Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-10-02 16:21
2025-09-28 15:02
2025-09-27 15:32
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Raše spaudoj kai išras mokslas du kartus efektyvesnes baterija tada tiks lektuvams
tesla pradzioje kas metus rengdavo battery day. Dabar neberengia
Taip supratau gamindami biometana išleidža co2 i ora ir vadina žaliu kuru
Mokykloje mokeisi gamta ir pasaulis? Anglis yra esamo ciklo dalis ir jau palaidotas. Jei degini biokurą, pūdai šieną ir išgautas dujas degini, tai yra esamo ciklo dalis. Tol kol šių augalų auginimui nenaudoji energijos gautos iš iškastinio kuro, CO2 kiekio ekosistemoje nedidini. Jei naudoji iškastinį kurą, sudeginus jį, į ekosistemą įdedi naujos anglies CO2 pavidalu, kuri nedalyvavo ekosistemoje jau ilgai. Žalias biometanas numatoma, kad bus gaminamas surenkant CO2, kuris išsiskiria pvz. deginant biokurą (jungiant su vandeniliu). Naujos anglies nepridedi. Arba pūdant atliekas (žemės ūkio, maisto, komunalines), taip pat naujos anglies nepridedi. Todėl taip, biometanas išmesdamas CO2 į orą yra žalias kuras.
Vilkikams baterijos ne per sunkios. Laivams būtų ne per sunkios, problema, kad jiems ilgam reikia energijos, tai tiesiog nesigauna normalios proporcijos. Bet jei reisai kur kelias dienas plaukiantys yra, tai ten natrio akumuliatorių laivai būtų idealu. Svorį į patį dugną suvarai, kas padidina laivo stabilumą bei leidžia akumuliatorių aušinimą užtikrinti efektyvų. Natrio akumuliatoriai pigūs. Elektra pigi. Varikliai ir dabar dažnai elektriniai, dyzelinas ar kas gamina elektrą ir tada varo galingiausius variklius, bet ilgiems atstumams akumuliatorių energijos tankis per mažas. Tad biometanas ar vandenilis labiausiai tikėtina.
Nebenusišnekėk, kaip vienuolikmetis.Pradedant Džauliu su energijos tvermės dėsniu, baigiant bent kuriuo inžinerinės mokyklos absolventu - visi tau patvirtins , kad energija turi būt pagaminama transporto priemonėje, o ne vežiojama akumuliatoriuose.Tik tokiu būdu ji ( transporto priemonė ) bus rentabili.Laivai triumuose turi plukdyt naudingą krovinį, o ne šimtus tonų sveriančius akumus.Nuo krovinio svorio mokamas frachtas ir jokia prekinės laivybos kompanija moksliniais tyrimais neužsiims.Apart kokių trenktų keistuolių kaip Greenpeace, bet šituos finansuoja dosnūs fondai. Vienintelė logiška dabartinėje žaliųjų diktatūroje energijos rūšis - branduoliniai reaktoriai.Kariniuose ir mokslo tyrimo laivuose jie naudojami senai, bet civilinėje laivyboje per brangūs dėl savo techninių principų ir sudėtingo aptarnavimo.
Maži brand reaktoriai nenaudojami ir del teroristu gresmes
Jei vilkikams baterijos butu tinkamos, jau siandien dauguma vilkiku vaziuotu elektra. Elektra naudojama privaciuose automobiliuose, miesto autobusuose ir t.t. tai yra visur kur nereikliq vaziuoti ilgus atstumus, visur kitur ne, del baterijo energijos tankio ir ilgo krovimo
Tai turbūt elektrines transporto priemones ne inžinieriai kuria? :) Kas padaro energiją nerentabilia? :D Sakai laivo dugne vežamas naudingas krovinys dabar, ir vieninteliai kaštai susiję su uostu, bet ne energija? Na tie trenkti keistuoliai, tada ir visi didžiųjų kasyklų savininkai, kurie jau dabar naudoja elektrinę techniką kasyklose bei visi planuoja pakeisti laivus į elektrinius, ten kur atstumai nėra itin dideli. Logiška branduoliniai reaktoriai? Kokia mažo branduolinio reaktoriaus svertinė vidutinė elektros kaina? 240€/MWh? Ir kaip manai, kiek yra dabartinėmis technologijomis prieinamo išgauti urano? Kažkokiose save patenkinančiose iliuzijose gyveni ir tiek.
Pagrindinė priežastis - kaina didesnė keletą kartų, nei alternatyvos. Tada reikalingas specializuotas personalas. Dar ir branduolinį kurą negali laisvai įsigyti. Iki teroristų grėsmės toli dar, kai branduolinės technologijos atkrenta.
O mes jau pasigaminame daugiau akumuliatorių nei reikia lengviesiems automobiliams? Ne? Tai kaip čia dauguma vilkikų turėtų būti elektriniai, jei sektoriuje, kuriame per celę gali gauti didesnį pelną, dar paklausa nepatenkinta? Prastas verslininkas būtumėte, jei pirma pigiausią segmentą su nauju produktu siektumėte patenkinti.
Tai jei trūksta baterijų gamybos pajėgumų ir/ar peliningiau naudoti baterijas kitur, tai turbūt logišką naudoti sunkiajam transportui kits sprendimus. Tai nereiškia, kad sutinku kad dabartinės baterijos tinka sunkvežiams, tikrai ne. Anyway, laikas parodys
O tai biometaną dabar naudoja dauguma sunkvežimių? Akumuliatorių gamyba kasmet auga ~30-50%. Tokiais tempais, visus lengvuosius automobilius galėsime pagaminti EV jau 2029 metais. Ar iki to laiko galėtume sunkiojo transporto 50% aprūpinti biometanu? :) Taip, parodys laiko, bet teigti, kad kažko niekada nebus, nes dabar yra... Na kažkada VDV nebuvo, ir juokėsi, kad arklio niekada nepakeis.
LNG ir duju infrastuktura yra placiai isvystyta ES, LNG naudoja vidaus degimo varikli, tai yra didele dalis vertes grandines yra nuo automobilio iki degalines, bioduju gamyba irgi ES yra, kaip ir atlieku gamybai, reikia tik nuo elektros pritaikyti biometanui. Tai daug greiciau ir pigiau pasiekimas rezultatas, tai zemai kabantis vaisius. Tuo labiau nemaciau, kad kas nors siulytu elektros nenaudoti, tik siai dienai tai nerealu, kai atsiras, aiskiai nukonkuruos