Prekybininkai atsisako plastiko: „Maxima“ juo neprekiauja Kuršių Nerijoje

Publikuota: 2019-08-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prisijungdamas prie akcijos „NE plastiko bangai“, prekybos tinklas „Maxima“ Kuršių Nerijoje nebeprekiaus visais plastikiniais indais, šiaudeliais bei maišeliais. Pirkėjams bus pasiūlytos ekologiškos alternatyvos. Plastiko mažinimo strategijų turi ir kiti prekybininkai.

Kristina Meidė, „Maximos“ generalinė direktorė, sako, kad įmonė yra socialiai atsakinga, todėl rūpinasi aplinkosauga ir ne tik kalba apie plastiko vartojimo mažinimą, bet ir imasi konkrečių veiksmų.

„Tikimės paskatinti pirkėjus rinktis labiau gamtą tausojančias alternatyvas. O patys dar šiemet siekiame iki 30% sumažinti plastikinių maišelių vartojimą“, –  sako K. Meidė.

Vietoje įprastų permatomų maišelių, skirtų sveriamiems produktams įsigyti, vartotojams bus pasiūlyti nemokami popieriniai maišeliai. Įprastus „Maximos“ maišelius, pagamintus iš perdirbamo plastiko,  pakeis popieriniai. Pirkėjai raginami atsinešti savo daugkartinio naudojimo maišelius.

„Maximoje“ plastikinių maišelių vartojimas mažėja nuo 2015 m.. Pirkėjai jau kurį laiką gali rinktis maišelius, pagamintus iš alternatyvių medžiagų: cukranendrių pluošto, kukurūzų, augalinio džiuto pluošto. Paskutinė naujiena – popieriniai pirkinių maišeliai, kurių šūkis „Esu gerose rankose“.

nuotrauka::1left

Prekybos tinklas ir toliau analizuoja galimybes plastikines pakuotes pakeisti į aplinkai draugiškas medžiagas, pavyzdžiui, biomedžiagas, kanapių pluoštą, krakmolą.  Intensyviai bendradarbiaujama su mokslininkais, kompetentingomis institucijomis, viena jų – KTU polimerų institutas, kuriame lietuvių mokslininkai sukūrė suyrantį, bioskaidų plastiką.

Atsisakyti vienkartinio plastiko Kuršių Nerijoje buvo nuspręsta Kuršių Marių regatos metu. Iniciatyvos „NE plastiko bangai“ organizatoriai –  Lietuvos buriuotojų sąjunga. Jos prezidentas Naglis Nasvytis teigia, kad buriuotojų įsitraukimas ir iniciatyvumas – ne atsitiktinis. Idėja kilo stebint pasaulio buriuotojų aktyvumą tvarkant vandenynus ir suprantant gamtos puoselėjimo svarbą.

Plastiko neliks jau netrukus 

„Lidl Lietuva“ nusprendė iki 2020 m. iš prekybos išimti visus vienkartinius plastikinius pirkinių maišelius. Prekybos tinklas paskaičiavo, kad šis sprendimas į aplinką patenkančio plastiko kiekį kasmet leis sumažinti daugiau kaip 100 t.

Kompanija įsipareigojo iki 2025 m. sunaudojamo plastiko kiekį sumažinti 20% bei užtikrinti, jog visos prekybos tinklo privačių prekės ženklų gaminių plastiko pakuotės būtų 100% tinkamos perdirbimui. Pasak prekybos tinklo atstovų, plastikinių maišelių bus atsisakoma palaipsniui, prekyboje visai jų neliks tik iki 2019 m. pabaigos. Šiuo metu „Lidl Lietuva“ prekiauja trijų rūšių vienkartiniais plastikiniais maišeliais, jie palaipsniui išimami iš prekybos nuo trečio šių metų ketvirčio, o metų pabaigoje maišelių asortimentas bus papildytas nauju popieriniu pirkinių krepšeliu. Prekybos tinklo parduodami dviejų rūšių daugkartiniai pirkinių krepšeliai, popierinis pirkinių krepšelis bei specialus daugkartinis krepšelis šaldytiems produktams ir toliau išliks prekyboje.

nuotrauka::2right

„Mums rūpi tiek mūsų pirkėjai, tiek ir aplinka, kurioje gyvename. „Lidl“ tokią vienkartinių pirkinių maišelių atsisakymo praktiką jau sėkmingai įgyvendino keliose valstybėse, šie pavyzdžiai įkvepia atsakingą vartojimą skatinti ir Lietuvoje, todėl kryptingai einame pokyčių link“, – teigia Wojciechas Grohnas, „Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos vadovas.

Strateginis tikslas

Berta Čaikauskaitė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė, pažymi, kad „Palink“ yra socialiai atsakinga įmonė ir plastiko mažinimas yra vienas iš strateginių tikslų. Jau ankščiau imtasi priemonių, kurios padėtų mažinti sunaudojamo plastiko kiekius tiek įmonės viduje, tiek parduotuvėse, o kur įmanoma – ir išvis jo atsisakyti pirkėjams pasiūlant kitų, aplinkai draugiškesnių alternatyvų.

„Plastikinių pakuočių jau prieš kelerius metus atsisakėme šviežios mėsos ir žuvies skyriuose – čia jas pakeitė įvyniojamas rudas popierius. Tai leido gerokai sumažinti sunaudojamo plastiko kiekį, o šį pokytį netruko teigiamai įvertinti ir mūsų pirkėjai. Taip pat dar šį mėnesį prekyboje nebeliks vienkartinių plastikinių indų bei šiaudelių. Atitinkamai toliau plėsime popierinių indų pasirinkimą, taip pat kalbamės su tiekėjais ir svarstome vienkartinių indų analogus iš palmių lapų ar kviečių žaliavos,“ – sako B. Čaikauskaitė.

nuotrauka::3left

Kasoje parduodami mūsų logotipu ženklinti plastikiniai pirkinių maišeliai yra pagaminti iš IKI parduotuvėse surinkto ir išrūšiuoto, o vėliau 100 proc. perdirbto plastiko. Juos parduodame tik paprašius pirkėjams, specialiai nesiūlome. Pastebime, jog jų pardavimas kasmet nuosekliai mažėja ir  per pastaruosius kelerius metus jau susitraukė 7–10 proc. Atitinkamai populiarėja daugkartinio naudojimo maišeliai. Tai rodo augantį pirkėjų sąmoningumą ir besikečiančius apsipirkimo įpročius, todėl į juos atsižvelgdami ateityje planuojame pasiūlyti kur kas platesnį daugkartinių pirkinių maišelių asortimentą, kurį papildys ir popieriniai maišeliai, svarstome kitas aplinkai draugiškas alternatyvas.

Plastikinių gaminių, pakuočių vartojimo mažinimas yra reikšminga mūsų tvarumo politikos dalis, todėl šie pokyčiai yra įgyvendinami viso prekybos tinklo mastu.

Naują sandėlio sistemą įsidiegusi „Trukmė“ didina efektyvumą

Numatytos datos

Giedrė Buivydienė, „Rimi Lietuvos“ komunikacijos vadovė, sako, kad įmonė turi ilgalaikę plastiko mažinimo strategiją.

Švedijos „ICA Gruppen“, kuriai priklauso „Rimi“, plastiko strategijoje numatyta išimti iš prekybos vienkartinius plastiko gaminius visose grupei priklausančiose įmonėse. Grupė prekiaus vienkartiniais puodeliais, lėkštėmis, stalo įrankiais, šiaudeliais ir medvilniniais ausų krapštukais, kurie bus pagaminti iš popieriaus ar kitokios biologinės medžiagos. Tos, kurios gali tapti plastiko šiukšlėmis vandenynuose, išnyks iš lentynų.

Plačios apimties ICA plastiko strategijoje rašoma, kad iki 2022 m. visi ICA privačios etiketės produktai bus supakuoti į perdirbti tinkamas ar daugkartinio naudojimo pakuotes, o iki 2030 m. visos privačios etiketės pakuotės bus pagamintos iš perdirbtų ar atsinaujinančių medžiagų.

nuotrauka::4right

G. Buivydienė pažymi, kad Lietuva jau turi didelį įdirbį mažinant plastiko naudojimą, to bus nuosekliai siekiama ir toliau. Siekiama, kad plastikas, kurį įmonė naudoja, būtų perdirbamas, panaudojamas dar kartą arba pagamintas iš atsinaujinančių medžiagų, kad kiek įmanoma mažiau plastiko savo gyvavimą baigtų teršdamas mūsų aplinką. Iki 2020 m. parduotuvėse nebeliks plastikinių vienkartinių gaminių, tai nereiškia, kad jų nebebus galimybės įsigyti, tiesiog jie bus pakeisti aplinkai draugiškomis alternatyvomis.  Pavyzdžiui, jau galima įsigyti metalinių šiaudelių.

„Pirkiniams skatiname rinktis daugkartinus maišelius, asortimente turime medžiaginių maišelių vaisiams ir daržovėms, kuriuos galima skalbti ir naudoti daug kartų, o perkant vaisius ar daržoves siūlome imti juos palaidus, išskyrus tokius kaip bulvės, kurie gali ištepti kitus produktus“, – teigia G. Buivydienė.

Darius Ryliškis, „Norfos“ atstovas spaudai, sako, kad įmonė stebi konkurencinę aplinką ir visuomenės nuotaikų tendencijas dėl įvairių opių ekologinių klausimų, taip pat, dėl vienkartinių plastiko gaminių prekybos ir naudojimo. Bendrovė svarsto ir konkrečių sprendimų atsisakyti prekiauti vienkartiniais plastiko gaminais įgyvendinimo kelius. Aplinkos tausojimą skatinantys sprendimai įmonei nėra svetimi ir bus tinkamu metu priimti, po to, kai įsigalios visiems bendri kompetentingų institucijų teisės aktai. 

„Šiuo metu plastikiniai gaminiai yra gana populiarūs, nes mediniai, stikliniai ar popieriniai plastikinių gaminių pakaitalai yra gerokai brangesni,“ – sako D. Ryliškis.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

E. prekybos PMV direktyva apsunkins kiniškų siuntų kelią į Europą  Premium 1

2017 m. gruodžio 5 d. Europos Sąjungos (ES) mastu priimta vadinamoji elektroninės prekybos PVM direktyva,...

Prekyba
05:45
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 5

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„Iki“ atidarė mokymų centrą Klaipėdoje 2

Prekybos tinklas „Iki“, metų pradžioje atidaręs pirmą „Iki akademiją“ Vilniuje, dabar tokį pat mokymų centrą...

Prekyba
2019.09.17
Prekybos plotų statistika: Vilnaus atotrūkis nuo regionų sumažėjo

Mažmeninės prekybos įmonėms 2018 m. pabaigoje priklausė 16.400 parduotuvių (0,3% daugiau negu 2017 m.). Jų...

Prekyba
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 17

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 2

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Sportland LT“ pelnas augo beveik dvigubai iki 3 mln. Eur

UAB „Sportland LT“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 2,924 mln. Eur grynojo pelno – beveik dvigubai...

Prekyba
2019.09.16
E. Sesemannas: „Rimi“ Lietuvoje siekia aukštesnės pozicijos Premium 10

Edgaras Sesemannas, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius, interviu VŽ sako, kad į skaitmeninimo...

Prekyba
2019.09.16
J. J. Komaras: milijardas mažų degtinės buteliukų Premium

Lenkai kiekvienais metais išgeria vis daugiau alkoholio. Kartu keičiasi stipraus alkoholio gėrimo įpročiai ir...

Verslo klasė
2019.09.15
„Facebook“ skaitmeninė valiuta: keisis ir e. parduotuvės 3

Socialinio tinklo „Facebook“ dar tik planuojama paleisti kriptovaliuta „Libra“ sulaukia kritikos iš duomenų...

Prekyba
2019.09.15
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Trečią pagal dydį užeigų tinklą JK valdantis „Heineken“ parduoda 150 barų  Premium

Alaus gamintojas „Heineken“ liepą paskelbė parduodantis pusantro šimto barų Jungtinėje Karalystėje (JK),...

Statyba ir NT
2019.09.14
Elektroniniai arbatpinigiai: neaiški apmokestinimo sistema  5

Maitinimo versle arbatpinigiai sudaro mažiausiai pusę darbuotojų gaunamos algos. Maitinimo sektoriaus įmonių...

Prekyba
2019.09.14
„MV Group“ planuoja augti 10% 

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.14
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Lietuviškas startuolis nevaikiškus žaislus pardavinėti pradeda „Lemonos“ parduotuvėse Premium 8

Nors konstruktorių kūrėjai pirmiausia orientuojasi į žaislų rinką, „Totem“ pradėjo nuo detalių rinkinių,...

Gazelė
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 13

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau