Medijoms skiriame daugiau laiko nei miegui

Publikuota: 2019-09-21
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vidutiniškai šalies gyventojai su medijomis per dieną praleidžia per 7 val., iš šio laiko beveik valandą vienu metu naudojami keli kanalai kartu.

Daugiausia dienos laiko atsiriekia televizija – kone pusę viso laiko, praleisto su medijomis (46%). Didelė dalis, per metus paaugusi dar trimis procentiniais punktais, tenka internetui – 37%, radijui skiriama 14%, keliais punktais mažiau nei pernai, spaudai – 3%, stabiliai kaip ir praėjusiais metais, dienos laiko, rodo „Kantar“ „Media Day“ tyrimas.

Iš interneto turinio liūto dalis tenka socialiniams tinklams – 37% viso naršymui internete skirto laiko, likęs pasiskirsto vaizdo turinio ir kitoms veikloms internete (maždaug po 22%) bei naujienų portalams (19%).

„Šalies gyventojas vidutiniškai su medijomis praleidžia 7 valandas ir dešimt minučių per dieną, tai daugiau nei kai kurie žmonės per parą miega“, – pažymi Renata Mackevičienė, „Kantar“ rinkos tyrimų vadovė.

Pasak jos, kompiuteris vis dažniau naudojamas kaip priemonė žiūrėti televiziją.

„Televiziją per kompiuterį žiūri 13,2% (dienos auditorija) ir palyginti su pernai, šis rodiklis padidėjo 3 proc. punktais. Tuo tarpu telefonas kaip įrenginys TV žiūrėti naudojamas perpus mažiau, dienos auditorija čia siekia apie 6,5%, tačiau telefonas dažniau nei kompiuteris pasirenkamas naršant naujienų portaluose ar socialiniuose tinkluose“, – išplatintame pranešime pažymi R. Mackevičienė.

Pasak ekspertės, per metus socialinių tinklų naudojimas per mobiliuosius įrenginius paaugo pora procentinių punktų ir siekia 42%, tuo tarpu naršančiųjų po naujienų portalus per kompiuterį analogiškai sumažėjo iki 25% per dieną.

„Multitaskina“ vieną pamoką per dieną

Beveik visus gyventojus per dieną pasiekia bent vienas medijų šaltinis, rodo „Kantar“ šiemetinis tyrimas.

Per trečdalį gyventojų tuo pačiu metu naudoja ne vieną kanalą. Vidutiniškai šalies gyventojas per dieną „multitaskina“ (angl. „multitask“) pamokai prilygstantį laiką – 46 minutes.

„35% gyventojų per dieną „multitaskina“, labiausiai medijų kokteilį mėgstama „maišyti“ su internetu – jį gyventojai derina su TV, radiju, video turiniu ir spauda“, – vardina R. Mackevičienė.

Rečiau „multitaskinama“ kaimo vietovėse ir mažesniuose miesteliuose (iki 2.000 gyventojų), ten taip elgiasi maždaug kas ketvirtas, skirdamas iki pusvalandžio per dieną, kai mieste – daugiau nei kas trečias, kelis kanalus kartu naudodamas 50 minučių per dieną. Mažiausiai su kitais kanalais plakama spauda.

„Tyrimas rodo, kad nors spaudos dienos pasiekimas mažesnis – auditorija į popierinį turinį įsitraukia gerokai labiau, mažiau blaškosi tuo metu tarp kelių kanalų. TV ir interneto dienos auditorijos didžiausios, tačiau ir kanalų miksavimas čia yra stipriausias“, – sako R. Mackevičienė.

Analizuojant amžių, pastebima, kad suplakti skirtingų kanalų vartojimą labiausiai linkę 25–44 m. žmonės). Laikas, kai dėmesys mažiausiai koncentruojamas į vieną kanalą, yra vakaras nuo 19–23 val.

Vaizdo turinys

Šiemet tyrėjai pirmą sykį atskirai ištyrė ir kaip žiūrimas vaizdo turinys internete. Per dieną toks turinys pasiekia daugiau nei trečdalį (36%) šalies gyventojų, jie šiai veiklai dažniau renkasi kompiuterį (24%) nei telefoną (18,7%).

„Vaizdo turinio internete populiarumas atvirkščiai proporcingas amžiui. Kuo žmogus jaunesnis, tuo daugiau žiūri vaizdo turinio ir atvirkščiai: – 16–24 m. amžiaus segmente vaizdo turinys pasiekia daugiau negu du trečdalius (69%), o nuo 55–64 m. – tik penktadalį (20%). Tuo tarpu lyginant pagal amžių naujienų portalų auditorijas tokio didžiulio skirtumo nėra“, – palygina R. Mackevičienė.

„Kantar“ „Media Day“ tyrimas lygina 7–ių media kanalų (TV, radijas, spauda, interneto naujienų portalai, socialiniai tinklai, vaizdo turinio žiūrėjimas ir kitos veiklos internete) vartojimą, remdamasis vienodais vertinimo rodikliais.

Paskutinysis tyrimas atliktas 2019 m. vasario – balandžio mėn., apklausti 1.602 16–74 m. Lietuvos gyventojai.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Šiaulių bankas pasirinko socialinių tinklų partnerius 2

Šiaulių bankas stiprina pozicijas socialinėje erdvėje – komunikacijos partneriais pasirinko skaitmeninės...

Rinkodara
2019.10.10
V. Vasiliauskas – naujas nuomonių reitingo lyderis 18

Iš verslo nuomonių lyderių TOP10 per metus pasitraukus keliems garsiems komentatoriams, jame šįkart daug...

Rinkodara
2019.10.10
„Zen PR“ planas – kitąmet kas mėnesį po naują šalį Premium 2

Prieš daugiau nei dvejus metus įkurtas lietuvių startuolis „Zen PR“ peržengia Lietuvos ribas – paslaugas...

Rinkodara
2019.10.10
Požiūrio klausimas: „tik“ ar „net“ 40% vartotojų nemėgsta reklamos Premium 7

Nors mėgstame pabrėžti, kad nežiūrime, blokuojame ar ignoruojame reklamą, vis dėlto vartotojų dalis, kuri...

Rinkodara
2019.10.09
„TV Play Baltics“ pavyko įregistruoti ne visus norimus prekių ženklus

Estijos „TV Play Baltics“, buvusi „Viasat“, mokamos TV tiekėja Lietuvoje buvo pateikusi registruoti 75...

Rinkodara
2019.10.07
Atsisukti laidas jau galima ne vien TV, bet ir radijuje

Radijo stotis „Power Hit Radio“ nuo šiol savo klausytojams suteikia galimybę atsisukti radijo transliaciją ir...

Rinkodara
2019.10.03
TV3 valdytoja sutarė dėl išskirtinių NBA rungtynių transliacijų 10

Žiniasklaidos grupė „All Media Baltics“ ir Nacionalinė krepšinio asociacija (NBA) sutarė dėl ilgalaikio...

Rinkodara
2019.09.26
„Rinkodaros sektoriaus lyderiai 2019“: šuolis ribojant besaikį augimą Premium

Rinkodaros ir ryšių su visuomene bendrovių sektoriaus lyderės kalbėdamos apie augimo galimybes mini...

Rinkodara
2019.09.24
Išrinkta reklamos ir ryšių su visuomene sektoriaus lyderė

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko stipriausias reklamos ir ryšių...

Rinkodara
2019.09.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau