Kai raginimai švilpia pro ausis

Publikuota: 2021-01-13
„The Canadian Press/PA Images“/“Scanpix“ nuotr.
svg svg
„The Canadian Press/PA Images“/“Scanpix“ nuotr.
„Verslo žinios“ Redakcijos nuomonė

Ekonomikos ir inovacijų ministrei Aušrinei Armonaitei dar gruodį paraginus prekybos tinklus apriboti prekių asortimentą ir taip sumažinti pirkėjų srautus bei išlaikyti lygią konkurenciją tarp prekybininkų, didieji tinklai savanoriškai to daryti neketino. Tokia padėtis tęsiasi iki šiol – siekis prisivilioti kuo daugiau pirkėjų atsiliepia ir vis dar neguodžiančiai COVID-19 statistikai. 

Vyriausybė, siūliusi patiems tinklams sustabdyti prekybą ne maisto prekėmis, tikino, kad esant būtinybei, gali įpareigoti tinklus apriboti prekių asortimentą.

Praėjo beveik mėnuo nuo raginimo, tačiau viskas liko kaip buvę. Didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse pirkėjai gali įsigyti ko tik širdis geidžia – smulkios (ir nelabai) buitinės technikos, drabužių bei avalynės, indų, žaislų ir dar bala žino ko.

Kaip nenorą išgirsti Vyriausybės raginimą aiškina patys prekybininkai? Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad pasirinkti lyg ir rimti argumentai. Kone visi vienbalsiai tikina apie „sumaištį“, „saugumą“.

Štai Darius Ryliškis, „Norfos“ atstovas spaudai, VŽ teigė, kad norint pašalinti pramonines prekes iš prekybos, reikėtų pakeisti didelę dalį tinklo kompiuterinių programų. Pasak jo, tokio masto programiniai pakeitimai gali sukelti nenumatytų padarinių, sukelti chaosą šventinių pardavimų metu ir padaryti įmonei rimtą žalą.

Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė, sako, kad atsakingai ir rimtai vertinama situacija dėl šalyje plintančios COVID-19 infekcijos, įgyvendinti visi Vyriausybės reikalavimai, imtasi papildomų prevencijos priemonių, kurios užtikrintų ir pirkėjų, ir darbuotojų saugumą.

„Pramoninių prekių ribojimui šiuo metu tinkamo sprendimo neturime, nors svarstėme įvairius variantus. Visi jie įvestų tik dar daugiau sumaišties ir taip sudėtingoje situacijoje“, – sako E. Dapkienė.

Renata Keršienė, „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovė, irgi pažymi, kad šiuo metu svarbu pirkėjams suteikti galimybę apsipirkti saugiai. Pasak jos, „Rimi“ pagrindinė veikla yra maisto prekyba.

„Taip, savo asortimente turime ir būtiniausių ne maisto prekių, ypač didesnio formato parduotuvėse. Užsukę nusipirkti maisto, „Rimi“ tinklo parduotuvėse pirkėjai tuo pačiu gali rasti ir saugiai, laikantis saugių atstumo ir kitų saugumo reikalavimų, įsigyti būtiniausių higienos, namų apyvokos ar kitų kasdieninių ne maisto prekių. Kol kas esame nusprendę neriboti ne maisto prekių asortimento“, – teigia R. Keršienė.

Tačiau jei pirkėjai gali laikytis saugaus atstumo „Rimi“ ar „Maximos“ parduotuvėje, kodėl jie negalėtų to paties daryti, tarkim, IKEA, „Aprangos“, „Ogminos“ ar kitose parduotuvėse, kodėl smulkieji prekybininkai negalėtų leisti vienu metu į savo parduotuvėles po 1 ar 2 žmones?

Tuo metu, kai IKEA, „Tiger Shop“, „Senukai“ ir kitos karantino užrakintos parduotuvės sprendžia galvosūkį, kur dėti savo kalėdinių prekių atsargas, pavyzdžiui, „Maxima“, gali sau leisti išstatyti niekam nereikalingų kalėdinių žaisliukų asortimentą prie pat kasų, matomiausiose vietose.

Ir ne tik didžiausiose, o ir gana mažoje, PC „Europa“ įsikūrusioje parduotuvėje. Nedaug kuo atsilieka ir kitų didžiųjų tinklų parduotuvės – ne tik neapribodamos prekių asortimento, bet ir siekdamos išparduoti šventinės atributikos likučius.

Keistai skamba tie prekybos tinklų atstovų rypavimai apie chaosą – šiais išvystytų informacinių technologijų laikais retas kuris nežino apie e. prekybos galimybes. Beje, kuriomis kuo puikiausiai naudojasi daugelis karantino „įkalintų“ prekybininkų.

Neuždrausta parduotuvėms turėti ir prekių išdavimo punktų, vežioti jas adresatams ir pan. O ir pirkėjai Lietuvoje jau pakankamai išprusę – tą liudija augančios e. prekybos apimtys.

Beje, kai kuriose užsienio šalyse jau senokai vadinamuosiuose supermarketuose yra atitverti nebūtinųjų prekių skyriai, leidžiant prekiauti tik maisto prekėmis. Tokia tvarka taikoma JAV, Kanadoje, Vokietijoje, Graikijoje ir kt.

Tačiau kam Lietuvoje didiesiems prekybos tinklams stengtis ką nors keisti, jei Vyriausybė juos tik „paragino“. Kalbos apie visų bendrą tikslą kovoje su pandemija – mažinti žmonių (ir pirkėjų) srautus viešose vietose – kai kam tik ir lieka pro ausį prašvilpusiomis kalbomis.

VŽ nuomone, kažkaip pernelyg dažnai šiuo metu tenka vartoti „Gyvulių ūkio“ terminus – ryškėja ne viena sritis, kur „visi lygūs, bet kai kurie lygesni už kitus“. Tų „kai kurių“ randasi vis daugiau. Vieni nevaržomai prekiauja kojinėmis, lempomis, keptuvėmis ar žaislais (be viso to gi niekaip neišgyventume kokį mėnesį, nes iki šiol panašių prekių niekas „neturėjo“), kiti, užkabinę spynas, privalo vykdyti Vyriausybės nutarimus, palaiminusius nelygios konkurencijos principus.

Tai gal nesusivokusius, atsakomybės ir solidarumo principo nesuvokiančius prekybos tinklus vis dėlto reikėtų „įpareigoti“ laikytis pandemijos diktuojamų ribojimų? Arba gal jau laikas leisti ir kitiems, ne tik išrinktiesiems, prekiauti savo parduotuvėse, žinoma, užtikrinant saugumo reikalavimus? 

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Ginčas tarp „DPD Lietuvos“ ir „Omnivos“ baigėsi taikiai Premium

Valstybinio patentų biuro Apeliacinis skyrius nutraukė ginčo nagrinėjimą tarp dviejų siuntų bendrovių – „DPD...

Rinkodara
07:19
Mirė JAV televizijos legenda L. Kingas

Jungtinėse Valstijose šeštadienį mirė televizijos legenda Larry Kingas, kuris net pusę šimtmečio savo laidose...

Laisvalaikis
2021.01.23
TV rinka: kanalų rokiruotės ir unikalaus turinio medžioklė Premium

Nors 2020 m. dėl pandemijos augo laikas, praleistas prie TV ekranų, žiūrimiausi kanalai įsivėlė į dar...

Rinkodara
2021.01.22
Darbuotojų motyvacijai reikia ne tik atlygio, bet ir sveikos atmosferos darbe Verslo tribūna 2

Mažmeninės prekybos bendrovės „Norfos mažmena“ darbuotojų atlyginimai, palyginti su kitų didžiųjų parduotuvių...

E. prekyba: kaip nepakliūti į mokesčių vilkduobes Premium

Su COVID-19 susiję ribojimai įmones ir pavienius verslininkus pastūmėjo skubiai kelti prekybą į e. erdvę, o...

Finansai
2021.01.22
Atveria dar vieną kelią į Kinijos rinką  Premium 1

„Versli Lietuva“ lietuviškiems verslams siūlo jungtis į Kinijos e. platformą „Tmall Global“ – pavasarį čia...

Prekyba
2021.01.22
Donaldas Trumpas, „Twitter“ ir nešvari kova dėl žodžio laisvės Premium 12

Sprendimas uždrausti JAV prezidentui naudotis galingiausia šių laikų komunikacijos platforma pasižymi visomis...

Verslo aplinka
2021.01.21
Vaistinės norėtų skiepyti nuo COVID-19  Premium 3

Artimiausiu metu Lietuvos vaistinių asociacija valdžios institucijoms pateiks savo siūlymus dėl galimos...

Prekyba
2021.01.21
STT analizė: kompensacijos už patalpų nuomą atitekdavo ir giminių įmonėms 2

Dalinio nuomos mokesčio kompensavimo priemonės kriterijai nebuvo pakankamai aiškūs, todėl dalis COVID-19...

Finansai
2021.01.21
„Swedbank“: atsiskaitymų internetu Lietuvoje išaugo 80% 

2020 m. šalies gyventojų apsipirkimo internetu apimtys, palyginti su ankstesniais metais, išaugo daugiau kaip...

Prekyba
2021.01.21
„Procter&Gamble“ ketvirčio grynieji pardavimai kilo 8%

„Procter&Gamble“ (P&G) 2020 fiskalinių metų antrojo ketvirčio, kuris baigėsi gruodžio 31 d., grynieji...

Prekyba
2021.01.20
Kova dėl vietos jūsų televizoriaus pultelyje Premium

Turinio transliavimo platformų ir operacinių sistemų gamintojų kova dėl galimybės turėti savo prekės ženklo...

Technologijos
2021.01.20
„Google“ skiria 2 mln. Eur paramą skaitmeniniams projektams

„Google“ paskelbė pradedanti vykdyti savo pirmąją filantropinę iniciatyvą – „Google.org Impact Challenge“,...

Rinkodara
2021.01.20
Prekybininkai siūlo pamažu naikinti suvaržymus

Dėl karantino veiklą sustabdžiusios prekybos įmonės yra itin nepalankioje situacijoje, tačiau viliasi, kad...

Prekyba
2021.01.20
Klasiškas trio, kuris tobulai tebeveikia reklamoje Premium

Palankiausią emocinį įsitraukimą pasiekė didžiausius biudžetus šventinei reklamai skyrusios telekomunikacijų...

Rinkodara
2021.01.20
Vyno prekyba: mažiau, bet kokybiškiau Premium

2020-ieji vyno pasauliui nebuvo lengvi: visuotinė pandemija uždarė restoranus, viešbučius, sustabdė keliones.

Laisvalaikis
2021.01.19
„DPD Lietuva“ vardu prisidengę sukčiai bando išvilioti finansinius duomenis

„DPD Lietuva“ sulaukė pranešimų apie suaktyvėjusį finansinį sukčiavimą, kai internetiniai piktavaliai bando...

Paslaugos
2021.01.19
Suskaičiavo mylimiausius lietuvių automobilius ir tikisi sustingusios rinkos atšokimo Premium

Prekybą lengvaisiais automobiliais pernai Lietuvoje suvaržė dėl pandemijos pavasarį sustabdytų fabrikų...

Automobiliai
2021.01.19
Baltarusiai Lietuvoje aktyvesni, bet IT verslas pas mus nesikelia

„Fintech“ ir nekilnojamojo turto (NT) įmonės pastebi, kad baltarusių domėjimasis galimybėmis dirbti ir...

Technologijos
2021.01.19
LVPA apie paramos galimybes informuos ir podkastais

Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) praneša, kad apie paramos galimybes informuos ir tinklalaidėmis...

Gazelė
2021.01.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus