2020-04-27 13:49

„Auga group“ penkerių metų strategijoje – įsipareigojimai gamtai 

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Bendrovė „Auga group“ paskelbė verslo strategiją iki 2025 m. ir iš naujo suformulavo savo viziją bei misiją. Pagrindiniai nustatyti tikslai: pagerinti esamo verslo efektyvumą, sukurti naują tvaraus ekologiško maisto gamybos modelį ir sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas. 

Pagrindinis „Auga group“ darbotvarkės tikslas – iki 2025 m. šiltnamio dujų emisijas sumažinti bemaž 50% matuojant per augalininkystės ir pienininkystės produkcijos vienetą, o iki 2030 m. tapti šiltnamio dujų visai neišskiriančia ekologiško maisto rinkos dalyve.

Kitas svarbus bendrovės tikslas — pagerinti esamų verslo segmentų (augalininkystės, pienininkystės, grybų auginimo ir galutiniam vartojimui skirtų produktų gamybos) efektyvumą, siekiant sulyginti ekologinio ūkininkavimo derlingumą ir kaštų struktūrą su tradicinio ūkininkavimo lygiu.

Kaip rašoma išplatintame pranešime, didinti efektyvumą ir mažinti poveikį gamtai bus siekiama kuriant naują veiklos modelį, pavadintą Tvaraus ekologiško maisto architektūra (TEMA). Naujoji inovacijų schema padės spręsti aktualiausias technologines problemas maisto pramonėje kartu išlaikant masto, kokybės ir derliaus augimo pagreitį. Tuo pat metu bus išlaikyta iki šiol „Auga group“ vykdyta sinergija tarp skirtingų ūkio šakų bei veikiančių žiedinės ekonomikos principų.

Svarbiausias vaidmuo naujajame modelyje tenka biodujų infrastruktūrai, specializuotų pašarų technologijai bei regeneracinei sėjomainai.

Bendrovė teigia, kad biodujų panaudojimas leis atlikti žemės ūkio darbus be iškastinio kuro, panaudojant mėšlą ne tik kaip trąšą, bet ir kaip biodegalų gamybos šaltinį. Specializuotų pašarų technologija suteiks galimybę sumažinti galvijų metano emisijas. Sėjomaina, kurią taikant grūdinės kultūros bus pakeistos daugiametėmis ankštinėmis žolėmis, galinčiomis kaupti anglį ir fiksuoti dirvožemyje azotą, reikšmingai sumažins bendrą išmetamų emisijų kiekį ir taps neatsiejama ciklo dalimi gaminant pašarus gyvulininkystės sektoriui.

Bendrovė tikisi sukurti vartotojų, ūkininkų, investuotojų ir akcininkų bendruomenę, kuri pirmenybę teiks tvaresniam gyvenimo būdui savo vartojimo įpročiais ir aktyviu dalyvavimu kuriant maisto vertės grandinę.

„Žinoma, tvarumas įvairiose „Auga“ bendruomenės grupėse yra suprantamas skirtingai. Vartotojams tai yra tvaresnis būdas maitintis, ūkininkams – tvaresnis būdas dirbti, skolintojams ir akcininkams – tvaresnis būdas investuoti ir gauti finansinę grąžą.  ,,Auga group“ bus pažįstama kaip turtui neimlus verslas, grįstas žemės ūkio technologijomis (agtech)“, — teigia Kęstutis Juščius, „Auga group“ generalinis direktorius.

 „Auga group“ grupės įmonėse dirba daugiau nei 1.200 darbuotojų, jos akcijomis prekiaujama Nasdaq Vilnius ir Varšuvos vertybinių popierių biržose. 2019 m. grupės apyvarta siekė 71 mln. Eur.

52795
130817
52791