„GetJet“ pateikė priešieškinį „Novaturui“ dėl skrydžių sutarties
Praėjusį antradienį „GetJet Airlines“ pateikė Vilniaus apygardos teismui priešieškinį dėl aplinkybių, susijusių su 2018 metais gruodžio 3 dienos užsakomųjų skrydžių sutarties vykdymu.
„Novaturas“ per „Nasdaq“ Vilniaus biržą penktadienį pranešė, kad priešieškinys yra pateiktas civilinėje byloje, jos pradėtoje prieš „GetJet“.
Byloje „Novaturas“ prašo pripažinti, kad dėl pernai kilusios koronaviruso pandemijos sutarties vykdymas buvo paveiktas nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių ar iš esmės pasikeitusių aplinkybių.
„Todėl Užsakomųjų skrydžių sutartis teisėtai buvo vykdoma ne visa apimtimi. Kadangi Užsakomųjų skrydžių sutartis bylos nagrinėjimo metu „Novaturo“ buvo nutraukta, „GetJet“ prašo pripažinti nutraukimą neteisėtu ir priteisti netesybų. Bendrovė nesutinka su „GetJet“ pateiktu priešieškiniu“, – teigiama „Novaturo“ pranešime.
„GetJet Airlines“ argumentai
Darius Viltrakis, „GetJet Airlines“ generalinis direktorius, pirmadienį išplatintame pranešime teigia, kad jo vadovaujamai aviacijos įmonei šioje situacijoje neliko kito kelio, kaip tik apsaugoti savo interesus teisiniu būdu ir teikti priešieškinį.
„Patys veikdami aviacijos sektoriuje, kuris vienas pirmųjų pajuto pilną pandemijos jėgą, puikiai suprantame situacijos sudėtingumą. Todėl net ir tokiu įtemptu metu kvietėme kalbėtis savo partnerius ir ieškoti abiems pusėms tinkamų sprendimų. Iki tol ši praktika buvo pasiteisinusi ir neturėjome nei vieno teisminio ginčo – pavyzdžiui radome bendrą sprendimą su kitu Lietuvos rinkoje veikiančiu kelionių organizatoriumi „Tez Tour“, tačiau „Novaturas“ nusprendė vienašališkai nusimesti ilgalaikius įsipareigojimus“, – komentuoja jis.
Teko papildomai investuoti
Anot D. Viltrakio, be nutraukimo teisės pasirašyta sutartis užsakomųjų skrydžių bendrovei garantavo itin didelį skraidymo valandų kiekį, todėl buvo papildomai įsigyti trys „Airbus A320“ orlaiviai.
„Mūsų įsipareigojimai prieš tiekėjus ir klientus niekur nedingo, juos toliau vykdome. Jeigu aviacijos sektoriaus dalyviai dėl pandemijos tiesiog imtų grąžinti lėktuvus, susigrąžintų investicijas ir atsisakytų visų įsipareigojimų, tai sukeltų pasaulinę krizę. Tikime, kad sutartys pasirašomos tam, kad remiantis jomis vyktų suplanuoti darbai ir jos negali būti vienašališkai nutraukiamos vien dėl vienos iš šalių pageidavimo. Patys savo versle vadovaujamės būtent tokia filosofija“, – pažymi D. Viltrakis.
Pagal 2018 metais „GetJet Airlines“ ir „Novaturas“ pasirašytą ilgalaikę užsakomųjų skrydžių paslaugų teikimo sutartį, bendradarbiavimas turėjo tęstis iki 2022 m. pabaigos, su galimybe sutartį pratęsti dar 2 metams. Tačiau „Novaturas“ vienašališkai nutraukė sutartį nuo 2020 m. pabaigos.
„Novaturas“ lapkričio pabaigoje prašė teismo išspręsti ginčą su „GetJet Airlines“ dėl sutarties vykdymo.
Gruodžio pradžioje Vilniaus apygardos teismas nusprendė, jog „Novaturas“ negali būti atleistas nuo baudų už įsipareigotus, bet neįvykdytus skrydžius, kol bus išnagrinėtas kelionių organizatorės skundas.
„Novaturas“ prašė laikinai sustabdyti 2018 metų sutartyje numatytą prievolę mokėti „GetJet Airlines“ baudą už neįvykdytus įsipareigojimus bei prašė drausti „GetJet Airlines“ imtis priverstinio baudos išieškojimo, iki kol bus priimtas teismo sprendimas.
„Novaturas“ 2020-aisiais metais patyrė 4,49 mln. Eur grynojo nuostolio, bendrovės pajamos per metus sumenko 82% iki 33,1 mln. Eur, o klientų skaičius – 84%.
„Novaturo“ akcijos kotiruojamos Vilniaus ir Varšuvos vertybinių popierių biržose.
Užsakomųjų skrydžių ir orlaivių nuomos bendrovė „GetJet Airlines“ 2019 m. gavo 114 mln. Eur pajamų ir uždirbo 19 mln. Eur ikimokestinio pelno. Savo 2020 m. rezultatų ji kol kas nėra paskelbusi.