Kas tai? Veiklos sukaktis

Vaistinių sėkmės pagrindu visada išliks profesionalumas

Publikuota: 2018-05-08

Lygiai prieš du dešimtmečius viena po kitos darbą pradėjusios kelios vaistinės vos per dvejus metus tapo pirmuoju Lietuvoje vienos koncepcijos vaistinių tinklu.

Bėgant metams, žodžiai „pirmieji Lietuvoje“ kartu su „Eurovaistinės“ pavadinimu skambėjo gana dažnai: nuo pirmųjų savitarnos skyrių iki prieš metus atidarytų pirmųjų naujos koncepcijos grožio vaistinių. Vis dėlto, paklausta, ką pati įmonė laiko didžiausia stiprybe, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė Ingrida Damulienė naujoves palieka antrame plane: „Gali būti mažas arba labai didelis rinkos dalyvis, gali sugalvoti aibes naujų ir įdomių projektų, bet vaistinių sėkmė pirmiausia priklauso nuo joje dirbančios komandos ir vaistininkų profesionalumo. Taip pat ir aistros laimėti, kurią puoselėjame kasdien.“

Per pastaruosius 20 metų vaistinės iš tiesų pasikeitė. Ką reiškia šiame versle reiškia 20 metų ir ką jie reiškia pačiai „Eurovaistinei“?

Dvidešimt metų tikrai neatrodo labai daug, bet jei kalbame apie verslą Lietuvoje – šis jubiliejus yra labai reikšmingas. Per tą dvidešimtmetį neatpažįstamai pasikeitė rinka, technologijos, vaistų pasiūla ir jų gamyba. Žmonių požiūris į sveikatą taip pat keičiasi – dažniau susimąstoma apie ligų prevenciją, sveiką gyvenseną, gerą savijautą. Todėl šiandien vaistinės yra erdvesnės, jose be vaistų yra daug ir kitų sveikatingumo prekių.

Norint išlikti, dirbti ir būti lyderiu šiame segmente, reikia ne tik prisitaikyti prie rinkos pokyčių, bet tai padaryti laiku ir atsižvelgiant į visus įstatymus, reglamentus, reikalavimus, kurių yra tikrai daug. Vaistinių verslas yra bene labiausiai reguliuojamas verslas Lietuvoje, be to, vaistų kainoms didžiausią įtaką turi gamintojai, o didmeninius  ir mažmeninius antkainius griežtai reguliuoja valstybė.  Turbūt todėl ši sukaktis mums, kaip įmonei, yra labai svarbi. Ji rodo, kiek daug pasiekėme dirbdami ir pagal griežčiausius reglamentus.

Daug dalykų darėme pirmieji, kūrėme, išbandėme naujoves, be kurių vaistines šiandien sunku įsivaizduoti. 2006 m. pirmieji pristatėme naujos koncepcijos vaistinę, kurioje visi nereceptiniai vaistai išdėlioti savitarnos skyriuje, taip, kaip tuo metu jau buvo įprasta daugelyje Europos šalių.

2016 m. pradėjome prekybą internetu nereceptiniais vaistais, o pernai atidarėme pirmąsias grožio vaistines, taip pat pirmąją Baltijos šalyse vaistinę, kuri veikia kartu su klinikomis. 1998 m. buvo trys vaistinės ir daug entuziazmo, o šiandien turime daugiau nei 270 vaistinių, esame stiprios, plėtrą vykdančios EUROAPOTHECA grupės dalimi, o klientai mus įvardija kaip populiariausią įmonę, kaip lyderę, nuolat diegiančią naujoves. Tai – daug.

nuotrauka::1 right nocrop

Kokiais projektas ir pasiekimais labiausiai didžiuojatės kaip įmonė, kaip įmonės vadovė?

Visi pokyčiai ir visos iniciatyvos padėjo ateiti iki to, kas šiandien yra „Eurovaistinė“. Pati išskirčiau visus projektus, kurie susiję su darbuotojų motyvacija ir profesionalumo ugdymu. Manau, kad tai įmonei yra gyvybiškai svarbu. Labai įkvepia ir tos idėjos, kurios tiesia kelią ateičiai ir prisideda prie žmonių rūpinimosi sveikata.

Jau keletą metų aktyviai remiame judėjimo, bėgimo renginius. Juose ne tik akcentuojame sveikatą ir gerą savijautą, bet ir kviečiame rinkti paramą tiems, kam jos labiausiai reikia. Su įvairių lėtinių ligų pacientų organizacijoms vykdome ir atskirus švietimo projektus, raginame žmones nebesivadovauti mitais ir domėtis, kaip galima padėti diagnozę išgirdusiems žmonėms.

Prieš dvejus metus iniciavome „Didįjį Lietuvos savijautos testą“, kuriuo kvietėme visus žmones Lietuvoje įvertinti ir susimąstyti, kaip jie jaučiasi, kokia jų sveikata. Taip pat prisidedame prie vaikų sveikatai vykdomo projekto „Sveikučiai“ , iniciatyvos „Susitikime, mieli senjorai“, skirtos vyresnio amžiaus žmonių aktyvumui skatinti.

 Šiemet kartu su partneriais pradėjome vykdyti ir naują iniciatyvą „Sugrąžintos šypsenos“. Jos esmė – padėti dėl smurto ar nepritekliaus dantų netekusioms moterims susigrąžinti galimybę šypsotis. 

Visi šie projektai yra labai svarbūs bendram mūsų visuomenės augimui ir sveikatai, o mums tai  – vienas iš kelių siekti savo vizijos – būti geriausiu grožio ir sveikatos partneriu.

Dabar vis dažniau girdima apie grožio prekes vaistinėje, o pernai pristatėte net naujas grožio vaistines. Ar tai dar vienas naujas vaistinių pokyčio etapas?

Kosmetikos dalis vaistinių asortimente didėjo jau anksčiau, 2014-2015 metais pamatėme poreikį. Net ieškodami kasdienių prekių, žmones pradėjo labiau atsižvelgti į jų poveikį sveikatai. Per 2017 atidarėme pirmąsias 5 grožio vaistines, kuriose šalia visų reikalingų vaistų, atsirado kruopščiai atrinktas grožio prekių asortimentas. Tam tikra prasme tai buvo eksperimentas, kažkas, ko niekas čia iki tol nėra darę. Tačiau šia idėja nuo pat pradžių labai tikėjome ir rezultatai pateisino lūkesčius. Grožis, asmens higiena, net dekoratyvinė kosmetika yra labai susijusi su sveikata ir savijauta.

Tiesa, grožio vaistinės nėra kažkoks perversmas. Vaistinės lieka ta vieta, kurioje yra visų reikalingų vaistų.  Vaistininkai teikia farmacinę paslaugą ir konsultuoja apie vaistus, jų vartojimą, grėsmes ir sprendimus. Vaistininkų neprašome tapti kosmetikos ekspertais, jokiu būdu. Plėsdami kosmetikos pasiūlą, į vaistines pakvietėme dirbti grožio konsultantus. Įdiegtos ir specialios kasos ne vaistams, kad būtų patogiau.

Bet grožio vaistinių bus dar daugiau, tai tikrai svarbi kryptis. Tai, kad nepraėjus nė metams nuo pirmos mūsų grožio vaistinės atidarymo, apie kosmetiką asortimente kalba jau kone visos vaistinės, yra dar vienas ženklas, kad įvedėme naujovę, kuri prigis.

Minite grožio konsultantų ir vaistininkų darbo specifiką. Kaip apskritai keičiasi komanda ir kaip jie reaguoja į naujoves?

Naujovės visada yra tam tikras iššūkis bet, tuo pačiu, tai – kasdienis procesas. Visuomenė keičiasi, konkurencija vaistinių segmente yra labai didelė, tad stovint vietoje būtų sunku tobulėti. Ir komanda tai jaučia. Bet svarbu tai, kad visos tos idėjos neateina iš niekur, jos kuriamos ir aptariamos čia pat, kartu su darbuotojais. Galiu didžiuotis, kad turime per 1500 darbuotojų, iš kurių nemaža dalis dirba 10, 15 ir daugiau metų, o šiemet pirmą sykį sveikiname ir dirbančius nuo pat įmonės veiklos pradžios, t.y. 20 metų. Turėti tokių darbuotojų įmonei – tikra garbė.

Taip pat garbė turėti patyrusių ir iniciatyvių vaistininkų, vaistinių vadovų, specialistų, kurių įsitraukimas ir nuomonė yra labai svarbūs. Grožio vaistinių koncepcija, procesų automatizavimas, kasdieniai sprendimai pacientams – prie visko prisideda iniciatyvus vaistininkai, vaistinių ir regionų vadovai, biuro komanda. „Eurovaistinė“ jau ir anksčiau būrė darbuotojus, kurie teikė patariamąjį balsą, o pernai, dar nė nesulaukus naujojo Darbo kodekso įsigaliojimo, iniciavome Darbo tarybos steigimą. Kone per vieną dieną susibūrė didžioji dalis darbuotojų ir balsavimu išrinko tuos, kurie jiems atstovauja ir padeda įmonei priimti sprendimus: padeda ieškoti išeičių iškilus įvairiems klausimams, puikiai supranta kolegų rūpesčius, teikia pasiūlymus.

Jei reikėtų išskirti kelis dalykus, kurie būtini įmonės sėkmei ir ateityje, ką išskirtumėte?

Svarbiausia yra darbuotojai. Nors kalbame apie pokyčius, vienas dalykas per tuos 20 metų nepasikeitė– vaistinių sėkmės pagrindas buvo ir yra vaistininkas. Nesvarbu, kiek naujų projektų gali sukurti, būtent pas vaistininką ateina žmogus, kuriam reikia vieno ar kito vaisto. Tik vaistininkas geriausiai žino, kokie vaistai gali padėti ir kaip juos vartoti ar ko vengti.

Sėkmę lemia ir visa komanda. Kiekviena vaistinė yra tarsi maža įmonė, kurios darna priklauso ir nuo vadovo, nuo vaistininkų, konsultantų, salės tvarkytojų. Visų jų darbas nepaprastai svarbus. Taip pat ir administracijos, kuri stengiasi sudaryti kuo geresnes sąlygas vaistinių darbui.

Dar išskirčiau profesionalumą, kaip labai svarbią savybę šiame darbe. Visi mūsų darbuotojai yra profesionalai, paprasti, sąžiningi ir atsakingi žmonės, dirbantys komandoje. Būtent tokios yra mūsų vertybės. Bet profesionalumas, manau, yra svarbiausias.

Todėl stengiamės ne tik motyvuoti komandą, organizuoti renginius, padėkoti už rezultatus, bet ir užtikrinti nuolatinį tobulėjimą, galimybes pasisemti žinių. Kasmet organizuojame vaistininkų ir konsultantų akademijas, o kasdieniuose darbuose kviečiame labiausiai patyrusius dalytis patirtimi: mokyti jaunus, praktiką atliekančius studentus, padėti tobulėti visiems kolegoms.

Ir, galiausiai, norint sėkmingai dirbti dar 20 metų ir ilgiau, svarbu išskirti santykį su klientais ir visuomene. Tiek būti bendruomenės dalimi, kviesti rūpintis sveikata, būti socialiai atsakingais, tiek ir išlaikyti tą santykį, kuris atsiranda žmogui įžengus į vaistinę. Manau, kad „Eurovaistinės“ komanda ateityje sukurs daug naujų projektų, kurie dar sustiprins visas šias sritis: komandą, profesionalumą ir ryšį. Tuo tikrai tikiu.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vaistai atsiras ir parduotuvėse bei degalinėse 14

Kai kurie nereceptiniai vaistai nedidelėmis pakuotėmis nuo kitų metų galės atsirasti Lietuvos maisto prekių...

Verslo aplinka
2018.06.30
GPAIS rakštis – spręs, ar pratęsti pereinamąjį laikotarpį Premium 4

Birželio 30 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS), kuria...

Derybos su atliekų vežėjais dėl kainų didinimo – finišo tiesiojoje Premium

Atliekų vežėjams po nelengvų ir užsitęsusių derybų pavyko pasiekti, kad gamintojų organizacijos padidintų...

Restoranų ir kavinių apyvarta smagiai kyla jau šeštą mėnesį iš eilės 16

Maitinimo ir gėrimų teikimo veiklos įmonių apyvarta gegužę, atmetus kainų kilimo įtaką, buvo 7,2% didesnė nei...

Vartojame daugiau: mažmenininkų apyvarta gegužę augo 5,9% 7

Lietuvių apetitas vartojimui toliau didėja. Statistikos duomenimis, gegužę, palyginti su tuo pačiu pernai...

Prekybos karai: aidui atstumas nesvarbus

Lietuvos ūkio plėtros tempai spartūs, tačiau metų pabaigoje augimas gali pradėti lėtėti, gali kiek smukti ir...

Verslo aplinka
2018.06.27
Ligoninė apsisprendė: gydytojų algas kelia iki 3.000 Eur, slaugytojoms mokės 1.000 23

Respublikinė Vilniaus psichiatrijos ligoninė praneša kelianti algas. Pasak ligoninės vadovo, gydytojo...

„Kesko Senukai“ sostinėje atidarė statybų profesionalams skirtą prekybos erdvę-sandėlį 5

Vilniuje, Savanorių prospekte, atidaryta naujos koncepcijos statybų didmeninės prekybos erdvė-sandėlis...

„Lidl Lietuva“ taikiai susitarė su prokurorais dėl sklypo sostinėje 1

Vokietijos kapitalo mažmeninės prekybos bendrovė „Lidl Lietuva“ patvirtino taikiai susitarusi su prokurorais...

Statyba ir NT
2018.06.26
„Viada LT“ Lietuvoje ir Latvijoje pernai gavo 541,2 mln. Eur pajamų 1

Buvusio „Lukoil Baltijos“ vadovo Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojama bendrovė „Viada LT“, perėmusi Rusijos...

„Ermitažo“ ir „Bauhof“ sandoris: dabar žiūri į Latviją 1

Prisijungusi Estijos apdailos, sodo prekių ir statybinių medžiagų parduotuvių tinklą „Bauhof“, UAB „Vilniaus...

Pirmąkart paskelbė „Chanel“ ataskaitą: apyvarta beveik 10 mlrd. USD

Per savo 108 metų istoriją mados namai „Chanel“ pirmąkart paskelbė metinę ataskaitą: per 2017 m. mados namų...

Pramonė
2018.06.26
Antalijoje – rekordiniai turistų srautai 4

Turkijos Antalijos kurorto valdžia, suskaičiavusi poilsiautojų srautus ir jų augimo tempą, tikslina 2018-ųjų...

Kaip pasiekti, kad pirkėjas sugrįžtų

Kuo smulkesnis verslas, tuo jis turi užmegzti artimesnį ryšį su pirkėju. Ir nesvarbu, ar prekiaujama...

Apsisprendė, kuri institucija koordinuos Lietuvos pristatymą pasauliui 2

Nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos...

„Ermitažas“ plečiasi Baltijos šalyse: perka Estijos „Bauhof“ Premium 2

Lietuvos statybos, apdailos ir buities prekių parduotuvių tinklas „Ermitažas“ perka tame pačiame sektoriuje...

Daugiausiai Lietuvoje išleidžia airių turistai, taupiausi – latviai ir estai

2017 m. į Lietuvą su viena ar daugiau nakvynių atvykę užsieniečiai išleido 871,5 mln. Eur – 8,1% daugiau nei...

Šiukštu, tik nespauskite eurais! 3

Praleidęs smagias atostogas užsienyje retas susimąsto, kad grynindamas pinigus ar atsiskaitydamas mokėjimo...

Finansai
2018.06.23
Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia iš Baltijos šalių 2

Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia pinigų iš visų Baltijos šalių. Daugiausia lietuviai ir...

Čekių loterija atnešė beveik 2 mln. Eur papildomų mokesčių į biudžetą 8

Praėjusių metų pabaigoje prasidėjusi čekių loterija į valstybės biudžetą papildomai atnešė 1,85 mln. Eur...

Finansai
2018.06.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau