Kinijos rinka – kova su vėjo malūnais

Publikuota: 2018-12-01
Atnaujinta 2019-01-10 10:33
Wang Bingzhen („Scanpix“ / SIPA) nuotr.
svg svg
Wang Bingzhen („Scanpix“ / SIPA) nuotr.

Prekių ženklams darosi vis sunkiau apsaugoti savo ilgus metus puoselėtą intelektinę nuosavybę nuo vagysčių – pasauliniu mastu įmonės dėl to praranda milijardus.

Kai šią vasarą Kinijos Ženhuajaus (Renhuai) mieste atsidarė du nauji prabangių mados prekės ženklų butikai, iš pirmo žvilgsnio buvo tarsi sunku pasakyti, kad kažkas yra ne taip.

Parduotuvių vitrinose spindėjo didžiulės išskirtinių gaminių nuotraukos, o lentynose švietė puošnios ir prabangios rankinės bei aksesuarai. Visa vizualika buvo labai artima prekės ženklams „Prada“ ir „Louis Vuitton“, jei ne viena smulkmena – vienos parduotuvių iškaba buvo „Plada“, kita – „Loius Vuitton“.

Tai intelektinės nuosavybės (angl. Intellectual property, IP) vagystės pavyzdys, dėl kurio vien Europos bendrovės kasmet praranda apie 60 mlrd. Eur pardavimų, rodo ES Intelektinės nuosavybės tarnybos duomenys.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Naujausias tyrimas atskleidžia, jog apie 7% ES piliečių teigia, kad per pastaruosius 12 mėnesių jie sąmoningai nusipirko suklastotą produktą, t. y. ne originalų prekės ženklo gaminį.

Per kelias dienas valdžios institucijos uždraudė Ženhuajaus mieste išdygusias netikras „Louis Vuitton“ ir „Prada“ parduotuves, bet kitiems dideliems prekės ženklams Kinijoje ne taip lengvai sekasi kovoti už savo teises.

Pavyzdžiui, 2016 m. „Apple“ pralaimėjo teisinį ginčą dėl savo prekės ženklo Kinijos įmonei, gaminančiai rankines ir kitus odos gaminius, ženklinamus „Iphone“ pavadinimu.

Kinija yra viena šalių, kuri nuolat yra linksniuojama dėl IP vagysčių, tačiau pasauliniai prekės ženklai pabrėžia, kad ši problema yra globali.

Lietuva – ne išimtis

Pasak Vilijos Viešūnaitės, advokatų kontoros „Triniti“ advokatės, partnerės, Lietuvos verslininkai taip pat susiduria su panašiomis problemomis Kinijoje. Matome labai dažną situaciją, kai Lietuvos įmonės, atėjusios į Kinijos rinką, jau randa čia savo registruotus prekės ženklus.

nuotrauka::1

„Kinijos teisinė sistema sudėtinga ir lengvai prekės ženklo registracijos neatgausi – dažnai tenka kovoti teisme arba už nemenkas sumas bandyti išsipirkti savo prekės ženklą“, – kalba p. Viešūnaitė.

Kita problema, kaip rodo statistika, kad net jei verslai yra įregistravę savo IP, trečdalis jų nesiima jokių teisinių priemonių, jei būna pažeistos jų teisės.

„Tai yra klaida, – BBC sako Alexas Newmanas, advokatų kontoros „Irwin Mitchell“ intelektinės nuosavybės ekspertas. – Net jei jūs negalite ar nenorite bylinėtis, teisininkų surašytas laiškas, reikalaujantis, kad konkurentas nutrauktų ginčijamo produkto pardavimus, dažnai išsprendžia problemą net nenukeliaujant iki teismų.“ Plačiau skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Didmenininkė „Norameda“ viršijo augimo prognozę, bet pelnas sumažėjo Premium

Didžia dalimi lietuviško kapitalo farmacijos įmonė „Norameda“, daugiausia užsiimanti didmenine vaistų...

Prekyba
05:45
„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
2022.08.11
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
Kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui pradeda vadovauti G. Valintėlis

Nuo rugpjūčio 5 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui vadovo pareigas perima...

Vadyba
2022.08.05
Bandymas perkelti „Akropolį“ į internetą nepavyko – e. platforma „Trobos.lt“ uždaryta Premium 14

Su „Vilniaus prekybos“ grupe siejama UAB „Trobos“, vystanti prekybos centro „Akropolis“ e. platformą,...

Prekyba
2022.08.05
Rugpjūčio pabaigoje IKEA atidarys pirmą parduotuvę Estijoje

Švedijos mažmeninės prekybos baldais įmonė IKEA baigė 30.000 kv. m dydžio parduotuvės statybas netoli Talino,...

Prekyba
2022.08.04
Prognozes lenkiantis „Lidl“ spurtas: atotrūkis nuo „Iki“ ir „Maximos“ mažėja Premium

Vienas labiausiai intriguojančių mažmeninės prekybos būtiniausiomis prekėmis sektoriaus aspektų yra...

Prekyba
2022.08.04
Nauja realybė: kai nuo pirkėjo patirties priklauso tolesni pardavimai Premium

2022 m. pirkėjų patirčių tyrimas „Bazaarvoice Shopper Experience“ rodo, kad kažką įsigiję klientai tampa...

Prekyba
2022.08.04
„Euronics International“ prezidentas: negalime ignoruoti akivaizdaus fakto – kainos didėja Premium

Hansas Carpelsas, pirkimų aljanso „Euronics International“ prezidentas, viešėdamas Lietuvoje pažymėjo, kad...

Prekyba
2022.08.03
9 kartus JAV pernai augęs startuolis „Billo“ ruošia naują „TikTok“ produktą ir lėtina augimo tempą Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“ (UAB „Billo.app“), siūlanti vaizdo įrašų turinį JAV e. komercijos...

Inovacijos
2022.08.03
Ž. Gavelienė: nesugebėjom pranešti, kad Lietuvoje yra saugu Premium 8

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė ir Nacionalinės turizmo verslo...

Laisvalaikis
2022.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku