Viešinimo paslaugų pirkimo lyderiai – Kaunas, oro uostai ir Lietuvos paštas

Publikuota: 2020-08-06
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“ (UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“, dabar UAB „Berta And“). 2019 m. daugiausiai viešinimo sutarčių pagal vertę pavyko sudaryti žiniasklaidos planavimo agentūrai „Carat“.

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) parengta pirmoji viešinimo ir informavimo paslaugų pirkimų apžvalga rodo, kad 2015–2019 m. beveik pusę – 45% – viešinimo paslaugų pagal vertę įsigijo centrinių valstybinio administravimo subjektų sistemai priklausančios 97 perkančiosios organizacijos.

nuotrauka::1

Tarp lyderių – Kaunas

Tarp savivaldybių ar teritorinio valstybinio administravimo subjektų (133) daugiausiai lėšų viešinimo paslaugoms skyrė Kauno miesto savivaldybės administracija – apie 19,6 % sutarčių vertės.

Tarp daugiausiai viešinimo paslaugų įsigijusių subjektų – ir VšĮ „Būsto energijos taupymo agentūra – 13,2% sutarčių vertės, taip pat VĮ Lietuvos oro uostai – 18,5% sutarčių vertės, AB Lietuvos paštas – 18%, AB Lietuvos geležinkeliai – 17,4%.

Agentūrų laimėjimai

VPT apžvalgoje pažymima, kad 2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų „vip communications“ (UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“, dabar UAB „Berta And“).

Tuometė agentūra „VIP Viešosios informacijos partneriai“ iki 2018 m. net 7 kartus buvo tarp trijų didžiausių pagal per metus sudarytų sutarčių vertę įmonių.

VŽ primena, kad „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė 2019 m. spalio viduryje iš Dariaus Gudelio įsigijo 100% agentūros akcijų ir tapo vienintele jos savininke. Agentūra pakeitė pavadinimą į „Berta And“.

Tuo tarpu 2019 m. daugiausiai viešinimo sutarčių pagal vertę pavyko sudaryti žiniasklaidos planavimo agentūrai „Carat“.

nuotrauka::2nocrop

Sumos auga

Viešinimo ir informavimo paslaugų pirkimams kasmet vidutiniškai išleidžiama 35,3 mln. Eur.

Rekordiniais metais pagal viešinimui ir informavimui išleistų lėšų sumą būtų galima išskirti 2016 m., kuomet sudarytų sutarčių vertė pasiekė beveik 45 mln. Eur, bei 2019 m. su 39 mln. Eur.

Kasmet šiame sektoriuje sudaroma daugiau nei 1.100 sutarčių.

Nustatyta, kad daugiau nei 80% visų sutarčių skaičiaus ir apie 40% vertės sudaro sutartys, įvykdžius mažos vertės pirkimus, o tai reiškia, kad apie tokius pirkimus turime mažiau duomenų nei apie atvirus konkursus: trūksta struktūruotų duomenų apie dalyvių skaičių, jų atrankos kriterijus, pažymi VPT.

Jovita Petkuvienė, Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus pavaduotoja, laikinai einanti direktoriaus pareigas, sako, jog viešinimo paslaugų pirkimus Tarnyba stebi jau kurį laiką: buvo atlikta nemažai pirkimų vertinimų, neseniai parengtos viešinimo paslaugų pirkimų gairės, prevenciškai peržiūrėti didesni pirkimai.

nuotrauka::3

„Galiausiai išleidžiame apžvalgą, apibendrinančią šio sektoriaus pirkimus. Sistemiškai apžvelgę sektorių matome, kad viešinimo paslaugų pirkimų procedūrų vykdymo rodikliai – kokybės kriterijų taikymo dažnumas, vieno tiekėjo pirkimų dalis, yra geresni už bendrą viešųjų pirkimų vidurkį. Tačiau pastebime vis dar sunkiai pamatuojamus pasiūlymų vertinimo atrankos kriterijus, tam tikrą pirkimų vykdytojų ir tiekėjų prisirišimą“, – išplatintame pranešime teigia J. Petkuvienė.

Anot J. Petkuvienės, visuomenei vis dar sunku suprasti, kokios tiksliai paslaugos buvo nupirktos, iš apžvalgos duomenų ryškėja, kad viešinimo pirkimų apimtys koreliuoja su politinių rinkimų ciklais.

„Siekiant išsklaidyti bereikalingas abejones dėl galimai netinkamai panaudojamų sutartyje numatytų lėšų ir išvengti netinkamo interpretavimo, raginame visus pirkimų vykdytojus rasti patogų būdą, kaip visuomenei atsiskaityti už viešinimo paslaugų sutarčių rezultatą“, – teigia J. Petkuvienė.

VPT apžvalgoje pažymima, kad 2015–2020 m. laikotarpio duomenis pastebėta, kad dažnai didžiąją dalį viešinimo sutarčių vertės sudaro tiekėjų sutartys su tais pačiais pirkimų vykdytojais, pvz., UAB „Fabula ir partneriai“ apie 77% sutarčių vertės tenka sutartims su Nacionaline mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos; UAB „Point media“ 66% – su Kauno miesto savivaldybės administracija; UAB „Publicum“ 62% – su AB „Lietuvos geležinkeliai“; UAB „Open Agency“ 61% – su AB Lietuvos paštas; UAB „Carat“ – 55% su UAB Verslo aptarnavimo centras.

Nepaisant to, konkurencingumas viešinimo paslaugų sektoriuje didesnis nei vidutinis, pažymi VPT.

„Tikiuosi, kad ši apžvalga ir atviri duomenys, kurių pagrindu ji buvo atlikta, padės užtikrinti didesnį skaidrumą viešinimo ir informavimo paslaugų srityje bei pagelbės planuojantiems ir perkantiems šias paslaugas tai atlikti labiau apgalvotai, palyginti savo išleistas lėšas su kitų šalies pirkimų vykdytojų analogiškų pirkimų apimtimi ir priimti tinkamus sprendimus, o visuomenės atstovams padės geriau suprasti, kaip viešinimui leidžiamos mokesčių mokėtojų lėšos“ – teigia Asta Sadauskaitė, Tarnybos Statistikos ir ataskaitų skyriaus vedėja.

Platesnę VPT apžvalgą rasite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
IKEA keičia darbdavio komunikacijos kryptį

IKEA keičia darbdavio komunikaciją – dirbti bendrovėje kvies jos esami darbuotojai.

Rinkodara
2020.09.27
Sprendžia lygtį, ar auganti e. komercija – ilgalaikė tendencija Premium

Sportinės aprangos gamybos milžinė „Nike“ viliasi, kad e. prekybos šuolis, sekęs po koronaviruso pandemijos...

Prekyba
2020.09.27
TOP 10 turtingiausiųjų mados versle  Premium

Didžiausios pasaulyje prabangos prekių grupės LVMH vadovas Bernard’as Jeanas Etienne’as Arnault yra...

Prekyba
2020.09.26
Teismas: bauda „Eurovaistinei“ skirta teisingai 1

8.700 Eur bauda vaistinių tinklui „Eurovaistinė“ už klaidinančią reklamą skirta pagrįstai, nusprendė teismas.

Rinkodara
2020.09.25
Darbo išteklius planuoti „Iki“ padės dirbtinis intelektas  Premium 1

Prekybos tinklas „Iki“ savo parduotuvėse pradeda diegti automatizuotą darbo išteklių planavimo (DIP) sistemą,...

Prekyba
2020.09.25
„Varlė.lt“ investuoja į naują sandėlį 9

Prekybos centras internete „Varlė.lt“ atsisako kai kurių logistikos ir sandėliavimo partnerių ir keliasi į...

Prekyba
2020.09.24
Džiaugsmo kartėlis tarp „Akropolio“ ir restorano „Džiaugsmas“ Premium 2

Valstybinis patentų biuras nagrinėja kelis ginčus tarp UAB „Akropolis Group“ ir UAB „Džiugu“, valdančios...

Rinkodara
2020.09.24
„Fielmann“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Optikos bendrovė „Fielmann“ pradeda bendradarbiavimą su žiniasklaidos planavimo agentūra „Open Agency“.

Rinkodara
2020.09.23
Vartojimo tendencijos teigiamos, nuotaikos – atsargios Premium

Didžiausią galvos skausmą šiandien mažmenininkams kelia lėta vartojimo atsigavimo kreivė ir vis dar...

Prekyba
2020.09.23
„Ozas“ baigia įrengti baseinų kompleksą 3

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ nekeičia planų įrengti tris mokymo plaukti baseinus. Baseino erdvėje...

Prekyba
2020.09.22
„Triniti Jurex“ turi naują rinkodaros ir komunikacijos vadovę

Besijungiančių advokatų kontorų „Triniti“ ir „Jurex“ komunikacijos ir rinkodaros vadove pradeda dirbti Rita...

Rinkodara
2020.09.21
LRT: Eurolygos transliacijų kaina – dvigubai mažesnė nei spekuliuota 3

Lietuvos nacionalinis transliuotojas LRT teigia, kad naujojo sezono Eurolygos rungtynių transliavimo teisių...

Rinkodara
2020.09.21
Dizaino darbai vėl varžysis „NAPA Baltic“

Lietuvos dizaino asociacija (LDA) produktų pakuočių kūrėjus ir verslus kviečia teikti paraiškas į jau šeštus...

Rinkodara
2020.09.20
IPRA konkursas keliamas į kitus metus

Tarptautinė ryšių su visuomene asociacija (IPRA) nukėlė šių metų spalį Vilniuje planuotą komunikacijos...

Rinkodara
2020.09.20
„Lidl Lietuva“ ir „Tele2“ apsikeitė vietomis

Tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys rodo, kad liepą fiksuodamas spartesnis reklamos rinkos atsigavimas.

Rinkodara
2020.09.20
Lionelis Messi laimėjo 9 m. trukusį teisinį ginčą Premium

Futbolininkas Lionelis Messi po devynerius metus trukusio teisinio mūšio gali naudoti savo vardą kaip prekės...

Rinkodara
2020.09.19
TV3 turi naują komercijos direktorių

Naują TV sezoną TV3 žiniasklaidos grupė pasitinka ne tik su pokyčiais programoje, bet ir įmonės vadovybėje –...

Rinkodara
2020.09.18
Paskelbtas konkursas šalies vizualiniam ženklui kurti

Vyriausybės kanceliarija paskelbė konkursą vizualinėms šalies identiteto sukūrimo paslaugoms pirkti.

Rinkodara
2020.09.18
„Telios“ pamokos – didžiųjų prekių ženklų kaina arba stručio galva smėlyje Premium 23

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nutraukė visuomenėje nemenką ažiotažą sukėlusią „Ežio“ reklamos...

Rinkodara
2020.09.18
„Httpool“ tapo „Spotify“ atstovais Baltijos šalyse

Agentūra „Httpool“ plečia savo partnerystę su „Spotify“ ir nuo šiol turės išskirtines reklamos atstovavimo...

Rinkodara
2020.09.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus