Kas tai? Veiklos sukaktis

Vaistinių sėkmės pagrindu visada išliks profesionalumas

Publikuota: 2018-05-08

Lygiai prieš du dešimtmečius viena po kitos darbą pradėjusios kelios vaistinės vos per dvejus metus tapo pirmuoju Lietuvoje vienos koncepcijos vaistinių tinklu.

Bėgant metams, žodžiai „pirmieji Lietuvoje“ kartu su „Eurovaistinės“ pavadinimu skambėjo gana dažnai: nuo pirmųjų savitarnos skyrių iki prieš metus atidarytų pirmųjų naujos koncepcijos grožio vaistinių. Vis dėlto, paklausta, ką pati įmonė laiko didžiausia stiprybe, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė Ingrida Damulienė naujoves palieka antrame plane: „Gali būti mažas arba labai didelis rinkos dalyvis, gali sugalvoti aibes naujų ir įdomių projektų, bet vaistinių sėkmė pirmiausia priklauso nuo joje dirbančios komandos ir vaistininkų profesionalumo. Taip pat ir aistros laimėti, kurią puoselėjame kasdien.“

Per pastaruosius 20 metų vaistinės iš tiesų pasikeitė. Ką reiškia šiame versle reiškia 20 metų ir ką jie reiškia pačiai „Eurovaistinei“?

Dvidešimt metų tikrai neatrodo labai daug, bet jei kalbame apie verslą Lietuvoje – šis jubiliejus yra labai reikšmingas. Per tą dvidešimtmetį neatpažįstamai pasikeitė rinka, technologijos, vaistų pasiūla ir jų gamyba. Žmonių požiūris į sveikatą taip pat keičiasi – dažniau susimąstoma apie ligų prevenciją, sveiką gyvenseną, gerą savijautą. Todėl šiandien vaistinės yra erdvesnės, jose be vaistų yra daug ir kitų sveikatingumo prekių.

Norint išlikti, dirbti ir būti lyderiu šiame segmente, reikia ne tik prisitaikyti prie rinkos pokyčių, bet tai padaryti laiku ir atsižvelgiant į visus įstatymus, reglamentus, reikalavimus, kurių yra tikrai daug. Vaistinių verslas yra bene labiausiai reguliuojamas verslas Lietuvoje, be to, vaistų kainoms didžiausią įtaką turi gamintojai, o didmeninius  ir mažmeninius antkainius griežtai reguliuoja valstybė.  Turbūt todėl ši sukaktis mums, kaip įmonei, yra labai svarbi. Ji rodo, kiek daug pasiekėme dirbdami ir pagal griežčiausius reglamentus.

Daug dalykų darėme pirmieji, kūrėme, išbandėme naujoves, be kurių vaistines šiandien sunku įsivaizduoti. 2006 m. pirmieji pristatėme naujos koncepcijos vaistinę, kurioje visi nereceptiniai vaistai išdėlioti savitarnos skyriuje, taip, kaip tuo metu jau buvo įprasta daugelyje Europos šalių.

2016 m. pradėjome prekybą internetu nereceptiniais vaistais, o pernai atidarėme pirmąsias grožio vaistines, taip pat pirmąją Baltijos šalyse vaistinę, kuri veikia kartu su klinikomis. 1998 m. buvo trys vaistinės ir daug entuziazmo, o šiandien turime daugiau nei 270 vaistinių, esame stiprios, plėtrą vykdančios EUROAPOTHECA grupės dalimi, o klientai mus įvardija kaip populiariausią įmonę, kaip lyderę, nuolat diegiančią naujoves. Tai – daug.

nuotrauka::1 right nocrop

Kokiais projektas ir pasiekimais labiausiai didžiuojatės kaip įmonė, kaip įmonės vadovė?

Visi pokyčiai ir visos iniciatyvos padėjo ateiti iki to, kas šiandien yra „Eurovaistinė“. Pati išskirčiau visus projektus, kurie susiję su darbuotojų motyvacija ir profesionalumo ugdymu. Manau, kad tai įmonei yra gyvybiškai svarbu. Labai įkvepia ir tos idėjos, kurios tiesia kelią ateičiai ir prisideda prie žmonių rūpinimosi sveikata.

Jau keletą metų aktyviai remiame judėjimo, bėgimo renginius. Juose ne tik akcentuojame sveikatą ir gerą savijautą, bet ir kviečiame rinkti paramą tiems, kam jos labiausiai reikia. Su įvairių lėtinių ligų pacientų organizacijoms vykdome ir atskirus švietimo projektus, raginame žmones nebesivadovauti mitais ir domėtis, kaip galima padėti diagnozę išgirdusiems žmonėms.

Prieš dvejus metus iniciavome „Didįjį Lietuvos savijautos testą“, kuriuo kvietėme visus žmones Lietuvoje įvertinti ir susimąstyti, kaip jie jaučiasi, kokia jų sveikata. Taip pat prisidedame prie vaikų sveikatai vykdomo projekto „Sveikučiai“ , iniciatyvos „Susitikime, mieli senjorai“, skirtos vyresnio amžiaus žmonių aktyvumui skatinti.

 Šiemet kartu su partneriais pradėjome vykdyti ir naują iniciatyvą „Sugrąžintos šypsenos“. Jos esmė – padėti dėl smurto ar nepritekliaus dantų netekusioms moterims susigrąžinti galimybę šypsotis. 

Visi šie projektai yra labai svarbūs bendram mūsų visuomenės augimui ir sveikatai, o mums tai  – vienas iš kelių siekti savo vizijos – būti geriausiu grožio ir sveikatos partneriu.

Dabar vis dažniau girdima apie grožio prekes vaistinėje, o pernai pristatėte net naujas grožio vaistines. Ar tai dar vienas naujas vaistinių pokyčio etapas?

Kosmetikos dalis vaistinių asortimente didėjo jau anksčiau, 2014-2015 metais pamatėme poreikį. Net ieškodami kasdienių prekių, žmones pradėjo labiau atsižvelgti į jų poveikį sveikatai. Per 2017 atidarėme pirmąsias 5 grožio vaistines, kuriose šalia visų reikalingų vaistų, atsirado kruopščiai atrinktas grožio prekių asortimentas. Tam tikra prasme tai buvo eksperimentas, kažkas, ko niekas čia iki tol nėra darę. Tačiau šia idėja nuo pat pradžių labai tikėjome ir rezultatai pateisino lūkesčius. Grožis, asmens higiena, net dekoratyvinė kosmetika yra labai susijusi su sveikata ir savijauta.

Tiesa, grožio vaistinės nėra kažkoks perversmas. Vaistinės lieka ta vieta, kurioje yra visų reikalingų vaistų.  Vaistininkai teikia farmacinę paslaugą ir konsultuoja apie vaistus, jų vartojimą, grėsmes ir sprendimus. Vaistininkų neprašome tapti kosmetikos ekspertais, jokiu būdu. Plėsdami kosmetikos pasiūlą, į vaistines pakvietėme dirbti grožio konsultantus. Įdiegtos ir specialios kasos ne vaistams, kad būtų patogiau.

Bet grožio vaistinių bus dar daugiau, tai tikrai svarbi kryptis. Tai, kad nepraėjus nė metams nuo pirmos mūsų grožio vaistinės atidarymo, apie kosmetiką asortimente kalba jau kone visos vaistinės, yra dar vienas ženklas, kad įvedėme naujovę, kuri prigis.

Minite grožio konsultantų ir vaistininkų darbo specifiką. Kaip apskritai keičiasi komanda ir kaip jie reaguoja į naujoves?

Naujovės visada yra tam tikras iššūkis bet, tuo pačiu, tai – kasdienis procesas. Visuomenė keičiasi, konkurencija vaistinių segmente yra labai didelė, tad stovint vietoje būtų sunku tobulėti. Ir komanda tai jaučia. Bet svarbu tai, kad visos tos idėjos neateina iš niekur, jos kuriamos ir aptariamos čia pat, kartu su darbuotojais. Galiu didžiuotis, kad turime per 1500 darbuotojų, iš kurių nemaža dalis dirba 10, 15 ir daugiau metų, o šiemet pirmą sykį sveikiname ir dirbančius nuo pat įmonės veiklos pradžios, t.y. 20 metų. Turėti tokių darbuotojų įmonei – tikra garbė.

Taip pat garbė turėti patyrusių ir iniciatyvių vaistininkų, vaistinių vadovų, specialistų, kurių įsitraukimas ir nuomonė yra labai svarbūs. Grožio vaistinių koncepcija, procesų automatizavimas, kasdieniai sprendimai pacientams – prie visko prisideda iniciatyvus vaistininkai, vaistinių ir regionų vadovai, biuro komanda. „Eurovaistinė“ jau ir anksčiau būrė darbuotojus, kurie teikė patariamąjį balsą, o pernai, dar nė nesulaukus naujojo Darbo kodekso įsigaliojimo, iniciavome Darbo tarybos steigimą. Kone per vieną dieną susibūrė didžioji dalis darbuotojų ir balsavimu išrinko tuos, kurie jiems atstovauja ir padeda įmonei priimti sprendimus: padeda ieškoti išeičių iškilus įvairiems klausimams, puikiai supranta kolegų rūpesčius, teikia pasiūlymus.

Jei reikėtų išskirti kelis dalykus, kurie būtini įmonės sėkmei ir ateityje, ką išskirtumėte?

Svarbiausia yra darbuotojai. Nors kalbame apie pokyčius, vienas dalykas per tuos 20 metų nepasikeitė– vaistinių sėkmės pagrindas buvo ir yra vaistininkas. Nesvarbu, kiek naujų projektų gali sukurti, būtent pas vaistininką ateina žmogus, kuriam reikia vieno ar kito vaisto. Tik vaistininkas geriausiai žino, kokie vaistai gali padėti ir kaip juos vartoti ar ko vengti.

Sėkmę lemia ir visa komanda. Kiekviena vaistinė yra tarsi maža įmonė, kurios darna priklauso ir nuo vadovo, nuo vaistininkų, konsultantų, salės tvarkytojų. Visų jų darbas nepaprastai svarbus. Taip pat ir administracijos, kuri stengiasi sudaryti kuo geresnes sąlygas vaistinių darbui.

Dar išskirčiau profesionalumą, kaip labai svarbią savybę šiame darbe. Visi mūsų darbuotojai yra profesionalai, paprasti, sąžiningi ir atsakingi žmonės, dirbantys komandoje. Būtent tokios yra mūsų vertybės. Bet profesionalumas, manau, yra svarbiausias.

Todėl stengiamės ne tik motyvuoti komandą, organizuoti renginius, padėkoti už rezultatus, bet ir užtikrinti nuolatinį tobulėjimą, galimybes pasisemti žinių. Kasmet organizuojame vaistininkų ir konsultantų akademijas, o kasdieniuose darbuose kviečiame labiausiai patyrusius dalytis patirtimi: mokyti jaunus, praktiką atliekančius studentus, padėti tobulėti visiems kolegoms.

Ir, galiausiai, norint sėkmingai dirbti dar 20 metų ir ilgiau, svarbu išskirti santykį su klientais ir visuomene. Tiek būti bendruomenės dalimi, kviesti rūpintis sveikata, būti socialiai atsakingais, tiek ir išlaikyti tą santykį, kuris atsiranda žmogui įžengus į vaistinę. Manau, kad „Eurovaistinės“ komanda ateityje sukurs daug naujų projektų, kurie dar sustiprins visas šias sritis: komandą, profesionalumą ir ryšį. Tuo tikrai tikiu.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Labdarai ir paramai galima atiduoti daugiau maisto produktų

Siekdama mažinti maisto švaistymą, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) atnaujino „Labdarai ir...

Staškevičius: norėjome išpirkti Kauno „Akropolį“ Premium

Ignas Staškevičius, vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupės „Vilniaus prekyba“ akcininkas, savo...

„Sushi Express“ tęsia plėtrą: šiemet atidarys dar du restoranus Rygoje Premium

Greitojo maisto japonų restoranų tinklas „Sushi Express“ šiemet plečiasi ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje –...

Smulkusis prekybininkas: prekybos tinklų konkurenciją atlaikyti išmokome Premium

Kuo mažesnis miestas, tuo lengviau pažinti savo pirkėją ir jam įtikti – būtent tai nedidelės parduotuvės ir...

Sudarė pavojingiausių pasaulio miestų reitingą 4

Renkantis kelionės kryptį turistams vis svarbesnis tampa saugumo aspektas. Statistinius duomenis apie...

„Carrefour“ bando parduotuves be žinomų prekių ženklų prekių 3

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ keturiose savo parduotuvėse išrikiavo tik privačios...

Kelionių organizatorių TUI Lietuvoje pasitinka įtariai   Premium 6

Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI produktų pardavimus...

Jei prekybos karai intensyvės, pasekmes pajusime jau po keleto metų 1

Pasaulinė ekonomika praėjus dešimtmečiui po 2008 m. finansų krizės tebesidoroja su jos pasekmėmis, o prekybos...

Verslo aplinka
2018.09.28
„Balionų šalies“ vadovas stoja į kovą dėl prekybos galingais fejerverkais 6

Švenčių atributika prekiaujantys verslininkai skundžiasi, kad Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo...

H&M pardavimai internetu pašoko trečdaliu 1

Antros didžiausios pasaulyje drabužių gamintojos H&M pardavimus vasaros mėnesiais į priekį stūmė sparčiai...

„Kesko Senukai“ toliau plečia parduotuvių profesionalams tinklą Rėmėjo turinys 1

„Kesko Senukai“ toliau plečia „Proficentrų“ – specialių prekybos erdvių įmonėms, profesionaliems meistrams ir...

Statyba ir NT
2018.09.27
Mažmenininkų apyvartos per metus išaugo 7,4%

2018 m. rugpjūtį, palyginti su 2017 m. rugpjūčiu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, mažmeninės prekybos...

Kokio tikslo iš tikrųjų siekia valdantieji? 11

Didelis politikų paskleistas debesis, iš kurio patikliems vartotojams netrukus turėjo pradėti byrėti valdžios...

Didžiųjų tinklų plėtra – nuosekli, smulkios parduotuvės nyksta Premium 9

Maisto prekėmis, alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais prekiaujančių parduotuvių, nepriklausančių...

„Michael Kors“ už mados namus „Versace“ sumokės 1,83 mlrd. Eur

JAV dizaino grupė „Michael Kors“ įsigijo Italijos mados namus „Versace“. Pranešama, kad sandorio vertė – 1,83...

Laisvalaikis
2018.09.26
Premjeras atsargus dėl galimybės PVM lengvatą taikyti maistui 4

Pasak premjero, pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvata maisto produktams būtų galima tik esant tvirtoms...

Ekspertai: Vyriausybės siūlymai didins biurokratinę naštą, o tuo pačiu ir kaštus 3

Trečiadienį uždarame Vyriausybės posėdyje pristatytas priemonių planas kainoms mažinti sudaro dvejopą įspūdį:...

Vyriausybė apsisprendė dėl priemonių paketo prekybos srityje 12

Vyriausybė bandys didinti prekybos tinklų konkurenciją, be kita ko, peržiūrėdama jų koncentraciją atskirose...

Daugiausiai alkoholio užsienyje perka estai, lietuviai – antri 2

Nyderlandų tyrimų instituto „Regioplan“ ir profesinių paslaugų bendrovės „EY“ atliktas Baltijos šalių...

Laisvalaikis
2018.09.26
Prekyboje nebeliks į puodelius išpilstyto alkoholio 3

Vyriausybė pritaria Seime gimusiam pasiūlymui, kad prekyboje neliktų į nedidelius vienkartinius plastiko...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau