2018-06-15 11:21

„Microsoft“ kuria technologiją parduotuvėms be kasų

„Amazon Go“ parduotuvė be kasų Sietle. Jeffrey Dastino („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Amazon Go“ parduotuvė be kasų Sietle. Jeffrey Dastino („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Microsoft“ kuria technologiją, kurią pritaikiusios parduotuvės galėtų atsisakyti pardavėjų kasininkų ir pačių kasų. Taip technologijų milžinė mėgina mesti iššūkį „Amazon“, kuri jau yra pristačiusi tokią parduotuvę.

Apie „Microsoft“ kuriamą inovaciją pranešė agentūra „Reuters“, remdamasi bent šešiais su projektu susijusiais šaltiniais.

Programinės įrangos kompanija kuria sistemą, kuri atseka, ką pirkėjas įdeda į savo krepšelį. Pranešama, kad JAV technologijų kompanija jau pademonstravo šią inovaciją įvairioms pasaulio prekybos įmonėms, o šiuo metu dėl potencialaus bendradarbiavimo yra deramasi su „Walmart“.

„Microsoft“ technologija leistų kitiems prekybininkams šioje srityje pavyti „Amazon“, kurios automatizuota parduotuvė šiemet buvo atidaryta Sietlo mieste Amerikoje. „Amazon“ klientai čia gali apsipirkti be kasininkų ir kasų – jie deda prekes tiesiai į pirkinių krepšius, o bendrovė, pasitelkusi kameras ir elektroninius jutiklius, tiksliai nustato, ką klientai pasirinko, ir jiems išeinant nuo jų kredito kortelės automatiškai nuskaito pinigus. Įeinant į parduotuvę, klientams taip pat reikia nuskenuoti „Amazon Go“ programėlę išmaniajame telefone.

Netrukus tokio pobūdžio parduotuvių turėtų būti atidaryta Čikagoje ir San Fransiske. Tokia inovacija privertė „Amazon“ konkurentes suskubti kurti analogiškas sistemas – kai kurios išbandė galimybę klientams patiems skenuoti prekes, tačiau rezultatai nebuvo vienodai sėkmingi.

„Dėl patogumo tai yra vartojimo prekių parduotuvių ateitis“, – „Reuters“ cituoja Gene Munsterį, „Loup Ventures“ įmonės tyrimų vadovą. Ši bendrovė skaičiuoja, kad šios technologijos rinka Amerikoje gali būti verta 50 mlrd. USD. Parduotuvių kasininkai yra viena populiariausių darbo vietų šalies darbo rinkoje.

„Amazon“ užtruko ilgai

Skelbiama, kad „Microsoft“ versijoje išbandoma galimybė nedideles vaizdo kameras įtaisyti pirkinių krepšeliuose. Būtent jos atpažintų pasirinktų prekių turinį. Analizuojama galimybė šiame procese novatoriškai pritaikyti ir išmaniuosius telefonus.

Vis dėlto kol kas neaišku, kada „Microsoft“ ketina pristatyti savo technologiją. Įmonės atstovai nekomentuoja šios informacijos. Vienas bendrovės darbuotojų sako, kad vienas pagrindinių iššūkių „Microsoft“ yra pagaminti gana pigią technologiją, kad jos pritaikymas nesumažintų ir taip gana menkos mažmeninės prekybos tinklų pelno maržos.

„Amazon“ patirtis rodo, kad tokių technologijų kūrimas ir įdiegimas užima nemažai laiko. Vien „Amazon Go“ kūrimas užtruko ketverius metus, o 2016-aisiais buvo paleista tik darbuotojams skirta bandomoji versija, kuri rinko duomenis 14 mėnesių, kol pirmoji tokio pobūdžio parduotuvė atvėrė duris Sietle.

Tačiau „Amazon“ deda daug pastangų patobulindama šią paslaugą. Dilipas Kumaras, įmonės viceprezidentas, interviu „Reuters“ šiemet yra sakęs, kad šiuo metu yra mėginama identifikuoti prekes ar veiksmus turint kaip įmanoma mažiau duomenų. Tai išlieka rimta problema.

52795
130817
52791