2022-07-18 14:24

„LastMile“ imasi prekių pristatymo į namus autonominiais automobiliais

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Prekių pristatymo startuolis „LastMile“ kartu su jį valdančiu prekybos tinklu „Iki“ imasi dar vieno e. komercijos projekto. Bendradarbiaujant su Estijos technologijų bendrove „Cleveron Mobility“, rugsėjį Vilniuje bus išbandytas prekių pristatymo į namus autonominiais automobiliais sprendimas.

„Pastaraisiais metais su komanda daug dėmesio skiriame inovacijoms, orientuotoms į pristatymo procesą. Pristatome analogų Lietuvoje neturintį jungtinį projektą, kurio metu maisto prekių pristatymą į namus atliks savavaldžiai automobiliai“, – išplatintame pranešime teigia Tadas Norušaitis, startuolio „LastMile“ vadovas ir bendraįkūrėjas.

Pasak jo, šie automobiliai – tarsi robotai kurjeriai, kurie prekes pristato dar efektyviau ir lanksčiau.

„Jiems nereikia vairuotojo, o prekes vienu metu jie gali nugabenti į kelias vietas. Varomi elektros variklių jie yra draugiški aplinkai. Nuolat investuojame į procesų tobulinimą ir didesnį veiklos efektyvumą, ieškome būdų, kaip mažinti techninio darbo resursus ir poveikį aplinkai, todėl ateityje pasiūlysime ir daugiau inovatyvių pristatymo būdų“, – žada T. Norušaitis.

Pirmieji autonominiai automobiliai Lietuvoje pristatomi su jų vystytojais – autonominių automobilių technologijas vystančia bendrove „Cleveron Mobility“ iš Estijos.

Pasak Sanderio Sebastiano Agurio, bendrovės vadovo, autonominių automobilių naudojimas turi didelį potencialą būtent mažmeninės prekybos ir prekių pristatymo srityje. „Clevon 1“ modelio autonominiai automobiliai autonominiai automobiliai jau pradėti eksploatuoti Estijos gatvėse, išbandyti Olandijoje, Vokietijoje ir Prancūzijoje.

Nijolė Kvietkauskaitė, prekybos tinklo „Iki“ generalinė direktorė, pabrėžia, kad 2021 m. startuolį „LastMile“ įsigijęs prekybos tinklas „Iki“ nuosekliai skiria daug dėmesio inovatyviems mažmeninės prekybos sprendimams, suteikiantiems patogesnes apsipirkimo galimybes pirkėjams.

„Mažmeninė prekyba šiuo metu vystosi itin sparčiai, todėl su partneriais ne tik išbandome, bet  ir pirmieji diegiame įvairias mažmeninės prekybos inovacijas. Vasarį atidarėme pirmąją autonominę parduotuvę, o dabar Lietuvoje investuojame į dar vieną įdomų sprendimą – autonominius prekių pristatymo automobilius“, – kalba N. Kvietkauskaitė.

Startuolio „LastMile“ platforma šiuo metu turi daugiau nei 300.000 registruotų vartotojų. Jie gali rinktis produktus iš daugiau nei 40 partnerių parduotuvių, o asortimentą bendrai sudaro daugiau kaip 30.000 prekių. 

Šiuo metu „LastMile“ savo paslaugas siūlo Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Tauragės, Šilalės ir Marijampolės gyventojams.

52795
130817
52791