„Norfa“ ir „Švyturys“ susitarė

Publikuota: 2017-11-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mažmeninės prekybos tinklas „Norfa“ ir alkoholinių gėrimų gamintoja „Švyturys-Utenos alus“ atnaujino bendradarbiavimą. Komerciniai įmonių santykiai buvo nutrūkę šešiems mėnesiams, kai nepavyko susitarti dėl produkcijos kainos.

Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ vadovas, VŽ teigia, kad derybos buvo nelengvos, bet abiems pusėms pavyko susitarti, kai vadovai surado bendrus sąlyčio taškus.

Paklaustas, ar dabar „Norfa“ turi geresnes pirkimo sąlygas nei kiti prekybos centrai, verslininkas teigė, kad teoriškai prekyboje geriausias sąlygas turi tas, kuris nuperka didžiausią produkcijos kiekį, tačiau kainos, dėl kurių sutarta su kitais tinklais, skiriasi nežymiai.

VŽ rašė, kad „Švyturys-Utenos alus“ ir „Norfa“ derybas dėl prekių tiekimo į parduotuves atnaujino šį rugsėjį. Tuomet Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės vadovas, kalbėjo, jog svarbiausia yra ekonominė logika ir kai ji „susives“, tuomet „Norfos“ parduotuvėse ir vėl atsiras „Švyturio“ produkcija.

Kovo pradžioje, kai „Norfa“ nustojo į savo parduotuves vežti „Švyturio-Utenos alaus“ gaminius, prekybos tinklo atstovai teigė, kad „Švyturys-Utenos alus“ nori kelti alaus kainas vos ne dvigubai daugiau, nei alus turėtų brangti dėl padidėjusių akcizų.

„Mes norime, kad „Norfos“ pirkėjai galėtų alaus įsigyti pigiau. Aludariai nori prisidengti padidėjusiais akcizų mokesčiais ir pasinaudoti susiklosčiusia situacija vartotojų sąskaita. Tai ne pirmas kartas“, – pranešime spaudai tuomet teigė Darius Ryliškis, „Norfos“ atstovas spaudai.

Kovą įsigalioję nauji akcizų mokesčiai skardinę alaus (priklausomai nuo alaus stiprumo) brangino nuo 10 iki 14 ct. Pavyzdžiui, skaičiuota, kad populiaraus „Švyturio Ekstros“ alaus skardinė dėl akcizų poveikio parduotuvėje turėtų brangti nuo 0,88 iki 1,01 Eur, tačiau gamintojas norėjo kainą didinti iki 1,1 Eur.

Kitaip skaičiuoja

Ponas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ vadovas, tuomet stebėjosi prekybos tinklo sprendimu atsisakyti įmonės produkcijos, nes „tuo metu vyko įprastos derybos“. „Norfa“ skaičiuoja tik tiesioginį alaus akcizo padidėjimą. Būtina nepamiršti prie akcizo dydžio pridėti ir pačių prekybininkų maržą, kuri augina kainą, ir atitinkamai padidėjantį PVM, teigia verslininkas.

„Drastiškas, net 112% siekiantis, akcizo alui pakėlimas daro ir didelę netiesioginę įtaką šio produkto kainai. Prognozuojame, kad pabrangusio alaus bus perkama mažiau, o pardavimai rinkoje kris 20–25%. Šios priežastys lemia gamybos efektyvumo praradimus ir atitinkamai brangina gaminamos produkcijos savikainą. Dėl to alaus kaina ir auga daugiau, nei didėja tiesioginis akcizo mokestis“, – aiškina p. Viršilas.

Dar viena alaus brangimo priežastis yra ta, kad „Švyturys-Utenos alus“, kaip produkcijos gamintojas, nuo 2017 m. sausio 1 d. moka padidėjusį pakuočių tvarkymo mokestį VšĮ „Užstato sistemos administratorius“. Sausio ir vasario mėnesiais šias padidėjusias sąnaudas dengė savo sąskaita, tačiau dėl ekonominių priežasčių to daryti daugiau nebegali, teigia bendrovė.

„Su šiomis produkcijos brangimo priežastimis esame išsamiai supažindinę „Norfos“ vadovus nuo vasario vykstančiose derybose. Tikimės šias derybas tęsti ir rasti visas puses tenkinančius sprendimus“, – sako p. Viršilas.

Prieš daugiau nei metus dėl alaus kainos „Švyturio-Utenos alus“ buvo susikibęs su „Maxima“. Tuomet nauji alaus užsakymai sustabdyti, prekiaujama tik prekybos vietose sukauptais gėrimais. Konfliktas buvo išspręstas gana greitai – dieną po to, kai naujienos pasirodė žiniasklaidoje. Tuomet kainos taip pat buvo didintos dėl išaugusio akcizo. Derybų detalių verslas tuomet neatskleidė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
05:45
Teismas: D. Nedzinsko įmonės ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis turi būti panaikinta 1

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais...

Statyba ir NT
2019.11.14
Vartotojų teisių apsaugos sargams – daugiau teisių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo kitų metų turės daugiau įgaliojimų ginant...

Prekyba
2019.11.14
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Prekybos mokestis – sprangus kąsnis, kurį greičiausiai teks nuryti Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių kreivės kils...

Prekyba
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 15

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau