2019-02-24 17:01

Žinios, pasiklydusios tarp kompetencijų, įgūdžių, gebėjimų ir vertybių

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vyresnės kartos žmonės tikriausiai neabejoja žinių įgijimo svarba jaunystėje. Tokia jų patirtis neapgauna. Žmonijos apskritai ir kiekvienos visuomenės atskirai išlikimas priklauso nuo mūsų žinių apie pasaulį gylio.

Kiekviena nauja pasaulį sudrebinusi krizė parodo, kaip mažai mes dar suprantame save ir savo aplinką. Atsirandančios naujos problemos yra vis sudėtingesnės. Būtinybė gebėti orientuotis abstrakčioje realybėje tapo kasdienybe. Visa tai reikalauja iš žmogaus kurti ir atrasti vis daugiau naujų ir gilesnių žinių. Tokia būsena turi pavadinimą – žinių kūrybos kultūros puoselėjimas.

Tačiau padėtis nėra tokia vienareikšmė, kaip aš čia ją pavaizdavau. Šiais laikais tenka išgirsti ir kitokių požiūrių į žinių svarbą. Pacituosiu Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos leidinį iš serijos ,,Švietimo problemos analizė“. Straipsnyje ,,Mokinių mąstymo gebėjimų ugdymas“ [2013; Nr. 12 (98)] apie žinių vaidmenį rašoma taip:

52795
130817
52791