„Prisma“ traukiasi iš Lietuvos ir Latvijos rinkų

Publikuota: 2017-05-03

Mažmeninės prekybos tinklo „Prisma“ veiklą Latvijoje ir Lietuvoje nuspręsta nutraukti.

„Šių metų pradžioje pradėjome savo tarptautinės veiklos strategijos atnaujinimą. Jos metu priėjome išvadą, jog mūsų parduotuvių „Prisma“ rinkos dalis Latvijoje ir Lietuvoje nėra pakankama, kad artimiausioje ateityje mūsų veikla būtų pelninga, – pranešime spaudai cituojamas Jorma Vehvilainenas, suomių kapitalo kompanijos „Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta“ (SOK), valdančios „Prismą“, vykdomasis viceprezidentas.

Latvijoje pernai tinklas patyrė 9,9 mln. Eur nuostolį, kai 2015 m. jis siekė 9,2 mln. Eur, skelbė BNS. Lietuvos Registrų centrui UAB „Prisma LT“ finansinių ataskaitų už 2016 m. dar nėra pateikusi, o 2015 m. grynasis nuostolis siekė 8,9 mln. Eur, 2014 m. – 9,4 mln. Eur, rodo „Creditinfo“ pateikiami duomenys.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::uab_prisma_lt_pajamos_mln_eur

Pasak p. Vehvilaineno, užimti pakankamą papildomą rinkos dalį natūraliai plečiant verslą ateinančiais metais būtų labai sunku.

„Pastaraisiais metais mažmenininkai daug investavo abiejose šalyse, todėl mažmeninių parduotuvių plotas kvadratiniais metrais, atsižvelgiant į gyventojų skaičių ir vartotojų perkamąją galią, jau yra gana didelis. Be to, dėl „Prisma Deglava“ uždarymo pernai ir mūsų nuomos sutarties nutraukimo prieš terminą ženkliai sumažėjo mūsų veiklos galimybės Latvijoje“, – dėsto p. Vehvilainenas.

Šiuo metu „Prismoje“ Lietuvoje dirba 292 darbuotojai. Kovo mėnesį vidutinis atlyginimas bendrovėje prieš mokesčius siekė  643,71 Eurt, rodo „Sodros“ duomenys.

Parduotuves uždarys birželį

Šiuo metu SOK turi tris parduotuves „Prisma“ Latvijoje ir keturias Lietuvoje. Birželio mėnesį šios parduotuvės bus uždarytos.

Pasak SOK, veikla bus nutraukta nustatytu būdu, o veiklos nutraukimo procesas prasidės gegužės pradžioje, paskelbus išpardavimą uždarymo proga. „Prisma“ tikina pasirūpinsianti savo įsipareigojimais tiekėjams ir paslaugų teikėjams.

SOK toliau tęs parduotuvių „Prisma“ veiklą Estijoje ir Sankt Peterburge. Šiuo metu Estijoje veikia aštuonios parduotuvės „Prisma“, o Sankt Peterburge – šešiolika. Ir toliau bus siekiama didinti rinkos dalį bei parduotuvių skaičių abiejose šalyse, teigia kompanija. Veiklos nutraukimas Latvijoje ir Lietuvoje neturės įtakos Estijoje ir Sankt Peterburge vykdomos veiklos finansiniams rezultatams, tikina SOK.

2008 m., žengdama į Lietuvos rinką, „Prisma“ planavo čia atidaryti 10 parduotuvių. Tačiau suomių planus pakoregavo ekonominis sunkmetis.

Grupės finansiniai rezultatai

SOK korporacijos 2016 m. finansinėje ataskaitoje teigiama, kad 2016 m. „S group“ pardavimai įskaitant mokesčius siekė 11 mlrd. Eur ir buvo 2% didesni nei 2015 m.

2016 m. ekonomika augo labiau nei prognozuota, Suomijos rinka vėl pradėjo plėstis ir tai turėjo teigiamos įtakos rezultatams. SOK korporacijos veiklos pelnas 2016 m. sudarė 27 mln. Eur ir, palyginti su 2015 m., buvo dukart didesnis (11,1 mln. Eur).

Mažmeninės prekybos grynieji pardavimai, t.y. pajamos atskaičius grąžintas, sugadintas ar dingusias prekes bei nuolaidas, per metus smuktelėjo 11,3%, iki 397 mln. Eur. Tačiau visos korporacijos grynieji pardavimai 2016 m., palyginti su 2015 m., didėjo 0,5%, iki 7 mlrd. Eur.

„Mažesnius pardavimus lėmė parduotuvių uždarymai Latvijoje, didėjanti konkurencija visose rinkose. Investicijos į šį verslą pernai siekė 1,7 mln. Eur ir buvo skirtos daugiausia įrangai atnaujinti“, – rašoma SOK korporacijos ataskaitoje.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausi reklamdaviai pasaulyje ir Lietuvoje: nuotaikos skirtingos Premium

Pasaulį užklupus koronaviruso krizei, daugelio prekių ženklų pirmoji reakcija buvo stabdyti rinkodaros...

Rinkodara
12:49
Naujas burtažodis keičia pakuočių gamybos taisykles Premium

Pakuočių gamintojai taikosi prie naujų tendencijų – madas diktuoja ne tik besiplečianti elektroninė prekyba,...

Pramonė
05:45
Prekių ženklas „Plombir“ atšaldė Europą Premium

Vokietijos įmonė „Dovgan GmbH“, kelių žodinių ir vaizdinių prekių ženklų, kuriuose naudojamas žymuo...

Rinkodara
05:45
COVID-19 pandemija gerokai pakeitė statistinį pirkėją 2

COVID-19 pandemija gerokai pakeitė statistinį pirkėją: krizės akivaizdoje pirkėjai atsigręžia į elektroninę...

Rinkodara
2020.08.09
„Kesko Senukai“ pradeda prekiauti knygomis 2

Statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“, atsižvelgdamas į pasikeitusius...

Prekyba
2020.08.08
Teismas: už Šiaulių „Akropolio“ iškabą miestas pinigų negaus 1

Šiaulių prekybos centro „Akropolis“ valdytoja per 10 metų savivaldybei neprivalės sumokėti 64.800 Eur už...

Rinkodara
2020.08.07
„Vinted“ metiniai rezultatai: kartais didėjo ir pardavimai, ir nuostoliai Premium 19

Pirmojo Lietuvoje vienaragio – internetinės naudotų drabužių mainų ir prekybos platformos „Vinted“ pardavimų...

Prekyba
2020.08.07
Estijos naujų automobilių rinka atsigauna po pandemijos 

Praėjusį mėnesį šalies naujų automobilių rinka, palyginti su 2019-ųjų liepa, mažėjo 17,2%, tačiau palyginti...

„Telia“ pasirinko dar vienus kūrybinius partnerius

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuvos“ skelbtą taktinės kūrybinės agentūros konkursą laimėjo agentūra...

Rinkodara
2020.08.07
Keičiasi „Panoramos“ rinkodaros vadovė 7

Prekybos centro „Panorama“ rinkodaros vadovės pareigas pradeda eiti Kristina Aleknienė. Ji keičia Vilmą...

Rinkodara
2020.08.07
Viešinimo konkursų laimėtojai: nuo „vip communications“, „Fabulos“ iki „Carat“ Premium

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Viešinimo paslaugų pirkimo lyderiai – Kaunas, oro uostai ir Lietuvos paštas 1

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Komercinio NT popandeminis paveikslas: kuo tiki investuotojai Premium 3

Akcijų ir obligacijų portfelius komerciniu nekilnojamuoju turtu (NT) diversifikavę investuotojai veik...

Statyba ir NT
2020.08.06
Prekių ženklų komunikacija: po chaoso – į nuosaikų atsigavimą Premium

Žiniasklaidos ir reklamos planavimo bendrovės po itin sėkmingo praėjusių metų visos rinkos augimo šiemetę...

Rinkodara
2020.08.06
Prekybos augimas Lietuvoje birželį – vienas didesnių ES

Tarp ES valstybių narių, mažmeninė prekyba šį birželį, palyginti su pernai tuo pačiu mėnesiu, labiausiai...

Prekyba
2020.08.05
Teismas: vaistinių veiklą tiriančios Konkurencijos tarybos veiksmai – teisėti 1

Prieš dvejus metus tyrimą dėl vaistinių tinklų galimo kartelinio susitarimo pradėjusios Konkurencijos tarybos...

Prekyba
2020.08.05
„Pixevia“ rankose – 1  mln. Eur investicijos

Pirmąją dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę Europoje sukūrusi technologijų bendrovė pritraukė investicijų...

Rinkodara
2020.08.05
Maistininkai ruošiasi antrajai bangai: atsargas kaupia pusmečiui Premium 4

Po pavasarį išmoktų karantino pamokų maisto pramonės bendrovės rengiasi antrajai koronaviruso bangai: nors...

Pramonė
2020.08.05
M. Eglinskas: pritrauktos lėšos leis pradėti drąsią plėtrą Europoje  Premium 2

Mindaugas Eglinskas, Lietuvos technologijų bendrovės „Magma Solutions“, sukūrusios pirmą dirbtinio intelekto...

Prekyba
2020.08.05
Pandemija užkariavo ir reklamą: nuo „Telios“ iki D. Katkaus Premium 1

Labiausiai įsiminusi 2020 m. pirmojo pusmečio reklama – „Telios“ klipas, trumpais ironiškais siužetais...

Rinkodara
2020.08.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus