Lietuvos matomumą augino ir „Laisvės kelias“, ir „kelionių burbulas“

Daugiausia prie šalies matomumo 2020 m. prisidėjo išskirtinės iniciatyvos („Laisvės kelias“, Baltijos šalių „kelionių burbulas“, Vilnius – kavinė po atviru dangumi), taip pat veiksmai, susiję su Lietuvos parama Baltarusijos visuomenei ir šalies institucijų nuosekli komunikacija investicijų pritraukimo ir turizmo srityse, rodo Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės ir šalies viešojo sektoriaus institucijų atlikta analizė.
„Lietuvos matomumą užsienio žiniasklaidoje lemia ne tik pavienės, išskirtinės iniciatyvos, bet ir ilgalaikės temos, kurios tampa šalies atpažįstamumo atributais ir prisideda prie Lietuvos reputacijos stiprinimo – tai Lietuvos siūlomi sprendimai ir kompetencija finansinių technologijų, kibernetinio saugumo srityse, startuolių ekosistemos potencialas, kūrybinės partnerystės ir iniciatyvos, siūlančios globalių iššūkių sprendimus“, – išplatintame pranešime teigia Marius Gurskas, Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės vadovas.
Skirtingose šalyse
Lietuvos paminėjimų užsienio žiniasklaidoje vertinimas apėmė 13-a užsienio šalių (Latvija, Estija, Vokietija, Prancūzija, Jungtinė Karalystė, Danija, Švedija, Norvegija, Italija, Izraelis, Rusija, Lenkija, Baltarusija) ir 7 šalies įvaizdžio sritis (valdymas (užsienio ir vidaus politika), eksportas, investicijos ir imigracija, gyventojai, kultūra ir paveldas, turizmas, sportas).
Daugiausiai Lietuvos paminėjimų užfiksuota Vokietijos (38.092 pranešimai), Rusijos (22.416) ir Jungtinės Karalystės (19.524) žiniasklaidos portaluose.
Mažiausiai apie Lietuvą rašė Šiaurės šalys: Švedija, Danija, Norvegija, taip pat Izraelis.
Ryškiausiai matomos sritys pagal paminėjimų skaičių – valdymo (61,09% visų žinių), investicijų ir imigracijos (12,27%), turizmo (10,28%), kultūros (7,61%).
Lietuvos paminėjimuose vyravo neutralaus pobūdžio tonas (78% visų paminėjimų), o teigiamais reikšmingais pranešimais apie Lietuvą potencialiai pasiekta auditorija buvo 1,6 karto didesnė nei neigiamais.
Išskirtinis ketvirtis
Šalies paminėjimų užsienio žiniasklaidoje gausa išsiskyrė 2020 m. trečias ketvirtis, per kurį užfiksuotas reikšmingas paminėjimų skaičiaus augimas – daugiau nei 45.000 paminėjimų (palyginti pirmąjį ketvirtį – 24.000 paminėjimų, antrą – 18.000).
Pranešimų, kuriuose paminėta Lietuva, skaičiaus augimas trečiąjį ketvirtį sietinas su situacija Baltarusijoje – atitinkamai su Lietuvos parama demokratijos ir laisvės vertybėms, paramos akcija Baltarusijai ,,Laisvės kelias“ ir aktyvia šalies lyderių komunikacija, taip pat IT įmonių iš Baltarusijos persikėlimu į Lietuvą ir Lietuvos pozicija Astravo atominės elektrinės klausimu.
Vakarų šalių naujienų portaluose Lietuvos aktyvi parama Baltarusijos visuomenei buvo vertinama kaip solidarumas ir lyderystė ginant demokratines vertybes, o Baltarusijos ir Rusijos naujienų portaluose pranešimai šia tema pasižymėjo neigiamu tonu, teigia M. Gurskas.
Jis priduria, kad prie teigiamo Lietuvos pristatymo užsienio žiniasklaidoje, socialiniuose tinkluose prisidėjo ir šalies institucijų veiksmai bei įgyvendinamos komunikacijos kampanijos – VšĮ ,,Go Vilnius“, VšĮ ,,Keliauk Lietuvoje“, VšĮ ,,Investuok Lietuvoje“, Lietuvos banko, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) ir kt.
Užsienio šalių žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose išsiskyrė Baltijos šalių ,,kelionių burbulas“, VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ inicijuotos kampanijos („Discover colours you never knew existed“, 30-ies keisčiausių šaltibarščių žemėlapis, „Kaunas Modernism. Explore the Inspiration“), VšĮ „Go Vilnius“ iniciatyvos („Vilnius: Amazing Wherever You Think It Is“, „Christmas in Vilnius: Amazing Whenever You’ll Be Able to Come“).