„Mokilizingas“ apgynė savo teises į prekės ženklą „Ok.lt“

Teismas uždraudė „Nilko finansų grupei“ savo veikloje naudoti tiek minėtą žymenį, tiek domeną.
„Džiaugiamės apgynę savo teises į trumpinį OK.lt, pagal kurį mus jau beveik 4 metus atpažįsta klientai ir partneriai. Šis teismo sprendimas visų pirma reiškia apgintas bendrovės vertybes ir apsaugotą vartotojų simpatijas jau pelniusio prekės ženklo reputaciją. Ne mažiau svarbu ir tai, kad sprendimas užkerta kelią tolesniam visuomenės klaidinimui, kai buvo sudarytos sąlygos supainioti dvi panašias paslaugas teikiančias įmones. Atsakomybė prieš klientus – mums svarbiausia, todėl ir ateityje imsimės visų priemonių, kad vartotojams nekiltųklaidinančių asociacijų su mūsų teikiamomis paslaugomis“, – išplatintame praanešime teigia Benas Pavlauskas, finansinių paslaugų bendrovės „Mokilizingas“ generalinis direktorius.
UAB „Nilko finansų grupė“ bendrovės „Mokilizingas“ pretenzijos sulaukė dar 2015 m. lapkritį, tačiau įmonei su ja nesutikus, ginčas persikėlė į teismą.
„Vertindamas, ar „Nilko finansų grupės“ naudojamas žymuo yra panašus į „Mokilizingo“ prekių ženklus, teismas atsižvelgė į tai, kad ieškovas ir atsakovas yra konkurentai, teikiantys panašias finansines paslaugas, susijusias su pinigų skolinimu. Teismas įvertino, kad „Nilko finansų grupė“, naudodama žymenį OK.lt ir domeną www.ok.lt, reklamuoja paslaugas, kurios yra identiškos toms, kurioms savo ženklus naudoja ir yra įregistravęs „Mokilizingas“, – pabrėžia Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ advokatė ir patentinė patikėtinė.
Pasak p. Lukauskienės, situacijos vertinimo nepakeitė ir aplinkybė, kad domenas www.ok.lt „Nilko finansų grupės“ buvo registruotas anksčiau nei „Mokilizingo“ prekių ženklai, mat domenas iki 2014 m. pabaigos buvo naudojamas ne finansinėms paslaugoms žymėti.
Advokatė atkreipia dėmesį, kad vertindamas naudojamų žymenų panašumą teismas konstatavo, jog vartotojo suklaidinimo galimybę lemia naudojamas žodis „ok“, o žymenų grafika atlieka tik dekoratyvinę funkciją. Tai, kad tokia tikimybė yra ne tik teorinė, patvirtino ir bylos nagrinėjimui pateikti „Mokilizingo“ užsakymu atliktos visuomenės nuomonės apklausos rezultatai.
Tyrimas parodė, kad beveik pusė apklaustųjų (42,7%) mano, kad lyginamaisiais prekių ženklais žymimas finansines paslaugas teikia vienas ir tas pats asmuo arba susiję asmenys.
Remdamasis šiais argumentais, teismas ieškinį patenkino ir uždraudė „Nilko finansų grupei“ naudoti žymenį „OK.lt“ bei domeną www.ok.lt, taip pat ieškovo naudai priteisė patirtas bylinėjimosi išlaidas.
„Atsakovas dar gali šį sprendimą skųsti, tačiau jeigu to nepadarys, gali turėti rimtų nemalonumų, nes žymens naudojimo vis dar nėra nutraukęs.Dar iki šiol domeną galima atsidaryti telefone, šis prekių ženklas taip pat matomas jų Rekvizitai.lt ir LinkedIn paskyrose“, – pabrėžia advokatė.