„Norfa“ ir „Švyturys“ susitarė

Publikuota: 2017-11-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mažmeninės prekybos tinklas „Norfa“ ir alkoholinių gėrimų gamintoja „Švyturys-Utenos alus“ atnaujino bendradarbiavimą. Komerciniai įmonių santykiai buvo nutrūkę šešiems mėnesiams, kai nepavyko susitarti dėl produkcijos kainos.

Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ vadovas, VŽ teigia, kad derybos buvo nelengvos, bet abiems pusėms pavyko susitarti, kai vadovai surado bendrus sąlyčio taškus.

Paklaustas, ar dabar „Norfa“ turi geresnes pirkimo sąlygas nei kiti prekybos centrai, verslininkas teigė, kad teoriškai prekyboje geriausias sąlygas turi tas, kuris nuperka didžiausią produkcijos kiekį, tačiau kainos, dėl kurių sutarta su kitais tinklais, skiriasi nežymiai.

VŽ rašė, kad „Švyturys-Utenos alus“ ir „Norfa“ derybas dėl prekių tiekimo į parduotuves atnaujino šį rugsėjį. Tuomet Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės vadovas, kalbėjo, jog svarbiausia yra ekonominė logika ir kai ji „susives“, tuomet „Norfos“ parduotuvėse ir vėl atsiras „Švyturio“ produkcija.

Kovo pradžioje, kai „Norfa“ nustojo į savo parduotuves vežti „Švyturio-Utenos alaus“ gaminius, prekybos tinklo atstovai teigė, kad „Švyturys-Utenos alus“ nori kelti alaus kainas vos ne dvigubai daugiau, nei alus turėtų brangti dėl padidėjusių akcizų.

„Mes norime, kad „Norfos“ pirkėjai galėtų alaus įsigyti pigiau. Aludariai nori prisidengti padidėjusiais akcizų mokesčiais ir pasinaudoti susiklosčiusia situacija vartotojų sąskaita. Tai ne pirmas kartas“, – pranešime spaudai tuomet teigė Darius Ryliškis, „Norfos“ atstovas spaudai.

Kovą įsigalioję nauji akcizų mokesčiai skardinę alaus (priklausomai nuo alaus stiprumo) brangino nuo 10 iki 14 ct. Pavyzdžiui, skaičiuota, kad populiaraus „Švyturio Ekstros“ alaus skardinė dėl akcizų poveikio parduotuvėje turėtų brangti nuo 0,88 iki 1,01 Eur, tačiau gamintojas norėjo kainą didinti iki 1,1 Eur.

Kitaip skaičiuoja

Ponas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ vadovas, tuomet stebėjosi prekybos tinklo sprendimu atsisakyti įmonės produkcijos, nes „tuo metu vyko įprastos derybos“. „Norfa“ skaičiuoja tik tiesioginį alaus akcizo padidėjimą. Būtina nepamiršti prie akcizo dydžio pridėti ir pačių prekybininkų maržą, kuri augina kainą, ir atitinkamai padidėjantį PVM, teigia verslininkas.

„Drastiškas, net 112% siekiantis, akcizo alui pakėlimas daro ir didelę netiesioginę įtaką šio produkto kainai. Prognozuojame, kad pabrangusio alaus bus perkama mažiau, o pardavimai rinkoje kris 20–25%. Šios priežastys lemia gamybos efektyvumo praradimus ir atitinkamai brangina gaminamos produkcijos savikainą. Dėl to alaus kaina ir auga daugiau, nei didėja tiesioginis akcizo mokestis“, – aiškina p. Viršilas.

Dar viena alaus brangimo priežastis yra ta, kad „Švyturys-Utenos alus“, kaip produkcijos gamintojas, nuo 2017 m. sausio 1 d. moka padidėjusį pakuočių tvarkymo mokestį VšĮ „Užstato sistemos administratorius“. Sausio ir vasario mėnesiais šias padidėjusias sąnaudas dengė savo sąskaita, tačiau dėl ekonominių priežasčių to daryti daugiau nebegali, teigia bendrovė.

„Su šiomis produkcijos brangimo priežastimis esame išsamiai supažindinę „Norfos“ vadovus nuo vasario vykstančiose derybose. Tikimės šias derybas tęsti ir rasti visas puses tenkinančius sprendimus“, – sako p. Viršilas.

Prieš daugiau nei metus dėl alaus kainos „Švyturio-Utenos alus“ buvo susikibęs su „Maxima“. Tuomet nauji alaus užsakymai sustabdyti, prekiaujama tik prekybos vietose sukauptais gėrimais. Konfliktas buvo išspręstas gana greitai – dieną po to, kai naujienos pasirodė žiniasklaidoje. Tuomet kainos taip pat buvo didintos dėl išaugusio akcizo. Derybų detalių verslas tuomet neatskleidė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilniuje gausėja turistų – padėjo ir Kalėdų eglutė

Nepaisant oro uosto rekonstrukcijos, turistų skaičius Vilniuje pernai didėjo. Sostinėje 2017-aisiais metais...

PC „Selfridges“ atrakcija klientams – bokso salė

Prekybos centrų ikona laikomas Londono Oksfordo gatvėje įsikūręs „Selfridges“ bendrosiose erdvėse įrengė...

„Gucci“ savininkės pelnas šovė į aukštumas

Prancūzijos prabangos prekių grupei „Kering“ 2017 m. buvo labai sėkmingi: pardavimo pajamos augo 25%, o...

Vėl sukrutėjo vaistinių tinklų pardavimas Premium 1

Pernai taip ir neįvykęs „Eurovaistinių“ pardavimas gali nesukliudyti savininkus pakeisti kitiems dviem...

Rinkos
2018.02.23
Ilgiausiai Lietuvoje užsibūna turistai iš Izraelio

Lietuvoje pernai apsilankė ir bent vieną naktį praleido 1,55 mln. turistų iš užsienio – 4,3% daugiau nei 2016...

Aplinkosaugininkų verdiktas: ir „Žaliojo taško“ nariams teks susimokėti milijonus Premium 7

Bėdos dėl „Metrail“ nesibaigia. Šiandien Vilniaus aplinkosaugininkai priėmė sprendimą, kad taršos mokestį už...

H&M ir „Zaros“ varžovas „Uniqlo“ artėja prie Lietuvos Premium 10

Pagal pardavimus trečias pasaulyje japonų drabužių prekės ženklas „Uniqlo“ iki 2020 m. ketina pasivyti...

Makalius: 2018 m. plėsimės į užsienį, akys krypsta į Aziją Premium 2

Rimvydo Širvinsko-Makaliaus vadovaujamai kelionių agentūrai UAB „Traveldeals LT“ su kaupu pasiteisino...

Kaziuko mugė: dalyvio mokestis atsiperka pirmąją dieną 3

Pirmąjį kovo savaitgalį 2–4 d. Vilniaus senamiestyje vyks 415-oji Kaziuko mugė, tuo pat metu ji rengiama ir...

„Roshen“ neslepia prekiaujanti Padniestrėje, moldavai piktinasi 2

Viačeslavas Moskalevskis, „Roshen“ vadovas, patvirtina, kad korporacija prekiauja su separatistinės...

Pramonė
2018.02.22
„Lidl“ formuoja parduotuvės Pilaitėje komandą 15

Prekybinėse patalpose Vilniuje, Pilaitės mikrorajone, kuriose trejus metus veikė, bet pakankamos grąžos...

Sąskaitų finansuotoja save finansuoja per obligacijas – pritraukė dar 2 mln. Eur

Didžiausia Lietuvoje smulkaus ir vidutinio verslo nebankinio finansavimo įmonė „SME Finance“, kuriai iš esmės...

Rinkos
2018.02.22
„EBay“ perviliojo „Twitter“ viceprezidentą, pažers naujų funkcijų Premium 2

Elektroninės prekybos bendrovė „eBay“ 2018 m. rengiasi pasiūlyti dvi naujoves: dirbtinio intelekto...

H&M planas įtikino investuotojus: akcijų vertė kyla

Praėjus savaitei nuo Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupės „Hennes & Mauritz“ (H&M) investuotojams...

VPH Karoliniškėse pastatė A+ energinės klasės parduotuvę 4

Į Vilniaus Karoliniškių mikrorajone esančią parduotuvę nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė VPH...

Statyba ir NT
2018.02.21
„Maximai“ lenkų „Stokrotkos“ įsigijimas užtruks ilgiau 1

Mažmeninės prekybos įmones Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje valdanti bendrovė „Maxima...

Rinkos
2018.02.21
Plėtra išaugino „Gulbelės“ apyvartą

Mažmeninės prekybos tinklo „Gulbelė“ pardavimo pajamos 2017 m. augo 5% ir pasiekė 30,1 mln. Eur. Daugiausia...

Didmenininkų apyvarta perkopė 20 mlrd. Eur, lyderiai išlieka tie patys Premium

Visų didmenininkų, neskaitant prekiaujančių automobiliais ir motociklais, apyvarta 2017 m. pasiekė 20,45...

„Itakos“ įsiveržimas: ne tik aštresnė konkurencija, bet ir galimybės Premium

Lietuvos turizmo rinkoje veiklą oficialiai pradeda nauja žaidėja – daugiau nei 28 metų patirtį turizmo...

KFC uždarė daugumą savo restoranų JK dėl logistikos fiasko 2

Greitojo maisto restoranų tinklas KFC buvo priverstas uždaryti apie du trečdalius savo maitinimo vietų...

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau