Rusiškų kvepalų pasaulyje: vietos gaminius perka tik patriotai, klesti padirbiniai

LVMH, „Estée Lauder“, „Chanel“ ir kiti paskelbė pasitraukiantys iš Rusijos 2022 m. kovo 5 d. Tačiau per sieną jie vis dar įvežami vadinamojo paralelinio importo, be prekių ženklo sutikimo, būdu.
O kadangi šių kiekio nepakanka, įmonės, kaip rašo forbes.ru, kopijuoja „absoliučiai viską, kas turi paklausą“: tiek prabangius prekių ženklus kaip, „Chance Chanel“, „Sauvage Dior“ ar „Dolce & Gabbana L'imperatrice“, tiek populiarius nišinius kvepalus, tokius kaip „Baccarat Rouge 540“, „Fleur Narcotique“ ar „Black Afgano“.
Jaroslavo Simonovo, rusiško kvepalų prekių ženklo „Fakoshima“ įkūrėjo, teigimu, replikos gali kainuoti 5 kartus pigiau nei originalai, o vietiniai kvepalai dar pigesni.
Pavyzdžiui, rusiškų kvepalų „Equivalent“ 50 ml buteliukas kainuoja 1.790 RUB (16,7 Eur), o „Nasomatto Black Afgano Parfum“ originalus kvapas su nuolaida – 13.200 RUB (123,4 Eur).
Nadežda Drozdova, „Equivalent“ įkūrėja, aiškina gaminanti nišinę parfumeriją įvairiomis kainomis.
„Amerikos ir Europos prekių ženklų finansinės galimybės ir didžiuliai rinkodaros biudžetai yra nepalyginami su vietinių įmonių galimybėmis. Todėl mums, Rusijos gamintojams, anksčiau buvo sunkiau įveikti šią sieną“, – teisinasi verslininkė.
„Fakoshimos“ įkūrėjo vertinimu, didžiausią pakilimą, pasitraukus užsienio žaidėjams, pajuto gamintojai, kurių kvepalai kainuoja nuo 5.000 RUB (46,7 Eur) iki 12.000 RUB (112 Eur).
Pačios „Fakoshimos“, kuri vadinama Rusijos nišinės parfumerijos segmento lydere, metinės pajamos 2022–2023 m. padidėjo nuo 20 mln. RUB iki maždaug 30 mln. RUB, arba nuo 0,186 mln. Eur iki 0,28 mln. Eur.
Užgožia arabiški kvapai
Tačiau po 2022 m. net tokių kaip vidutinio segmento prekių ženklas „Sergio Nero“, kurio apyvarta per dvejus metus išaugo „kelis kartus“, pardavimo apimtis tebėra menka. 2022 m. parduota produkcijos už 896,8 mln. RUB (8,3 mln. Eur), 2023 m. – 1,2 mlrd. RUB (11,2 mln. Eur). Pernai uždirbta 140 mln. RUB arba 1,3 mln. Eur pelno.
Tokios sumos rodo, kad vietos žaidėjai vis dar užima nedidelę sektoriaus dalį.
Igoris Masiukovas, tarptautinės kvepalų enciklopedijos „Fragrantica“ redaktorius, atkreipia dėmesį, kad dabar dominuoja arabų ir turkų prekių ženklai, kurie 2022 m. užplūdo Rusiją. Tarp tokių – „Nishane“, „Amouage“, „Omanluxury“, „Afnan“, „Lattafa“ ir kt.
Šią tendenciją patvirtina ir prekybos tinklų duomenys, kai kuriuose jų šiemet naujų prekių ženklų iš Kataro, JAE, Saudo Arabijos ir kitų Rytų šalių skaičius padvigubėjo.
Ir tai nepaisant jų kainos, pavyzdžiui, Omano prekių ženklo „Amouage“ kvepalai kainuoja 50.000 RUB (467 Eur).
Kodėl Rusijos prekių ženklai nesugebėjo pasinaudoti momentu, kai užsienio ženklai pasitraukė?
„Parfumerijoje yra gana ilgas technologinis ciklas, kuris dėl sankcijų ir logistikos problemų tapo dar sudėtingesnis, ilgesnis ir brangesnis. Mūsų šalyje negaminamos nei žaliavos, nei komponentai, tik alkoholis ir vanduo. Todėl nuo idėjos iki lentynos gali praeiti metai ar dveji“, – reziumuoja „Fakoshimos“ įkūrėjas.
Sektoriaus dalyviai pabrėžia ir skeptišką pirkėjų požiūrį į rusiškus kvepalus. Anot jų, jei kvepalai ne iš Prancūzijos, tai ne kvepalai. Ši idėja taip stipriai įsitvirtinusi rusų galvose, kad jokie ekonominiai ir politiniai kataklizmai negali jos pakeisti.
Dauguma vis dar sieja aukštos kokybės kvepalus ir kosmetiką su užsienio produkcija. O vietoje pagamintais kvepalais šlakstosi tik „patriotai ir eksperimentuojantys“.
Kad padėtis pasikeistų, Rusijos ministerijų gelmėse gimdomas „rusiškos lentynos“ įstatymas. Pagal jį vietinės prekės turėtų pranašumą interneto parduotuvių paieškos sistemose. O fizinėse parduotuvėse tokios prekės būtų išdėstytos atskirose zonose arba geriausiose vietose. Įstatymas, kaip planuojama, turėtų įsigalioti nuo 2025 m. rugsėjo.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai