2024-03-26 14:01

E. komercijos paradoksai: žaidimo taisyklės ir verslo modeliai keičiasi

Oliveris Lucas, Vokietijoje veikiančios agentūros „Ecom Consulting“ vienas įkūrėjų, NFQ padalinio Vokietijoje vadovas. Martos Kuzmickaitės-Jurkevičienės nuotr.
Oliveris Lucas, Vokietijoje veikiančios agentūros „Ecom Consulting“ vienas įkūrėjų, NFQ padalinio Vokietijoje vadovas. Martos Kuzmickaitės-Jurkevičienės nuotr.
E. komercija – pilna paradoksų. Jos rinka auga, bet vartotojų lojalumas smunka. Vartotojai pageidauja personalizacijos ir privatumo, patogumo ir fizinėms parduotuvėms būdingos autentikos; prekių čia ir dabar ir tvarumo. Apie technologinę pažangą dalis mūsų jau pavargo klausytis, bet daugelis pirkėjų nepatenkinti nei fizinių, nei e. parduotuvių teikiama patirtimi, rodo šviežias IBM tyrimas.

Vis dėlto, kai kalbame apie e. komerciją, praleisti technologijų pažangos neišeina. Juolab kad rinkos paradoksai paliečia ne tik e. parduotuvių savininkus ir jų klientus, bet ir technologijų kūrėjus.

Sausį Tailande įvyko „NFQ Summit 2024“, įmonės „NFQ Technologies“ penktus metus Azijoje organizuojamas renginys, sukviečiantis būrį e. komercijos verslų vadovų ir srities žinovų iš DACH  šalių (valstybių, kuriose pagrindinė kalba yra vokiečių). Čia vyko ir konferencija guviu pavadinimu „Tech Rocks Asia“, kurioje pranešimus skaitė 25 verslo ir technologijų specialistai. Vienas jų, Thomas Lohneris, vokiečių technologijų įmonės „ScaleCommerce“ įkūrėjas, kalbėjo tema „2024-ieji – „inovuok arba užsidaryk“ metai. Ar jūs pasiruošę?“ („2024 will be the year of ‘innovate or die’ - are you prepared?“). Auditorijoje sėdint kai kurių jo minimų kompanijų atstovams, Th. Lohneris teigė: e. parduotuvių platformos keičia žaidimo taisykles, ir tas parduotuves kuriantiems ar tobulinantiems technologijų partneriams gali tekti kardinaliai permąstyti savo verslo modelį. Nepaisant jo lengvo tono ir konferencijos pabaigai tinkamo humoro (mano galva, būtinas ingredientas kalbant šiomis temomis), daugelis klausytojų išsinešė šiokių tokių egzistencinių klausimų – na, panašiai kaip po pranešimų apie klimato kaitą.

52795
130817
52791