Verslo veidas: apie ką kalba įmonių vizijos ir misijos

Publikuota: 2021-10-16
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Tyrimas rodo, kad maždaug pusė didžiųjų įmonių Lietuvoje yra linkusios apie organizacijai reikšmingus dalykus — vizijas, misijas ir vertybes — kalbėti viešai.

Pirmą kartą Lietuvoje atliktame tokiame tyrime buvo pasirinkta 500 didžiausių įmonių iš „Verslo žinių“ kasmet sudaromo 1.000 didžiausių Lietuvos bendrovių (šiuo atveju – 2019 m. reitingo). Buvo remtasi viešai prieinama informacija, didžiąja dalimi tai buvo bendrovių interneto svetainės.

Analizė rodo, kad mažiau nei pusė didžiųjų įmonių viešai skelbia savo vizijas (43%) ir misijas (45%), o kas antra (53%) – vizijas ir/ar misijas. Savo misijose didžiosios įmonės dažniausiai mini produktus ir paslaugas, klientus, bendruomenes bei socialinę atsakomybę, taip pat kokybę ir inovatyvumą. Tuo metu ištirtų įmonių vizijose dominuoja lyderystė, produktai ir paslaugos, klientai, kokybė ir patikimumas.

„Buvo įdomu paanalizuoti situaciją rinkoje, įvertinti, kaip elgiasi verslai. Vidinė intuicija sakė, kad mažiau įmonių skelbia savo vizijas, misijas ir vertybes. Iš kitos pusės – pusė įmonių, tai daug ar mažai? Manyčiau, mažokai, ypatingai, kai tai įvertiname per šiandieninę situaciją darbo rinkoje, kai taip sunku rasti, pritraukti ir išlaikyti darbuotojus. Savo ruožtu, šie procesai yra gerokai sklandesni, kai įmonės vidinė kultūra ir puoselėjamos vertybės yra stiprios. Tai yra lemiamas veiksnys ir tada, kai žmogus renkasi iš kelių panašių įmonių darbo pasiūlymų“, – teigia tyrimo iniciatorius Mindaugas Vinkus, UAB „Limedika“, UAB „Gintarinė vaistinė“ ir UAB „Norfos vaistinė“ HR vadovas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

nuotrauka::1

Kęstutis Gečas, kūrybinės integruotos komunikacijos agentūros „INK agency“ vyr. partneris, pastebi, kad verslo požiūris į vertybių, misijos ir vizijos formulavimą dažnai yra radikalus: dalis verslų šią temą ignoruoja ir mano, kad jos tik švaisto laiką ir blaško dėmesį, o kita dalis elgiasi priešingai – skiria joms labai daug dėmesio. „Šalies verslas per tris nepriklausomos Lietuvos dešimtmečius padarė milžinišką pažangą technine prasme: matome šiuolaikinius įrengimus ir technologijas. Užtenka pasižvalgyti į transporto ar baldų gamybos įmones. Vis tik lyginant su vakarietišku verslu, reta Lietuvos bendrovė sugeba kurti ir palaikyti norimą organizacijos kultūrą, kuri šiandienos verslo pasaulyje yra vienas dažniausių ir efektyviausių kelių siekiant konkurencinio pranašumo. Kitais žodžiais tariant, vadinamajai „minkštajai“ valdymo daliai tenka mažiau dėmesio“, – svarsto K. Gečas.

[infogram id="d1b86859-4600-4339-8515-63910c7c28c8" prefix="Suf" format="interactive" title="Tyrimas_misijos"]

Plačiau skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Baltika“ rado investuotoją prekės ženklui „Ivo Nikkolo“ 1

Drabužių prekybos bendrovė „Baltika Lietuva“, kurios pardavimo pajamos 2021 m. sudarė 2,303 mln. Eur ir,...

Prekyba
10:28
Pakeisti nepopuliarią technologiją: interneto slapukų galas Premium 1

Slapukai (angl. cookies) yra nedidelis teksto blokas, kurią svetainė siunčia į lankytojo naršyklę ir išsaugo...

Inovacijos
2022.08.15
Efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: kartais verta laužyti taisykles Premium

Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba,...

Rinkodara
2022.08.13
„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Agentūra „New!“ laimėjo „Lidl“ kūrybos partnerio konkursą

Vasarą vykęs trečio didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ kūrybos ir komunikacijos partnerių...

Rinkodara
2022.08.12
Didmenininkė „Norameda“ viršijo augimo prognozę, bet pelnas sumažėjo Premium

Didžia dalimi lietuviško kapitalo farmacijos įmonė „Norameda“, daugiausia užsiimanti didmenine vaistų...

Prekyba
2022.08.12
„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
2022.08.11
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
Kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui pradeda vadovauti G. Valintėlis

Nuo rugpjūčio 5 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui vadovo pareigas perima...

Vadyba
2022.08.05
Bandymas perkelti „Akropolį“ į internetą nepavyko – e. platforma „Trobos.lt“ uždaryta Premium 14

Su „Vilniaus prekybos“ grupe siejama UAB „Trobos“, vystanti prekybos centro „Akropolis“ e. platformą,...

Prekyba
2022.08.05
Rugpjūčio pabaigoje IKEA atidarys pirmą parduotuvę Estijoje

Švedijos mažmeninės prekybos baldais įmonė IKEA baigė 30.000 kv. m dydžio parduotuvės statybas netoli Talino,...

Prekyba
2022.08.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku