Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Publikuota: 2018-11-04
VŽ koliažas, pakuotės 2017 m. NAPA laimėjusios auksą.
VŽ koliažas, pakuotės 2017 m. NAPA laimėjusios auksą.

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15 estų ir 5 latvių darbai.

Šiemet šis konkursas ne tik išaugo geografiškai, tapdamas „NAPA Baltic“, bet ir sulaukė gerokai daugiau darbų.

Savo darbus NAPA teikė126 dizaineriai, dizaino sektoriuje veikiančios verslo įmonės ir paslaugų užsakovai iš visų trijų Baltijos šalių.

Vienuolikoje kategorijų į finalininkų sąrašą komisija atrinko 46 dalyvius: 26 lietuvių, 15 estų ir 5 kaimynų latvių darbus.

Antrasis konkurso etapas, kurio metu bus paskelbti nugalėtojai, įvyks Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF, lapkričio 8–10 d.

Lietuvos grafinio dizaino asociacija LGDA valdybos narys ir „NAPA Baltic“ organizatorius Darius Kisielius skaičiuoja, kad didžiausia konkurencija virs „Užkandžių ir konditerijos“ (10 pretendentų: 5 Lietuvos, 3 Latvijos, 2 Estijos darbai), „Sveikatos ir grožio“ (7 pretendentų: 5, 1, 1) kategorijose, taip pat kaip ir kasmet stipriai atrodo alkoholinių gėrimų pateikti pretendentų darbai. Vienintelėje privataus prekės ženklo (PPŽ) kategorijoje apdovanotųjų šiemet nebus.

Šiųmetė „NAPA Baltic“ tema „Vartojimo kultūros pokyčiai“ – aktuali pasauliniame dizaino lauke. Konkurso organizatoriai atkreipia dėmesį į atsakingą vartojimą, kuomet kiekybę keičia kokybė, taip pat reiškinį, kuomet per įvairias prekės ženklų kolaboracijas gimsta naujos produktų kategorijos.

Dizaino strategas Edvardas Kavarskas pastebi, kad vykstantys sociokultūriniai pokyčiai atsiliepia ir pakuočių gamybai bei dizainui.

„Vartotojui svarbu ne tik iš ko ar kaip pagamintas produktas, bet ir pati pakuotė: ką ir kaip ji komunikuoja, iš ko yra pagaminta. Šių metų karščiausia tema, vienareikšmiškai, yra aplinkosauga, kuri iš nišinės ir nuobodžios, tampa masiniu reiškiniu“, – išplatintame pranešime teigia p. Kavarskas.

Svarbiu vartojimo kultūros faktoriumi tampa ir tai, jog Europoje mažėja namų ūkiai.

„Tampame individualistų ir karjeristų visuomene, nekuriame šeimų ir norime gyventi sau. Tai atsiliepia porcijų dydžiui. Prie to taikosi ir gamintojai siūlydami mažas produktų pakuotes“, – dar vieną vartojimo kultūros tendenciją išskiria p. Kavarskas.

Ponas Kisielius antrina, kad pakuočių pasaulio senbūviams jau seniai nebe naujiena, kad pakuočių kūrimas nėra vieno žmogaus solo spektaklis: dizaineris – ne įrankis užsakovo rankose, o gamintojai – ne stebukladariai, kurie tik laukia, kada galės įgyvendinti bet kokį kūrybinį kaprizą.

„Pakuočių dizaineris privalo gerai išmanyti gamybos technologijas ir medžiagas, sklandžiai organizuoti kūrybos procesus. Pakuočių užsakovai vis daugiau dalyvauja kūrimo procese ne tik kaip vertintojai, bet ir kaip kūrybos bendradarbiai, padedantys dizaineriams pamatyti savo kūrinius vartotojų akimis ne tik kūrybingumo apdovanojimų šviesoje. Gamintojai nebėra slaptų cechų atstovai – jie ne tik vis dažniau atveria kūrybininkams gamybinius procesus, bet ir dalinasi savo žiniomis ir atradimais, taip skatindami dizainerių tobulėjimą ir inovacijas“, –pabrėžia p. Kisielius.

Apie pernykščius nugalėtojus skaitykite čia.

FOTOGALERIJA Išrinktos gražiausios lietuviškos pakuotės. (23 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vėl skundžia „Neste Lietuva“ reklamą 2

Dar iki galo nesibaigus ankstesniems ginčams dėl „Neste“ reklamų, bendrovei tenka aiškintis ir dėl...

Rinkodara
16:25
„Ergo“ komunikacijos vadovė Baltijos šalyse palieka bendrovę

Po beveik 10-ties karjeros metų „Ergo“ bendrovėje Korporatyvinės komunikacijos direktorė Baltijos šalyse Lina...

Rinkodara
14:47
Nutraukiama mados žurnalo „Glamour“ leidyba 1

JAV žiniasklaidos milžinė „Conde Nast“, jungianti visą eilę žurnalų, nutraukia 80 m. gyvavusio „Glamour“...

Rinkodara
12:35
„TV Play Home“ Lietuvoje turi naują vadovę

Skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė „TVPlay Home“ (anksčiau „Viasat“) Lietuvoje turės naują vadovę.

Rinkodara
09:52
Kalėdinis „Tele2“ ir „Telia Lietuva“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: kalėdinė nuotaika su „Tele2“ (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.11.20
Reklama, kurios neužblokuosi, bet reikia kūrybiškumo Premium 3

Lauko reklamos stendai – viena seniausių reklamos formų, kuriai artimiausiais metais prognozuojamas augimas.

Rinkodara
2018.11.20
Baltieji rūmai dar kartą taikosi į CNN žurnalisto teises

Nors JAV federalinis teismas penktadienį nurodė Baltiesiems rūmams atstatyti CNN žurnalisto Jimo Acostos...

Rinkodara
2018.11.20
Nuolaidų karuselė B2B segmente: kada jos atneša naudą, o kada – kenkia Premium

Nuolaidos, ypatingai B2B segmente, turėtų būti mainai, o ne žaidimas į vienus vartus. Svarbiausi klausimai į...

Rinkodara
2018.11.20
„Oro navigacija“ atsinaujina – keičia logotipą 3

Modernizacijos procesą vykdanti strateginė valstybės įmonė VĮ „Oro navigacija“ pristato naują logotipą.

Rinkodara
2018.11.19
Iš „Epica“ su apdovanojimais grįžta „Pildyk“ ir „Godspeed Branding“

Bronzą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica Awards“ šiemet parsiveža „Adell Taivas Ogilvy“ už...

Rinkodara
2018.11.19
Apie kraujo donorystę primins mineralinis vanduo 2

Nacionalinis kraujo centras pradeda bendradarbiauti su mineralinio vandens gamintoju UAB „Birštono...

Rinkodara
2018.11.18
Nutylimas įmonių bendravimo socialiniuose tinkluose efektas

Išaugęs žinomumas ir galimybė tiesiogiai klientams pristatyti savo prekes bei paslaugas, dar vienas reklamos...

Rinkodara
2018.11.17
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau