Vandenilinių automobilių startuolis „NamX“ atsisako celių ir renkasi vidaus degimo variklius

Paryžiuje įsikūrusi bendrovė aiškina, kad pasirinko tokią technologiją, nes kuro celių gamyba labai priklauso nuo retųjų metalų, o vidaus degimo varikliai yra pasiteisinusi ir laiko patikrinta technologija, į kurią dešimtmečius buvo investuojama ir tobulinama.
Tiesa, šiuo metu keliuose daugiau automobilių su vandeniliniais varikliais nėra, rašo hydrogeninsight.com.
„Vidaus degimo varikliai užtikrina didesnį gamybos sąnaudų stabilumą, apsaugo bendrovę ir jos klientus nuo kainų svyravimų, susijusių su retųjų mineralų tiekimu“, – nurodoma „NamX“ pranešime.
Be to, vandenilio vidaus degimo varikliai taip pat pasižymi didesniu patikimumu ir universalumu, palygini su kuro celėmis. Vidaus degimui nereikia didelio grynumo vandenilio, dėl kurio tenka reguliariai keisti oro ir vandenilio filtrus, be to, juose galima naudoti prastesnės kokybės ir pigesnį vandenilį.
Vandenilinėse elektrinėse transporto priemonėse filtrai reikalingi tam, kad kuro elementai (celės) būtų švarūs, o kietosios dalelės juos gali lengvai pažeisti.
Pavyzdžiui, „Toyota“ rekomenduoja savo „Mirai“, kuro elementais varomame automobilyje, jonų filtrus keisti kas 56.000 km.
„NamX“ teigia, kad 6,2 l keturtaktį V8 variklį tieks GCK grupės valdoma įmonė „Solution F“. GCK interneto svetainėje rašoma, kad degimo metu jos variklyje „susidaro tik vandens garai ir nedidelis azoto oksidų kiekis“. Išmetami oksidai kenksmingi žmonių sveikatai ir gali būti netiesioginės šiltnamio efektą sukeliančios dujos.
Savo ruožtu kuro celės neišskiria jokių oksidų.
Tačiau „NamX“ nesprendžia pagrindinio vidaus degimo variklių trūkumo – jie yra labai neefektyvūs, nes įprastai panaudoja tik apie 20–40% degaluose esančios energijos, o didžioji dalis energijos prarandama kaip šiluma.
Šiuo metu „NamX“ savo interneto svetainėje priima užsakymus dviem automobilio versijoms: 300 arklio galių turinčiam ir 75.000 Eur kainuojančiam GT modeliui ir 500 arklio galių turinčiam bei 95.000 Eur kainuojančiam GTH.