Aprangos pramonė: virtuali prekyba neatsveria realios

Statistikos departamentas skelbia, kad drabužių ir avalynės vartojimo išlaidų lyginamoji dalis bendrose vartojimo išlaidose 2020 m. gruodžio mėnesį, lyginant su 2019 m. lapkričiu, sumenko 3,4%, o lyginant su 2019 m. gruodžiu – 4,8%.
„Nors 2020-ieji Lietuvos aprangos ir tekstilės sektoriui, kaip ir kitiems pramonės sektoriams, nebuvo itin palankūs, COVID-19 pandemija įnešė savų korekcijų į planuotus pardavimų ir gamybos srautus, tikimės, kad 2021 m. taps pozityvesnių tendencijų metais. Vis dėlto rinka šiuo metu susiduria su ne vienu iššūkiu. Pandemijos laikotarpiu gerokai pasikeitė aprangos ir tekstilės įmonių prekybos kanalai, o tai reikalauja aktyvaus prisitaikymo prie dabartinės situacijos“, – pranešime spaudai cituojamas Kęstutis Daukšys, Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos prezidentas.
Jis atkreipia dėmesį, kad aprangos ir tekstilės gaminių kainos liko stabilios, nors kilo tiek darbo jėgos, tiek žaliavų atvežimo kainos.
Sektorių veikia tai, kad suvaržius judėjimą sumažėjo ir drabužių poreikis, o gamintojams – partijų dydis ir pateikimo greitis. Tad, vengiant prastovų, įmonės turi turėti daugiau atsargų, įvairesnių medžiagų.
„Lietuvos rinka yra ganėtinai maža. Didžioji dalis – net 85% pagamintos produkcijos parduodama užsienyje. Todėl bet koks neigiamas vartojimo pokytis užsienio rinkose reiškia sumažėjusius užsakymus Lietuvos aprangos gamintojams. Pavyzdžiui, Vokietijoje – vienoje svarbiausių rinkų, į kurias keliauja Lietuvoje pasiūti drabužiai, vartojimo apimtys šiuo metu ženkliai smukę. Šios šalies prekybininkai pardavimų atsigavimą prognozuoja ne anksčiau nei metų pabaigoje, o pirkimo apimtys į ankstesnes grįš ne anksčiau, nei po gero pusmečio“, – prognozuoja K. Daukšys.