2024-07-12 09:20

„Orlen Lietuvos“ plane – dvigubai didesnis Mockavos terminalo pajėgumas

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Siekiant aprūpinti Ukrainą degalais bei patenkinti Lenkijos naftos grupės „Orlen“ poreikius, jos valdoma Lietuvos naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ šiemet ketina beveik du kartus išplėsti pasienyje su Lenkija, Mockavoje, esančio naftos produktų terminalo pajėgumus.

Pasak Tomo Digaičio, bendrovės komunikacijos vadovo, dabar terminale per mėnesį galima perkrauti iki 90.000 tonų benzino ir dyzelino krovinių, o antrąjį šių metų pusmetį išplėtus pajėgumus bus galima krauti iki 170.000 tonų.

„Tuomet bus užtikrintas stabilus degalų tiekimas Ukrainai, padidės „Orlen Lietuvos“ eksporto geležinkeliais pajėgumai ir sustiprės visos „Orlen“ grupės lankstumas regione“, – BNS teigė T. Digaitis. 

Jo teigimu, plečiant terminalo pajėgumą bus sumontuoti papildomi naftos produktų krovos įrenginiai, siurbliai, benzino garų surinkimo įrenginys, atnaujintos informacinės technologijos. 

Pasak T. Digaičio, 2022 metų pavasarį naftos produktus į Ukrainą pradėjus gabenti geležinkeliu per Lenkiją, terminalo pajėgumo nebeužteko bendrovės poreikiams. 

„Šalis jungiant skirtingoms geležinkelio vėžėms, naftos produktų krovinius tenka perkrauti šiame terminale, tačiau jo pajėgumas, kuris buvo pakankamas „Orlen“ grupės poreikiams, tapo butelio kakleliu siekiant ir aprūpinti Ukrainą, ir atliepti „Orlen“ poreikius“, – teigė T. Digaitis.

„Nuo tol (2022 metų – BNS) padidinti terminalo pralaidumą buvo siekiama įvairiomis priemonėmis – nuolat augo terminalo darbuotojų skaičius, operacijos vykdytos 24 valandas per parą, išplėsta muitinės zona. „Orlen Lietuva“ priėmė sprendimą panaikinti eksportą ribojančias aplinkybes ir šiais metais išplėsti terminalo pajėgumą“, – aiškino jis.  

Kiek bus investuota į šiuos pkyčius, „Orlen Lietuva“ neatskleidžia. 

Prieš 2022 metų vasarį Rusijos pradėtą plataus masto invaziją į Ukrainą Mockavos terminalas naudotas vidiniams „Orlen Lietuvos“ poreikiams regione, o į Ukrainą produktai iš gamyklos Mažeikiuose gabenti geležinkeliu per Baltarusiją. 

2022 metų vasario pradžioje Minskui sustabdžius geležinkeliais gabenamų lietuviškų trąšų ir naftos produktų tranzitą per Baltarusiją, „Orlen Lietuva“ buvo sustabdžiusi jų eksportą į Ukrainą. 

Bendrovė praėjusių metų ataskaitoje skelbia, kad jos pardavimai Ukrainos rinkoje pernai, palyginti su 2022 metais, augo 68,6%, iki 624.000 tonų. 2023 metais „Orlen Lietuva“ iš viso pardavė beveik 8,8 mln. tonos naftos produktų.

Radoslawas Misztalewskis, bendrovės vadovas, interviu BNS sausį teigė, kad „Orlen Lietuva“ yra vienas pagrindinių degalų tiekėjų Ukrainai. 

Lazdijų rajone esantis Mockavos terminalas daugiausia skirtas perkrauti naftos produktų krovinius tarp skirtingų geležinkelio vėžių.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791