2017-04-18 17:46

Alkoholio reklama: išnykę milijonai ir mistinė parama

Darius Gricius, žiniasklaidos planavimo  agentūros OMD generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ)nuotr.
Darius Gricius, žiniasklaidos planavimo agentūros OMD generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ)nuotr.
Į Seimą keliauja Vyriausybės palaimintos išvados dėl Alkoholio kontrolės įstatymo, kuriose be visos eilės apribojimų siūloma ir visiškai drausti bet kokią alkoholio reklamą. Gamintojai kritikuoja tokias iniciatyvas, žiniasklaida – pasiūlytą paramos fondą, kuris kaip rodo šiandieniniai skaičiai, nekompensuos prarastų pajamų, jei alkoholio reklama vis tik būtų uždrausta.

Šiuo metu Lietuvoje alkoholio reklama draudžiama televizijos ir radijo programose nuo 6 val. ryto iki 23 val., taip pat ribojama reklama periodinių leidinių pirmuosiuose puslapiuose, visiškai draudžiama išorinė lauko alkoholio reklama, išskyrus alaus, alaus mišinių su nealkoholiniais gėrimais bei natūralios fermentacijos vyno ir sidro reklama. Tuo tarpu internete netaikomi jokie apribojimai šiai reklamai.

Savo ruožtu, alkoholio reklamos investicijos su kaskart įvedamais naujais draudimais yra gerokai sumenkusios. Kaip skaičiuoja tyrimų bendrovė „Kantar TNS“, jei 2008 m. alkoholis sudarė 24,16% visų reklamos išlaidų, tai 2009 m. – jau tik 2,5%, 2015 m. – 2,4%. Praėjusiais metais ši dalis dar labiau sumenko – alkoholio reklama tesudarė 1,88% viso reklamos pyrago.

52795
130817
52791