2018-01-09 09:59

Kaip būti efektyvesniems „Instagram“ 2018-aisiais

Karolis Rimkus, „Instagram“ komunikacijos specialistas. Asmen nuotr.
Karolis Rimkus, „Instagram“ komunikacijos specialistas. Asmen nuotr.
Pamenate 2012-uosius, kai visi prekių ženklai kaip pašėlę kūrėsi „Facebook“, samdė socialinių tinklų specialistus ir sakė, kad „čia ateitis“? Tais metais „Facebook“ perkopė 1 milijardo vartotojų ribą – tas pats 2018-aisiais prognozuojama ir „Instagram“.

2017-ieji „Instagram“ buvo fantastiški. Beveik dvigubai išaugusi vartotojų bazė, puikiai į kaulus „Snapchat“ duoda sėkmingai įsivažiavusi „Stories“, po 24 valandų išnykstančių nuotraukų funkcija, o ką jau kalbėti apie pagrindinį pajamų šaltinį – daugiau kaip dvigubai išaugusį verslo paskyrų skaičių.

„Facebook“ organiniam pasiekimui artėjant prie itin žemos 1% ribos, vis daugiau lietuviškų prekinių ženklų telkia rimtas pajėgas savo „Instagram“ paskyrų vystymui.

Bandydamas prisitaikyti ir patenkinti verslo poreikius, „Instagram“ šiais metais pateikė ne vieną atnaujinimą, kuris, panaudotas teisingai, gali padėti pasiekti kur kas didesnę auditoriją. Vis tik, jei gražios nuotraukos kuria įvaizdį, tai apgalvotos „Instagram“ komunikacijos detalės – rezultatus.

Dalinuosi penkiais patarimais, kaip prekių ženklams būti efektyvesniems „Instagram“ 2018-aisiais:

1. Tekste naudokite skatinimą veikti (angl. – call to action)

Tą patį darote savo svetainėje, interneto reklamoje ir kitose rinkodaros priemonėse, nepamirškit, kad tai veikia ir „Instagram“. Net jei tai atrodo keista, paraginimas įraše „sek mus @InstagramProfilis“ ar „daugiau panašių produktų ieškok mūsų svetainėje“ veikia! Nebūtina to daryti ties kiekvienu įrašu, nes galite atrodyti per daug „pardavikiškai“, tačiau skatinimas veikti gali būti ir kitokios formos, pvz.: „O kada tu labiausiai mėgsti skaityti knygas? Parašyk komentaruose“. Žinodami, kokio rezultato tikitės iš kiekvieno įrašo, žinosite ir kokio veiksmo norite iš vartotojo.

2. Protingai naudokite grotažymes

Nuo šiol žmonės gali sekti grotažymes, tad šios tampa dar svarbesniu aspektu. Nedėkite jų #PrieBetKo arba paptasčiausiai #po #kiekvieno #žodžio. Niekas tokių dalykų neseks. Pagalvokite plačiau ir patyrinėkite grotažymes paieškoje.

Pavyzdžiui, prie ruginės duonos nuotraukos kur kas efektyviau būtų pasitelkti aktyviai naudojamą (4.500 panaudojimų) #LietuvosVeganai nei 5 kartus panaudotą #SkaniDuona.

Nepamirškite – grotažymių limitas vienam įrašui – 30 vnt. Turinį paruošti sunkiau nei pasėdėti ir sugalvoti keletą papildomų grotažymių, tad siūlau prie kiekvieno įrašo jų įdėti bent 10.

3. Kurkite „Stories“

Pradėjęs dirbti su vienu klientu, pasiūliau jam kurti ne tik įrašus, bet ir „Stories“. Dabar jas kasdien peržiūri po 30% kliento sekėjų, o pačių sekėjų augimas pagreitėjo 70%. „Stories“ kūrimas reikalauja nemažų papildomų resursų, tačiau jei rūpi efektyvumas ir spartus augimas, „Stories“ gali apčiuopiamai prie to prisidėti.

4. Sekite konversijas

Girdėjau ne vieną rinkodaros specialistą sakant: „Instagram“ nenaudojame, nes jis negeneruoja pardavimų“. Kai kuriais atvejais tai tiesa, ir į šią platformą reiktų žiūrėti kaip į žinomumo auginimo ar bendravimo su klientu kanalą, tačiau daugeliu atvejų klientai tiesiog neseka konversijų.

Pakeiskite svetainės adresą, kurį nurodote „Instagram“ į, pavyzdžiui, goo.gl trumpinį, kuriuo galėsite sekti, kiek žmonių ateina per šią nuorodą. O tuomet jau rodykite jiems pakartotinės rinkodaros (angl. – retargeting) reklamas ir stebėkite, kiek jų konvertuosite į pirkėjus.

5. Naudokite vartotojų sukurtą turinį

Patikrinkite savo prekės ženklo grotažymę – gal žmonės jau pridarė nuotraukų su jūsų produktu ar paslauga? Patikrinkite savo įstaigos lokaciją, jei tokią turite – gal žmonės pas jus fotografuojasi?

Tai puikus, jau paruoštas tikrų vartotojų turinys, kurį galima panaudoti ir jums patiems. Jei tokio nėra – pamėginkit nusiųsti savo produkto daug sekėjų turintiems nuomonės formuotojams. Daugeliu atveju tai gali būti net pigiau (bet tikrai ne paprasčiau) nei kurti turinį patiems.

Svarbiausia – suprasti, jog jūsų paskyros „Instagram“ efektyvumas slypi mažose detalėse, kurias optimizavus, galima beveik tais pačiais resursais pasiekti gerokai didesnių rezultatų.

52795
130817
52791