Premjeras: maisto kuponai padės ir gyventojams, ir verslui

Publikuota: 2018-11-05
Saulius Skvernelis. Žygimanto Gedvilos  (15min.lt) nuotr.
Saulius Skvernelis. Žygimanto Gedvilos (15min.lt) nuotr.

Premjeras Saulius Skvernelis teigia, kad Vyriausybės svarstoma nauja maisto kuponų sistema padėtų skurdžiausiai gyvenantiems žmonėms, padidintų konkurenciją, skatintų smulkiųjų prekybininkų ar ūkininkų parduotuvių verslą. 

„Tai yra vienas iš svarstymų, kur būtų galima pasiekti tas visuomenės grupes, kurias mes norime, ir skatinti smulkųjį ir vidutinį verslą (...) Mes galėtume (teikti – BNS) tam tikrą subsidiją arba tam tikrą skatinimą vaučerių forma įsigyti maisto. Greičiausiai tai bus maisto prekės, tiesiogiai iš gamintojo, iš tiekėjo. Techniškai tai nėra sudėtinga“, – žurnalistams Vyriausybėje sakė p. Skvernelis.

Anot jo, tai leistų nedidinant administracinės naštos skatinti smulkų ir vidutinį verslą. 

„Nenorime jokiu būdu didinti išmokų, leiskime žmonėms užsidirbti. Visa tai, ką Vyriausybė daro, nukreipta į tai, kad dirbantys žmonės galėtų užsidirbti, jiems būtų mažesnė mokestinė našta ir jie galėtų tas pajamas gausinti. Bet viena iš formų, kaip skatinti konkurenciją, remti smulkų ir vidutinį verslą ir tuo pačiu skatinti žmones, kuriems labiausiai reikia, yra šita sistema, kuri svarstoma“, – sakė premjeras. 

Jis neigė, kad tam reikės daugiau mokesčių inspektorių. 

„Lengviausiai kritikų argumentas, kadangi neturi ką pasiūlyti racionalaus, tai kritikuoti. Mes turime šiandien pakankamai sparčiai elektronizuotą mūsų sistemą. Tame tarpe ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ir šiandien taip pat galime elektroniniu būdu daug paslaugų gauti“, – aiškino p. Skvernelis. 

Premjeras praėjusią savaitę užsiminė, kad Finansų ministerija papildomai siūlo finansines paskatas įsigyjant maisto produktus mažiausias pajamas gaunantiems gyventojams.

Premjero patarėjas Skirmantas Malinauskas BNS sakė, kad idėja yra labiausiai orientuota į ūkininkus ir šeimos verslus, o pirkėjai su kuponais galėtų gauti 20-30% nuolaidą. 

„Žmonės galėtų įsigyti, pavyzdžiui, 10 Eur vaučerį, už jį sumokėdami 7-8 Eur, priklausomai nuo to, kokio dydžio nuolaida jiems būtų siūloma. Už tuos vaučerius jie galėtų pirkti būtiniausius maisto produktus. Analizė, kurią dabar daro Žemės ūkio ministerija, yra, kur galėtų tuos vaučerius panaudoti (...) Turbūt prasmingiausia, kad į tokias parduotuves, kurios yra vadinamos trumpesnės grandinės, tai yra be tarpininkų, kur ūkininkai patys gali tiekti savo produkciją tiesiai žmonėms, juos galima būtų paskatinti ateiti tokių vaučerių pagalba“, – sakė p. Malinauskas. 

Pasak jo, pirkėjai bus suinteresuoti ieškoti, o ūkininkai – siūlyti mažesnes kainas. 

„Apie techninę pusę irgi yra kalbėta. Tai galėtų būti popierinis vaučeris, kartais skaitmeninis. Principas labai paprastas, tai yra čekis, liudijantis, kad žmogus įmokėjo 7-8 Eur, o to čekio buvimas reiškia, kad jis gali išleisti 10 Eur ūkininko parduotuvėje. Mėnesio pabaigoje ūkininkas arba šeimos verslo atstovas pilną sumą gali susigrąžinti iš valstybės. Manome, kad tai galėtų būti geras variantas, kuris padėtų ir didinti konkurenciją prekybos tinklams, ir padėtų žmonėms įsigyti maisto produktus (pigiau – BNS)“, – kalbėjo premjero patarėjas. 

Šiuo metu sprendžiama, kokia apimtimi ir nuo kada bus galima taikyti naujovę. Jo teigimu, Konkurencijos taryba ir Ūkio ministerija ruošia konkurencijos žemėlapį – tai yra kur prekybos tinklų koncentracija yra didžiausia. 

„Kitas variantas – paleisti visur, visoje Lietuvoje. Dar vienas variantas: ar taikyti visiems – bet kas galėtų įsigyti ribotą vaučerių kiekį per mėnesį, ar tai turėtų būti asmenys, kuriems valstybės paramos reikia labiausiai“, – kalbėjo p. Malinauskas. 

Jo teigimu, racionalu, jeigu kuponų kiekis būtų ribotas, nes priešingu atveju patys ūkininkai galėtų piktnaudžiauti. Pasak jo, 3-5 kuponai leistų žmogui turėti 10-15 Eur naudos per mėnesį. 

Pono Malinausko teigimu, tikimasi, kad galutiniai pasiūlymai dėl iniciatyvos bus pateikti dar šiemet. 

Portalo delfi.lt teigimu, tokia kuponų sistema veikia Belgijoje. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
13:30
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 6

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
Šaltiniai: Ž. Marcinkevičius arbitraže reikalaus iš N. Numavičiaus 230 mln. Eur 9

Buvęs vadinamojo VP dešimtuko narys, vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Žilvinas Marcinkevičius...

Prekyba
2019.03.20
ES teismas: kosmetinis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu 

Kosmetikoje ir burnos higienos skysčiuose esantis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu, nusprendė...

Finansai
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau