Verslo veidas: apie ką kalba įmonių vizijos ir misijos

Publikuota: 2021-10-16
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Tyrimas rodo, kad maždaug pusė didžiųjų įmonių Lietuvoje yra linkusios apie organizacijai reikšmingus dalykus — vizijas, misijas ir vertybes — kalbėti viešai.

Pirmą kartą Lietuvoje atliktame tokiame tyrime buvo pasirinkta 500 didžiausių įmonių iš „Verslo žinių“ kasmet sudaromo 1.000 didžiausių Lietuvos bendrovių (šiuo atveju – 2019 m. reitingo). Buvo remtasi viešai prieinama informacija, didžiąja dalimi tai buvo bendrovių interneto svetainės.

Analizė rodo, kad mažiau nei pusė didžiųjų įmonių viešai skelbia savo vizijas (43%) ir misijas (45%), o kas antra (53%) – vizijas ir/ar misijas.
Savo misijose didžiosios įmonės dažniausiai mini produktus ir paslaugas, klientus, bendruomenes bei socialinę atsakomybę, taip pat kokybę ir inovatyvumą. Tuo metu ištirtų įmonių vizijose dominuoja lyderystė, produktai ir paslaugos, klientai, kokybė ir patikimumas.

„Buvo įdomu paanalizuoti situaciją rinkoje, įvertinti, kaip elgiasi verslai. Vidinė intuicija sakė, kad mažiau įmonių skelbia savo vizijas, misijas ir vertybes. Iš kitos pusės – pusė įmonių, tai daug ar mažai? Manyčiau, mažokai, ypatingai, kai tai įvertiname per šiandieninę situaciją darbo rinkoje, kai taip sunku rasti, pritraukti ir išlaikyti darbuotojus. Savo ruožtu, šie procesai yra gerokai sklandesni, kai įmonės vidinė kultūra ir puoselėjamos vertybės yra stiprios. Tai yra lemiamas veiksnys ir tada, kai žmogus renkasi iš kelių panašių įmonių darbo pasiūlymų“, – teigia tyrimo iniciatorius Mindaugas Vinkus, UAB „Limedika“, UAB „Gintarinė vaistinė“ ir UAB „Norfos vaistinė“ HR vadovas.

nuotrauka::1

Kęstutis Gečas, kūrybinės integruotos komunikacijos agentūros „INK agency“ vyr. partneris, pastebi, kad verslo požiūris į vertybių, misijos ir vizijos formulavimą dažnai yra radikalus: dalis verslų šią temą ignoruoja ir mano, kad jos tik švaisto laiką ir blaško dėmesį, o kita dalis elgiasi priešingai – skiria joms labai daug dėmesio.
„Šalies verslas per tris nepriklausomos Lietuvos dešimtmečius padarė milžinišką pažangą technine prasme: matome šiuolaikinius įrengimus ir technologijas. Užtenka pasižvalgyti į transporto ar baldų gamybos įmones. Vis tik lyginant su vakarietišku verslu, reta Lietuvos bendrovė sugeba kurti ir palaikyti norimą organizacijos kultūrą, kuri šiandienos verslo pasaulyje yra vienas dažniausių ir efektyviausių kelių siekiant konkurencinio pranašumo. Kitais žodžiais tariant, vadinamajai „minkštajai“ valdymo daliai tenka mažiau dėmesio“, – svarsto K. Gečas.

[infogram id="d1b86859-4600-4339-8515-63910c7c28c8" prefix="Suf" format="interactive" title="Tyrimas_misijos"]

Plačiau skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Rinkodara“

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
J. Pinkevičienė: apie partnerystę su „Žalgiriu“ ir augimą gebant greitai perplanuoti  Premium

Nuo šio lapkričio „Žalgirio“ kosmetiką vyrams gamina Kauno bendrovė „Cosmoway“, o kelis metus trukusi...

Rinkodara
2021.11.26
„Kilo Health“ - antra tarp sparčiausiai augusių įmonių „Deloitte“ reitinge  10

Sveikatingumo paslaugų ir produktų startuolis „Kilo Health“ pateko į sparčiausiai augusių Vidurio Europos...

Rinkodara
2021.11.26
Kaip uždirbti daugiau, arba Klientų aptarnavimas „Deals on Wheels“ stiliumi: tik nemeluokite Premium 5

Pinigai gali ateiti natūraliai, lyg ir savaime, bet tai nereiškia, kad nereikės nieko daryti, primena...

Gazelė
2021.11.26
TOP 100 žymiausių prekės ženklų klientų pasitenkinimo rodiklis 2021 m. Premium

Vienas pagrindinių matų klientų patirčiai įvertinti yra klientų pasitenkinimo rodiklis NPS (angl. „net...

Prekyba
2021.11.25
Siekiama griežtinti politinę reklamą „Facebook“ ir „Google“

Siekiama įgalinti technologijų milžines „Facebook“ ir „Google“ atskleisti, kaip socialinių tinklų vartotojams...

Rinkodara
2021.11.24
IKEA atidaro pirmąją planavimo studiją Baltijos šalyse 

IKEA atidaro pirmąją planavimo studiją Baltijos šalyse. Naujo koncepto prekybos vieta įkurta Estijoje, Tartu...

Prekyba
2021.11.24
A. Žakas: influencerių agentūroms konkurencijos buvo gerokai per mažai  Premium

Sparčiai augant influencerių rinkodaros biudžetams, veiklą pradeda nauja specializuota agentūra „Relate“. Ji...

Rinkodara
2021.11.24
Aktualu prekybos sektoriui: kokie teisės aktai keičiasi nuo 2022 m. sausio  Premium

Prekybos sektoriaus įmonių veiklai įtaką darys nuo 2022 m. įsigaliosiantys teisės aktų pakeitimai,...

Prekyba
2021.11.23
Rekordininkė – „Httpool Lithuania“, ryški lyderė – „Publicum“ Premium

Darbuotojų trūkumas, jų migracija tarp konkuruojančių agentūrų neaplenkia ir rinkodaros bei komunikacijos...

Rinkodara
2021.11.22
„Walmart“ ir „Target“ pardavimai viršijo prognozes: programa „kasdien žemos kainos“ pasiteisino Premium

JAV mažmeninės prekybos milžinės „Walmart“ trečiojo ketvirčio pardavimai pasiekė 140,53 mlrd. USD ir viršijo...

Prekyba
2021.11.22
10 būdų, kaip užauginti įmonės reputaciją Premium

Sąžiningas ir atsakingas verslas, rūpinimasis darbuotojais ir vartotojų poreikių tenkinimas - ryškiausi...

Rinkodara
2021.11.21
Skirtingos telekomunikacijų bendrovių Kalėdos: nuo D. Butkutės iki nostalgijos  3

Į šventinį verpetą įsisuko ir telekomunikacijų bendrovės, sutartinai šią savaitę viena po kitos...

Rinkodara
2021.11.21
Socialinė iniciatyva: lygink rūbus, ne žmones  

Startavo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos inicijuota, jautrią žinutę siunčianti...

Rinkodara
2021.11.21
„Media Markt“ tapo kibernetinės atakos auka – reikalaujama 43 mln. Eur išpirkos bitkoinais Premium 2

Tarptautinis Vokietijos parduotuvių tinklas, prekiaujantis plataus vartojimo elektronika ir turintis daugiau...

Prekyba
2021.11.20
M. Dautartaitė paskirta „Nestle“ korporatyvinių reikalų vadove Baltijos šalims 1

„Nestle Baltics“ korporatyvinių reikalų vadove tapo Marija Dautartaitė. Šiose pareigose ji keičia iki šiol...

Vadyba
2021.11.20
Platėja maisto parduotuvių asortimentas: „Carrefour“ prekiaus kelionėmis, tai Prancūzijoje jau daro „Lidl“   Premium

Prancūzijos prekybos milžinė „Carrefour“ Belgijoje netrukus savo parduotuvių lankytojams siūlys įsigyti ir...

Prekyba
2021.11.19
Tarp didžiausių mažmenininkų Vidurio ir Rytų Europoje – keturi tinklai iš Lietuvos  Premium 2

500 didžiausių Vidurio ir Rytų Europos bendrovių sąraše tarp mažmeninės prekybos įmonių, prekiaujančių maisto...

Prekyba
2021.11.19
„Barbora“ pasirinko naujus kūrybinius partnerius  1

Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ skelbtą kūrybos agentūros konkursą laimėjo...

Rinkodara
2021.11.18
Svarstoma idėja prekybos centruose uždrausti nemokamus plastikinius maišelius 11

Seime registruota įstatymų pataisa, numatanti, kad prekybos vietose nebebūtų nemokamai dalijami lengvi...

Prekyba
2021.11.18
„Panorama“ šventiniam periodui vėl keičia pavadinimą

Prasidėjus pasiruošimo žiemos šventėms maratonui, sostinės prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“...

Rinkodara
2021.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku