2020-07-13 11:58

Prekyba po karantino: atsigavimo ženklai, atsargus optimizmas 

Prekybos centras „Akropolis“ Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Prekybos centras „Akropolis“ Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Pirkėjų srautų dinamika ne maisto prekių parduotuvėse rodo, kad nerimas atslūgsta, vidaus vartojimo rinka Lietuvoje atsigauna. Kiekvieną savaitę po karantino pabaigos rezultatai vis geresni, visgi lankytojų srautai didžiuosiuose prekybos centruose išlieka mažesni nei iki karantino. Prekybininkai atsargiai tikisi, kad blogiausia jau praeityje, o antroji pandemijos banga, jei tokia atsiris, nesudaužys vilčių metus užbaigti be nuostolių.  
  • Arminas Mačys, „Armitanos“, vienos pagrindinių avalynės prekybos rinkos dalyvių, vadovas, VŽ tikina, kad šiuo metu prekyba yra visiškai atsigavusi.
  • „IKEA Lietuva“ veiklos rezultatai karantino metu ir po jo – tiek lankytojų skaičiaus, tiek apyvartos dinamika – viršijo pradines bendrovės prognozes šiam laikotarpiui.
  • Prie prekybos atsigavimo reikšmingai prisideda valstybės parama.

Baltijos šalių vidaus vartojimo rinkos atsigauna po didesnių ar mažesnių socialinės distancijos reikalavimų, galiojusių per karantiną, kurie nemenką dalį prekybininkų buvo palikę be pajamų. Gyventojų nuotaikos gerėja, jų išlaidos parduotuvėse auga, niūrias prognozes apie ekonomikos susitraukimą keičia augimą rodanti statistika. Štai Eurostato duomenimis, metinis prekybos augimas gegužę Lietuvoje buvo didžiausias tarp Baltijos šalių. Šią gegužę, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, mažmeninė prekyba Lietuvoje augo 0,9%, Latvijoje mažėjo 0,6%, o Estijoje kilo 0,3%.  Per mėnesį – gegužę, palyginti su balandžiu, prekyba Lietuvoje augo 17,5%, Latvijoje – 7,8%, o Estijoje – 16,2%. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, mūsų šalyje gegužės rezultatą ypač pagerino ne pirmo būtinumo prekių segmentas. Ne maisto prekių apyvarta gegužę, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, augo 6%.

52795
130817
52791