„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti

Publikuota: 2019-02-19
„Gintarinės vaistinės“ generalinė direktorė Rūta Bagdonavičienė. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.
svg svg
„Gintarinės vaistinės“ generalinė direktorė Rūta Bagdonavičienė. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės direktorių Nerių Gasparavičių verslo reketu dėl reklamos pirkimo.

Ponas Gasparavičius kaltinimus vadina visiškai nepagrįstais ir teigia, kad skundu vaistinių tinklas gali siekti sukompromituoti neparankią žiniasklaidą.

„Gintarinė vaistinė“ praėjusią savaitę apskundė „alfa.lt“ Visuomenės informavimo etikos asociacijai ir Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai.

Anot vaistinių tinklo, atsisakius įsigyti reklamą „alfa.lt“ p. Gasparavičius elektroniniame laiške užsiminė pradėsiąs „medžioti“.

„Mūsų giliu įsitikinimu toks p. Gasparavičiaus ir naujienų portalo „alfa.lt“ elgesys vertintinas kaip verslo „reketas“ ir prasilenkia su visuomenės informavimo profesine etika“, – rašoma „Gintarinės vaistinės“ generalinės direktorės Rūtos Bagdonavičienės skunde.

„Gintarinė vaistinė“ su p. Gasparavičiumi derino galimybes portale viešinti įmonės sukurtą vaistų suderinamumo programą ir pirkti kitokią reklamą.

Anot vaistinės, po sprendimo nepirkti reklamos į bendrovę kreipėsi portalo žurnalistė, nurodžiusi, kad tiria vaistų suderinamumo programą ir ketina apie tai publikuoti straipsnį.

Šalia skundo „Gintarinė vaistinė“ pateikė ir p. Gasparavičiaus susirašinėjimą su įmonės rinkodaros vadove Irena Tėveliene.

Viename laiške „alfa.lt“ savininkas rašo: „Kadangi mane už nosies kiek pravedžiojote, siūlau susikaupti ir skirti biudžetą 2.000/mėn., už tai gautumėte pagal nurodytas temas 5 straipsnius ir (...) padaryčiau sveikatos rubrikos rėmėjais“.

„Ir nebesakykit, kad neapsimoka, nes jau tada supyksiu ir pradėsiu medžioti!“, – rašo p. Gasparavičius.

„Gintarinės vaistinės“ atstovas spaudai Džeraldas Kauneckas BNS sakė, kad „alfa.lt“ elgesys „visiškai nedera su žiniasklaidos būdais ieškoti reklamos klientų ir rinkti informaciją“.

„Tai yra spaudimas ir tarsi sugrįžtantys 90-ieji“, – teigė p. Kauneckas.

Siekis sukompromituoti?

Ponas Gasparavičius BNS sakė, kad „Gintarinės vaistinės“ skundu gali būti siekiama sukompromituoti portalą, besidomintį neparankia informacija.

„UAB „Gintarinė vaistinė“ vadovės skundas, tikėtina, yra grįstas noru kompromituoti, užtildyti visuomenės informavimo priemonę, besidominčia galbūt neparankia informacija apie šios įmonės veiklą. Manome, kad tai pirmas finansiškai pajėgios farmacijos įmonės žingsnis“, – teigė verslininkas.

Jis su BNS taip pat pasidalijo susirašinėjimu. Ponas Gasparavičius sakė, kad bendravimas su „Gintarinės vaistinės“ atstove buvo familiaraus pobūdžio, o žodis „medžioti“ jame reiškia „vėl skambinti, derinti laiką susitikimui“.

„Patirtis bendravimo su p. Tėvelienė iliustratyvi, tad panaudotas žodis „medžioti“: prisiskambinti, juolab, kad suderinti laiką ir vietą susitikimui visada buvo sudėtinga, kadangi p. Tėvelienė važinėja iš Kauno raj. į Vilnių ir ne kartą reikėjo ją „sumedžioti“ susitikimui po darbo laiku restoranuose, kavinėse jai tinkamose Vilniaus vietose („Keulė Rūkė“, kepyklėlė PC „Europa“, kt.)“, – teigia jis.

Ponas Gasparavičius tikino, kad „alfa.lt“ žurnalistės domėjimasis tema apie vaistų suderinamumo programą nėra susijęs su „Gintarinės vaistinės“ sprendimu nepirkti reklamos portale.

„Mano žiniomis, žurnalistė dar praeitais metais nugirdusi diskusijas apie vaistų suderinamumą pradėjo domėtis, tačiau nesulaukė UAB „Gintarinės vaistinės“ atsakymo ir iki šiolei šia tema nebuvo publikuotų straipsnių portale „alfa.lt“, – kalbėjo portalo vadovas.

„Apie atsisakymą reklaminio projekto mes nebuvome informuoti ir tiesiog nebetęsėme per daug laiko sąnaudų reikalaujančios ir nerezultatyvios komunikacijos su p. Tėveliene“, – sakė jis.

Portalą valdančios įmonės vadovas tvirtino nematantis jokio elgesio, kurį būtų galima vertinti per žurnalistų etikos prizmę. Pasak jo, „galima vertinti tik, ar neformalus bendravimo žanras nepaliko vietos interpretacijoms“.

Visuomenės informavimo etikos asociacija ir Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba BNS patvirtino gavusios skundą ir žada jį išnagrinėti per tris mėnesius.

Maždaug 250 „Gintarinių vaistinių“ tinklas priklauso įmonei „Nacionalinė farmacijos grupė“, ji taip pat valdo maždaug 100 „Norfos vaistinių“. Pačią „Nacionalinės farmacijos grupę“ netiesiogiai valdo Lenkijos farmacijos koncernas „Pelion“.

Portalą „alfa.lt“ valdančios įmonės „Alfa Media“ vienintelė akcininkė yra Ovidijui Lukošiui priklausanti bendrovė „Naujienų centras“.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausi reklamdaviai pasaulyje ir Lietuvoje: nuotaikos skirtingos Premium

Pasaulį užklupus koronaviruso krizei, daugelio prekių ženklų pirmoji reakcija buvo stabdyti rinkodaros...

Rinkodara
12:49
Prekių ženklas „Plombir“ atšaldė Europą Premium

Vokietijos įmonė „Dovgan GmbH“, kelių žodinių ir vaizdinių prekių ženklų, kuriuose naudojamas žymuo...

Rinkodara
05:45
COVID-19 pandemija gerokai pakeitė statistinį pirkėją 2

COVID-19 pandemija gerokai pakeitė statistinį pirkėją: krizės akivaizdoje pirkėjai atsigręžia į elektroninę...

Rinkodara
2020.08.09
Teismas: už Šiaulių „Akropolio“ iškabą miestas pinigų negaus 1

Šiaulių prekybos centro „Akropolis“ valdytoja per 10 metų savivaldybei neprivalės sumokėti 64.800 Eur už...

Rinkodara
2020.08.07
„Vinted“ metiniai rezultatai: kartais didėjo ir pardavimai, ir nuostoliai Premium 19

Pirmojo Lietuvoje vienaragio – internetinės naudotų drabužių mainų ir prekybos platformos „Vinted“ pardavimų...

Prekyba
2020.08.07
„Telia“ pasirinko dar vienus kūrybinius partnerius

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuvos“ skelbtą taktinės kūrybinės agentūros konkursą laimėjo agentūra...

Rinkodara
2020.08.07
Keičiasi „Panoramos“ rinkodaros vadovė 7

Prekybos centro „Panorama“ rinkodaros vadovės pareigas pradeda eiti Kristina Aleknienė. Ji keičia Vilmą...

Rinkodara
2020.08.07
Viešinimo konkursų laimėtojai: nuo „vip communications“, „Fabulos“ iki „Carat“ Premium

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Viešinimo paslaugų pirkimo lyderiai – Kaunas, oro uostai ir Lietuvos paštas 1

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Prekių ženklų komunikacija: po chaoso – į nuosaikų atsigavimą Premium

Žiniasklaidos ir reklamos planavimo bendrovės po itin sėkmingo praėjusių metų visos rinkos augimo šiemetę...

Rinkodara
2020.08.06
„Pixevia“ rankose – 1  mln. Eur investicijos

Pirmąją dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę Europoje sukūrusi technologijų bendrovė pritraukė investicijų...

Rinkodara
2020.08.05
M. Eglinskas: pritrauktos lėšos leis pradėti drąsią plėtrą Europoje  Premium 2

Mindaugas Eglinskas, Lietuvos technologijų bendrovės „Magma Solutions“, sukūrusios pirmą dirbtinio intelekto...

Prekyba
2020.08.05
Pandemija užkariavo ir reklamą: nuo „Telios“ iki D. Katkaus Premium 1

Labiausiai įsiminusi 2020 m. pirmojo pusmečio reklama – „Telios“ klipas, trumpais ironiškais siužetais...

Rinkodara
2020.08.05
„Eurovaistinė“ pristato laikiną logotipą ir šūkį 21

Vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ nuo rugpjūčio pristato naują pozicionavimą: atnaujintą kainodarą lydės...

Rinkodara
2020.08.04
„Via Jurmala Outlet Village“ startuoja sklandžiai, „kiek tai įmanoma naujomis aplinkybėmis“  Premium

Rugpjūčio 14 d. atidaromame išparduotuvių miestelyje „Via Jurmala Outlet Village“, įsikūrusiame tarp Rygos ir...

Prekyba
2020.08.03
Buvusi „Publicum“ vadovė stojo prie Registrų centro komunikacijos vairo

Registrų centro komunikacijai nuo šio pirmadienio vadovauja Daiva Bumblytė, ligšiolinė komunikacijos...

Rinkodara
2020.08.03
S. Skvernelis apskundė knygos „Kabinetas 339“ reklamą 5

Premjeras Saulius Skvernelis Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai apskundė knygos „Kabinetas 339“...

Rinkodara
2020.08.03
E. prekybos šuolis apnuogino seną spragą – pelningumą Premium

COVID-19 sukėlė e. prekybos antplūdį, tačiau kartu apnuogino ir esminę spragą – vis dar pernelyg dideles...

Prekyba
2020.08.03
Prekybos tinklų apžvalga: „Lidl“ pelningumo rodikliu vejasi „Maximą“ Premium

Augti sparčiau nei bendra mažmeninės prekybos rinka pernai pavyko „Norfos mažmenai“ ir „Lidl Lietuvai“.

Prekyba
2020.08.02
Komunikacijos rinka: riebesnį šuolį darė didžiosios agentūros

Kaip rodo VŽ sudaryta lentelė, per 2019 m. 30-ies didžiausių agentūrų pardavimo pajamos siekė 22,94 mln. Eur...

Rinkodara
2020.08.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus