Konkurencijos taryba parengė e. prekybos gaires
Dokumente pateikiami paaiškinimai ir praktiniai pavyzdžiai dėl konkurencijos taisyklių taikymo kainodarai, reikalavimams prekybai internetu, reklamai internete, e. prekyviečių, tarp jų – ir hibridinių, veiklai.
„Tikimės, kad institucijos ekspertų parengtose gairėse pateikti paaiškinimai, rekomendacijos ir praktiniai pavyzdžiai padės elektroninėje erdvėje veikiantiems verslo atstovams suprasti, kokie tiekėjų ar prekių platintojų veiksmai gali riboti konkurenciją, ir leis išvengti rizikos pažeisti Konkurencijos įstatymą“, – pranešime sakė Irma Urmonaitė, tarybos pirmininkės pavaduotoja.
Pasak tarybos, prekių ir paslaugų internete platintojai privalo savarankiškai sudaryti kainodarą, negali jos derinti su konkurentais ir tiekėjais. Savo ruožtu tiekėjams neleidžiama trukdyti platintojams ir pirkėjams, be to, draudžiama susitarti dėl perpardavimo kainų.
Jos teigimu, gairėse taip pat nurodyta, kokie tiekėjų reikalavimai reklamai internete galėtų pažeisti konkurencijos teisę, pristatomi papildomi taisyklių reikalavimai, paaiškinama, kada ir kaip atlikti tam tikrų veiksmų poveikio konkurencijai vertinimą.
Tarybos duomenimis, pastaraisiais metais internetu prekiaujančių įmonių daugėja.
Gaires taryba parengė kartu su Latvijos konkurencijos institucija 2023 metais išanalizavusi e. prekyviečių rinką.