Kaip išvengti IT gaisrų įsisiūbuojant skaitmenizacijai

Reklama publikuota: 2021-06-07
Gytis Umantas, kritinės IT infrastruktūros paslaugas teikiančios „Novian Technologies“ generalinis direktorius.
svg svg
Gytis Umantas, kritinės IT infrastruktūros paslaugas teikiančios „Novian Technologies“ generalinis direktorius.

Sparčiai kintantys klientų poreikiai, reiklumas kokybei ir duomenų saugumui bendrovėms bei organizacijoms pastaraisiais metais pažėrė nemažai iššūkių. Be to, pandemijai apribojus veiklas, joms teko pradėti ar paspartinti paslaugų ir procesų skaitmenizavimą. Veiklos perkėlimas į skaitmeninę erdvę tapo ne tik augimo būdu, bet ir viena svarbiausių veiklos tęstinumo sąlygų.

Šiame nuolat augančių poreikių kontekste ekspertai IT vadovams siūlo nepamiršti ir kritinės IT infrastruktūros arba IT pagrindo, kurio veiklai sutrikus, organizacija negalėtų vykdyti svarbiausių skaitmeninių funkcijų bei patirtų nuostolių. Pagrindinė IT pagrindo užduotis – net ir sparčiai plečiantis veiklai padaryti taip, kad technologinė dalis veiktų nepriekaištingai, nekiltų „gaisrų“ ir būtų užtikrintas spartus augimas.

„Išgyvename skaitmeninę transformaciją, kuomet viskas keičiasi greičiau nei esame įpratę. Šis virsmas reiškia, kad, nesiėmus reikiamų priemonių, IT infrastruktūra rizikuoja neatlaikyti augančių klientų ar pačios organizacijos poreikių, o tai gali virsti nuostoliais dėl neveikiančių esminių funkcijų“, – pasakoja Gytis Umantas, kritinės IT infrastruktūros paslaugas teikiančios „Novian Technologies“ generalinis direktorius.

nuotrauka::1 right nocrop

Organizacijos IT sistemos turi keistis kartu su veikla

Kad IT sistemos turi neatsilikti nuo organizacijos tempo, pabrėžia ir siuntų pervežimu užsiimančios bendrovės „DPD Lietuva“ generalinis direktorius Robertas Vilkaitis.

„Per pastaruosius metus mūsų bendrovėje ženkliai padidėjo ne tik siuntų srautai, bet ir apdorojamos informacijos kiekiai, išaugo klientų reiklumas kokybei. Norėdami išlaikyti klientus šiuo sudėtingu laikotarpiu, privalome skirti dar didesnį dėmesį mūsų IT ir saugos sistemoms“, – sakė R. Vilkaitis.

Jo teigimu, norėdama prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančios rinkos situacijos, pandemijos akivaizdoje įmonė privalėjo žaibiškai keisti vidinius įmonės procesus, dauguma kurių tiesiogiai priklauso nuo IT, todėl natūralu, kad reikalavimai technologijų lankstumui ir patikimumui tik išaugo.

„Įmonei veikiant maksimaliu tempu, tolerancija IT sutrikimams tampa minimali. Be to, ir mums, ir mūsų partneriams smarkiai išaugo poreikis gauti ne tik kokybiškas ar stabilias paslaugas, bet ir sulaukti proaktyvių sprendimų, padėsiančių suvaldyti augimą ateityje“, – pasakojo R. Vilkaitis.

Kritinė IT infrastruktūra susijusi su stabiliais kertiniais verslo procesais

„DPD Lietuva“ vadovo teigimu, pokyčių kontekste yra gyvybiškai svarbi ir kritinė IT infrastruktūra, ir jos priežiūros paslaugos, kadangi jos yra susijusios su kertiniais verslo procesais.

„Stabilus IT infrastruktūros darbas padeda pasiekti įmonės strateginių tikslų, darbuotojams leidžia netrukdomai atlikti savo tiesioginį darbą net ir nuotoliniu būdu, o klientams – gauti kaip įmanoma kokybiškesnes paslaugas“, — teigė vadovas.

Pastaraisiais metais plečiantis įmonės veiklai, lygiagrečiai vystomos ir informacinės technologijos. „Nuolat diegiame inovatyvius sprendimus ir, remdamiesi naujausiomis tendencijomis, kuriame kruopščiai apgalvotą IT strategiją“, – sakė vadovas.

[infogram id="d18010a8-6b1b-420c-8d04-f8a40a293634" prefix="wTp" format="interactive" title="TR:Novian"]

„Novian Technologies“ kritinės IT infrastruktūros priežiūros paslaugas bendrovei „DPD Lietuva“ teikia nuo 2011 metų pabaigos. 2015 m. bendrovė sėkmingai perkėlė DPD duomenų centrą ir verslo valdymo aplikacijas iš Latvijos ir Estijos į Lietuvą. Šiam tikslui buvo pasiūlytas centralizuoto duomenų centro sprendimas su rezerviniu duomenų centru, užtikrintas aukštas duomenų prieinamumas netikėto gedimo atveju.

IT plėtra: plečia hibridinės IT infrastruktūros sprendimus

Pasak G. Umanto, kritinės IT infrastruktūros priežiūros paslaugos ypač aktualios didelėms organizacijoms, kurių veiklos procesuose informacinės technologijos vaidina itin svarbią rolę: bankams, draudimo, energetikos, logistikos bendrovėms, prekybos tinklams, gamybos ir paslaugų, valstybinio sektoriaus įmonėms.

„Tokioms organizacijoms svarbu, kad jų IT infrastruktūra veiktų stabiliai, t. y., būtų nuolat prižiūrima, stebima ir proaktyviai tvarkoma, o kalbant apie paslaugas, būtų apibrėžtas ne tik reakcijos, bet ir kiekvieno incidento ar sutrikimo atstatymo laikas“, – pasakojo G. Umantas.

Pasak jo, taip pat tokioms organizacijoms ne mažiau aktualu, kad IT infrastruktūra būtų vystoma atsižvelgiant į jų besikeičiančius poreikius ir plėtrą. „Neretai organizacijos vis dar naudoja tradicinę – monolitinę IT infrastruktūrą, tad svarbu išmanyti, kaip ją galima vystyti pagal naujausias tendencijas“, – pabrėžė vadovas.

[infogram id="bef25746-9ad1-43d9-8be3-4c686905fcfc" prefix="yq5" format="interactive" title="TR:Novian2"]

Pasak G. Umanto, pastaruoju metu vykstant vis spartesnei skaitmenizacijai, aktyviau taikomas vadinamasis „DevOps“ (angl. development and IT operations) metodas. „Novian“ siūlo tam pasitelkti mikroservisų, konteinerių ar hibridinius debesijos sprendimus, kurie leidžia naujoves diegti mažais žingsneliais.

„Šioje srityje „Novian“ grupė turi išskirtinį privalumą: išmanome ir klasikines, ir naująsias technologijas, tad galime užtikrinti jų suderinamumą, taip pat turime grupės kompetencijas – galimybę integruotai dirbti su aplikacijų diegimo ir vystymo partneriais „Novian Systems“. Tokiu būdu užtikriname ne tik sprendimo saugumą, bet ir visaapimantį procesų valdymą bei lankstumą“, – pasakojo „Novian Technologies“ vadovas.

Pasak jo, svarbu pabrėžti ir tai, kad tiek itin sudėtinguose projektuose, tiek kasdien bendrovėms teikiant kritinės IT infrastruktūros paslaugas, „Novian“ labai svarbus ir kibernetinis saugumas.

Išskirtinumas – „Novian Technologies“ darbas su duomenų bazių priežiūra

Vadovas pabrėžė ir dar vieną iš „Novian Technologies“ išskirtinumų – darbą su duomenų bazėmis.

„Teikiame unikalią duomenų bazių priežiūrą – tradiciškai po sprendimo įdiegimo jas prižiūri programuotojai, neakcentuodami reakcijos ir sutrikimų sprendimo laiko, o mes orientuojamės į greitą, proaktyvią duomenų bazių priežiūrą ir efektyvų jų veikimą. Taigi, žiūrime į duomenų bazę kaip IT infrastruktūros elementą“, – sakė G. Umantas.

Bendrovės specialistai prižiūri ne tik duomenų bazes, bet ir jų „jungtį“ – vadinamąjį „middleware“ – technologinę dalį tarp IT infrastruktūros ir aplikacijų.

Pasak jo, dirbant kritinės IT infrastruktūros srityje yra itin svarbu veikti proaktyviai, būtent todėl „Novian Technologies“ visada naudoja patikimą stebėjimo (monitoringo) sistemą, padedančią išvengti vadinamųjų IT gaisrų.

Be to, jau ne vienus metus bendrovė dirba pagal unikalią, jų pačių sukurtą darbo su klientu IT metodologiją. Viena iš jos dalių – aiškus reglamentavimas, kas, kada ir ką daro. Tuo pačiu joje išskiriami aptarnavimo lygiai, kaip užtikrinamos paslaugos, be to, būtinai įtraukiamas ir trečiųjų šalių bei keitimų valdymas.

Ši metodologija, pasak G. Umanto, padeda sėkmingai dirbti net ir su itin sudėtingais sprendimais bei juos prižiūrėti ne tik Lietuvoje, bet ir tolimiausiuose pasaulio kampeliuose.

„Iš tokio darbo su klientais pavyzdžių galėčiau išskirti Burundžio ir Ruandos centrinių bankų, šių šalių mokesčių inspekcijų IT infrastruktūros priežiūrą, Burkino Faso esančio superkompiuterio priežiūrą, Mauricijaus Registrų centro kritinės IT infrastruktūros priežiūrą, darbą su įvairiomis Lietuvos ir užsienio finansų, gamybos, transporto, mažmeninės prekybos, paslaugų ir kitų sektorių bendrovėmis bei organizacijomis“, – vardijo G. Umantas.

Pasak jo, įmonės patirtis rodo, kad klientams svarbu ne tik turėti IT partnerį, kuris sugebėtų prižiūrėti kritinę IT infrastruktūrą, jog ji veiktų stabiliai, bet ir kad šis partneris, atsižvelgdamas į besikeičiančius kliento veiklos poreikius, sugebėtų greitai ir efektyviai transformuoti IT infrastruktūrą, kuri leistų ir padėtų kliento veiklai augti be apribojimų.

Apie „Novian“ grupę

Sujungusi Baltijos ir Skandinavijos įmonių pajėgas, „Novian“ grupė veikia kaip integratorius, teikiantis programavimo, technologinius, skaitmeninimo, taip pat kompleksinius šių sričių IT sprendimus ir paslaugas.

„Novian“ grupę sudaro Lietuvoje veikianti ir kritinės IT infrastruktūros paslaugas teikianti bendrovė „Novian Technologies“ (iki 2020 m. pabaigos žinoma kaip BAIP), programavimo bendrovė „Novian Systems“ (iki 2020 m. pabaigos žinoma kaip „Algoritmų sistemos“), kitos skaitmeninimo ir kitose srityse patyrusios bendrovės Estijoje bei Norvegijoje.

Grupės įmonės dirba visose Baltijos šalyse ir Norvegijoje, Moldovoje, aptarnauja ir diegia projektus visame pasaulyje. „Novian“ įmonių projektai 2016-2020 m. apėmė daugiau kaip 50 šalių nuo Europos iki Afrikos, Azijos ir Amerikos.

„Novian“ įmonių veikla apima projektus nuo IT ūkio sklandaus kasdienio veikimo užtikrinimo iki programavimo – miesto ar šalies masto, atskirų sričių informacinių sistemų kūrimo, taip pat skaitmeninimo sprendimų.

„Novian“ įmonės įgyvendina projektus įvairiose verslo, e. valdžios, e. sveikatos, su mokesčiais susijusiose ir kitose srityse, sprendimus dirbtinio intelekto srityje. Naujos technologijų galimybės išnaudojamos ir sprendimams, susijusiems su klimato pokyčiais ir orų prognoze, ir diegiant superkompiuterius bei duomenų centrų sprendimus.

„Novian Technologies“ kompetencijos apima IT infrastruktūros sukūrimą, priežiūrą ir suderinimą su naujais poreikiais. Jos paslaugų portfelyje – su aukšto našumo skaičiavimo įrenginiais ir jų klasteriais susiję, taip pat atviro kodo debesijos technologijų, aukšto patikimumo duomenų, archyvavimo ir kiti sprendimai. Bendrovė teikia kritinės IT infrastruktūros priežiūros paslaugas – su jų portfeliu detaliai susipažinti galima čia.

„Novian Systems“ kuria informacines sistemas, teikia verslo analitikos ir procesų automatizavimo sprendimus. Bendrovė ne tik siūlo platų programavimo paslaugų paketą, bet ir siekia verslo ar institucijų poreikiams efektyviai pritaikyti sukauptas žinias bei kompetencijas didžiųjų duomenų, dirbtinio intelekto, robotizuoto procesų automatizavimo srityse.

Išsamiau su „Novian“ grupės patirtimi ir siūlomomis galimybėmis galima susipažinti įmonės tinklalapyje www.novian.lt.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kaip išvengti IT gaisrų įsisiūbuojant skaitmenizacijai Verslo tribūna

Sparčiai kintantys klientų poreikiai, reiklumas kokybei ir duomenų saugumui bendrovėms bei organizacijoms...

Reshape! Business
2021.06.07
D. Maksimavičius: kita pandemijos stotelė – kibernetinis saugumas ir mišrus darbas Verslo tribūna

Dominykas Maksimavičius, „Tele2“ verslo skyriaus pardavimų vadovas, teigia, kad net ir rinkai grįžus į vėžes...

Reshape! Business
2021.05.26
Žmonių ir technologijų sąveika - klientų aptarnavimo ateitis Verslo tribūna 1

Paslaugų kraustymasis į virtualią erdvę vyko jau nemažai metų, tačiau COVID-19 pandemija suteikė didžiulį...

Reshape! Business
2021.04.19
Duomenų skaitmenizacija: kad maža klaida nevirstų didelėmis pasekmėmis Verslo tribūna

Informacijos amžius, kuriame gyvename, pateikia daugybę iššūkių. Ypač tai aktualu kalbant apie augančius...

Reshape! Business
2021.04.19
Sunkmetį smulkiam ir vidutiniam verslui siekia palengvinti e. prekybos lyderė „Pigu.lt“ Verslo tribūna 5

„Pigu.lt“ prekybos centras internete tiesia ranką sunkumus išgyvenančiam smulkiam ir vidutiniam verslui.

Reshape! Business
2021.04.13
D. Maksimavičius: kiek įmonei kainuoja praleistas skambutis? Verslo tribūna

Jeigu paklaustume, ar atsilieptumėte į kliento skambutį vidurnaktį, ko gero sulauktume dvilypių atsakymų.

Reshape! Business
2021.04.08
ES parama žaliajai ekonomikai: pagrindas paklotas, dar didesnės ambicijos – ateityje Verslo tribūna 1

Investicijos į žaliąją ekonomiką jau kelerius metus įvardijamos viena pagrindinių krypčių ES – šiomis...

Reshape! Business
2021.04.01
Personalo valdymas pandemijos metu: ilgoms diskusijoms laiko neliko Verslo tribūna

Pamenate begalines diskusijas įmonėse, kokias sąlygas ir kokiomis aplinkybėmis sudaryti darbuotojams dirbti...

Reshape! Business
2021.03.30
Pakeitus požiūrį į IT, aplikacijai sukurti gali pakakti ir keleto savaičių Verslo tribūna 2

Galimybė greitai prisitaikyti prie aplinkos iššūkių pandemijos ribojimų akivaizdoje tapo atsparumo sąlyga...

Reshape! Business
2021.03.29
E-komercija atvėrė daugiau galimybių verslui, tačiau ir čia lengvo kelio nėra Verslo tribūna

Žinome, kad istorija mėgsta kartotis. E-komercijai veržiantis į naujas aukštumas, kalbiname vietos rinkos e.

Reshape! Business
2021.03.24
ES investicijos į MTEP: sukurtos inovacijos didina konkurencingumą Verslo tribūna 1

Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra (MTEP) bei šioje srityje įgyvendinami šalies bendrovių projektai...

Reshape! Business
2021.03.18
Tiekimo grandinė: vyksta esminiai pokyčiai Verslo tribūna

Pasaulis jau daugiau nei metus mėgina susidoroti su žmogiškaisiais ir ekonominiais iššūkiais, kuriuos sukėlė...

Reshape! Business
2021.03.18
Skaitmeninė ateitis – per ES remiamus projektus Verslo tribūna

Pokyčiai, technologijos, skaitmenizavimas – šios sąvokos linksniuojamos daugelio įmonių, didelių ir mažų,...

Reshape! Business
2021.02.25
Kodėl daugiau perkame internetu: kaip per metus pasikeitė šalies gyventojų kasdienybė Verslo tribūna

Koronaviruso pandemija iš pamatų pakeitė ne tik mūsų kasdienę rutiną, bet ir  apsipirkimo įpročius. Dar iki...

Reshape! Business
2021.02.25
D. Maksimavičius: „Tele2“ išmoktos karantino pamokos Verslo tribūna

Beveik metus dėl pandemijos visiškai kitaip darbą organizuojantys verslai į įprastas vėžes greičiausiai...

Reshape! Business
2021.02.25
Projektų valdymas: pandemijos pamokos ir iššūkiai Verslo tribūna

Pandemija atsėlino jau prieš metus, ir per šį laikotarpį daugeliui verslų teko pripažinti: be pokyčių – nė iš...

Reshape! Business
2021.02.24
Verslo strategija: laikas užkurti antrą variklį Verslo tribūna 1

2020-aisiais pasaulį užgriuvusi pandemija daugelį verslų užvertė sunkiai išsprendžiamais rebusais, o...

Reshape! Business
2021.02.04
„Pigu.lt“ e. prekybos platforma per metus pritraukė apie 2000 pardavėjų: viršyti apyvartos lūkesčiai ir pagalba šimtams verslų Verslo tribūna 8

Verslo pasaulį pernai sukausčiusi koronaviruso pandemija ir toliau diktuoja savo taisykles – tęsti savo...

Reshape! Business
2021.01.27
G. Mažeika: „Kai kuriems verslams – tai ne krizė, o tiesiog stipriai pasikeitusi verslo aplinka“ Verslo tribūna

Verslo valdymo paslaugų bendrovės „Mažeika ir partneriai” ekspertai nuolat intensyviai dirba su įmonių...

Reshape! Business
2021.01.26
„Reshape! Business“: kaip staigius pokyčius paversti gairėmis, vedančiomis į verslo augimą   Verslo tribūna

Pandemija paveikė valstybes, bendruomenes, įmones, kiekvieną visuomenės narį atskirai. Visiems teko išmokti...

Reshape! Business
2021.01.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku