„Microsoft“ kuria technologiją parduotuvėms be kasų

Publikuota: 2018-06-15
„Amazon Go“ parduotuvė be kasų Sietle. Jeffrey Dastino („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Amazon Go“ parduotuvė be kasų Sietle. Jeffrey Dastino („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

„Microsoft“ kuria technologiją, kurią pritaikiusios parduotuvės galėtų atsisakyti pardavėjų kasininkų ir pačių kasų. Taip technologijų milžinė mėgina mesti iššūkį „Amazon“, kuri jau yra pristačiusi tokią parduotuvę.

Apie „Microsoft“ kuriamą inovaciją pranešė agentūra „Reuters“, remdamasi bent šešiais su projektu susijusiais šaltiniais.

Programinės įrangos kompanija kuria sistemą, kuri atseka, ką pirkėjas įdeda į savo krepšelį. Pranešama, kad JAV technologijų kompanija jau pademonstravo šią inovaciją įvairioms pasaulio prekybos įmonėms, o šiuo metu dėl potencialaus bendradarbiavimo yra deramasi su „Walmart“.

„Microsoft“ technologija leistų kitiems prekybininkams šioje srityje pavyti „Amazon“, kurios automatizuota parduotuvė šiemet buvo atidaryta Sietlo mieste Amerikoje. „Amazon“ klientai čia gali apsipirkti be kasininkų ir kasų – jie deda prekes tiesiai į pirkinių krepšius, o bendrovė, pasitelkusi kameras ir elektroninius jutiklius, tiksliai nustato, ką klientai pasirinko, ir jiems išeinant nuo jų kredito kortelės automatiškai nuskaito pinigus. Įeinant į parduotuvę, klientams taip pat reikia nuskenuoti „Amazon Go“ programėlę išmaniajame telefone.

Netrukus tokio pobūdžio parduotuvių turėtų būti atidaryta Čikagoje ir San Fransiske. Tokia inovacija privertė „Amazon“ konkurentes suskubti kurti analogiškas sistemas – kai kurios išbandė galimybę klientams patiems skenuoti prekes, tačiau rezultatai nebuvo vienodai sėkmingi.

„Dėl patogumo tai yra vartojimo prekių parduotuvių ateitis“, – „Reuters“ cituoja Gene Munsterį, „Loup Ventures“ įmonės tyrimų vadovą. Ši bendrovė skaičiuoja, kad šios technologijos rinka Amerikoje gali būti verta 50 mlrd. USD. Parduotuvių kasininkai yra viena populiariausių darbo vietų šalies darbo rinkoje.

„Amazon“ užtruko ilgai

Skelbiama, kad „Microsoft“ versijoje išbandoma galimybė nedideles vaizdo kameras įtaisyti pirkinių krepšeliuose. Būtent jos atpažintų pasirinktų prekių turinį. Analizuojama galimybė šiame procese novatoriškai pritaikyti ir išmaniuosius telefonus.

Vis dėlto kol kas neaišku, kada „Microsoft“ ketina pristatyti savo technologiją. Įmonės atstovai nekomentuoja šios informacijos. Vienas bendrovės darbuotojų sako, kad vienas pagrindinių iššūkių „Microsoft“ yra pagaminti gana pigią technologiją, kad jos pritaikymas nesumažintų ir taip gana menkos mažmeninės prekybos tinklų pelno maržos.

„Amazon“ patirtis rodo, kad tokių technologijų kūrimas ir įdiegimas užima nemažai laiko. Vien „Amazon Go“ kūrimas užtruko ketverius metus, o 2016-aisiais buvo paleista tik darbuotojams skirta bandomoji versija, kuri rinko duomenis 14 mėnesių, kol pirmoji tokio pobūdžio parduotuvė atvėrė duris Sietle.

Tačiau „Amazon“ deda daug pastangų patobulindama šią paslaugą. Dilipas Kumaras, įmonės viceprezidentas, interviu „Reuters“ šiemet yra sakęs, kad šiuo metu yra mėginama identifikuoti prekes ar veiksmus turint kaip įmanoma mažiau duomenų. Tai išlieka rimta problema.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Topo centras“ jau laikosi ES pirkėjų teisių internete direktyvos, kuriai pritarė EP

Skaitmeninio turinio vartotojai, taip pat internetinių ir įprastų parduotuvių klientai įgis daugiau teisių...

Prekyba
2019.03.26
IKEA eksperimentas: baldų nuoma biurams

Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA Šveicarijoje pasiūlė biurams ne pirkti, bet išsinuomoti baldus.

