Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
RĖMIMAS
2025-09-18 06:00
2025-09-09 21:00
2025-09-07 12:49
2025-09-05 13:33
RĖMIMAS
2025-09-04 13:44
2025-09-01 13:21
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
wow, kaip vz gali leisti tokius straipsnius? Cia visiskos nesamones
na gerai, dabar neapsim oka perdirbti, bet po 10 m apsi mokes, gal net labai.. ir bus technologijos ir visa kita.. kam skiesti taip i vienus vartus ..
Pagarba. Reiktų šio straipsnio nuorodą persiūsti bent 10 didžiausių šios srities įmonių. Jau nekalbant apie ministrus ir vyriausybę.
Ar EPA čia yra ta įmonė, kur susirenka pinigus už elektronikos atliekų perdirbimą, paskui jų nesurenka, pasilieka sau pinigus, tada teismuose išsisuka dėl skylėtos sistemos ir vėl ratas sukasi? Susidaro vaizdas, kad EPA įmonė ir veiklos metodai nuolat balansuoja ant kriminalo ribos. Šie ekspertai dabar matyt nori "perdirbti" saulės modulius, o perdirbimas atrodytų taip, kad perkant yra sumokama kaina už perdirbimą iškart, o paskui jie sugalvoja "pateisinamų priežasčių" kodėl jiems nepavyko perdirbt, tik įsisavint gautą finansavimą. Pasidomėkit įmone - daug info internete (rekomenduoju Miliūtės tyrimą apie jų "švarią veiklą"). EPA...
100% teisybe. EPA yra pinigu darytojai is popieriu rasymo ir nori sau susikurti ateities bizneli jau dabar,mokekime importuotojai,o mes sugalvosime kur padeti pinigus...
Kai straipsnis pradedamas visiškai klaidinančiu teiginiu "kad dešimtmetis, per kurį negrįžtamai susidėvės per pirmąją saulės jėgainių bangą įdiegti moduliai," toliau autoriaus išdėstytą tekstą tiesiog labai sunku priimti kaip patikimą ir nešališką. Pirmieji komerciniai moduliai veikia 30 metų ir daugiau, per tą laiką buvo daug patobulinimų modulių medžiagose, konstrukcijose ir technologijose , vadinasi, naujesnių kartų moduliai turėtų tarnauti dar ilgiau. Vis dažniau naudojami stiklas-stiklas moduliai, nes jų ilgaamžiškumas yra dar geresnis. Pritariu, kad viskam kas pagaminama turi būti numatyta kaip tas produktas savo naudojimo pabaigoje bus perdirbtas, taip pat ir moduliams, tačiau didesnis paveikslas yra produkto LCA (Life Cycle Assessment), kuris ivertina produkto itaką aplinkai nuo žaliavų išgavimo jo komponentų gamybai, itaką aplinkai naudojant produktą, pakartotinį panaudojimą, perdirbimą. Pritariu komentarui, kad finansinis mechanizmas kai produkto gamintojas/importuotojas susimoka kažkam už būsimą perdirbimą, o po to tas perdirbimas galimai taip ir neįvyksta, yra realiai neveikiantis. Turi būti ekonomiškai naudinga produktą naudoti kuo ilgiau ir perdirbti kai ateis laiks
Pagaliau protingas straipsnis. Dar reikia papildyti, kad saulės elementų elektrinės atiduoda tik mažą dalį savo nominalios galios (nes saulė šviečia nepastoviai), ir todėl faktiška tarša/kaina 1kWh dar didesnė. Tas pats beje tinka ir vėjo jėgainėms. Jas irgi brangu perdirbti, jų amžius taip pat apie 20 metų. Pernai Anglija sumokėjo virš 100mln svarų vėjo jėgainių parkams, kad jie nesisuktų, nes negalėjo priimti jų elektros. O kas bus, kai ta vadinama žalioji energetika sudarys dar didesnę dalį? Mažai kas kalba apie tai. Bet mokėsime visi už šitas beprotybes.
tai sakote, to pakanka pagrįsti naratyvą, kad atsinaujinantys neapsimoka, o toliau importuoti pigią Rusijos atominių ar kitų šalių pagamintą elektrą išmintinga? Visi bepročiai, niekas apie tai nekalba, tik jūs viena(s) matote dramatišką ateitį?
Čia du skirtingi klausimai.
naftomafijos korupcija. Susitarė su USA visokie Saudo Arabijos princai, tai ir didins vartojimą. Laikosi naftomafija kietai jau 70 metų.
O deginti anglį,mazutą ir naudoti atomą čia gėris? Kvepia angliavandenilių išgavėjų užsakymu.
arkliui aišku, kad saulės elementuose yra nuodingų cheminių elementų, ir perdirbti reikia kaip pavojingas atliekas. Kad esama "perdirbimo popieriuje" sistema nesuteikia jokių garantijų, jog atliekos bus perdirbtos - taip pat. Šnekos apie neva nuo atsakomybės pabėgusius gamintojus yra kliedesiai, nes jie bankrutavo dėl nesugebėjimo konkuruoti su naujesnėmis gamybos technologijomis ir Kinijos subsidijų. Noras užsikalti kuolelius ir apšaukti kitus sukčiais suprantamas, tik gal nenukreipinėkim dėmesio į problemą, su kuria susidursim po 10 metų, o žiūrėkim kaip sukurti atsekamumą ir perdirbimą užtikrinančią sistemą su kitom atliekom jau šiandien.
Įsivaizduokime, kad kas šiame straipsnyje parašyta yra tiesa. Taigi įtraukim universitetus ir kurkim efektyvų perdirbimo verslą. Turim 10 metų tam pasiruošti. Kita vertus, nėra čia jokia naujiena. Jau seniai apie tai galvojama: https://www.greenmatch.co.uk/blog/2017/10/the-opportunities-of-solar-panel-recycling
Demagoginiai pliurpalai ir akivaizdus nors kaip nors prieiti prie ES subsidijų spręsti tai problemai, kuri po 10-20 m. bus, o gal ir nebus.
... dar galėjo pridėti keletą pastraipų apie elektromobilių akumuliatorių (ne)perdirbimą - dabar lenktynės kas pirmiau ir greičiau uždraus "klasikinius" automobilius, juolab kiti skaičiuoja, kad esminių žaliavų jų gamybai užteks tik 5 metams. Aišku, yra variantas - labai rūpinsimės žemės planetos ekologija, tai dėl jos pradėsim knistis vandenynuose, o - dar ir Antarktida nesukasiota ...
Tavo nesąmonės: 1. Žaliavų užteks 5 metams. Ne, žaliavų užteks iki kaklo, nes pats litis nėra retas elementras, iš dalies reti jo telkiniai su didesne koncentracija. Bet čia yra vėlgi iš dalies mitas. Iki 2010 metų litis buvo metalo kasybos atlieka ir niekas neinvestavo į jo paiešką. Taigi šaltinių yra daug, tačiau jie neišžvalgyti. Paėmiau tik litį, bet su kitais junginiais tas pats. Kobaltą iš viso sparčiai mažina ir iki 2023 m. panašu kai kurie gamintojai gali jo visai atsisakyti. Čia jau net nekalbant apie vystomas kietojo būvio technologijas. 2. Šiaip vyksta labai rimtos lenktynės, kas sukurs geriausias akumuliatorių perdirbimo technologijas. Pvz. švino akumuliatoriai perdirbami kažkur 98-99%, bet juose vertingų medžiagų nelabai yra. Ličio akumuliatoriai tuo tarpu gerokai brangesni. Pirmiausia nusidėvėjęs ličio akumuliatorius bus perdarytas į stacionarų produktą elektromobilių krovimo stotelėms, elektros tinklams, įmonėms, namams. Tada jau dar atidroš dar 2-3 kartus tiek kWh kiek važiuodamas, jie jau bus nebetinkami naudoti ir elektros tinkle. Turint omeny kad tada akumuliatoriai mažiausiai bus agreguoti nuo 100kWh pradinės talpos, tai surinkimas perdirbimui bus paprastas.
Vienašališkai palaikyti saulės jėgainių gamintojus ir nekalbėti apie jų socialinę atsakomybę, nutylėti, kiek iš tiesų kainuoja saulės energetika, pradedant modulių gamyba ir baigiant jų utilizavimu ar perdirbimu gali tik patys salės modulių gamintojai ir platintojai arba korumpuoti politikai, kuriems visiškai nerūpi nei efekto visuma, nei poveikis aplinkai, nei nauda galutiniam vartotojui / piliečiui. Dar didelis klausimas, kaip politikai pasuks kainų ir mokesčių politiką, kai visi ims masiškai naudoti saulės energetiką. Galiausiai pasirodys išlošę saulės modulių gamintojai ir platintojai ir juos beatodairiškai protegavę politikai. Niekas nesako, kad reikia saulės energetikos atsisakyti. Kalba eina apie tai, kas yra tikroji tiesa ir kad pasaulis nėra pasiruošęs susitvarkyti su tokio tipo atliekomis.
Viskas aišku, nešiu savo seną televizorių gamintojui ir sakysiu: pasiimk, nes iš tavęs pirkau.