Prekybininkai atsisako plastiko: „Maxima“ juo neprekiauja Kuršių Nerijoje

Publikuota: 2019-08-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prisijungdamas prie akcijos „NE plastiko bangai“, prekybos tinklas „Maxima“ Kuršių Nerijoje nebeprekiaus visais plastikiniais indais, šiaudeliais bei maišeliais. Pirkėjams bus pasiūlytos ekologiškos alternatyvos. Plastiko mažinimo strategijų turi ir kiti prekybininkai.

Kristina Meidė, „Maximos“ generalinė direktorė, sako, kad įmonė yra socialiai atsakinga, todėl rūpinasi aplinkosauga ir ne tik kalba apie plastiko vartojimo mažinimą, bet ir imasi konkrečių veiksmų.

„Tikimės paskatinti pirkėjus rinktis labiau gamtą tausojančias alternatyvas. O patys dar šiemet siekiame iki 30% sumažinti plastikinių maišelių vartojimą“, –  sako K. Meidė.

Vietoje įprastų permatomų maišelių, skirtų sveriamiems produktams įsigyti, vartotojams bus pasiūlyti nemokami popieriniai maišeliai. Įprastus „Maximos“ maišelius, pagamintus iš perdirbamo plastiko,  pakeis popieriniai. Pirkėjai raginami atsinešti savo daugkartinio naudojimo maišelius.

„Maximoje“ plastikinių maišelių vartojimas mažėja nuo 2015 m.. Pirkėjai jau kurį laiką gali rinktis maišelius, pagamintus iš alternatyvių medžiagų: cukranendrių pluošto, kukurūzų, augalinio džiuto pluošto. Paskutinė naujiena – popieriniai pirkinių maišeliai, kurių šūkis „Esu gerose rankose“.

nuotrauka::1left

Prekybos tinklas ir toliau analizuoja galimybes plastikines pakuotes pakeisti į aplinkai draugiškas medžiagas, pavyzdžiui, biomedžiagas, kanapių pluoštą, krakmolą.  Intensyviai bendradarbiaujama su mokslininkais, kompetentingomis institucijomis, viena jų – KTU polimerų institutas, kuriame lietuvių mokslininkai sukūrė suyrantį, bioskaidų plastiką.

Atsisakyti vienkartinio plastiko Kuršių Nerijoje buvo nuspręsta Kuršių Marių regatos metu. Iniciatyvos „NE plastiko bangai“ organizatoriai –  Lietuvos buriuotojų sąjunga. Jos prezidentas Naglis Nasvytis teigia, kad buriuotojų įsitraukimas ir iniciatyvumas – ne atsitiktinis. Idėja kilo stebint pasaulio buriuotojų aktyvumą tvarkant vandenynus ir suprantant gamtos puoselėjimo svarbą.

Plastiko neliks jau netrukus 

„Lidl Lietuva“ nusprendė iki 2020 m. iš prekybos išimti visus vienkartinius plastikinius pirkinių maišelius. Prekybos tinklas paskaičiavo, kad šis sprendimas į aplinką patenkančio plastiko kiekį kasmet leis sumažinti daugiau kaip 100 t.

Kompanija įsipareigojo iki 2025 m. sunaudojamo plastiko kiekį sumažinti 20% bei užtikrinti, jog visos prekybos tinklo privačių prekės ženklų gaminių plastiko pakuotės būtų 100% tinkamos perdirbimui. Pasak prekybos tinklo atstovų, plastikinių maišelių bus atsisakoma palaipsniui, prekyboje visai jų neliks tik iki 2019 m. pabaigos. Šiuo metu „Lidl Lietuva“ prekiauja trijų rūšių vienkartiniais plastikiniais maišeliais, jie palaipsniui išimami iš prekybos nuo trečio šių metų ketvirčio, o metų pabaigoje maišelių asortimentas bus papildytas nauju popieriniu pirkinių krepšeliu. Prekybos tinklo parduodami dviejų rūšių daugkartiniai pirkinių krepšeliai, popierinis pirkinių krepšelis bei specialus daugkartinis krepšelis šaldytiems produktams ir toliau išliks prekyboje.

nuotrauka::2right

„Mums rūpi tiek mūsų pirkėjai, tiek ir aplinka, kurioje gyvename. „Lidl“ tokią vienkartinių pirkinių maišelių atsisakymo praktiką jau sėkmingai įgyvendino keliose valstybėse, šie pavyzdžiai įkvepia atsakingą vartojimą skatinti ir Lietuvoje, todėl kryptingai einame pokyčių link“, – teigia Wojciechas Grohnas, „Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos vadovas.

Strateginis tikslas

Berta Čaikauskaitė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė, pažymi, kad „Palink“ yra socialiai atsakinga įmonė ir plastiko mažinimas yra vienas iš strateginių tikslų. Jau ankščiau imtasi priemonių, kurios padėtų mažinti sunaudojamo plastiko kiekius tiek įmonės viduje, tiek parduotuvėse, o kur įmanoma – ir išvis jo atsisakyti pirkėjams pasiūlant kitų, aplinkai draugiškesnių alternatyvų.

„Plastikinių pakuočių jau prieš kelerius metus atsisakėme šviežios mėsos ir žuvies skyriuose – čia jas pakeitė įvyniojamas rudas popierius. Tai leido gerokai sumažinti sunaudojamo plastiko kiekį, o šį pokytį netruko teigiamai įvertinti ir mūsų pirkėjai. Taip pat dar šį mėnesį prekyboje nebeliks vienkartinių plastikinių indų bei šiaudelių. Atitinkamai toliau plėsime popierinių indų pasirinkimą, taip pat kalbamės su tiekėjais ir svarstome vienkartinių indų analogus iš palmių lapų ar kviečių žaliavos,“ – sako B. Čaikauskaitė.

nuotrauka::3left

Kasoje parduodami mūsų logotipu ženklinti plastikiniai pirkinių maišeliai yra pagaminti iš IKI parduotuvėse surinkto ir išrūšiuoto, o vėliau 100 proc. perdirbto plastiko. Juos parduodame tik paprašius pirkėjams, specialiai nesiūlome. Pastebime, jog jų pardavimas kasmet nuosekliai mažėja ir  per pastaruosius kelerius metus jau susitraukė 7–10 proc. Atitinkamai populiarėja daugkartinio naudojimo maišeliai. Tai rodo augantį pirkėjų sąmoningumą ir besikečiančius apsipirkimo įpročius, todėl į juos atsižvelgdami ateityje planuojame pasiūlyti kur kas platesnį daugkartinių pirkinių maišelių asortimentą, kurį papildys ir popieriniai maišeliai, svarstome kitas aplinkai draugiškas alternatyvas.

Plastikinių gaminių, pakuočių vartojimo mažinimas yra reikšminga mūsų tvarumo politikos dalis, todėl šie pokyčiai yra įgyvendinami viso prekybos tinklo mastu.

Naują sandėlio sistemą įsidiegusi „Trukmė“ didina efektyvumą

Numatytos datos

Giedrė Buivydienė, „Rimi Lietuvos“ komunikacijos vadovė, sako, kad įmonė turi ilgalaikę plastiko mažinimo strategiją.

Švedijos „ICA Gruppen“, kuriai priklauso „Rimi“, plastiko strategijoje numatyta išimti iš prekybos vienkartinius plastiko gaminius visose grupei priklausančiose įmonėse. Grupė prekiaus vienkartiniais puodeliais, lėkštėmis, stalo įrankiais, šiaudeliais ir medvilniniais ausų krapštukais, kurie bus pagaminti iš popieriaus ar kitokios biologinės medžiagos. Tos, kurios gali tapti plastiko šiukšlėmis vandenynuose, išnyks iš lentynų.

Plačios apimties ICA plastiko strategijoje rašoma, kad iki 2022 m. visi ICA privačios etiketės produktai bus supakuoti į perdirbti tinkamas ar daugkartinio naudojimo pakuotes, o iki 2030 m. visos privačios etiketės pakuotės bus pagamintos iš perdirbtų ar atsinaujinančių medžiagų.

nuotrauka::4right

G. Buivydienė pažymi, kad Lietuva jau turi didelį įdirbį mažinant plastiko naudojimą, to bus nuosekliai siekiama ir toliau. Siekiama, kad plastikas, kurį įmonė naudoja, būtų perdirbamas, panaudojamas dar kartą arba pagamintas iš atsinaujinančių medžiagų, kad kiek įmanoma mažiau plastiko savo gyvavimą baigtų teršdamas mūsų aplinką. Iki 2020 m. parduotuvėse nebeliks plastikinių vienkartinių gaminių, tai nereiškia, kad jų nebebus galimybės įsigyti, tiesiog jie bus pakeisti aplinkai draugiškomis alternatyvomis.  Pavyzdžiui, jau galima įsigyti metalinių šiaudelių.

„Pirkiniams skatiname rinktis daugkartinus maišelius, asortimente turime medžiaginių maišelių vaisiams ir daržovėms, kuriuos galima skalbti ir naudoti daug kartų, o perkant vaisius ar daržoves siūlome imti juos palaidus, išskyrus tokius kaip bulvės, kurie gali ištepti kitus produktus“, – teigia G. Buivydienė.

Darius Ryliškis, „Norfos“ atstovas spaudai, sako, kad įmonė stebi konkurencinę aplinką ir visuomenės nuotaikų tendencijas dėl įvairių opių ekologinių klausimų, taip pat, dėl vienkartinių plastiko gaminių prekybos ir naudojimo. Bendrovė svarsto ir konkrečių sprendimų atsisakyti prekiauti vienkartiniais plastiko gaminais įgyvendinimo kelius. Aplinkos tausojimą skatinantys sprendimai įmonei nėra svetimi ir bus tinkamu metu priimti, po to, kai įsigalios visiems bendri kompetentingų institucijų teisės aktai. 

„Šiuo metu plastikiniai gaminiai yra gana populiarūs, nes mediniai, stikliniai ar popieriniai plastikinių gaminių pakaitalai yra gerokai brangesni,“ – sako D. Ryliškis.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
10:41
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
09:47
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
07:27
Kauno „Megos“ nuomininkų apyvarta ūgtelėjo 12%  Premium

Pirmąjį 2019 m. pusmetį prekybos centro (PC) „Mega“ parduotuvių pardavimai siekė 83 mln. Eur, kai 2018 m. tuo...

Prekyba
05:45
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  1

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Spalį – 0,1% mėnesio infliacija

Lietuvoje spalį buvo 0,1% mėnesio infliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje didėja antrą mėnesį...

Prekyba
2019.11.11
Didieji prekybos tinklai drąsiai plečiasi ir atsinaujina Premium

Pagrindiniai mažmeninės prekybos tinklai šiais metais atnaujino dešimtis parduotuvių, išsiplėtė naujuose...

Prekyba
2019.11.11
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 1

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Mokslu grįstas apsipirkimo gidas: kaip neišleisti per daug 

Pasiklydę tarp lentynose sumaniai perdėliotų prekių, suvilioti akcijų, prisirinkę per daug ar ne to, ko iš...

Laisvalaikis
2019.11.09
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
„Kesko Senukai“ planuose iki 2022 m. – 100 mln. Eur investicijos

„Kesko Senukai“, įgyvendindami per 100 mln. Eur investicijų planą, atidarė didžiausią tinklo parduotuvę...

Prekyba
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
„Google Play“ ir „Apple App Store“ žmonės per ketvirtį išleido 22 mlrd. USD Premium

Mobiliųjų paslaugų vartotojai visame pasaulyje trečiąjį šių metų ketvirtį „Google Play“ ir „Apple App Store“...

Paslaugos
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau