Tvarumas logistikoje: „Lidl“ pavyzdžiai, iš kurių naudinga pasimokyti ir kitiems

Reklama publikuota: 2022-01-28
svg svg

Norint pažaboti reikšmingą transporto sektoriaus šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją, savo indėlį stengiasi įnešti ne tik Lietuvos logistikos įmonės, bet ir su šiais verslais bendradarbiaujantys mažmeninės prekybos sektoriaus atstovai. Prekybos tinklas „Lidl“ nuo pat veiklos Lietuvoje pradžios siekia, kad jo prekes logistikos partneriai gabentų kaip įmanoma tvariau. Vežėjai naudoja aplinką mažiau teršiančias transporto priemones, efektyviai planuoja maršrutus ir naudoja kitas priemones.

2019 m. daugiausia ŠESD Lietuvoje išmetė transporto (30,9 proc.), energetikos (27,5 proc.), žemės ūkio (20,9 proc.) sektoriai. Kiek mažesnį ekologinį pėdsaką sukūrė pramonės (16,7 proc.), atliekų (4 proc.) sektoriai.  Siekiant tvaresnių pokyčių, prie to prisideda ir kituose segmentuose veikiantys verslai, bendradarbiaujantys su logistikos bendrovėmis. 

Anot „Lidl Lietuva“ logistikos departamento vadovo Tomo Pupeikio, tai supranta ir prekybos tinklas bei nuo pat veiklos šalyje pradžios kelia itin aukštus tvarumo standartus ne tik sau, bet ir su „Lidl Lietuva“ dirbančiomis įmonėmis, tokiu būdu siekiant auginti savo ir partnerių atsakomybę prieš aplinką.

„Lidl Lietuva“ logistikos departamento vadovas Tomas Pupeikis.
„Lidl Lietuva“ logistikos departamento vadovas Tomas Pupeikis.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

 „Iš savo logistikos partnerių visuomet tikimės patikimumo, sąžiningumo, aukštų verslo ir etikos standartų laikymosi. Siekiame, kad kuo daugiau mūsų prekes gabenančių vilkikų atitiktų EURO 6 standartą, be to, vežėjai nuolat atnaujina savo puspriekabių parką su tyliaisiais šaldymo agregatais, tokiu būdu prisidėdami ir prie aplinkos triukšmo taršos mažinimo. 

Taip pat visada stengiamės kuo efektyviau planuoti transporto maršrutus ir užpildymą, siekiant kuo optimalesnio resursų panaudojimo – sunkvežimiui pristačius prekes ir jam grįžtant į logistikos centrą, kartu su juo yra parvežamos ir parduotuvėse susidariusios antrinės žaliavos. Norint kuo labiau užpildyti vilkikus, pakrovus visas rytojui numatytas prekes, likusi vieta užpildoma surenkant dalį dar kitos dienos prekių. Tai lemia, kad vidutiniškai sunkvežimiai iš sandėlio Kaune išvažiuoja su 96 proc. užpildymu“, – sako T. Pupeikis. 

Papildomos tvarios iniciatyvos ir rūpestis vairuotojais 

„Lidl Lietuva“ logistikos departamento vadovas akcentuoja, kad aplinkai draugiškų veiksmų, susijusių su logistika, prekybos tinklas imasi ir kitais būdais. 

„Nors per metus logistikos centre sunaudojame apie 60 tonų palečių vyniojimo plėvelės, dedame visas pastangas, kad ši plėvelė būtų naudojama tvariai. Panaudota ši plėvelė grįžta į mūsų sandėlį, yra surenkama ir atskiriama į skaidrę ir ne skaidrę plėvelę. Tuomet ją perduodame perdirbėjams, kur plėvelė yra panaudojama dar kartą.  Į plastiko mažinimą žiūrime išties rimtai, todėl prekių komplektavimui sandėlyje naudojame plastikines paletes, kurioms sulūžus, perlydome jas iš naujo. Prekių transportavimui naudojame apie 186 tūkst. vienetų daugkartinių plastikinių dėžių įvairių produktų, tokių kaip pienas, mėsa, duona, gabenimui. Šios dėžės yra prižiūrimos ir naudojamos ilgą laiką, taip sutaupant plastiko. 

Be to, antrinės žaliavos iš parduotuvių grįžta kartoninėse dėžėse, kurios, nors ir yra laikomos vienkartinėmis, mūsų prekybos tinkle yra panaudojamos net tris kartus, taip užtikrinant tvarų išteklių naudojimą. Kai jos tampa nebetinkamomis naudoti, jas supresuojame ir perduodame perdirbėjui. Galiausiai sandėlyje iš šaldymo agregatų išsiskirianti šiluma yra panaudojama paties pastato šildymui“, – sako T. Pupeikis. 

Anot jo, „Lidl Lietuva“ aktyviai prisideda ir prie transporto priemonių vairuotojų gerovės užtikrinimo: „Sandėlio sunkvežimių stovėjimo aikštelėje esančioje poilsio zonos patalpoje vairuotojai gali pasišildyti savo maistą, nusiprausti po dušu, pasinaudoti kavos aparatu ar laukiamajame paskanauti nemokamų vaisių. Džiaugiamės, kad jie tai vertina – šį faktą atskleidžia ir pernai mūsų vykdyta apklausa, kurios metu visi transporto priemones vairuojantys žmonės teigiamai atsiliepė apie jiems sandėlyje sukuriamas sąlygas. Taip pat kartu su mūsų partneriais, matydami sudėtingą situaciją darbo rinkoje, inicijavome vairuotojų atlygio pakėlimą.“ 

Lidl logistikos centras.
Lidl logistikos centras.

Įtakos turi ir mažiausi pokyčiai 

Pasak transportavimo paslaugas „Lidl Lietuva“ teikiančios UAB „Nordekspresas“ direktoriaus Aldo Kulikausko, transporto sektoriaus paliekamas ŠESD pėdsakas yra išties milžiniškas, todėl kiekviena atsakingai veikianti transporto segmento įmonė turėtų mažinti savo įtaką aplinkai.

 „Mūsų įmonės veiklos spektras yra gana siauras – prekių transportavimas nuo taško A iki taško B, todėl didžiausios pastangos tausoti aplinką vyksta atsižvelgiant į naujų transporto priemonių galimybes ir vairuotojų gebėjimus jas valdyti kuo efektyviau“, – sako A. Kulikauskas.

 Logistikos paslaugas prekybos tinklui teikiančios UAB „Baltic transline“ logistikos vadovas Donatas Nickus priduria, kad transporto sektoriuje funkcionuojantys verslai privalo veikti dar tvariau, nes net ir minimalūs pokyčiai gali turėti milžinišką įtaką pažabojant klimato kaitą.

 „Kiekvienas sutaupytas litras kuro, įsigyjant naujesnę transporto priemonę ar investuojant į atitinkamą įrangą, gali leisti išvengti milžiniškų kiekių ŠESD emisijos. Todėl mes stengiamės įmonės viduje imtis net mažiausių permainų, galinčių paversti mūsų verslą draugiškesniu aplinkai“, – teigia D. Nickus.

 Tvarumą užtikrina platus spektras priemonių 

„Baltic transline“ logistikos vadovas pratęsia, kad tvarumą įmonės viduje pirmiausiai padeda užtikrinti nuolatinis įmonės vilkikų atnaujinimas – bendrovės transporto priemonės nėra eksploatuojamos ilgiau nei 3 metai, vidutinis vilkikų amžius siekia mažiau nei 2 metus. 

„Gamintojai nuolat investuoja milžiniškas sumas į vilkikų tobulinimą – diegia papildomas saugumo priemones, atnaujina techninius parametrus, variklius, taip mažinant jų taršą. Be to, naujuose vilkikuose yra įrengiamos specialios programinės sistemos, leidžiančios matyti reljefo pokyčius 3 kilometrus į priekį. Šios sistemos, įvertinusios vilkiko ir krovinio svorį, numato, kokia pavara geriausia važiuoti, kad kuro sąnaudos būtų maksimaliai mažos. Įmonė taip pat naudoja naujausius šaldymo agregatus, užtikrinančius minimalias kuro sąnaudas ir mažesnę ŠESD emisiją. Be to, šaldytuvai veikia tyliuoju režimu, todėl netrikdo gyventojų naktį, kuomet neretai vyksta krovinių iškrovimas“, – sako D. Nickus.

 Jis pažymi, kad „Baltic transline“ turi ir savo vairavimo mokyklą bei visų darbuotojų apmokymui dedikuotą instruktorių ir vilkiką: „Tai reiškia, kad kiekvienas mūsų vairuotojas yra praėjęs specialius mokymus, užtikrinančius saugų ir ekonomišką elgesį kelyje. Tokiu būdu garantuojame mūsų vairuotojų ir kitų eismo dalyvių saugumą, mažiname CO2 emisiją, taupome degalus.“ 

Eina koja kojon su naujausiomis tendencijomis 

A. Kulikauskas pažymi, kad „Nordekspresas“ taip pat stengiasi neatsilikti nuo naujausių tendencijų: „Mes nuolat stebime, ką naujo ir draugiškesnio aplinkai pristato transporto priemonių ir įvairių agregatų gamintojai, stengiamės tai pritaikyti savo veikloje. Tai apima mažiau taršias transporto priemones, ekologiškumą didinančias transporto priemonių programines sistemas, efektyvesnius krovinių šaldymo agregatus ir dar daugiau.“

Pašnekovas akcentuoja, kad naujose transporto priemonėse įdiegtos sistemos leidžia kilogramų tikslumu apskaičiuoti automobilių išmetamą ŠESD kiekį ir žinoti konkrečias priežastis, kodėl teršalų kiekis auga ar krenta. 

„Sistemos vertina, kaip vairuotojai valdo transporto priemones: važiavimo greitį, vilkiko inercijos išnaudojimą riedėjimui, efektyvų stabdymą ir greitėjimą. Tuomet yra išvedami balai, nurodantys, kaip tvariai yra valdoma transporto priemonė, kiek per tam tikrą laiko tarpą gebama sutaupyti CO2. Atsižvelgiant į šiuos balus, permainų siekti paprasčiau“, – sako „Nordekspreso“ direktorius.

 Palengvina tvarių permainų siekimą

 „Baltic transline“ logistikos vadovas akcentuoja, kad pokyčių inicijavimą palengvina ir tokie partneriai kaip „Lidl Lietuva“, besivadovaujantys tokiomis pačiomis, į tvarumą orientuotomis vertybėmis.

 „Pavyzdžiui, dirbdami su prekybos tinklu naudojame tik EURO 6 emisijos standartą atitinkančius vilkikus, be to, bendraudami su „Lidl Lietuva“ jau kurį laiką nenaudojame popieriaus – viską darome elektroniniu būdu, taupydami popierių ir rašalą. Džiaugiamės, kad bendradarbiavimas su prekybos tinklu padeda tapti dar labiau socialiai atsakingu verslu“, – teigia D. Nickus.

 „Nordekspresas“ direktorius A. Kulikauskas priduria, kad „Lidl Lietuva“ yra vienas iš bendrovės partnerių, ypač akcentuojantis tvarumo reikšmę savo veikloje: „Bendradarbiaudami su šiuo prekybos tinklu gauname stiprų stimulą diegti dar aplinkai draugiškesnius sprendimus savo įmonės viduje. Tai darome ne tik norėdami patenkinti partnerio keliamus lūkesčius, bet ir siekdami prisidėti prie visų bendro tikslo – gyventi švaresnėje Lietuvoje ir žalesniame pasaulyje.“ 

Šiuo metu šalyje iš viso veikia 60 „Lidl“ prekybos tinklo parduotuvių 24-uose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose bei Rokiškyje.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Rašyti komentarą 0
Dienos pietų kainos – arti psichologinės ribos: kokių sprendimų rado restoranai Premium

Kai produktai, energija, kuras brangsta kone kasdien, vis daugiau maitinimo įstaigų griebiasi skaičiuotuvo ir...

Gazelė
05:45
H&M: neįskaitant Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos rinkų, pardavimai išaugo 11%

Švedijos drabužių milžinė H&M ketvirtadienį pranešė, kad jos pajamos pirmąjį ketvirtį išaugo, tačiau...

Finansai
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
Rusijos vyriausybė legalizavo produkcijos importą be prekių ženklų savininkų sutikimo

Rusijos vyriausybė legalizavo vadinamąjį „pilkąjį“ importą – leido į šalį įvežti produkciją be jų prekių...

Verslo aplinka
2022.03.31
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
„H Drop“ pagaliau galės atidaryti gamyklą Joniškyje, kurios veiklai kelias buvo užkirstas Premium

Kanapių perdirbėjai lengviau atsikvėpė, kai kovo viduryje Vyriausybė patvirtino pluoštinių kanapių perdirbimo...

Gazelė
2022.03.30
„Hesburger“ iš Rusijos ir Baltarusijos žada pasitraukti iki vasaros pabaigos

Suomijos kapitalo greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ planuoja visas savo užkandines Rusijoje ir...

Prekyba
2022.03.30
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų parduotuvė Verslo tribūna

„Lietuvoje to dar nebuvo! Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų...

Prekyba
2022.03.30
Prancūzijos prekybos tinklas „Decathlon“ stabdo veiklą Rusijoje 4

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių prekybos tinklas „Decathlon“ antradienį pranešė, kad nutarė...

Prekyba
2022.03.29
„Moki veži“ finansai: po gerų metų bus išmokėti 0,5 mln. Eur dividendų Premium

Statybos, remonto, apdailos ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdančios prekybos bendrovės...

Prekyba
2022.03.29
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
Suprastėjo Estijos pramonės, statybos ir prekybos verslų nuotaikos

Estijos pramonės, statybos, prekybos įmonių nuotaikos šį mėnesį, Rusijos karo Ukrainoje ir jo poveikio...

Pramonė
2022.03.29
Vartotojų pasitikėjimo rodiklis per mėnesį sumažėjo 4 punktais

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis kovą buvo minus 8 ir, palyginti su vasariu, sumažėjo 4 procentiniais...

Prekyba
2022.03.29
Maisto kainos: laukia brangiausios Velykos per paskutinius 5 m. 2

Maisto produktų krepšelis Lietuvos parduotuvėse kovą toliau brango, rodo kainas stebinčio portalo „Pricer.lt“...

Prekyba
2022.03.29
Trečdaliu atpigo „Invegos“ eksporto kreditų garantijos

Nuo kovo 28 d. gauti eksporto kredito garantijas įmonės gali 30% pigiau, pirmadienį pranešė valstybinė verslo...

Finansai
2022.03.28
Lietuva pateikė prašymą Taivane atidaryti prekybinę atstovybę

Lietuva praėjusią savaitę pateikė prašymą atidaryti prekybinę atstovybę Taivano sostinėje Taipėjuje,...

Prekyba
2022.03.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku