2024-07-18 05:45

TV rinka eižėja: derybinės galios kanalų rankose, bet smegduobė jau veriasi

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Didieji šalies reklamos užsakovai, žiniasklaidos planavimo agentūros teigia susiduriantys su beprecedente situacija – nuo šių metų pradžios išaugusios TV reklamos kainos ir vėl stiebiasi sezono viduryje: nuo liepos pradžios jas kilstelėjo TV3 grupės kanalai, kiek vėliau apie tai pranešė ir LNK grupė.
  • TV paradoksai: auditorijos reitingai krenta, reklamos kainos drastiškai auga, o prie TV durų vis tiek rikiuojasi reklamdavių eilė.
  • Televizija, ilgus metus Lietuvoje dominavusi kaip pagrindinė medija, pagrindinis reklamos kanalas, diktavęs visas madas, tikėtina, užleis savo sostą.
  • Pašnekovai lengviau atsidūsta dėl fakto, kad prieš kelerius metus TV3 grupei nepavyko įsigyti M-1 grupės.
  • TV beda pirštu į faktą, kad matavimo sistemos ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje smarkiai atsilieka ir šiandien jau neatspindi realios TV vartojimo situacijos.

TV reklamos kainos kyla sezono viduryje, nors ir turimos metinės ilgalaikės sutartys ir susitarimai su pagrindiniais šalies komerciniais kanalais, situaciją dar labiau aštrina ir tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys, rodantys, kad TV pasiekiamos auditorijos reitingai smunka. Tai reiškia, kad, norint televizijoje pasiekti norimą tikslinę auditoriją, teks pirkti dar daugiau reklamos, nors eteris ir taip perpildytas – TV gali per valandą transliuoti 12 minučių reklamos.

52795
130817
52791