Kinijos rinka – kova su vėjo malūnais

Publikuota: 2018-12-01
Atnaujinta 2019-01-10 10:33
Wang Bingzhen („Scanpix“ / SIPA) nuotr.
Wang Bingzhen („Scanpix“ / SIPA) nuotr.

Prekių ženklams darosi vis sunkiau apsaugoti savo ilgus metus puoselėtą intelektinę nuosavybę nuo vagysčių – pasauliniu mastu įmonės dėl to praranda milijardus.

Kai šią vasarą Kinijos Ženhuajaus (Renhuai) mieste atsidarė du nauji prabangių mados prekės ženklų butikai, iš pirmo žvilgsnio buvo tarsi sunku pasakyti, kad kažkas yra ne taip.

Parduotuvių vitrinose spindėjo didžiulės išskirtinių gaminių nuotraukos, o lentynose švietė puošnios ir prabangios rankinės bei aksesuarai. Visa vizualika buvo labai artima prekės ženklams „Prada“ ir „Louis Vuitton“, jei ne viena smulkmena – vienos parduotuvių iškaba buvo „Plada“, kita – „Loius Vuitton“.

Tai intelektinės nuosavybės (angl. Intellectual property, IP) vagystės pavyzdys, dėl kurio vien Europos bendrovės kasmet praranda apie 60 mlrd. Eur pardavimų, rodo ES Intelektinės nuosavybės tarnybos duomenys.

Naujausias tyrimas atskleidžia, jog apie 7% ES piliečių teigia, kad per pastaruosius 12 mėnesių jie sąmoningai nusipirko suklastotą produktą, t. y. ne originalų prekės ženklo gaminį.

Per kelias dienas valdžios institucijos uždraudė Ženhuajaus mieste išdygusias netikras „Louis Vuitton“ ir „Prada“ parduotuves, bet kitiems dideliems prekės ženklams Kinijoje ne taip lengvai sekasi kovoti už savo teises.

Pavyzdžiui, 2016 m. „Apple“ pralaimėjo teisinį ginčą dėl savo prekės ženklo Kinijos įmonei, gaminančiai rankines ir kitus odos gaminius, ženklinamus „Iphone“ pavadinimu.

Kinija yra viena šalių, kuri nuolat yra linksniuojama dėl IP vagysčių, tačiau pasauliniai prekės ženklai pabrėžia, kad ši problema yra globali.

Lietuva – ne išimtis

Pasak Vilijos Viešūnaitės, advokatų kontoros „Triniti“ advokatės, partnerės, Lietuvos verslininkai taip pat susiduria su panašiomis problemomis Kinijoje. Matome labai dažną situaciją, kai Lietuvos įmonės, atėjusios į Kinijos rinką, jau randa čia savo registruotus prekės ženklus.

nuotrauka::1

„Kinijos teisinė sistema sudėtinga ir lengvai prekės ženklo registracijos neatgausi – dažnai tenka kovoti teisme arba už nemenkas sumas bandyti išsipirkti savo prekės ženklą“, – kalba p. Viešūnaitė.

Kita problema, kaip rodo statistika, kad net jei verslai yra įregistravę savo IP, trečdalis jų nesiima jokių teisinių priemonių, jei būna pažeistos jų teisės.

„Tai yra klaida, – BBC sako Alexas Newmanas, advokatų kontoros „Irwin Mitchell“ intelektinės nuosavybės ekspertas. – Net jei jūs negalite ar nenorite bylinėtis, teisininkų surašytas laiškas, reikalaujantis, kad konkurentas nutrauktų ginčijamo produkto pardavimus, dažnai išsprendžia problemą net nenukeliaujant iki teismų.“ Plačiau skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium 1

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 6

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau