2024-02-28 08:58

„Password 2024“: efektyvumo paieškos rinkodaros sprendimuose

Komisijos nariai.
Komisijos nariai.
Jau dvidešimt pirmą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo. Įmonės, prekių ženklai ir agentūros geriausius savo rinkodaros bei komunikacijos projektus „Password 2024“ gali teikti iki kovo 8 d.

Tradiciškai „Password“ konkurso dalyviai gali pretenduoti į penkias skirtingas kategorijas, kurios sugrupuotos pagal didelio ir mažo biudžeto segmentus.

Įvertinusi paraiškas, konkurso komisija balandžio pradžioje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys metinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2024“ gegužės 7 d.

Čia iš kandidatų bus atrinkti ir apdovanoti kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas – efektyviausia Metų rinkodaros kampanija.

Vertinant pateiktas kampanijas, didžiausias dėmesys tenka pasiektiems rezultatams (40%), toliau po lygiai balų atitenka likusiems kriterijams: verslo situacijai ir tikslams (20%), įžvalgai (20%) bei įgyvendinimui (20%).

Anketą rasite čia.

[infogram id="633811bf-9e1f-4206-b79d-b9b4ae04e7ea" prefix="oPc" format="interactive" title="Password_2024"]

Galimybė pasitikrinti

Kristina Mažeikytė, „Lidl Lietuvos“ rinkodaros departamento vadovė, „Password 2024“ komisijos narė, pažymi, kad kiekvienais metais vykstantis šis konkursas yra didžiulė motyvacija įmonių rinkodaros komandoms. Pirmiausia tai yra galimybė pasitikrinti, ką prasmingo per metus pavyko sukurti verslui, savo klientams, kartais – net ir visai šaliai. 

„Įsivertinti ir suprasti, kokį rezultatą pavyko įgyvendinti, kiek buvo patirta pakilimų, kiek pokyčių, vidinių kovų ar klaidų, kad pasiektas rezultatas mažų mažiausiai būtų džiuginantis. Man kiekvienais metais šis konkursas yra kaip laukiama šventė“, – kalba K. Mažeikytė.

Kristina Mažeikytė, „Lidl Lietuva“ rinkodaros departamento vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kristina Mažeikytė, „Lidl Lietuvos“ rinkodaros departamento vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pasak jos, galima teigti, kad „Password“ apskritai reiškia komandiškumą, juk prie visų šių projektų dažniausiai dirba nuo kelių iki keliolikos, o kartais – net iki keliasdešimties žmonių. 

„Kiekviena konkursui priduota paraiška – tai komandinio darbo rezultatas, o pergalė neabejotinai yra visos komandos pergalė. O pralaimėjimas, jeigu pažiūrėsime į tai kiek su humoru, dažniausiai būna tik kliento“, – nusišypso K. Mažeikytė. 

Ji akcentuoja, kad „Password“ kiekviena paraiška gali pretenduoti į efektyviausios kampanijos titulą. 

„Konkurso esmė yra efektyvumas, o ne efektingumas, taip pat ir įtaka, poveikis galutiniam verslo rezultatui. Tai, kad konkurse yra įvairios kategorijos, nesvarbu, mažos ar didelės kampanijos, dideli ar maži biudžetai – visi turi galimybę tapti geriausi. O jei po įgyvendintos kampanijos daugėja pirkėjų, didėja rinkos dalis, atsiranda poreikis naujiems produktams ar paslaugoms, vadinasi, ką nors tikrai padarėme gero. O svarbiausia – buvome drąsūs. To visiems ir palinkėčiau“, – kalba K. Mažeikytė.

Efektyvumo svarba šiandien

Saulius Šukaitis, žiniasklaidos planavimo agentūros „DentsuX“ vadovas, „Password 2024“ komisijos narys, akcentuoja, kad pastaraisiais metais vis dažniau prekių ženklai susiduria su reklamos kanalų eterio perpildymo problema, kai tiesiog reklama nebetelpa arba jos kiekis būna ypač didelis. 

Saulius Šukaitis, žiniasklaidos planavimo agentūros „„Dentsu X“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Saulius Šukaitis, žiniasklaidos planavimo agentūros „Dentsu X“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Pagrindinė priežastis – reklamos pozicijų pasiūla nebeauga arba kai kuriais atvejais net ir mažėja. Net ir lauko reklamos tiekėjai kalba apie savivaldybių ketinimus mažinti lauko reklamos plotus. Tad rinkodaros efektyvumo tema yra kaip niekada aktuali, o „Password“ konferencija yra platforma, kur galima visiems rinkos dalyviams pasidalinti patirtimi ir įžvalgomis“, – pažymi S. Šukaitis.

Pasak jo, į dalyvavimą derėtų žiūrėti ne tik kaip į konkuravimą dėl apdovanojimų už efektyviausius sprendimus, konferencija suteikia erdvę ir laiką diskusijoms apie tai, kas veikia dabar besikeičiančiame pasaulyje.

„Tikiuosi, kad dalyviai šiemet bus atviri tokiai diskusijai. Nepaliks savo įvykdytų kampanijų stalčiuje ar po konfidencialumo užraktais ir ateis ant „Password“ scenos“, – kviečia S. Šukaitis.

Su dviprasmiškomis nuotaikomis

Jolanta Pupkevičienė, kūrybinės agentūros „Clinic 212“ vadovė, „Password 2024“ komisijos narė, metus apibendrina dviprasmiškomis nuotaikomis. Viena vertus, pasaulio pažeidžiamumas tapo itin akivaizdus stebint, kas vyksta pasaulyje – ir gamtoje, ir politikoje, ir ekonomikoje. 

Kūrybinės agentūros „Clinic 212“ direktorė Jolanta Pupkevičienė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kūrybinės agentūros „Clinic 212“ direktorė Jolanta Pupkevičienė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Kita vertus, gyvenimas eina sava vaga – žmonės dirba, mokosi, keliauja, gyvena savo gyvenimus, nes o kaip kitaip?“ – retoriškai klausia J. Pupkevičienė.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Pasak jos, tos nuotaikos akivaizdžios ir Lietuvoje, jas atspindi ir reklamos rinka.

„Pirmiausia, tai didžiųjų prekybos centrų kainų karai ir telekomunikacijų bendrovių 5G komunikacija, daugybė darbdavio kampanijų, DI gausa socialinėje medijoje. Gyvenimas nestovi vietoje“, – pažymi J. Pupkevičienė.

Su nostalgija pašnekovė prisimena ir ilgisi laikų, kai rinkos lyderiai rinkodaros metiniuose biudžetuose planuodavo stiprias įvaizdines kampanijas, lydimas naujų produktų įvedimo ir pardavimo skatinimo kampanijų, kai vartotojas paslaugą ar prekę rinkdavosi ne tik pagal kainą, bet pagal pardavėjo, tiekėjo ar gamintojo reputaciją, jo įvaizdį.

„Deja, laikai pasikeitė ir, atrodo, negrįžtamai. Maži biudžetai, paskubomis kuriamos kampanijos, neprofesionalūs sprendimai dažnai bado akis reklamose. Tad, žvelgdamas į praėjusius metus, nesitikiu „stebuklų“, bet labai tikiuosi profesionalumo ir iš kliento, ir iš agentūrų – konkrečių situacijos įsivertinimų, aiškių vizijų ir taiklių sprendimų norimam rezultatui pasiekti“, – viliasi J. Pupkevičienė.

Paulius Senūta, kūrybinės agentūros „Not Perfect Vilnius“ valdybos pirmininkas, komisijos narys, taip pat žeria kritikos reklamos rinkai Lietuvoje.

Paulius Senūta, reklamos agentūros UAB "Not Perfect Companies" valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Paulius Senūta, „Not Perfect Vilnius“ valdybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Praėjusieji metai buvo vieni liūdniausių nepriklausomos Lietuvos rinkodaros istorijoje. Bukas mažmenininkų kainų karas ir nepajudinama formule tapęs kalėdinis verkšlenimas (angl. cryvertising), kaip šeima ir artimieji vieni kitų pasiilgo, kaip jiems gera būti kartu ir t. t. Buka rinkodara paprastai tolygi prastiems rezultatams“, – nuomonę dėsto P. Senūta.

Tarp ryškesnių perliukų – gerųjų pavyzdžių jis įvardina kelias įsimintinas socialines kampanijas.

„Galbūt galiu būti praleidęs mažesnio dydžio efektyvių rinkodaros kampanijų. Tad greičiausiai būtent čia matysime efektyvios rinkodaros pavyzdžių“, – svarsto P. Senūta. 

Mantas Velykis, rinkodaros ekspertas, LRT Rinkodaros skyriaus vadovas, konkurso komisijos narys, taip pat svarsto, kad stebint reklamos rinką, panašu, kad šiemet turėsime daug sprendimų apie mažas kainas ir taupymą.

„Deja, tai šiek tiek liūdina, nes indikuoja, kad rinkodaros skyriai ir vėl pradėjo labiau fokusuotis į trumpalaikius tikslus, o prekės ženklo kūrimas ir to ilgalaikė vertė – keliauja į antrą planą. Norėtųsi tikėtis, kad klystu. Konkurse norėtųsi matyti, darbus, kurie buvo kūrybiškai efektyvūs“, – viliasi M. Velykis.

Jis pastebi, kad neretai matome laiminčias kampanijas, kurios matematiškai – teisingos, bet... labai neįdomios.

„Kaip ne kartą tapęs konkurso laimėtoju su agentūrose kurtais darbais, tikrai galiu pasakyti, kad galima būti ir efektyviam, ir įdomiam“, – neabejoja M. Velykis.

Iš „Telios“ į „Red Bull“

VŽ primena, kad praėjusiais metais efektyviausia Metų rinkodaros kampanija buvo išrinkta tęstinė „Telia Global Services Lithuania“ programuotojų pritraukimo kampanija „Kodo klubas“.

„KODO Klubas“, Dominykas Maisiejus, „Telia Global Services Lithuania“ komunikacijos vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Dominykas Maisiejus, ankstesnis „Telia Global Services Lithuania“ komunikacijos vadovas, dabar šias pareigas einantis „Red Bull“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Sukomės IT rate patys, tad matėme, kad nuo žaidimo kambarių, stalo futbolo ir kitų įmonių siūlomų pranašumų IT profesionalai ir programuotojai jau yra gerokai pavargę. Jie pasidarė atsparūs darbuotojų samdos agentūrų vilionėms ir įprastiniams įmonių darbuotojo įvaizdžio kampanijų pažadams. Tad ieškojome nestandartinių žingsnių“, – taip pat apie kampaniją, „pramušusią“ lubas, kalbėjo Dominykas Maisiejus, tuometis „Telia Global Services Lithuania“ komunikacijos vadovas, „Password 2024“ komisijos narys, dabar einantis „Red Bull“ automobilių sporto komunikacijos vadovo pareigas.

Pasak D. Maisiejaus, konkurse norėtųsi pamatyti stiprias mažo biudžeto kampanijas, stiprius „underdog‘us“. Konkursai, kaip „Password“ turi įkvėpti ir paskatinti, bet kartu ir rodyti kryptį – jei pavyksta tai pasiekti, sukuriama vertė rinkodaros bendruomenei.

Pašnekovas, kalbėdamas apie šiemetinę situaciją ir besikeičiančias tendencijas beveik visose medijose, pabrėžia, kad tai priverčia net ir didžiausius tinginius imtis kūrybiškumo siekiant vartotojo dėmesio. Pagrindiniai iššūkiai ir toliau išlieka ne tik tęstinumas, bet gebėjimas kiekviename žingsnyje būti dar geresniu produktu, prekės ženklu, įdomesne istorija, pasiūlyti persotintai visuomenei vertę savo kuriamame turinyje. 

„Spaudimas prekės ženklams, įmonėms skatina progresą rinkodaros srityje ir, manau, tai – tik į naudą, bet svarbu nepamiršti ir išlaikyti sveiką balansą“, – kalba D. Maisiejus.

[infogram id="31c83780-c975-48fa-abcd-41df4dc2b2da" prefix="EPD" format="interactive" title="Password nugaletojai 2023"]

52795
130817
52791