizdo turinys pasiekia daugiau negu du trečdalius (69%), o nuo 5564 m. tik penktadalį (20%). Tuo tarpu lyginant pagal amžių naujienų portalų auditorijas tokio didžiulio skirtumo nėra, palygina R. Mackevičienė.
Kantar Media Day tyrimas lygina 7ių media kanalų (TV, radijas, spauda, interneto naujienų portalai, socialiniai tinklai, vaizdo turinio žiūrėjimas ir kitos veiklos internete) vartojimą, remdamasis vienodais vertinimo rodikliais.
Paskutinysis tyrimas atliktas 2019 m. vasario balandžio mėn., apklausti 1.602 1674 m. Lietuvos gyventojai.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti