„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti

Publikuota: 2019-02-19
„Gintarinės vaistinės“ generalinė direktorė Rūta Bagdonavičienė. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.
„Gintarinės vaistinės“ generalinė direktorė Rūta Bagdonavičienė. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės direktorių Nerių Gasparavičių verslo reketu dėl reklamos pirkimo.

Ponas Gasparavičius kaltinimus vadina visiškai nepagrįstais ir teigia, kad skundu vaistinių tinklas gali siekti sukompromituoti neparankią žiniasklaidą.

„Gintarinė vaistinė“ praėjusią savaitę apskundė „alfa.lt“ Visuomenės informavimo etikos asociacijai ir Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai.

Anot vaistinių tinklo, atsisakius įsigyti reklamą „alfa.lt“ p. Gasparavičius elektroniniame laiške užsiminė pradėsiąs „medžioti“.

„Mūsų giliu įsitikinimu toks p. Gasparavičiaus ir naujienų portalo „alfa.lt“ elgesys vertintinas kaip verslo „reketas“ ir prasilenkia su visuomenės informavimo profesine etika“, – rašoma „Gintarinės vaistinės“ generalinės direktorės Rūtos Bagdonavičienės skunde.

„Gintarinė vaistinė“ su p. Gasparavičiumi derino galimybes portale viešinti įmonės sukurtą vaistų suderinamumo programą ir pirkti kitokią reklamą.

Anot vaistinės, po sprendimo nepirkti reklamos į bendrovę kreipėsi portalo žurnalistė, nurodžiusi, kad tiria vaistų suderinamumo programą ir ketina apie tai publikuoti straipsnį.

Šalia skundo „Gintarinė vaistinė“ pateikė ir p. Gasparavičiaus susirašinėjimą su įmonės rinkodaros vadove Irena Tėveliene.

Viename laiške „alfa.lt“ savininkas rašo: „Kadangi mane už nosies kiek pravedžiojote, siūlau susikaupti ir skirti biudžetą 2.000/mėn., už tai gautumėte pagal nurodytas temas 5 straipsnius ir (...) padaryčiau sveikatos rubrikos rėmėjais“.

„Ir nebesakykit, kad neapsimoka, nes jau tada supyksiu ir pradėsiu medžioti!“, – rašo p. Gasparavičius.

„Gintarinės vaistinės“ atstovas spaudai Džeraldas Kauneckas BNS sakė, kad „alfa.lt“ elgesys „visiškai nedera su žiniasklaidos būdais ieškoti reklamos klientų ir rinkti informaciją“.

„Tai yra spaudimas ir tarsi sugrįžtantys 90-ieji“, – teigė p. Kauneckas.

Siekis sukompromituoti?

Ponas Gasparavičius BNS sakė, kad „Gintarinės vaistinės“ skundu gali būti siekiama sukompromituoti portalą, besidomintį neparankia informacija.

„UAB „Gintarinė vaistinė“ vadovės skundas, tikėtina, yra grįstas noru kompromituoti, užtildyti visuomenės informavimo priemonę, besidominčia galbūt neparankia informacija apie šios įmonės veiklą. Manome, kad tai pirmas finansiškai pajėgios farmacijos įmonės žingsnis“, – teigė verslininkas.

Jis su BNS taip pat pasidalijo susirašinėjimu. Ponas Gasparavičius sakė, kad bendravimas su „Gintarinės vaistinės“ atstove buvo familiaraus pobūdžio, o žodis „medžioti“ jame reiškia „vėl skambinti, derinti laiką susitikimui“.

„Patirtis bendravimo su p. Tėvelienė iliustratyvi, tad panaudotas žodis „medžioti“: prisiskambinti, juolab, kad suderinti laiką ir vietą susitikimui visada buvo sudėtinga, kadangi p. Tėvelienė važinėja iš Kauno raj. į Vilnių ir ne kartą reikėjo ją „sumedžioti“ susitikimui po darbo laiku restoranuose, kavinėse jai tinkamose Vilniaus vietose („Keulė Rūkė“, kepyklėlė PC „Europa“, kt.)“, – teigia jis.

Ponas Gasparavičius tikino, kad „alfa.lt“ žurnalistės domėjimasis tema apie vaistų suderinamumo programą nėra susijęs su „Gintarinės vaistinės“ sprendimu nepirkti reklamos portale.

„Mano žiniomis, žurnalistė dar praeitais metais nugirdusi diskusijas apie vaistų suderinamumą pradėjo domėtis, tačiau nesulaukė UAB „Gintarinės vaistinės“ atsakymo ir iki šiolei šia tema nebuvo publikuotų straipsnių portale „alfa.lt“, – kalbėjo portalo vadovas.

„Apie atsisakymą reklaminio projekto mes nebuvome informuoti ir tiesiog nebetęsėme per daug laiko sąnaudų reikalaujančios ir nerezultatyvios komunikacijos su p. Tėveliene“, – sakė jis.

Portalą valdančios įmonės vadovas tvirtino nematantis jokio elgesio, kurį būtų galima vertinti per žurnalistų etikos prizmę. Pasak jo, „galima vertinti tik, ar neformalus bendravimo žanras nepaliko vietos interpretacijoms“.

Visuomenės informavimo etikos asociacija ir Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba BNS patvirtino gavusios skundą ir žada jį išnagrinėti per tris mėnesius.

Maždaug 250 „Gintarinių vaistinių“ tinklas priklauso įmonei „Nacionalinė farmacijos grupė“, ji taip pat valdo maždaug 100 „Norfos vaistinių“. Pačią „Nacionalinės farmacijos grupę“ netiesiogiai valdo Lenkijos farmacijos koncernas „Pelion“.

Portalą „alfa.lt“ valdančios įmonės „Alfa Media“ vienintelė akcininkė yra Ovidijui Lukošiui priklausanti bendrovė „Naujienų centras“.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Chanel“ mados namai gamins rožinį vyną 2

Gaminti vyną ar bent turėti nuosavą vynuogyną yra madinga: žiniasklaidoje vis sušmėžuoja pranešimų apie...

Laisvalaikis
2019.10.18
Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 5

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
2019.10.18
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 19

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  22

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium 2

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
2019.10.14
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 7

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 3

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 9

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Kaip padidinti pardavimus sezoninėmis prekėmis 1

Įpusėjęs ruduo kai kuriems prekybininkams žada didesnes pajamas – šaltesni orai išaugina dalies prekių...

Gazelė
2019.10.13
Olimpinių žaidynių rėmimas: Japonijos bendrovės įspraustos į patriotinės prievolės pinkles Premium

Japonija birželį išdidžiai paskelbė sutriuškinusi olimpinį rekordą. Kitais metais Tokijuje bus rengiamas...

Rinkodara
2019.10.12
TOP10 „Facebook“ nuomonės formuotojų Lietuvoje 25

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausia nuomonės...

Rinkodara
2019.10.12
Socialiai atsakingiausios įmonės laurai teko „Rimi“ 5

Užimtumo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos prekybos tinklui „Rimi“ skyrė Socialiai...

Rinkodara
2019.10.11
Patirčių nori ne tik Y kartos pirkėjai

Kad tūkstantmečio karta mėgsta patirtis, verslas jau girdėjo. Bet „Entrepreneur.com“ primena, kad to paties...

Gazelė
2019.10.10
Akinių lęšių gamintoja „Bod Lenses“ keičia vizualinį identitetą 2

Penktus metus skaičiuojanti Baltijos regiono akinių lęšių gamybos įmonė „Bod Lenses“ keičia vizualinį stilių.

Rinkodara
2019.10.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau