Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Publikuota: 2018-11-04
VŽ koliažas, pakuotės 2017 m. NAPA laimėjusios auksą.
VŽ koliažas, pakuotės 2017 m. NAPA laimėjusios auksą.

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15 estų ir 5 latvių darbai.

Šiemet šis konkursas ne tik išaugo geografiškai, tapdamas „NAPA Baltic“, bet ir sulaukė gerokai daugiau darbų.

Savo darbus NAPA teikė126 dizaineriai, dizaino sektoriuje veikiančios verslo įmonės ir paslaugų užsakovai iš visų trijų Baltijos šalių.

Vienuolikoje kategorijų į finalininkų sąrašą komisija atrinko 46 dalyvius: 26 lietuvių, 15 estų ir 5 kaimynų latvių darbus.

Antrasis konkurso etapas, kurio metu bus paskelbti nugalėtojai, įvyks Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF, lapkričio 8–10 d.

Lietuvos grafinio dizaino asociacija LGDA valdybos narys ir „NAPA Baltic“ organizatorius Darius Kisielius skaičiuoja, kad didžiausia konkurencija virs „Užkandžių ir konditerijos“ (10 pretendentų: 5 Lietuvos, 3 Latvijos, 2 Estijos darbai), „Sveikatos ir grožio“ (7 pretendentų: 5, 1, 1) kategorijose, taip pat kaip ir kasmet stipriai atrodo alkoholinių gėrimų pateikti pretendentų darbai. Vienintelėje privataus prekės ženklo (PPŽ) kategorijoje apdovanotųjų šiemet nebus.

Šiųmetė „NAPA Baltic“ tema „Vartojimo kultūros pokyčiai“ – aktuali pasauliniame dizaino lauke. Konkurso organizatoriai atkreipia dėmesį į atsakingą vartojimą, kuomet kiekybę keičia kokybė, taip pat reiškinį, kuomet per įvairias prekės ženklų kolaboracijas gimsta naujos produktų kategorijos.

Dizaino strategas Edvardas Kavarskas pastebi, kad vykstantys sociokultūriniai pokyčiai atsiliepia ir pakuočių gamybai bei dizainui.

„Vartotojui svarbu ne tik iš ko ar kaip pagamintas produktas, bet ir pati pakuotė: ką ir kaip ji komunikuoja, iš ko yra pagaminta. Šių metų karščiausia tema, vienareikšmiškai, yra aplinkosauga, kuri iš nišinės ir nuobodžios, tampa masiniu reiškiniu“, – išplatintame pranešime teigia p. Kavarskas.

Svarbiu vartojimo kultūros faktoriumi tampa ir tai, jog Europoje mažėja namų ūkiai.

„Tampame individualistų ir karjeristų visuomene, nekuriame šeimų ir norime gyventi sau. Tai atsiliepia porcijų dydžiui. Prie to taikosi ir gamintojai siūlydami mažas produktų pakuotes“, – dar vieną vartojimo kultūros tendenciją išskiria p. Kavarskas.

Ponas Kisielius antrina, kad pakuočių pasaulio senbūviams jau seniai nebe naujiena, kad pakuočių kūrimas nėra vieno žmogaus solo spektaklis: dizaineris – ne įrankis užsakovo rankose, o gamintojai – ne stebukladariai, kurie tik laukia, kada galės įgyvendinti bet kokį kūrybinį kaprizą.

„Pakuočių dizaineris privalo gerai išmanyti gamybos technologijas ir medžiagas, sklandžiai organizuoti kūrybos procesus. Pakuočių užsakovai vis daugiau dalyvauja kūrimo procese ne tik kaip vertintojai, bet ir kaip kūrybos bendradarbiai, padedantys dizaineriams pamatyti savo kūrinius vartotojų akimis ne tik kūrybingumo apdovanojimų šviesoje. Gamintojai nebėra slaptų cechų atstovai – jie ne tik vis dažniau atveria kūrybininkams gamybinius procesus, bet ir dalinasi savo žiniomis ir atradimais, taip skatindami dizainerių tobulėjimą ir inovacijas“, –pabrėžia p. Kisielius.

Apie pernykščius nugalėtojus skaitykite čia.

FOTOGALERIJA Išrinktos gražiausios lietuviškos pakuotės. (23 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Google“ testuoja būsimos Autorinių teisių direktyvos scenarijų 3

Praėjusią savaitę „Google“ pradėjo eksperimentuoti su nedidele dalimi vartotojų Europoje, kad suprastų, kokia...

Rinkodara
2019.01.22
„TNS LT“ pajamos užpernai pasiekė 2,9 mln. Eur

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ pajamos 2017 m. siekė 2,9 mln. Eur –...

Rinkodara
2019.01.21
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 18

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau