Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Publikuota: 2018-11-04
VŽ koliažas, pakuotės 2017 m. NAPA laimėjusios auksą.
svg svg
VŽ koliažas, pakuotės 2017 m. NAPA laimėjusios auksą.

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15 estų ir 5 latvių darbai.

Šiemet šis konkursas ne tik išaugo geografiškai, tapdamas „NAPA Baltic“, bet ir sulaukė gerokai daugiau darbų.

Savo darbus NAPA teikė126 dizaineriai, dizaino sektoriuje veikiančios verslo įmonės ir paslaugų užsakovai iš visų trijų Baltijos šalių.

Vienuolikoje kategorijų į finalininkų sąrašą komisija atrinko 46 dalyvius: 26 lietuvių, 15 estų ir 5 kaimynų latvių darbus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Antrasis konkurso etapas, kurio metu bus paskelbti nugalėtojai, įvyks Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF, lapkričio 8–10 d.

Lietuvos grafinio dizaino asociacija LGDA valdybos narys ir „NAPA Baltic“ organizatorius Darius Kisielius skaičiuoja, kad didžiausia konkurencija virs „Užkandžių ir konditerijos“ (10 pretendentų: 5 Lietuvos, 3 Latvijos, 2 Estijos darbai), „Sveikatos ir grožio“ (7 pretendentų: 5, 1, 1) kategorijose, taip pat kaip ir kasmet stipriai atrodo alkoholinių gėrimų pateikti pretendentų darbai. Vienintelėje privataus prekės ženklo (PPŽ) kategorijoje apdovanotųjų šiemet nebus.

Šiųmetė „NAPA Baltic“ tema „Vartojimo kultūros pokyčiai“ – aktuali pasauliniame dizaino lauke. Konkurso organizatoriai atkreipia dėmesį į atsakingą vartojimą, kuomet kiekybę keičia kokybė, taip pat reiškinį, kuomet per įvairias prekės ženklų kolaboracijas gimsta naujos produktų kategorijos.

Dizaino strategas Edvardas Kavarskas pastebi, kad vykstantys sociokultūriniai pokyčiai atsiliepia ir pakuočių gamybai bei dizainui.

„Vartotojui svarbu ne tik iš ko ar kaip pagamintas produktas, bet ir pati pakuotė: ką ir kaip ji komunikuoja, iš ko yra pagaminta. Šių metų karščiausia tema, vienareikšmiškai, yra aplinkosauga, kuri iš nišinės ir nuobodžios, tampa masiniu reiškiniu“, – išplatintame pranešime teigia p. Kavarskas.

Svarbiu vartojimo kultūros faktoriumi tampa ir tai, jog Europoje mažėja namų ūkiai.

„Tampame individualistų ir karjeristų visuomene, nekuriame šeimų ir norime gyventi sau. Tai atsiliepia porcijų dydžiui. Prie to taikosi ir gamintojai siūlydami mažas produktų pakuotes“, – dar vieną vartojimo kultūros tendenciją išskiria p. Kavarskas.

Ponas Kisielius antrina, kad pakuočių pasaulio senbūviams jau seniai nebe naujiena, kad pakuočių kūrimas nėra vieno žmogaus solo spektaklis: dizaineris – ne įrankis užsakovo rankose, o gamintojai – ne stebukladariai, kurie tik laukia, kada galės įgyvendinti bet kokį kūrybinį kaprizą.

„Pakuočių dizaineris privalo gerai išmanyti gamybos technologijas ir medžiagas, sklandžiai organizuoti kūrybos procesus. Pakuočių užsakovai vis daugiau dalyvauja kūrimo procese ne tik kaip vertintojai, bet ir kaip kūrybos bendradarbiai, padedantys dizaineriams pamatyti savo kūrinius vartotojų akimis ne tik kūrybingumo apdovanojimų šviesoje. Gamintojai nebėra slaptų cechų atstovai – jie ne tik vis dažniau atveria kūrybininkams gamybinius procesus, bet ir dalinasi savo žiniomis ir atradimais, taip skatindami dizainerių tobulėjimą ir inovacijas“, –pabrėžia p. Kisielius.

Apie pernykščius nugalėtojus skaitykite čia.

FOTOGALERIJA Išrinktos gražiausios lietuviškos pakuotės. (23 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 4

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„Peek&Cloppenburg“: augant lojalių klientų skaičiui, dairomės vietų naujoms parduotuvėms Premium

Vokietijos drabužių ir aksesuarų prekybos bendrovė „Peek&Cloppenburg“, pernai Lietuvoje pardavusi prekių už...

Prekyba
2022.05.14
Dešimtys tūkstančių potencialių vartotojų: parduotuvėse daugėja slavakalbių Premium

Ekonomistų vertinimu, drabužių ir avalynės pardavėjai gali planuoti didesnes apyvartas ne tik dėl to, kad po...

Prekyba
2022.05.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku