Tarp prasmingiausių prekių ženklų – ir vaistinės, ir siuntų bendrovės

Publikuota: 2021-06-16
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

Pasaulinė pandemija ir pasikeitę prioritetai paveikė šalies vartotojų požiūrį į prasmingus prekių ženklus bei perskirstė dešimtuką.

Jame atsidūrė 2 vaistinių tinklai – „Eurovaistinė“ (4 vieta) ir „Camelia“ (9 vieta). Į TOP 10 pateko ir dvi 2 siuntų kompanijos „DPD Lietuva“ (7 vieta) ir „Omniva“ (8 vieta). Nė vienas iš aukščiau paminėtų prekių ženklų į dešimtuką ankstesniame tyrime nebuvo patekęs, rodo tarptautinio komunikacijos tinklo „Havas“ atliktas tyrimas „Meaningful Brands“ (liet. Prasmingi prekių ženklai) tyrimas.

Šarūnas Mikelevičius, „Havas“ grupės Lietuvoje vadovas, išplatintame pranešime teigia, kad šie metai ypatingi, nes atskleidė teigiamą tendenciją – abejingumas prekių ženklams Lietuvoje mažėja.

nuotrauka::1

„Naujausio tyrimo duomenimis, Lietuvos vartotojai nepasigestų 85% šiandien veikiančių prekių ženklų, jei jie ryt išnyktų. Nors skaičiai vis dar reikšmingai dideli, suteikia ir optimizmo, nes palyginti su ankstesniu tyrimu, žmonių abejingumas mažėja“, – kalba Š. Mikelevičius.

Prieš dvejus metus tyrimas rodė, kad vartotojams būtų visiškai nesvarbu, jei Lietuvoje nustotų egzistuoti 9 iš 10 prekių ženklų.

„Tai pirmieji metai, kuomet šis rodiklis pagerėjo. Teigiamam virsmui vartotojų akyse daugiausiai įtakos turėjo pasikeitęs verslo elgesys pandemijos metu. Prekių ženklai itin greitai sureagavo į kintančią situaciją – savo klientams rodė rūpestį ir dėmesį, tuo pačiu ėmėsi realių veiksmų, kurie neužtikrintumo kupinu laikotarpiu, padėtų tiek klientams, tiek visuomenei“, – vertina Š. Mikelevičius.

nuotrauka::2nocrop

Naujausias tyrimas signalizuoja didėjantį atotrūkį tarp vartotojų lūkesčių ir realios situacijos. 77% apklausoje dalyvavusių šalies gyventojų tikisi, kad prekių ženklai skaidriai laikysis savo įsipareigojimų ir pažadų, tačiau tik 35% jų mano, kad būtent taip ir yra.

„Toks disonansas tarp lūkesčių ir realybės rodo tam tikrą verslo perdegimą – prekių ženklų pastangų aktyvumas, stebėtas pirmosios pandemijos bangos metu, blėsta. Tuo tarpu vartotojai vis dar turi aukštus lūkesčius, kuriuos suformavo prekių ženklai pandemijos pradžioje. Tai, kad prekių ženklai stengiasi mažiau, pastebi ir vartotojai“, – tyrimą komentuoja Skaistė Varnienė, „Havas“ tyrimų vadovė.

Tyrimas parodė ir tai, kad Lietuviai labiausiai iš Baltijos šalių linkę nustoti pirkti iš prekių ženklų, kurie nedera su jų vertybėmis – iš tokių prekių ženklų atsisakytų pirkti 59% šalies gyventojų. Taip pat net 63% lietuvių jaučiasi pavargę nuo verslų, kurie siekdami užsidirbti apsimeta, kad nori veikti visuomenės labui.

„Pasaulinės tendencijos rodo ir tai, kad gilėja žmonių cinizmas prekių ženklų atžvilgiu. Jį gilina atotrūkis tarp išaugusių vartotojų lūkesčių prekių ženklams ir to, kaip pastarieji juos atliepia“, – priduria S. Varnienė.

Tyrime prekių ženklai yra vertinami trimis pjūviais: funkcinės vertės (produkto kokybės, kainos, asortimento ir pan.), asmeninės vertės (kaip prekių ženklai padeda taupyti laiką, išmokti kažko naujo ir pan.) ir visuomeninės vertės (indėlis į visuomeninę gerovę, darbo vietų kūrimą, ekonomiką, aplinkosaugą ir pan.).

Remiantis apklausa, Lietuvos vartotojams ir toliau svarbiausiais išlieka funkciniai atributai (41%). Po jų rikiuojasi asmeninės vertės kūrimas (32%), trečioje vietoje – visuomeninė veikla (27%).

„Google“ ir „Fecebook“

Anot Š. Mikelevičiaus, palyginus su prieš dvejus metus atliktu analogišku tyrimu, prekių ženklų, kurių labiausiai pasigestų lietuviai, trejetukas išliko nepakitęs. Jame kaip ir anksčiau pirmąsias dvi vietas užėmė technologijų milžinės „Google“ bei „Facebook“, o trečiąją vietą – „Lietuvos paštas“.

„Šalies vartotojai nebeįsivaizduoja savo kasdienybės be technologijų kompanijų. Ypatingai pandemijos metu, padaugėjus informacijos „šviežumo“ ir nuotolinio bendravimo poreikiui bei visoms pramogoms laikinai persikėlus į namus. Tuo tarpu „Lietuvos pašto“ pozicija rodo, kad vartotojams regionuose jis vis dar atlieka ir bendruomenių centro funkciją. Žinoma, pozicijas sustiprino ir karantinas, nes gyvenant nuotoliniu būdu itin išaugo siuntų poreikis“, – vertina Š. Mikelevičius.

„Meaningful Brands“ – vienas didžiausių tokio pobūdžio rinkos tyrimų, jis atliekamas jau dvyliktą kartą. Jo metu buvo apklausta daugiau nei 395.000 vartotojų visame pasaulyje.

Baltijos šalyse tyrime dalyvavo daugiau nei 9.600 žmonių, o Lietuvoje – 3.100 respondentų. Tyrimo metu vertinta daugiau nei 1.800 pasaulinių prekių ženklų iš 31-os šalies.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Rinkodara“

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Aprangos“ pardavimai šį pusmetį traukėsi 6,3%

„Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta su PVM 2021 m. I-ą pusmetį sudarė 81,2 mln. Eur, arba 6,3%...

Prekyba
2021.07.29
„Zalando“ pristato partnerių programą Lietuvoje 

Viena didžiausių Europoje mados ir stiliaus prekybos platforma „Zalando“ Lietuvoje pristato „Zalando Partner...

Prekyba
2021.07.29
Statybinių medžiagų prekybos šuolis: kainos kyla, tiekimo grafikai ilgėja  Premium 5

Tiek statistikų šių metų duomenys, tiek specializuotų statybinių medžiagų ir apdailos prekių įmonių apyvartos...

Prekyba
2021.07.29
Rusų žurnalistinių tyrimų tinklapio „The Insider“ redaktoriaus namuose atliekama krata  1

Žurnalistinių tyrimų tinklapio „The Insider“ vyriausiasis redaktorius Romanas Dobrochotovas trečiadienį...

Rinkodara
2021.07.28
Klientų srautas prekybos centruose kritęs, bet pardavimai auga  Premium

Didieji prekybos centrai (PC) nebėra tokie populiarūs kaip iki pandemijos, bet į juos atvykstantys pirkėjai...

Prekyba
2021.07.28
Per mėnesį prekybininkų apyvartos ūgtelėjo 2% 

Birželį, švelnėjant COVID-19 karantino sąlygoms, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta išaugo 2%, maitinimo ir...

Prekyba
2021.07.28
Gyventojai didesniems pirkiniams ketina išleisti daugiau 

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis 2021 m. liepą buvo 4 ir, palyginti su birželiu, padidėjo 1 proc. punktu,...

Prekyba
2021.07.28
„Facebook“ buria komandą, kuri kurs „metavisatą“  1

„Facebook“ pirmadienį pranešė burianti komandą iš įvairių aparatinės įrangos, žaidimų ir virtualiosios...

Rinkodara
2021.07.27
„Iki“ išsirinko skaitmeninės reklamos agentūrą: „Open Agency“ keičia „SOMA agency“

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą socialinių tinklų turinio kūrimo ir valdymo konkursą laimėjo skaitmeninės...

Rinkodara
2021.07.27
„Barbora“ plečiasi Lenkijos miestuose  1

Sausio mėnesį į Lenkijos rinką įžengusi didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių...

Prekyba
2021.07.27
Tyrimas parodė, kokios kalėdinės prekybos galima tikėtis šiais metais  Premium

Specializuoto prekybos leidinio „Retail Week“ kartu su ekspertais atliktas tyrimas „The Christmas Forecast“...

Prekyba
2021.07.26
Nelikus suvaržymų, e. prekyba maistu vis tiek išlaiko augimą  Premium

Tai, kad gyventojai internetu užsakytas maisto prekes gali gauti tą pačią dieną ir už pristatymą nemoka,...

Prekyba
2021.07.26
Naujas vadovas žengia į sceną tuo metu, kai „Amazon“ patiria nemenką spaudimą Premium

„Amazon“ įkūrėjui Jeffui Bezosui perdavus bendrovės valdymą savo įpėdiniui, debesų kompiuterijos padaliniui...

Prekyba
2021.07.25
Agentūra „Nova media“ turi naują partnerį 1

Komunikacijos agentūros „Nova media“ partnerių gretas papildė naujas narys – juo tapo Gintaras Gimžauskas,...

Rinkodara
2021.07.23
„Darnu Group“ paskirta nauja komunikacijos vadovė

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „Darnu Group“ komandos gretas papildė komunikacijos vadovė Justina...

Vadyba
2021.07.23
Vadovų rotacija VP grupėje: keičiasi „Vilniaus prekybos“ ir „Euroapothecos“ direktoriai  6

E. parduotuvei „Barbora“ vadovavęs ir pastaruoju metu jos plėtra Lenkijoje užsiėmęs Andrius Mikalauskas turi...

Prekyba
2021.07.22
Tyrimas: nauji reklamos draudimai gali ištirpdyti 440 mlrd. Eur didžiųjų gėrimų ir maisto gamintojų vertės Premium 1

Vien tokių gėrimų ir maisto gamybos bendrovių kaip „InBev“, „The Coca-Cola Company“, „Diageo“, „Heineken“,...

Prekyba
2021.07.22
„Iki“ savininkė Vokietijoje „Rewe“ bando savaeigę parduotuvę be darbuotojų  Premium 1

Ketvirtame pagal dydį Vokietijos mieste Kelne į gatves išriedėjo bendras mažmeninės prekybos bendrovės „Rewe“...

Prekyba
2021.07.21
Tarptautinis „BMI Executive Institute“ investavo į vizualinį identitetą  

Daugiau kaip prieš 20 metų Lietuvoje įkurtas „BMI Executive Institute“, organizuojantis aukščiausio lygio...

Rinkodara
2021.07.21
„Philip Morris“ antrojo ketvirčio pelnas augo 11%, pajamos nepateisino lūkesčių 

Tarptautinė tabako pramonės milžinė „Philip Morris International“ (PMI) grynąjį pelną antrąjį metų ketvirtį...

Prekyba
2021.07.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku