„Norfa“ ir „Švyturys“ susitarė

Mažmeninės prekybos tinklas Norfa ir alkoholinių gėrimų gamintoja Švyturys-Utenos alus atnaujino bendradarbiavimą. Komerciniai įmonių santykiai buvo nutrūkę šešiems mėnesiams, kai nepavyko susitarti dėl produkcijos kainos.
Rolandas Viršilas, Švyturio-Utenos alaus vadovas, VŽ teigia, kad derybos buvo nelengvos, bet abiems pusėms pavyko susitarti, kai vadovai surado bendrus sąlyčio taškus.
Paklaustas, ar dabar Norfa turi geresnes pirkimo sąlygas nei kiti prekybos centrai, verslininkas teigė, kad teoriškai prekyboje geriausias sąlygas turi tas, kuris nuperka didžiausią produkcijos kiekį, tačiau kainos, dėl kurių sutarta su kitais tinklais, skiriasi nežymiai.
VŽ rašė, kad Švyturys-Utenos alus ir Norfa derybas dėl prekių tiekimo į parduotuves atnaujino šį rugsėjį. Tuomet Dainius Dundulis, Norfos įmonių grupės vadovas, kalbėjo, jog svarbiausia yra ekonominė logika ir kai ji susives, tuomet Norfos parduotuvėse ir vėl atsiras Švyturio produkcija.
Kovo pradžioje, kai Norfa nustojo į savo parduotuves vežti Švyturio-Utenos alaus gaminius, prekybos tinklo atstovai teigė, kad Švyturys-Utenos alus nori kelti alaus kainas vos ne dvigubai daugiau, nei alus turėtų brangti dėl padidėjusių akcizų.
Mes norime, kad Norfos pirkėjai galėtų alaus įsigyti pigiau. Aludariai nori prisidengti padidėjusiais akcizų mokesčiais ir pasinaudoti susiklosčiusia situacija vartotojų sąskaita. Tai ne pirmas kartas, pranešime spaudai tuomet teigė Darius Ryliškis, Norfos atstovas spaudai.
Kovą įsigalioję nauji akcizų mokesčiai skardinę alaus (priklausomai nuo alaus stiprumo) brangino nuo 10 iki 14 ct. Pavyzdžiui, skaičiuota, kad populiaraus Švyturio Ekstros alaus skardinė dėl akcizų poveikio parduotuvėje turėtų brangti nuo 0,88 iki 1,01 Eur, tačiau gamintojas norėjo kainą didinti iki 1,1 Eur.
Kitaip skaičiuoja
Ponas Viršilas, Švyturio-Utenos alaus vadovas, tuomet stebėjosi prekybos tinklo sprendimu atsisakyti įmonės produkcijos, nes tuo metu vyko įprastos derybos. Norfa skaičiuoja tik tiesioginį alaus akcizo padidėjimą. Būtina nepamiršti prie akcizo dydžio pridėti ir pačių prekybininkų maržą, kuri augina kainą, ir atitinkamai padidėjantį PVM, teigia verslininkas.
Drastiškas, net 112% siekiantis, akcizo alui pakėlimas daro ir didelę netiesioginę įtaką šio produkto kainai. Prognozuojame, kad pabrangusio alaus bus perkama mažiau, o pardavimai rinkoje kris 2025%. Šios priežastys lemia gamybos efektyvumo praradimus ir atitinkamai brangina gaminamos produkcijos savikainą. Dėl to alaus kaina ir auga daugiau, nei didėja tiesioginis akcizo mokestis, aiškina p. Viršilas.
Dar viena alaus brangimo priežastis yra ta, kad Švyturys-Utenos alus, kaip produkcijos gamintojas, nuo 2017 m. sausio 1 d. moka padidėjusį pakuočių tvarkymo mokestį VšĮ Užstato sistemos administratorius. Sausio ir vasario mėnesiais šias padidėjusias sąnaudas dengė savo sąskaita, tačiau dėl ekonominių priežasčių to daryti daugiau nebegali, teigia bendrovė.
Su šiomis produkcijos brangimo priežastimis esame išsamiai supažindinę Norfos vadovus nuo vasario vykstančiose derybose. Tikimės šias derybas tęsti ir rasti visas puses tenkinančius sprendimus, sako p. Viršilas.
Prieš daugiau nei metus dėl alaus kainos Švyturio-Utenos alus buvo susikibęs su Maxima. Tuomet nauji alaus užsakymai sustabdyti, prekiaujama tik prekybos vietose sukauptais gėrimais. Konfliktas buvo išspręstas gana greitai dieną po to, kai naujienos pasirodė žiniasklaidoje. Tuomet kainos taip pat buvo didintos dėl išaugusio akcizo. Derybų detalių verslas tuomet neatskleidė.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti