„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti

Publikuota: 2019-02-19
„Gintarinės vaistinės“ generalinė direktorė Rūta Bagdonavičienė. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.
„Gintarinės vaistinės“ generalinė direktorė Rūta Bagdonavičienė. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės direktorių Nerių Gasparavičių verslo reketu dėl reklamos pirkimo.

Ponas Gasparavičius kaltinimus vadina visiškai nepagrįstais ir teigia, kad skundu vaistinių tinklas gali siekti sukompromituoti neparankią žiniasklaidą.

„Gintarinė vaistinė“ praėjusią savaitę apskundė „alfa.lt“ Visuomenės informavimo etikos asociacijai ir Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai.

Anot vaistinių tinklo, atsisakius įsigyti reklamą „alfa.lt“ p. Gasparavičius elektroniniame laiške užsiminė pradėsiąs „medžioti“.

„Mūsų giliu įsitikinimu toks p. Gasparavičiaus ir naujienų portalo „alfa.lt“ elgesys vertintinas kaip verslo „reketas“ ir prasilenkia su visuomenės informavimo profesine etika“, – rašoma „Gintarinės vaistinės“ generalinės direktorės Rūtos Bagdonavičienės skunde.

„Gintarinė vaistinė“ su p. Gasparavičiumi derino galimybes portale viešinti įmonės sukurtą vaistų suderinamumo programą ir pirkti kitokią reklamą.

Anot vaistinės, po sprendimo nepirkti reklamos į bendrovę kreipėsi portalo žurnalistė, nurodžiusi, kad tiria vaistų suderinamumo programą ir ketina apie tai publikuoti straipsnį.

Šalia skundo „Gintarinė vaistinė“ pateikė ir p. Gasparavičiaus susirašinėjimą su įmonės rinkodaros vadove Irena Tėveliene.

Viename laiške „alfa.lt“ savininkas rašo: „Kadangi mane už nosies kiek pravedžiojote, siūlau susikaupti ir skirti biudžetą 2.000/mėn., už tai gautumėte pagal nurodytas temas 5 straipsnius ir (...) padaryčiau sveikatos rubrikos rėmėjais“.

„Ir nebesakykit, kad neapsimoka, nes jau tada supyksiu ir pradėsiu medžioti!“, – rašo p. Gasparavičius.

„Gintarinės vaistinės“ atstovas spaudai Džeraldas Kauneckas BNS sakė, kad „alfa.lt“ elgesys „visiškai nedera su žiniasklaidos būdais ieškoti reklamos klientų ir rinkti informaciją“.

„Tai yra spaudimas ir tarsi sugrįžtantys 90-ieji“, – teigė p. Kauneckas.

Siekis sukompromituoti?

Ponas Gasparavičius BNS sakė, kad „Gintarinės vaistinės“ skundu gali būti siekiama sukompromituoti portalą, besidomintį neparankia informacija.

„UAB „Gintarinė vaistinė“ vadovės skundas, tikėtina, yra grįstas noru kompromituoti, užtildyti visuomenės informavimo priemonę, besidominčia galbūt neparankia informacija apie šios įmonės veiklą. Manome, kad tai pirmas finansiškai pajėgios farmacijos įmonės žingsnis“, – teigė verslininkas.

Jis su BNS taip pat pasidalijo susirašinėjimu. Ponas Gasparavičius sakė, kad bendravimas su „Gintarinės vaistinės“ atstove buvo familiaraus pobūdžio, o žodis „medžioti“ jame reiškia „vėl skambinti, derinti laiką susitikimui“.

„Patirtis bendravimo su p. Tėvelienė iliustratyvi, tad panaudotas žodis „medžioti“: prisiskambinti, juolab, kad suderinti laiką ir vietą susitikimui visada buvo sudėtinga, kadangi p. Tėvelienė važinėja iš Kauno raj. į Vilnių ir ne kartą reikėjo ją „sumedžioti“ susitikimui po darbo laiku restoranuose, kavinėse jai tinkamose Vilniaus vietose („Keulė Rūkė“, kepyklėlė PC „Europa“, kt.)“, – teigia jis.

Ponas Gasparavičius tikino, kad „alfa.lt“ žurnalistės domėjimasis tema apie vaistų suderinamumo programą nėra susijęs su „Gintarinės vaistinės“ sprendimu nepirkti reklamos portale.

„Mano žiniomis, žurnalistė dar praeitais metais nugirdusi diskusijas apie vaistų suderinamumą pradėjo domėtis, tačiau nesulaukė UAB „Gintarinės vaistinės“ atsakymo ir iki šiolei šia tema nebuvo publikuotų straipsnių portale „alfa.lt“, – kalbėjo portalo vadovas.

„Apie atsisakymą reklaminio projekto mes nebuvome informuoti ir tiesiog nebetęsėme per daug laiko sąnaudų reikalaujančios ir nerezultatyvios komunikacijos su p. Tėveliene“, – sakė jis.

Portalą valdančios įmonės vadovas tvirtino nematantis jokio elgesio, kurį būtų galima vertinti per žurnalistų etikos prizmę. Pasak jo, „galima vertinti tik, ar neformalus bendravimo žanras nepaliko vietos interpretacijoms“.

Visuomenės informavimo etikos asociacija ir Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba BNS patvirtino gavusios skundą ir žada jį išnagrinėti per tris mėnesius.

Maždaug 250 „Gintarinių vaistinių“ tinklas priklauso įmonei „Nacionalinė farmacijos grupė“, ji taip pat valdo maždaug 100 „Norfos vaistinių“. Pačią „Nacionalinės farmacijos grupę“ netiesiogiai valdo Lenkijos farmacijos koncernas „Pelion“.

Portalą „alfa.lt“ valdančios įmonės „Alfa Media“ vienintelė akcininkė yra Ovidijui Lukošiui priklausanti bendrovė „Naujienų centras“.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau