2021-03-04 13:22

Dažniausiai cituoti lyderiai: E. Dapkienė, N. Mačiulis ir D. Mertinas

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
Praėjusių metų antrąjį pusmetį verslo nuomonės lyderių komunikacijos nežymiai sumažėjo. Dažniausiai buvo cituoti mažmeninės prekybos atstovai, tuo tarpu degalinių ir prekybos bei pramogų centrų sektoriuose trūksta nuomonės lyderystės konkurencijos, rodo „Kantar“ Verslo nuomonės lyderių reitingas.

Mažmeninės prekybos atstovai antrąjį 2020 m. pusmetį cituoti per dešimtadalį rečiau, keliais procentais aktyvumą mažino ir draudikai. Tuo tarpu telekomunikacijų sektorius cituotas buvo kone dešimtadaliu daugiau, šiek tiek aktyviau nei pirmą pusmetį komunikavo ir bankininkai.

Antrąjį pusmetį papildomai į tyrimą buvo įtraukti prekybos ir pramogų centrų bei degalinių sektoriai, taip pat pusantro karto (nuo 25 iki 43) išplėstas stebimų ekspertų ratas.

„Pagal aktyvumą, verslo sektorių kontekste labiausiai cituoti bankų ir mažmenos sektoriai. Jie turi ir daugiausiai kalbančių atstovų, stiprią nuomonės lyderystės konkurenciją. Draudimo rinka nuo paminėtųjų aktyvumu skiriasi 4–5 kartus. Degalinės kaip ir prekybos bei pramogų centrai, kuriuos į šį tyrimą įtraukėme pirmą kartą, cituojamų ekspertų turi panašiai, tačiau pastarieji komunikuoja penkiskart intensyviau. Bendrovės komunikacijos aktyvumą lemia ne vien platus ratas ekspertų, bet ir reguliarumas, įmonės įdirbis ir paties eksperto asmenybė“, – išplatintame pranešime teigia Linas Spėčius, „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas.

Pasak jo, didesnis aktyvumas būdingas sektoriams, tradiciškai turintiems stiprius komunikacinius konkurentus, bent du tris stiprius nuomonės lyderius.

Į „Verslo nuomonės lyderių reitingą“ taip pat paprastai patenka tie kalbėtojai, kurie per pusmetį cituojami ne mažiau kaip per 100 kartų.

Mažmena lyderiauja

Mažmeninės prekybos atstovų citatų sumažėjo 12%, nepaisant to, jog kalbėtojų skaičius gerokai ūgtelėjo (45%). Sektoriaus lyderių viršuje įsitvirtino Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė, kuri antroje pozicijoje esančią Vaidą Budrienę, „Iki“ komunikacijos vadovę pagal citatų skaičių lenkia daugiau nei 3 kartus.

„Viena iš pagrindinių tai lėmusių priežasčių buvo ta, jog pernai vasarą E. Dapkienė perėmė ir tinklo rinkodaros temas, įmonę palikus komercijos vadovei Vilmai Drulienei. Taip pat lapkritį E. Dapkienė dažniausiai buvo cituota ir skelbiant apie COVID-19 situaciją ir prevenciją įmonėje“, – pastebi L. Spėčius.

2020 m. rugpjūčio mėnesį „Iki“ startavusi V. Budrienė antrojo pusmečio sektoriaus nuomonės lyderių reitinge užėmė antrąją poziciją.

„Nors V. Budrienė kol kas pasisako mažiau už savo pirmtakę Indrę Baltrušaitienę, ji patenka tarp šio sektoriaus lyderių. Duete su kolege V. Juodkaziene juodvi iš esmės komunikuoja absoliučią daugumą „Iki“ žinių (beveik 80%)“, – sako ekspertas.

Toliau pagal citatų skaičių rikiuojasi bankų sektorius. Lyderiais čia išlieka ekonomistai N. Mačiulis („Swedbank“), Ž. Mauricas („Luminor“) ir T. Povilauskas (SEB). Iš jų antrąjį pusmetį citatų skaičių augino tik N. Mačiulis, Ž. Maurico ir T. Povilausko citatų skaičius šiek tiek sumenko.

„Kas antra bankų citata tenka „Swedbank“ kalbėtojams. Be to, šis bankas iš visų analizuotų sektorių pirmavo ir pagal citatų, ir pagal pasisakančių atstovų skaičių. Šias pozicijas jis išlaiko jau dešimtmetį, kiek atliekame šį tyrimą. Bankų sektoriuje jo atstovai šį pusmetį užima daugiau nei pusę TOP dešimtuko“, – skaičiuoja L. Spėčius

Prekybos ir pramogų centrai - pirmąsyk

Pirmą kartą šio tyrimo kontekste analizuojant prekybos ir pramogų centrų komunikaciją, „Kantar“ fiksavo 26 šiam sektoriui atstovaujančius kalbėtojus.

Jų lyderis – D. Mertinas („Akropolis“), padengęs apie trečdalį viso sektoriaus komunikacijos. Aktyvūs taip pat buvo „Ozo“ ir „Megos“ atstovai. Tiesa, atotrūkis tarp kalbėtojų dešimtuke gana didelis, nes pasisakymų kiekis svyruoja nuo 7 iki 152 per pusmetį.

„Daugiausia buvo kalbama apie pandemijos padiktuotus ribojimus, darbo laiką, saugos užtikrinimo priemones. Pandemijos kontekstas sudarė santykinai daugiau sąlygų šio sektoriaus komentarams, tad jie buvo gana aktyvūs, o lyderiaujantis D. Mertinas pateko į „Verslo nuomonės lyderių reitingą“, – akcentuoja L. Spėčius.

Degalinių tinklai turi daug potencialo

Degalinės kukliau

Iš visų 6 analizuotų sektorių, degalinių tinklai tiek pagal atstovų, tiek pagal citatų skaičių komunikavo mažiausiai. Aktyviausias čia buvo „Circle K“ vadovas S. Mačiukas, nuo artimiausio konkurento atitrūkęs penkiskart.

Sektoriuje taip pat dominavo „Circle K“ atstovų komunikacija – sudarydama kone du trečdalius viso sektoriaus citatų.

„Pagal atstovų skaičių, degalinių sektorius vos skiriasi nuo prekybos ir pramogų centrų, tačiau pastarųjų pasisakymų yra penkiskart daugiau. Kol kas degalinių sektorius vienintelis iš analizuojamų dar neturi savo atstovo verslo nuomonės lyderių TOP30. Potencialo čia išties yra, nes auditorija plati – vairuoja kas antras šalies gyventojas“, – kalba L. Spėčius.

Verslo nuomonės lyderių reitinge analizuoja bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos, prekybos ir pramogų centrų bei degalinių sektoriuose veikiančių bendrovių atstovų ir ekspertų komunikaciją.

Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos.

Analizuojami buvo 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2020 metų antrąjį pusmetį.

[infogram id="930d5c4c-e622-4f9c-be03-c414db419a25" prefix="nxT" format="interactive" title="nuomones_lyderiai"]

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

52795
130817
52791