Kinijos rinka – kova su vėjo malūnais

Publikuota: 2018-12-01
Wang Bingzhen („Scanpix“ / SIPA) nuotr.
Wang Bingzhen („Scanpix“ / SIPA) nuotr.

Prekių ženklams darosi vis sunkiau apsaugoti savo ilgus metus puoselėtą intelektinę nuosavybę nuo vagysčių – pasauliniu mastu įmonės dėl to praranda milijardus.

Kai šią vasarą Kinijos Ženhuajaus (Renhuai) mieste atsidarė du nauji prabangių mados prekės ženklų butikai, iš pirmo žvilgsnio buvo tarsi sunku pasakyti, kad kažkas yra ne taip.

Parduotuvių vitrinose spindėjo didžiulės išskirtinių gaminių nuotraukos, o lentynose švietė puošnios ir prabangios rankinės bei aksesuarai. Visa vizualika buvo labai artima prekės ženklams „Prada“ ir „Louis Vuitton“, jei ne viena smulkmena – vienos parduotuvių iškaba buvo „Plada“, kita – „Loius Vuitton“.

Tai intelektinės nuosavybės (angl. Intellectual property, IP) vagystės pavyzdys, dėl kurio vien Europos bendrovės kasmet praranda apie 60 mlrd. Eur pardavimų, rodo ES Intelektinės nuosavybės tarnybos duomenys.

Naujausias tyrimas atskleidžia, jog apie 7% ES piliečių teigia, kad per pastaruosius 12 mėnesių jie sąmoningai nusipirko suklastotą produktą, t. y. ne originalų prekės ženklo gaminį.

Per kelias dienas valdžios institucijos uždraudė Ženhuajaus mieste išdygusias netikras „Louis Vuitton“ ir „Prada“ parduotuves, bet kitiems dideliems prekės ženklams Kinijoje ne taip lengvai sekasi kovoti už savo teises.

Pavyzdžiui, 2016 m. „Apple“ pralaimėjo teisinį ginčą dėl savo prekės ženklo Kinijos įmonei, gaminančiai rankines ir kitus odos gaminius, ženklinamus „Iphone“ pavadinimu.

Kinija yra viena šalių, kuri nuolat yra linksniuojama dėl IP vagysčių, tačiau pasauliniai prekės ženklai pabrėžia, kad ši problema yra globali.

Lietuva – ne išimtis

Pasak Vilijos Viešūnaitės, advokatų kontoros „Triniti“ advokatės, partnerės, Lietuvos verslininkai taip pat susiduria su panašiomis problemomis Kinijoje. Matome labai dažną situaciją, kai Lietuvos įmonės, atėjusios į Kinijos rinką, jau randa čia savo registruotus prekės ženklus.

nuotrauka::1

„Kinijos teisinė sistema sudėtinga ir lengvai prekės ženklo registracijos neatgausi – dažnai tenka kovoti teisme arba už nemenkas sumas bandyti išsipirkti savo prekės ženklą“, – kalba p. Viešūnaitė.

Kita problema, kaip rodo statistika, kad net jei verslai yra įregistravę savo IP, trečdalis jų nesiima jokių teisinių priemonių, jei būna pažeistos jų teisės.

„Tai yra klaida, – BBC sako Alexas Newmanas, advokatų kontoros „Irwin Mitchell“ intelektinės nuosavybės ekspertas. – Net jei jūs negalite ar nenorite bylinėtis, teisininkų surašytas laiškas, reikalaujantis, kad konkurentas nutrauktų ginčijamo produkto pardavimus, dažnai išsprendžia problemą net nenukeliaujant iki teismų.“ Plačiau skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Chanel“ mados namai gamins rožinį vyną 2

Gaminti vyną ar bent turėti nuosavą vynuogyną yra madinga: žiniasklaidoje vis sušmėžuoja pranešimų apie...

Laisvalaikis
2019.10.18
Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 5

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
2019.10.18
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 19

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  23

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium 2

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
2019.10.14
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 7

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 3

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
2019.10.14
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 9

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Kaip padidinti pardavimus sezoninėmis prekėmis 1

Įpusėjęs ruduo kai kuriems prekybininkams žada didesnes pajamas – šaltesni orai išaugina dalies prekių...

Gazelė
2019.10.13
Olimpinių žaidynių rėmimas: Japonijos bendrovės įspraustos į patriotinės prievolės pinkles Premium

Japonija birželį išdidžiai paskelbė sutriuškinusi olimpinį rekordą. Kitais metais Tokijuje bus rengiamas...

Rinkodara
2019.10.12
TOP10 „Facebook“ nuomonės formuotojų Lietuvoje 25

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausia nuomonės...

Rinkodara
2019.10.12
Socialiai atsakingiausios įmonės laurai teko „Rimi“ 5

Užimtumo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos prekybos tinklui „Rimi“ skyrė Socialiai...

Rinkodara
2019.10.11
Patirčių nori ne tik Y kartos pirkėjai

Kad tūkstantmečio karta mėgsta patirtis, verslas jau girdėjo. Bet „Entrepreneur.com“ primena, kad to paties...

Gazelė
2019.10.10
Akinių lęšių gamintoja „Bod Lenses“ keičia vizualinį identitetą 2

Penktus metus skaičiuojanti Baltijos regiono akinių lęšių gamybos įmonė „Bod Lenses“ keičia vizualinį stilių.

Rinkodara
2019.10.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau