Rekordiniai Kauno prekybos centrų rodikliai

Kauno „Akropolio“ nuomininkų apyvartos 2024 m., palyginti su užpernai, didėjo 5%, nurodo centro vadovybė.
„Nors jau 2023-ieji Kauno „Akropoliui“ buvo rekordiškai geri, pernai šią kartelę kilstelėjome dar aukščiau ir rezultatą vėl pagerinome. Tai padaryti leido tiek išgryninta ir pasiteisinusi nuomininkų sudėtis, tiek lankytojų srautus generavę renginiai. Pritraukę daugiau žmonių, išlaikėme aukštą konversiją: 9 iš 10 į prekybos centrą užėjusių žmonių čia įsigijo prekių“, – skaičiuoja Brigita Kuodytė, prekybos centro valdytoja.
Didžiausias augimas fiksuotas kosmetikos, parfumerijos, grožio ir sveikatos sektoriaus apyvartose – 13%, buitinės technikos ir elektronikos prekių kategorija augo 9%. Mados sektorius, užimantis didžiąją dalį Kauno „Akropolio“ ploto, augo 8%.
„Džiaugiamės prekybos centrui svarbiausio mados sektoriaus augimu – jis dar įspūdingesnis matant bendras tendencijas. Pasiektą augimą siejame su patraukliu, įvairioms amžiaus ir visuomenės grupėms aktualiu asortimentu, apimančiu viską nuo jaunimo iki premium mados ženklų. Taip pat stebime stiprią grožio ir sveikatingumo sektoriaus augimo tendenciją“, – sako B. Kuodytė.
2024 m. Kauno „Akropolyje“ 4% didėjo maitinimo sektoriaus, nacionaliniu mastu susiduriančio su iššūkiais, atstovų pajamos.
„Apranga“ viršijo planus
Sėkmingi metai Kaune buvo „Aprangos“ grupei priklausančioms parduotuvėms. „Akropolyje“ veikia 18 skirtingų „Aprangos“ grupės tinklo parduotuvių – daugiau nei bet kuriame kitame prekybos centre.
Pasak Rimanto Pervenecko, šios grupės generalinio direktoriaus, 2024 m. visų parduotuvių apyvarta buvo 11,8% didesnė nei 2023 m. – rezultatai viršijo planus.
„Kauno „Akropolį“ priskiriame prie trijų patraukliausių prekybos centrų Baltijos šalyse. Praėjusiais metais realizavome du įspūdingus projektus: tai naujos koncepcijos „City‘‘ parduotuvės rekonstrukcija ir nauja „Calvin Klein‘‘ franšizės parduotuvė. 2025 m. tikimės tolesnio prekių apyvartos augimo“, – pranešime spaudai teigia R. Perveneckas.
Šiais metais „Aprangos“ grupė prekybos centre atidarys beveik dvigubai didesnę naujausios koncepcijos „Massimo Dutti‘‘ parduotuvę, naują „Oysho“ sporto ir laisvalaikio parduotuvę.
Pernai „Akropolis“ plėtė mados ir grožio asortimentą: naujose didesnėse patalpose atidarė vienintelę Lietuvoje ir vieną didžiausių Europoje „Replay“ parduotuvę, naujoje vietoje įsikūrė „Wawa“, pirmoji Kaune „Calvin Klein“ mados namų parduotuvė, praplėsta naujausio koncepto „Audimas“ parduotuvė. Įgyvendintas parfumerijos „Creme de la Creme“ parduotuvės atnaujinimas ir plėtra.
Kauno „Akropolis“ priklauso bendrovei „Kauno audinių projektas“. Jos vienintelė akcininkė yra Vokietijos investicijų grupės „Deka“ kompanija „WestInvest Gesellschaft fur Investmentfonds“. Centrą valdo bendrovė „Newsec“.
„Megoje“ grupės parduotuvės pernai fiksavo 4,7% augimą.
„Mega“ džiaugiasi gruodžiu
Kol kas apibendrintų visų 2024 m. nuomininkų apyvartų rezultatų neskelbianti „Mega“ tepažymi, kad rekordas skaičiuojamas ketvirtus metus iš eilės.
Itin išskirtiniai, anot vadovybės, buvo gruodžio rezultatai. Šį mėnesį pardavimai (be „Senukų“ parduotuvės ) pasiekė istoriškai didžiausią sumą per visus 19 veiklos metų ir viršijo 20 mln. Eur be PVM.
Paskutinį metų mėnesį daugiausia pinigų „Megos“ lankytojai išleido „Rimi Hyper“, „Peek & Coppenburg“, H&M, „Topo centro“ ir „iDeal“ parduotuvėse.
Sėkmingai buvo prekiaujama „Megos“ daugkartinėmis dovanų kortelėmis – gruodį jų parduota už daugiau kaip 1,2 mln. Eur, arba 20% daugiau nei 2023 m. gruodį.
„Megos“ atstovai teigia, kad šventinį mėnesį, palyginti su analogišku laikotarpiu pernai, toliau augo vidutinė pirkinių krepšelio suma ir partnerių pardavimų efektyvumas, skaičiuojamas vienam kvadratiniam metrui.
Labiausiai savo pardavimus gruodį didino „Megoje“ įsikūrę avalynės ir galanterijos pardavėjai – 2024 m. gruodį jie buvo 16% didesni nei tą patį 2023 m. mėnesį. Iš šio segmento parduotuvių didžiausiu augimu išsiskyrė „Danija“, kuri savo pardavimus padidino 32%.
Palyginti su 2023 m. gruodžiu, 15% augo specializuotų („Pegasas“, „Charlot“, „Kika“, „Maistas sportui“ ir kt.) prekių pardavimai, 12% didesnius pardavimus fiksavo maisto prekių ir gėrimų parduotuvės, taip pat prekiautojai aksesuarais ir dovanomis, dešimtadaliu augo namų apyvokos (be „Senukų“) ir prekių vaikams prekeivių segmentai.
Paskutinį 2024 m. mėnesį baldų ir namų apyvokos prekių pardavėjas „Jysk“ užbaigė fiksuodamas 17% augimą, „Megoje“ įsikūręs mados operatorius „Peek & Cloppenburg“ augo dar 7%. Optikos salonų „Optikos pasaulis“, „Fielmann“, „Vision Express“ apyvartos kilo daugiau kaip 20%.
Sėkmingas gruodis buvo ir parfumerijos prekių ženklų atstovams „Creme de la Creme“ – jų pardavimai gruodį augo 11%. Planuojama, kad šį pavasarį parduotuvė triskart išsiplės.
„Mega“ yra komercinės nekilnojamojo turto investicinės bendrovės „Baltic Shopping Centers“ nuosavybė. Bendrovės kontrolinis akcijų paketas priklauso Augustinui Rakauskui.
„Megą“ valdo viena didžiausių komercinio nekilnojamo turto plėtros ir valdymo kompanijų Baltijos šalyse „Baltic RED“.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai