„Utenos trikotažo“ pardavimai smuko mažiau nei tikėtasi, bet 2020 m. – nuostolingi
„Utenos trikotažo“ grupė patyrė 370.000 Eur nuostolių prieš mokesčius, kai pernai grupės grynasis pelnas siekė 759.000 Eur, o grupės EBITDA rodiklis buvo 1,2 mln. Eur arba 30% mažiau nei 2019 m.
„Metai buvo labai sudėtingi visai tekstilės pramonei. Dalis „Utenos trikotažo“ užsakovų prarado pardavimus, todėl atidėjo arba išvis stabdė jau suplanuotus užsakymus. Situacija tiek Lietuvoje, tiek eksporto rinkose visus metus buvo neprognozuojama. Įvertinus visas aplinkybes, šią pandeminę atkarpą įveikėme tikrai sėkmingai – veiklos nestabdėme, labai daug išmokome ir pozityviai nusiteikę dirbame toliau“,- išplatintame pranešime teigia „Utenos trikotažo“ vadovas Petras Jašinskas.
Funkcinių-techninių drabužių gamintoja „Šatrija“ pernai realizavo produkcijos už 3 mln. Eur — 17,4 % mažiau nei 2019 m.
„Utenos trikotažas“ informuoja, kad pasikeitus verslo aplinkai, įvertinta „Utenos trikotažo“ apyvartinio kapitalo kokybė, suformuoti atidėjiniai. Rezultatams įtakos turėjo 2020 m. apskaityti 0,6 mln. Eur vertės sumažėjimai atsargoms ir gautinoms sumoms.
Nuo koronaviruso sukeltų pasekmių nukentėjo daugiau nei 50 % bendrovės užsakovų – ypač paveikti buvo tie, kurie prekybą vykdo tik fizinėse parduotuvėse. Užsakomųjų trikotažo gaminių pardavimai 2020 m. sumažėjo 14,4 % iki 19,8 mln. Eur.
Nepaisant sudėtingų veiklos aplinkybių, „Utenos trikotažas“ pritraukė naujų klientų. 2020 m. pabaigoje nauji bendrovės klientai sudarė per 25% viso klientų portfelio. Pasak P. Jašinsko, naujų užsakovų augimą lemia dvi esminės priežastys: „Utenos trikotažo“ gamybos galimybių pritaikymas mažesnėms ir greitesnėms partijoms, kita priežastis – augantis europinės kilmės produkcijos patrauklumas galutiniams vartotojams.
Rekordiškai pernai augo nuosavų „Utenos trikotažo“ vystomų prekių ženklų – UTENOS ir ABOUT – pardavimai. Iš viso pernai šių gaminių parduota už 5,2 mln. Eur arba 31,6 % daugiau nei 2019 m.
„Tokį pardavimų šuolį iš dalies lėmė antrąjį metų ketvirtį milžiniško susidomėjimo sulaukusi prekyba veido kaukėmis, tačiau ne mažiau įtakos turėjo ir besikeičiantys vartojimo įpročiai, įdirbis į e. prekybos platformą ir tikslinės rinkodaros priemonės“,- komentuoja bendrovė.
„Utenos trikotažo“ įmonių grupei, be pagrindinės bendrovės, taip pat priklauso bendrovės „Šatrija“, „Gotija“ bei „Mrija“ (Ukraina). 92,31% „Utenos trikotažo“ akcijų paketą valdo SBA grupė.