Vilniaus centre pradėjo kursuoti autonominiai „LastMile“ automobiliai

Vilnius antradienį tapo pirmuoju miestu Europoje, kurio judriomis centro gatvėmis maisto prekes pristato autonominių automobilių flotilė.
Į eismą išriedėjo prekių pristatymo startuolio LastMile diegiama inovacija autonominiai automobiliai, kurie pirkinius išvežios be vairuotojo ir padės mažinti pristatymo paslaugų sąnaudas.
Užsakymai bus surenkami Mindaugo gatvėje esančioje Iki parduotuvėje ir pirkėjams nemokamai pristatomi į namus sostinės centre.
Prekes pristatantys autonominiai automobiliai turi skirtingo dydžio rakinamus skyrius, tinkamus mažesniems ir didesniems maisto produktų užsakymams. Iš viso robotų flotilė vienu važiavimu gali pristatyti 7 pirkėjų užsakymus sostinės Naujamiesčio ir Senamiesčio rajonuose.
Bandymas pasiteisino
Šiuos autonominius automobilius sukūrė Clevon, Estijoje įsikūrusi pasaulinė autonominio pristatymo inovatorė. Pernai LastMile kartu su šia įmone vykdė pilotinį projektą Vilniaus užmiesčio rajone Balsiuose tai buvo pirmas kartas, kai Lietuvoje panaudotas pristatymo robotas be vairuotojo. Per tris mėnesius robotas, demonstruodamas gerus rezultatus, nuvažiavo apie 2.000 km.
Bandymas pasiteisino su kaupu sulaukėme 4,8 balo iš 5 įvertinimo, pirkėjams buvo įdomu išbandyti naujovę. Tuo tarpu mes įsitikinome, kad prekes galime pristatyti dar efektyviau ir lanksčiau, kartu darydami ir mažesnį poveikį aplinkai, mat naudojami elektriniai varikliai, sako Tadas Norušaitis, startuolio LastMile vadovas ir bendraįkūrėjas.
Pilotinis projektas taip pat įrodė, kad autonominiai automobiliai gali savarankiškai vykti įvairiomis sąlygomis lyjant lietui, neasfaltuotais keliais, per sniegą ir po lietaus telkšant baloms.
Tiki projektu
Pasak Nijolės Kvietkauskaitės, Iki Lietuva generalinės direktorės, e. komercijos rinka Lietuvoje yra itin energinga, todėl svarbu joje visuomet būti žingsniu priekyje.
Šiandien pirkėjas tikisi dar sklandesnės apsipirkimo patirties ir šį jų lūkestį mums padeda pateisinti drąsiai diegiamos technologinės naujovės, tokios kaip autonominės parduotuvės ir pirkinius greitai, saugiai ir patogiai pristatantys autonominiai automobiliai. Galime savo pirkėjams pažadėti, kad ir toliau imsimės lyderystės Lietuvoje diegdami mažmenos inovacijas, kurios sukurs dar geresnę vartotojo patirtį, sakė N. Kvietkauskaitė.
Sanderis Sebastianas Aguras , Clevon generalinis direktorius, pabrėžė, kad Iki ir LastMile partnerystė su REWE Group yra didelis komercinis pasiekimas Clevon.
Clevon pirmoji Europoje 2020 m. gavo leidimą eksploatuoti autonominius vežėjus viešuosiuose keliuose, o dabar vėl kuriame istoriją esame pirmieji, kurie komerciniams pristatymams dislokuoja visą autonominių robotų vežėjų parką Europos viešuosiuose keliuose čia, Lietuvoje, sako S. S. Aguras.
Judės lėtai
Siekiant maksimalaus saugumo, autonominiai automobiliai važinės ne didesniu nei 25 km/val. greičiu. Saugiai gatvėmis laviruoti jiems leis 360 laipsnių kameros ir specialūs davikliai. Robotus realiu laiku taip pat nuolat stebės teleoperatoriai.
Užsisakę prekes pirkėjai gaus trumpąją žinutę su informacija, kada atvyks autonominis automobilis, ir kodą, kurį suvedus atsirakins jo durelės.
LastMile platforma šiuo metu turi daugiau nei 300.000 registruotų vartotojų Lietuvoje. Jie gali rinktis produktus iš daugiau nei 40 partnerių parduotuvių, o asortimentą bendrai sudaro daugiau kaip 30.000 prekių.
Prekybos tinklas Iki kartu su startuoliu LastMile priklauso tarptautinei Rewe grupei, dirbančiai 21 Europos šalyje. Iki Lietuvoje veikia nuo 1992 metų. Turėdamas 237 parduotuves visoje Lietuvoje, Iki yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų.
Clevon yra pristatę naujos kartos autonominį robotą-vežėją CLEVON 1 pirmąjį Europoje, kuris pradėjo teikti pristatymo be vairuotojo paslaugas viešuosiuose keliuose. Pirmuoju klientu tapo DPD (LaPoste dalis), o pastaruoju metu dirbama su klientais, tarp kurių DHL Express Estonia Taline ir Iki parduotuvės Vilniuje, Lietuvoje.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti