VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2020-07-13 14:35

Pokyčiai įspūdžio dovanų segmente: pasirinkimo daugiau, pasinaudoti – patogiau

Pandemijos sąlygotas gyventojų judėjimo apribojimas lėmė pasikeitimus ir įspūdžio dovanų idėjų pasiūlymus teikiančioje bei jomis prekiaujančioje „Laisvalaikio Dovanos“ parduotuvėje. Tvyrant neapibrėžtumui rinkoje ir atsižvelgiant į pasikeitusius vartotojų įpročius karantino metu, įmonė ėmėsi veiksmų klientų naudai – praplėtė dovanų asortimentą, pasiūlė nemokamo turinio ir ženkliai prailgino pasinaudojimo dovanomis laikotarpį.

Laisvalaikio dovanomis įvairioms progoms prekiaujančios įmonės „Laisvalaikio Dovanos“ atliktos apklausos, kurios imtis – virš 4 tūkst. bendrovės klientų, duomenimis, Lietuvos pirkėjai ir karantino metu pastarosios parduotuvėje rinkosi dovanų idėjas ir pasiūlymus gera kaina, tokias pačias apsilankymo tinklalapyje priežastis įvardija ir likusių Baltijos šalių, Suomijos bei Lenkijos vartotojai. Atsakant, kokie motyvai lemtų sprendimą įsigyti įspūdžio dovaną, bene visi apklausos dalyviai atsižvelgtų į geresnę kainą ir ilgesnį dovanos galiojimo laiką. Apklausos atsakymai taip pat parodė, jog tose šalyse, kur karantinas buvo griežtesnis (Lenkijoje, Lietuvoje), klientai buvo linkę už dovanas mokėti mažiau, tuo tarpu ne taip stipriai karantino kaustomose šalyse (Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje) diržų nesiveržta – dovanoms galėta skirti tiek pat ar net daugiau lėšų.

Ieva Verdingovė, įmonės „Laisvalaikio Dovanos“ vadovė, informuoja, kad atsižvelgiant į pasaulyje tvyrantį nesaugumo jausmą ir apklausoje išreikštus klientų poreikius, inicijuotas įmonės prekybos pokytis – dovanų galiojimo laiko pakeitimas. Nuo šių metų liepos mėn. 13 d. visomis „Laisvalaikio Dovanos“ internetinėje ar fizinėse parduotuvėse perkamomis dovanomis bus galima pasinaudoti per 3 metus nuo dovanų čekio įsigijimo datos.

„Daugiau nei 30 proc. visų atliktos apklausos respondentų teigė, jog ilgesnis dovanos galiojimas būtų svari priežastis įsigyti dovaną. Suomijos respondentų dalis šį veiksnį įvertino kaip pagrindinį. Supratę žmonių poreikį ir stebėdami situaciją pasaulyje, priėmėme sprendimą prailginti dovanų kuponų galiojimo terminą iki 3 metų, – dėsto ji. – Dauguma mūsų klientų ieško dovanos artimam žmogui, todėl šiandieninėje situacijoje ilgesnis dovanos galiojimas kuria ir didesnę dovanos vertę.“

Skatino palaikyti ryšį

Pasak I. Verdingovės, bendrovės atlikta apklausa taip pat aiškiai nurodė padidėjusį vartotojų jautrumą dovanos kainai. Atsižvelgiant į tai, karantino metu pateikta pasiūlymų su geresne kaina, nuolaidų, taip pat atsirado ir pigesnių pramogų.

„Pastebėjome, kad dalis klientų pradėjo ieškoti mažesnės kainos pasiūlymų, tad sukūrėme naują produktų kategoriją, orientuotą į tuos, kurie nori artimuosius nustebinti nedidelėmis smulkmenomis. Dovanų kategorijoje, pateikiančioje pasiūlymus nuo 5 eurų, klientai gali rasti pasisėdėjimą kavinėje su kava ir desertu ar pasiplaukiojimą vandens dviračiu Trakuose“, – detalizuoja „Laisvalaikio Dovanų“ vadovė.

Karantino metu taipogi sudarytas ir nemokamų „Neįkainojamų dovanų“, kurių tiekėjai – patys pirkėjai, sąrašas, kuriame – kino vakaras online, gaminimo pamoka, sportas online ir kiti pasiūlymai, sukurtas virtualus „Ačiū“, vykdytos kasmetinės dovanų kampanijos.

„Kad ir kaip bebūtų, žmonės pasiilgsta vieni kitų ir nori parodyti dėmesį. Todėl būtent taip skatinome bendrauti ir neprarasti ryšio. Populiariausia nemokamos dovanos idėja buvo virtualus „Ačiū“, kurį klientai galėjo nusiųsti tiems, kam jaučiasi dėkingi šiuo sunkiu periodu. Taip pat Balandžio 1-osios dienos proga kasmet ruošiame dovanas-pokštus, kurias mūsų klientai gali dovanoti kaip dovanų čekius ir taip pralinksminti draugus ar artimuosius. Ši vienos dienos kampanija taip pat pasitvirtino ir susilaukė pozityvaus klientų dėmesio karantino laikotarpiu“, – rezultatais dalinasi I. Verdingovė.

Prisitaikė prie situacijos

Dėl neaiškios tolesnės pandemijos situacijos įspūdžio dovanų ieškotojai karantino metu vengė dovanoti pramogoms uždarose erdvėse skirtus dovanų kuponus, atsargiau rinkosi ir kitas veiklas viešose erdvėse, prisimena I. Verdingovė, todėl siekiant prisitaikyti praplėstas dovanų, kuriomis galima mėgautis namuose, asortimentas: įtrauktos audioknygos, maistas išsinešimui, stalo žaidimų ar tapybos pamokų namuose čekiai ir kt.

„Praplėtus asortimentą atitinkamai padaugėjo perkančiųjų maisto išsinešimui paslaugas teikiančių maitinimo įstaigų dovanų kuponus, didėjo stalo ir kompiuterinių žaidimų, audioknygų populiarumas. Stebėtina, tačiau aktualios buvo ir tos pramogos, kurių sezonas dar nebuvo prasidėjęs – vandens, skrydžių ir kitos lauko pramogos“, – įžvelgia pašnekovė.

Ji papildo, kad klientai taip pat teigiamai atsiliepė ir į tai, jog dovanų čekį galėjo gauti elektroniniu būdu į pirkimo procese nurodytą el. paštą arba nustebinti ir nusiųsti dovaną tiesiai dovanos gavėjui, taip išvengiant kontakto.

Jaučia atsigavimą

Paklausta apie šiandieninę situaciją sektoriuje, I. Verdingovė neslepia optimizmo – partnerių ir pirkėjų aktyvumas rodo, kad viskas po truputį sugrįžta į vėžes.

„Gera pagaliau vėl matyti tiek veiklą pilnai pradėjusius vykdyti partnerius, tiek suaktyvėjusius klientus, kurie nori patys pramogauti ir dovanoti įspūdžius savo mylimiems žmonėms“, – džiaugiasi ji.

„Laisvalaikio Dovanos“ parduotuvės dovanų idėjų kolekcijoje – daugiau nei 1 tūkst. pramogų, pradedant procedūromis kūnui, įvairiomis degustacijomis bei edukaciniais užsiėmimais, nakvynėmis Lietuvos kurortuose ir baigiant ekstremaliomis pramogomis bei tokiais unikaliais projektais kaip vakarienė tamsoje „Dine in the Dark“, komiškas šou ir vakarienė „Shitty Dinner“, siaubo vakarienė „Haunted Dinner“, pasivažinėjimas sportiniais automobiliais „Super Drive“ bei „Laisvalaikio Dovanos“ Slidinėjimo akademija uždaroje patalpoje. Teikiamų parduotuvės pasiūlymų sąrašą taip pat papildo specialūs dovanų rinkiniai ir dovanų čekiai.

Beveik prieš 15 metų įkurta įmonė veikia ir užsienio šalyse – Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje, Suomijoje, o taip pat vysto tarptautinį projektą „Tinggly“ – prekiauja įspūdžio dovanų rinkiniais visame pasaulyje.

[infogram id="f1396260-cf25-4f05-9f00-a7c5521df159" prefix="e8H" format="interactive" title="TR:laisvalaikioD"]

52795
130817
52791