Prekyba
2019.03.26
Autorių teisių direktyvai skaitmeninėje erdvėje – žalia šviesa 10

Europos Parlamente uždegta žalia šviesa dėl autorių teisių internete – priimta daugybę ginčų tarp turinio...

Rinkodara
2019.03.26
Kodėl piktnaudžiauti nuolaidomis neverta

Visi nori nuolaidų, o konkurencija spaudžia jų suteikti. Bet „Forbes“ primena, kad būdamas pigus – nelaimėsi,...

Gazelė
2019.03.26
„Zara Home“ taps „Zara“ parduotuvių dalimi

Ispanijos drabužių prekybininkė „Inditex“ nusprendė nebeplėtoti savo prekės ženklo „Zara Home“ parduotuvių, o...

Prekyba
2019.03.26
Atidaroma keturių X „Maxima“ 13

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ po tris mėnesius trukusio remonto Vilniaus prekybos ir pramogų centre...

Prekyba
2019.03.26
Dovanų pardavėjai į Lietuvą vilioja užsienio socialinių tinklų žvaigždes 1

Dovanų bendrovės „Tinggly“ įkūrėjas, „Laisvalaikio dovanos“ vadovas, imasi netradicinio projekto – į...

Rinkodara
2019.03.26
„Alaus džentelmenas“ M. Matukaitis: reikia ne taupyti, o bandyti uždirbti daugiau Premium 7

Kai įmonė į pirmąją poziciją iškelia taupymo strategiją, tai yra pirmas žingsnis į susinaikinimą. Taip,...

Rinkodara
2019.03.26
Prekybos tinklų medianos: „Lidl“ šoktelėjo į viršų 6

Tarp didžiausių prekybos tinklų vidutinio darbo užmokesčio mediana išsiskiria mažmeninės prekybos tinklas...

Prekyba
2019.03.26
„Rimi“ administracija įsikūrė biurų pastate „Duetto II“ 5

Prekybos tinklą „Rimi“ valdančios bendrovės „Rimi Lietuva“ administracija persikėlė į naują biurą,...

Prekyba
2019.03.26
Kodėl „Vynotekos“ franšizė Tauragėje pasiteisino, Telšiuose – ne Premium 1

Kas sėkmingai veikia viename mieste, nebūtinai pasiteisina kitame: su tuo turėjo susitaikyti UAB „Tūkstantis...

Gazelė
2019.03.26
Naujos „Lidl“ reklamos veidai – parduotuvių darbuotojai

Naujojo „Lidl Lietuva“ įvaizdinio vaizdo klipo epicentre – kone nuo prekybos tinklo atsidarymo Lietuvoje...

Rinkodara
2019.03.25
G. Bandzevičius: nuo 2021 m. atidarysime po „Rimi“ parduotuvę kas mėnesį Premium 13

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ vadovas, interviu VŽ sako, kad iki 2023 m. pabaigos prekybos tinklas...

Prekyba
2019.03.25
Centrinėje Briuselio stotyje „Lidl“ atidarė „pop-up“ sodą

Žemų kainų tinklas „Lidl“ Belgijos sostinėje esančioje centrinėje stotyje įrengė laikiną sodą. Ši koncepcija...

Prekyba
2019.03.25
„Lietuvos energija“ skelbia 1,5 mln. Eur vertės konkursą

Energetikos įmonių grupė Baltijos šalyse „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030...

Rinkodara
2019.03.25
Su „Baltic Petroleum“ susijusiai įmonei teks sumokėti 668.000 Eur PVM nepriemoką Premium 2

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pagrįstai nurodė sumokėti apie 668.000 Eur PVM su UAB „Baltic Petroleum“...

Finansai
2019.03.25
„Microsoft“: didės dirbtinio intelekto reikšmė prekyboje  3

57% apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir...

Prekyba
2019.03.25
Vilniaus prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta augo 7%  3

Sostinės prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta 2018 m. siekė 28,44 mln. Eur be PVM ir buvo 7% didesnė nei...

Prekyba
2019.03.25
Sėkmingiausias naujas produktas – „Švyturio-Utenos alaus“ kokteilis 2

Lietuvos aludariai susigrąžino sėkmingiausio naujo produkto titulą. 2018 m. jis atiteko „Švyturio-Utenos...

Rinkodara
2019.03.25
Įmonėms netikėtai vėl brangsta pakuočių tvarkymas Premium 2

Daliai gamintojų ir importuotojų šiais metais už prekių pakuočių atliekų sutvarkymą teks mokėti brangiau, nei...

Paslaugos
2019.03.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau