2019-11-20 14:42

Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl lietuviškos kilmės maisto produktų prekybos skatinimo“.

Kreipimesi teigiama, kad kai kurių prekybos tinklų marketingo strategija, kalbant apie lietuviškos kilmės produktus, yra „kai kuriais atvejais ne visai korektiška“.

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM), Vyriausybei bei Seimo ekonomikos ir kaimo reikalų komitetams išsiųstame rašte kaip konkretus to pavyzdys minimas prekybos tinklas „Lidl Lietuva“.

Pasigenda skatinimo

„Pastaruoju metu matome prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ reklamas žiniasklaidoje, kuriose kalbama apie „tiekimą iš Lietuvos ūkių“ ir panašūs teiginiai, kurie formuoja vartotojams nuomonę, kad tinkle vyrauja lietuviškos maisto prekės“, – rašo perdirbėjai.

Jų teigimu, faktai kalba ką kitą ir lietuviško produkto bendrame tinklo asortimente nėra daug. Kreipimesi rašoma, kad mėsos produktų ir gaminių segmente lietuviškų produktų yra tik apie ketvirtadalį asortimento, paukštienos ir kiaušinių kelios pozicijos, gaminių iš grūdinių kultūrų bei pieno produktų taip pat tik keletas pozicijų.

Perdirbėjų teigimu, jie turi galimybes pasiūlyti savo produkciją konkurencingomis kainomis ir nesupranta, kodėl daliai prekybininkų neišeina tiekti daugiau lietuviškų produktų ir jie pakeičiami „analogiška importine produkcija“.

„Žiūrint iš esmės, gamintojai džiaugiasi, kad lietuviškumas yra vienas svarbesnių veiksnių, lemiančių vartotojo pasirinkimą ir tą reikėtų išlaikyti bei skatinti įvairiomis informavimo priemonėmis“, – rašoma kreipimesi.

Valdžios institucijos raginamos skatinti, kad reklama jautriu vartotojams klausimu kuo labiau atitiktų asortimentą.

„Tai galėtų būti tokios informacinės priemonės, kaip lietuviškiausio tinklo rinkimas ar apibendrintos periodinės informacijos pateikimas, kur matytųsi nešališka, objektyvi, nepaveikta reklamų informacijos“, – siūlo perdirbėjų asociacijos, taip pat prašydamos ŽŪM organizuoti lietuviškos kilmės maisto produktų prekybos skatinimo aptarimą ir paieškoti galimų esamos situacijos sprendimų.

Taisyklių laikosi

VŽ susisiekus su prekybos tinklu „Lidl lietuva“, Valdas Lopeta, bendrovės korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas teigė, kad tinklas griežtai laikosi konkurencijos teisės nuostatų ir taiko vienodus kokybės reikalavimus visiems tiekėjams, nepriklausomai nuo produkcijos kilmės šalies.

„Daliai Lietuvos tiekėjų teko papildomai investuoti, kad jų gaminama produkcija atitiktų mūsų keliamus reikalavimus ir atsidurtų mūsų lentynose. Džiaugiamės, kad per trejus veiklos metus partnerysčių su Lietuvos tiekėjais ir gamintojais skaičius nuosekliai augo ir tebeauga toliau“, – komentuoja jis.

Reklaminėje kompanijoje, kurią savo kreipimesi mini perdirbėjai, „Lidl“ teigia akcentuojanti atsakingą požiūrį į produkcijos kokybės ir saugą kaip „svarbiausią raktą, siekiant sėkmingos partnerystės su „Lidl“.

„Pačiose parduotuvėse rasti lietuvių gamintojų produkciją yra nesudėtinga, nes daugelį produktų žymime specialiu „Pagaminta Lietuvoje“ ženklu. Be to, asortimente nuolat siūlome ir pačių Lietuvos gamintojų, ūkininkų prekių ženklais pažymėtos produkcijos. Lietuvių gamintojų teikiamos produkcijos santykis, palyginus su iš kitų šalių atvežama produkcija, nuolat kinta, nes kas savaitę peržiūrime ir pildome asortimentą“, – rašoma bendrovės atsiųstame komentare.

52795
130817
52791