Tyrimas: susidomėjimas pirkti internetu išlieka aukštas

Publikuota: 2022-11-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pandemijos metu įvertinę e. prekybos privalumus, žmonės ir toliau aktyviai naudojasi pirkimo internetu galimybe, rodo elektroninės prekybos tendencijų Lietuvoje tyrimas.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Arena Media“ užsakymu atlikto e. prekybos tendencijų Lietuvoje tyrimo duomenimis, e. parduotuvių populiarumas šešiuose didžiausiuose šalies miestuose auga.

„E. parduotuvės populiarumu ne tik stipriai vejasi fizines parduotuves, bet daugelyje kategorijų ir lenkia šios rinkos senbuves. Maisto ir kasdienių vartojimo prekių segmente 11% apklaustųjų „Barbora.lt“ įvardijo savo prioritetiniu pasirinkimu. Ji į priekį praleido tik „Maxima“ (40%) ir „Lidl“ (20%) fizines parduotuves, aplenkdama „Iki“, „Norfa“ ir „Rimi“ prekybos vietas“, – rezultatus pristato Vilmantas Grigaitis, „Arena Media“ klientų aptarnavimo vadovas.

Žvelgiant į statybos, remonto ir buities prekių kategoriją, e. parduotuvės irgi lieka reikšmingos. „Pasidaryk pats“ sektoriuje lyderiaujančių „Senukų“ e. parduotuvė lenkia kitų rinkos dalyvių fizines parduotuves – „DEPO“, „Ermitažas“, „Moki Veži“. Ją kaip pagrindinę parduotuvę nurodo 23% respondentų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Vaistinių kategorijoje e. parduotuvių populiarumas išliko panašus kaip prieš metus – „Camelia.lt“ pagrindine medikamentų įsigijimo vieta įvardijo 12% apklaustųjų, tuo metu fizines „Eurovaistinės“ parduotuves – 30%, „Camelia“ – 15%, „Gintarinės vaistinės“ – 13%. V. Grigaitis pastebi, kad perkant vaistus itin svarbi gyva vaistininko konsultacija, todėl realios prekybos vietos populiaresnės.

Apsipirkimo patirties reikšmė

Vertindamas e. parduotuvių populiarėjimo priežastis, V. Grigaitis neabejoja – pandemija buvo tarsi akceleratorius, paskatinęs gyventojus keisti įpročius. Tačiau viena labiausiai tyrime ryškėjančių sėkmingos konkurencijos priežasčių – auganti teigiama patirtis e. prekybos platformose.

„E. parduotuvės sugebėjo efektyviai išnaudoti pandemijos situaciją – prisitraukusios naujų pirkėjų, juos išsaugojo pasiūliusios teigiamą apsipirkimo patirtį. Palyginti su praėjusiais metais, yra ūgtelėjęs perkančiųjų internetu dėl geresnės patirties nei įprastose parduotuvėse skaičius. Šiais metais dėl tokios priežasties perka kas antras žmogus, 20% daugiau nei 2021-aisiais“, – pastebi pašnekovas.

Jis mano, kad teigiamai apsipirkimo patirčiai įtakos turėjo tiek e. prekybos atstovų investicijos į svetainių funkcionalumo gerinimą, prekių pristatymo bei grąžinimo paslaugų tobulinimą, klientų aptarnavimą, tiek į logistinių iššūkių sprendimą ir reklamą.

Svarbus greitis ir kaina

Analizuodamas e. parduotuvių konkurencinio pranašumo priežastis, V. Grigaitis atkreipia dėmesį į infliacijos įtaką rezultatams.

„Kainos svarba renkantis prekybos vietą auga – 70% respondentų perka internetu dėl palankesnių kainų. Tokia statistika turėtų koreguoti prekybininkų veiksmus – verta skirti daugiau dėmesio kainų komunikacijai“, – akcentuoja jis.

Palyginti su praėjusiais metais, ūgtelėjo perkančiųjų internetu dėl laiko taupymo. Šiais metais dėl tokios priežasties perka beveik 8 iš 10 apklausos dalyvių, 2% daugiau nei 2021 m. Septyni iš dešimties atsakiusiųjų perka internetu, nes jiems toks būdas atrodo patogesnis.

„Tai, kad sprendimui apsipirkti vis didesnę įtaką daro reklama, patvirtina ne tik įvairūs jos poveikio tyrimai, tačiau ir šios apklausos rezultatai. Statistika atskleidžia, kad reklaminiai skelbimai daro įtaką pusės apklausoje dalyvavusių respondentų pirkinių sąrašui. Palyginti su praėjusiais metais, ši gyventojų dalis augo 5%“, – sako V. Grigaitis.

Remiantis tyrimo duomenimis, dažniausiai el. parduotuvių reklamas respondentai pastebi internetinėje erdvėje – net 62%. Efektyviausias reklamos kanalas internete – socialiniai tinklai: juose reklaminę informaciją užfiksuoja kas antras apklausos dalyvis. Toliau rikiuojasi naujienų portalai (39%), vaizdo platformos (22%). Kas ketvirtas respondentas įvardijo, kad reguliariai reklamas pastebi televizijoje.

V. Grigaičio teigimu, įvertinus 2023 m. prognozes, kainų komunikacija turės dar didesnę įtaką vartotojams.

Įmonės „Arena Media“ užsakymu Lietuvos gyventojų apklausą 2022 m. spalį atliko UAB „Intraresearch“. Tyrime dalyvavo 600 šešių didžiųjų miestų 18–60 metų gyventojų.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

Dar daugiau dėmesio „Iki“ darbuotojams: keliami atlyginimai, gerinamos darbo sąlygos Verslo tribūna

2023 metų pradžioje prekybos tinklas „Iki“ 10 proc. padidino įmonės darbuotojų atlyginimus. Monika Milė,...

Prekyba
2023.02.03
Lietuvoje – dar vienas „Škodos“ atstovas Premium 1

UAB „Kia Auto“ taps aštuntuoju „Škodos“ atstovu Lietuvoje ir pradės prekiauti šiais čekiškais automobiliais.

Automobiliai
2023.02.03
Nekonkuravimo sutartis baigėsi: „Livinn“ įkūrėjai prisijungė prie „Assorti“ Premium

2019 m. didžiausiam privataus kapitalo fondo valdytojo Baltijos šalyse „BaltCap“ fondui „BaltCap Growth Fund“...

Prekyba
2023.02.03
„Yukon“ smerkia Rusijos agresiją ir aiškinsis, kaip į šalį patenka jos gaminiai

Vilniaus UAB „Yukon Advanced Optics Worldwide“, dirbančios su prekės ženklu „Pulsar“, optiniams taikikliams...

Pramonė
2023.02.03
„Amazon“ pirmojo 2023 m. ketvirčio prognozės investuotojų nepradžiugino

Internetinės prekybos milžinės „Amazon“ augimas praėjusį ketvirtį pranoko lūkesčius, tačiau investuotojų...

Inovacijos
2023.02.03
„Vitaminų“ lašelinių ir reklamos manipuliacijos: medicinos įstaigos dvigubų standartų girnose Premium

Socialiniuose tinkluose netrūksta nuomonės formuotojų vilionių pasinaudoti stebuklingomis, organizmą...

Rinkodara
2023.02.03
A. Zubriakovas grįžo vadovauti „Penkių kontinentų“ komunikacijai 2

Bankinių technologijų, mažmeninės prekybos įrangos ir interneto tiekėjos „Penki kontinentai“ komunikacijai po...

Vadyba
2023.02.02
„Audimas“: dedame pastangas, kad mūsų prekės ženklu Rusijoje nebūtų naudojamasi

Aktyvaus laisvalaikio ir sporto aprangos gamybos įmonė „Audimas“ neturi parduotuvių Rusijoje ir nei...

Pramonė
2023.02.02
Atsisveikinant su rusišku dyzelinu – yra prielaidos kainų augimui, bet nematoma pagrindo nerimui Premium

Vasario 5 d. įsigalioja Europos Sąjungos sankcijos Rusijoje pagamintiems naftos produktams, įskaitant...

Logistika
2023.02.02
EP nariai siūlo skaidrinti politinę reklamą

Ketvirtadienį Europos Parlamentas pritarė politinės reklamos taisyklių pataisoms, siekdami padidinti rinkimų...

Rinkodara
2023.02.02
Metus „Maxima“ pradeda su dar tvirtesniais įsipareigojimais darbuotojams Verslo tribūna

Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“, vienijantis daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų, į 2023-iuosius metus...

Tvarus verslas
2023.02.02
S. Jonaitis atsisveikino su „Moki veži“ tinklu

Prekybos sektoriaus ekspertas Saulius Jonaitis, pastaruosius ketverius metus ėjęs „Makvežos“, valdančios...

Prekyba
2023.02.02
„Maximai“ Estijoje vadovavęs E. Volkas pasitraukė iš pareigų

Dar vienas pokytis „Maximos“ vadovybėje: nuo 2001 m. „Vilniaus prekybos“ įmonių grupėje dirbęs ir nuo 2019 m.

Prekyba
2023.02.02
NT sektoriaus nuotaikos prastesnės visuose segmentuose, bet didelio kritimo niekas nelaukia Premium 2

Metų sandūroje VŽ apklausė daugiau nei 70 nekilnojamojo turto (NT) sektoriaus ekspertų, plėtotojų,...

Statyba ir NT
2023.02.02
Strategija plėsti degalinių parduotuves veikia: investicijos didėja Premium

Didieji degalinių tinklai 2023 m. biudžetuose numato didesnes sumas prekybos erdvėms, stengiasi palaikyti...

Prekyba
2023.02.02
Kaip padidinti pardavimus: tik nemanykite, kad verslo planas – šventa karvė Premium

Verslo pradžia – lygtis su daug nežinomųjų, tačiau planą įgyvendinti lengviau, kai jis yra sudėliojamas...

Gazelė
2023.02.02
„Amazon“ – Lenkijos konkurencijos prižiūrėtojų akiratyje

Konkurenciją Lenkijoje prižiūrinti institucija apkaltino interneto milžinės „Amazon“ padalinį Europoje...

Inovacijos
2023.02.02
Vadovė: „Audimas“ neturi verslo Rusijoje

Aktyvaus laisvalaikio ir sporto aprangos gamybos įmonė „Audimas“ neturi verslo Rusijoje, sako bendrovės...

Verslo aplinka
2023.02.01
„Rekvizitai Premium“: TOP 30 automobilių ženklų Lietuvos įmonėse Verslo tribūna

„Rekvizitai Premium“ įmonių duomenų bazėje dabar galima sužinoti apie 436.622 automobilių parką, kurį 2023 m.

Logistika
2023.02.01
„Aprangai“ sausis buvo augimo mėnuo

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalyse mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“...

Prekyba
2023.02.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku