Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15 estų ir 5 latvių darbai.
Šiemet šis konkursas ne tik išaugo geografiškai, tapdamas NAPA Baltic, bet ir sulaukė gerokai daugiau darbų.
Savo darbus NAPA teikė126 dizaineriai, dizaino sektoriuje veikiančios verslo įmonės ir paslaugų užsakovai iš visų trijų Baltijos šalių.
Vienuolikoje kategorijų į finalininkų sąrašą komisija atrinko 46 dalyvius: 26 lietuvių, 15 estų ir 5 kaimynų latvių darbus.
Antrasis konkurso etapas, kurio metu bus paskelbti nugalėtojai, įvyks Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF, lapkričio 810 d.
Lietuvos grafinio dizaino asociacija LGDA valdybos narys ir NAPA Baltic organizatorius Darius Kisielius skaičiuoja, kad didžiausia konkurencija virs Užkandžių ir konditerijos (10 pretendentų: 5 Lietuvos, 3 Latvijos, 2 Estijos darbai), Sveikatos ir grožio (7 pretendentų: 5, 1, 1) kategorijose, taip pat kaip ir kasmet stipriai atrodo alkoholinių gėrimų pateikti pretendentų darbai. Vienintelėje privataus prekės ženklo (PPŽ) kategorijoje apdovanotųjų šiemet nebus.
Šiųmetė NAPA Baltic tema Vartojimo kultūros pokyčiai aktuali pasauliniame dizaino lauke. Konkurso organizatoriai atkreipia dėmesį į atsakingą vartojimą, kuomet kiekybę keičia kokybė, taip pat reiškinį, kuomet per įvairias prekės ženklų kolaboracijas gimsta naujos produktų kategorijos.
Dizaino strategas Edvardas Kavarskas pastebi, kad vykstantys sociokultūriniai pokyčiai atsiliepia ir pakuočių gamybai bei dizainui.
Vartotojui svarbu ne tik iš ko ar kaip pagamintas produktas, bet ir pati pakuotė: ką ir kaip ji komunikuoja, iš ko yra pagaminta. Šių metų karščiausia tema, vienareikšmiškai, yra aplinkosauga, kuri iš nišinės ir nuobodžios, tampa masiniu reiškiniu, išplatintame pranešime teigia p. Kavarskas.
Svarbiu vartojimo kultūros faktoriumi tampa ir tai, jog Europoje mažėja namų ūkiai.
Tampame individualistų ir karjeristų visuomene, nekuriame šeimų ir norime gyventi sau. Tai atsiliepia porcijų dydžiui. Prie to taikosi ir gamintojai siūlydami mažas produktų pakuotes, dar vieną vartojimo kultūros tendenciją išskiria p. Kavarskas.
Ponas Kisielius antrina, kad pakuočių pasaulio senbūviams jau seniai nebe naujiena, kad pakuočių kūrimas nėra vieno žmogaus solo spektaklis: dizaineris ne įrankis užsakovo rankose, o gamintojai ne stebukladariai, kurie tik laukia, kada galės įgyvendinti bet kokį kūrybinį kaprizą.
Pakuočių dizaineris privalo gerai išmanyti gamybos technologijas ir medžiagas, sklandžiai organizuoti kūrybos procesus. Pakuočių užsakovai vis daugiau dalyvauja kūrimo procese ne tik kaip vertintojai, bet ir kaip kūrybos bendradarbiai, padedantys dizaineriams pamatyti savo kūrinius vartotojų akimis ne tik kūrybingumo apdovanojimų šviesoje. Gamintojai nebėra slaptų cechų atstovai jie ne tik vis dažniau atveria kūrybininkams gamybinius procesus, bet ir dalinasi savo žiniomis ir atradimais, taip skatindami dizainerių tobulėjimą ir inovacijas, pabrėžia p. Kisielius.
Apie pernykščius nugalėtojus skaitykite čia.
FOTOGALERIJA Išrinktos gražiausios lietuviškos pakuotės. (23 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti