Per mėnesį – esminiai pokyčiai: aukojančiųjų pinigus išaugo dvigubai

Publikuota: 2022-04-18
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Antrą mėnesį vykstantis karas Ukrainoje išaugino Lietuvos visuomenės norą padėti. Prie paramos kitų žmonių gerovei kovą prisidėjo 2 iš trijų Lietuvos gyventojų.

Per pastarąjį mėnesį labiausiai – daugiau negu dvigubai – išaugo pinigus kitiems aukojanti mūsų šalies visuomenės dalis, rodo draudimo bendrovės „Gjensidige” užsakymu kovo 17–25 d. „Spinter tyrimų” atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa. 

Duomenys lyginami su prieš mėnesį, vasario 17–25 d., atlikta apklausa.

Naujausias tyrimas rodo, kad per mėnesį nuo 23% iki 43% padidėjo pinigus skirianti gyventojų dalis. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Asmenines lėšas kitų gerovei dažniau aukojo moterys, aukštąjį išsimokslinimą turintys asmenys bei didmiesčių gyventojai. Vyrai dažniau nurodė dalyvaujantys savanoriškose gynybos pajėgose.

„Visuomenės pokyčiai išties reikšmingi ir pasitaikantys itin retai, tačiau ir situacija, kurią per pastarąjį mėnesį išgyvename, yra išskirtinė. Šis pokytis atspindi didelį visuomenės sutelktumą ir, be abejo, mūsų žmogiškąją prigimtį“, – išplatintame pranešime teigia Ignas Zokas, „Spinter tyrimai” vadovas, sociologas.

Jis atkreipia dėmesį, kad šio karo akivaizdoje žmonės elgiasi kitaip negu stichinių nelaimių ar tolimesnių anksčiau vykusių karinių konfliktų atvejais. 

„Ši tragiška istorija vystosi visiškai šalia mūsų, gerai mums pažįstamoje aplinkoje, todėl didelis šalies gyventojų noras padėti ir prisidėti yra labai suprantamas“, – pabrėžia sociologas.

Pagalba padeda išgyventi nesaugumą

Tyrimo duomenimis, 33% Lietuvos žmonių aukoja maistą, drabužius ir kitus daiktus, 11% – savanoriauja, 4% apklaustųjų dalyvauja savanoriškose gynybos pajėgose.

 „Karas Ukrainoje mūsų šalies visuomenę suvienijo ir itin tvirtai nukreipė į kitų žmonių poreikius. Imtis veiksmų – veiksmingas būdas kovoti su nerimu ir nesaugumu. Prisidėdami įvairiais būdais – nuo lėšų Ukrainos gynybai iki  savanorystės gelbstint pabėgėlius – mūsų šalies žmonės kovoja už jų ir mūsų ateitį“, – sako Marius Jundulas, „Gjensidige“ generalinis direktorius.

Pasak jo, dvigubai išaugęs paramą teikiančių žmonių skaičius liudija mūsų visuomenės brandą, atsakingumą ir pilietinės visuomenės stiprybę.

„Mūsų įmonė taip pat skatina darbuotojų savanorystę, todėl visiems 700 darbuotojų Baltijos šalyse suteikėme po apmokamą darbo dieną, kurią kiekvienas skiria savanoriškai veiklai pagalbą Ukrainai teikiančioje organizacijoje“, – pasakoja draudimo bendrovės vadovas.

Tyrimo duomenimis, per pastarąjį mėnesį niekaip prie kitų žmonių gerovės neprisidedanti visuomenės dalis sumažėjo nuo 48% iki 36%.

Reprezentatyvioje Lietuvos gyventojų apklausoje dalyvavo daugiau kaip 1.000 18–75 amžiaus Lietuvos gyventojų.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Rašyti komentarą 0
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku