2015-11-02 09:47

Užduotis studentams: povandeninis laivas – per 24 valandas

Užduotis – per 24 valandas sukurti ir pagaminti povandeninį laivą. „Wikipedia“ nuotr.
Užduotis – per 24 valandas sukurti ir pagaminti povandeninį laivą. „Wikipedia“ nuotr.
Ankstyvas šeštadienio rytas. SMS žinutė (iš bičiulio, dalyvaujančio skaitmeninės gamybos „FabLab“ – „Fabrication Laboratory“ – konferencijoje Masačusetso technologijos institute, MIT): „Labas rytas, Vladai, profesorius Neilas Gershenfeldas „FabLab“ akademijos studentų baigiamojo vakarėlio metu, t. y. dabar, davė užduotį per 24 valandas sukurti ir pagaminti povandeninį laivą, kuris gali panerti iki 3 m gylio...“

Tikrą, vienvietį, veikiantį povandeninį laivą. Kaip vėliau pasakojo šios žinutės autorius Giedrius Kavaliauskas, tuo studentiškas absolventų vakarėlis ir baigėsi – beveik visi grįžo į skaitmeninės gamybos laboratoriją dalyvauti dar įdomesniame 24 valandų kūrėjų „vakarėlyje“.

Prisimindamas pirmą susitikimą su N. Gershenfeldu, MIT Medijų laboratorijos Bitų ir atomų centro įkūrėju ir vadovu, konferencijoje Kalifornijoje beveik prieš dešimtmetį, matau, kaip jo skaitmeninės gamybos „ant stalo“ vizija, tada daugeliui atrodžiusi neįtikėtina ir tolima, jau įgyvendinta realiame pasaulyje. Tačiau dar svarbiau, kad šioje aplinkoje išaugusi ir išsilavinusi karta taip natūraliai moka naudotis interneto amžiaus pranašumais ir drįsta imtis tokių, atrodytų, neįmanomų užduočių. Ši povandeninio laivo istorija man primena MIT Medijų laboratorijos vadovo Joi Ito pasakojimą praeitų metų TED konferencijoje apie tai, kaip 2011 m. kovo 11 d. po žemės drebėjimo įvykusi avarija Fukušimos atominėje elektrinėje paskatino jį ir bendraminčius veikti.

52795
130817
52791