Rethink! Business
Rethink! Business
Rethink! Business
Rethink! Business
Rethink! Business

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2021-10-21 08:00

„Kūrybiniai čekiai“ suteikė įmonėms paspirtį popandeminiam atsigavimui   

Giedrės Indriulienės, LVPA Verslo tvarumo projektų skyriaus vedėjos, teigimu, „Kūrybinių čekių“ priemonės pritaikymas – labai platus.
Giedrės Indriulienės, LVPA Verslo tvarumo projektų skyriaus vedėjos, teigimu, „Kūrybinių čekių“ priemonės pritaikymas – labai platus.
Šiemet liepą-rugpjūtį vykęs kvietimas teikti paraiškas ES finansavimui pagal priemonę „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ buvo rekordinis – sulaukta 895 paraiškų, nurodo Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA). LVPA ekspertai atkreipia dėmesį, kad paraiškų sulaukta iš itin įvairių verslo sričių, be to, ši priemonė paskatino paraiškas teikti naujas, iki šiol ES finansavimo priemonėmis nesinaudojusias bendroves.

„ES finansavimo galimybės dažnai sulaukia daug dėmesio, bet šįkart atkreipėme dėmesį, kad tarp pareiškėjų – daug naujų LVPA klientų, iki šiol nesinaudojusių ES parama. Tą lėmė pandemija ir siekis kuo greičiau po jos atsitiesti; be to, pastaroji „Kūrybinių čekių“ priemonė buvo viena iš paskutinių dabartiniame finansavimo periode. Verslas nori išnaudoti esamas galimybes, kadangi naujojo finansavimo laikotarpio kvietimų dar teks palaukti“,  – pažymi Giedrė Indriulienė, LVPA Verslo tvarumo projektų skyriaus vedėja.

Priemonės „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ lėšomis remiama veikla – originalių produktų sprendimų (netechnologinių inovacijų) sukūrimas ir diegimas.

„Priemonės pritaikymas labai platus, pagal ją bus finansuojami projektai, susiję su originalių produktų sprendimų kūrimu ir diegimu.  Tai  ? gaminio  ir paslaugos dizaino sukūrimas, rinkodaros sprendimai. Tiesa, rinkodaros inovacijų išlaidos bus finansuojamos tik tuo atveju, jeigu jos bus skirtos produktui, kuriam buvo kuriamas ir (arba) diegiamas dizainas“, ? sako G. Indriulienė.

Nauji pretendentai į ES paramą

Pasak jos, paramai gauti pateiktų projektų turinys apima didžiulį verslo sprendimų spektrą, nuo kosmetikos gamybos iki viešbučių veiklos, mokymų ar kelionių organizavimo. Pastebima, kad ankstesniuose kvietimuose ES paramai gauti, susijusiuose su dizaino sprendimais, dominavo gaminių (pavyzdžiui, pakuočių) dizainas, o pastarąjį kartą viršų paėmė paslaugų dizainas. Pavyzdžiui, kai kurios įmonės, anksčiau paslaugas teikusios gyvai, dėl pandemijos pajuto poreikį perkelti veiklą į elektroninę erdvę.

LVPA specialistė sako, kad iš kelių šimtų paraiškų išsiskiria tos, kuriose kalbama apie didelio masto užmojus – pavyzdžiui, prašoma finansuoti modulinių namelių ar mobilių kino teatrų, sporto arenų dizainų kūrimą. „Žinoma, tokius projektus lydi ir atitinkama rizika, tačiau labai įdomu juos vertinti, o vėliau, jei finansavimas suteikiamas – analizuoti gautus rezultatus. Visuomet džiugina, kai kuriamos naujos, rinkoje nematytos paslaugos, kai paraiškose atsispindi inovatyvus požiūris“, – komentuoja G. Indriulienė.

Vertinant įgyvendintų projektų rezultatus, visų pirma bus tikimasi, kad bendrovės rinkoje įdiegs produktus ar paslaugas, kurioms buvo kuriamas dizainas, įgyvendins inovatyvius rinkodaros sprendimus. „Paprastai tariant – kad sukurti sprendimai taptų realybe. Antrasis esminis rodiklis – ES investicijas gavusios įmonės pajamų padidėjimas ir, kaip su tuo susijusi pasekmė – greitesnis verslo atsigavimas po pandemijos“, — paaiškina pašnekovė.

Biudžetas – gerokai mažesnis nei paklausa

Per pusantro mėnesio nuo liepos 16 d., kai buvo paskelbtas kvietimas, iki jo pabaigos rugpjūčio 31 d. buvo gautos 895 paraiškos, prašoma finansavimo suma – 49,3 mln. Eur, tuo tarpu kvietimo biudžetas siekė 7 mln. Eur.

„Kaip matome, finansavimo paklausa daugiau nei 7 kartus didesnė už skirtą biudžetą. Žinoma, dalis projektų atkris neatitikę priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašo reikalavimų ar nesurinkę minimalios pagal vertinimo kriterijus nustatytos balų sumos. Yra buvę atvejų, kai prašomai ES paramos sumai smarkiai viršijus priemonės biudžetą, Ekonomikos ir inovacijų ministerija „už ribos“ likusius tinkamus finansuoti projektus įtraukdavo į rezervinių projektų sąrašą, jiems lėšų būdavo ieškoma vėliau. Kaip bus šį kartą – kol kas nežinome“, – sako G. Indriulienė.

Arūnas Burinskas, LVPA investicijų valdymo tarnybos direktoriaus pavaduotojas.    

„Priemonė išties buvo labai populiari, tai įrodo, kad daugeliui įmonių svarbu pasinaudoti visomis įmanomomis galimybėmis tam, kad išgyventų, atsitiestų ir, galiausiai, pradėtų didinti verslo pagreitį popandeminiu laikotarpiu. Paraiškos bus baigtos vertinti ne vėliau kaip iki lapkričio 29 dienos. Esant galimybei, vertinimą stengsimės atlikti kaip galima greičiau. Tikimės, kad pagal tinkamais finansuoti pripažintus projektus sukurti produktai ar paslaugos suteiks gyvybingumo verslams ir įlies į rinką naujų inovatyvių sprendimų“, ? komentuoja Arūnas Burinskas, LVPA investicijų valdymo tarnybos direktoriaus pavaduotojas.

[infogram id="da1a8278-d105-4831-9105-471228ef0464" prefix="Oyu" format="interactive" title="TR:LVPA22"]

Kurs žaidimų aikšteles privačioms teritorijoms

UAB „Dylas“ – sertifikuota įmonė, gaminanti vaikų žaidimo aikštelių įrenginius, lauko treniruoklius, mažąją architektūrą, dangas sporto aikštynams.  Bendrovė, pateikusi paraišką pagal priemonę „Kūrybiniai čekiai COVID-19“, tikisi gauti ES paramą namų ūkio poreikiams pritaikytų žaidimo aikštelių ir mažosios architektūros sprendimams.

„Iki šiol gaminome įrangą viešųjų erdvių poilsio ir vaikų žaidimo aikštelėms, tačiau matėme ir aikštelių įrangos, pritaikytos privatiems vartotojams, augantį poreikį. Tikimės, kad pasiūlysime klientams iš esmės naujus gaminius, kurie atitiks šiuolaikinio vartotojo poreikius dizaino, saugumo ir universalumo atžvilgiu“, — pažymi bendrovės, plėtojančios prekės ženklą „Ekoplay“, pardavimų vadovė Rasa Daukšienė.

Jau anksčiau gauta ES parama įmonei leido atnaujinti gaminių dizainą. Kaip pasakoja R. Daukšienė, įmonė buvo įkurta 2013 m. ir iš pradžių prekiavo vaikų žaidimų aikštelių įranga, o 2016 m. pradėjo gamybą. Buvo jaučiamas poreikis atnaujinti produkcijos dizainą, tą ir leido padaryti ES lėšomis finansuojamas ankstesnis projektas – naujo dizaino serijos gaminius bendrovė tikisi pristatyti kitų metų pavasarį.

„Naujų gaminių kūrimas ir nuolatinis siūlomo asortimento atnaujinimas – būtina sąlyga įmonės konkurencingumo augimui ir pardavimų kilimui. ES paramos priemonės tikrai padeda to pasiekti ir teikia daug galimybių. Jei projektas – išties reikalingas, o ne „pritempinėjamas“ prie paramos priemonės, jo rezultatai būna tikrai geri“, – teigė R. Daukšienė.

52795
130817
52791