Vilniaus eismo reguliavimas: nuo elektros kaštų mažinimo iki atvirų duomenų politikos

Publikuota: 2019-11-05

Šviesoforų reguliavimas ir eismo valdymas sostinėje automatizuotas jau nuo 2008 m. Praėjus dešimtmečiui atliktas šios automatizuotos sistemos programinės bei techninės įrangos atnaujinimas padeda ne tik efektyviau valdyti eismą, bet ir taupyti energiją.

Eismo reguliavimas ir valdymas sostinėje yra kompleksinė sistema – jis vykdomas automatizuotai, remiantis realiais eismo srautais gatvėse. Diegdama ir atnaujindama šviesoforų reguliavimo bei eismo valdymo sistemą Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ siekė užtikrinti ne tik greitesnį, bet ir saugesnį, sklandesnį visų eismo dalyvių judėjimą miesto gatvėse.

Ankstesnė eismo valdymo įranga dėl didėjančių gedimų skaičiaus, technologinio atsilikimo tapo nepakankamai pažangi siekiant užtikrinti efektyvų didėjančių transporto srautų reguliavimą, be to, naudojo daug energijos. Vykdant atnaujinimą pernai buvo pakeisti prieš 10 m. įdiegti serveriai, duomenų masyvai, darbo kompiuteriai ir duomenų perdavimo tinklo įranga.

Nauja įranga trumpina kamščius

„Iki Eismo valdymo sistemos atnaujinimo techninės įrangos metinės elektros energijos sąnaudos buvo apie 90.000 kWh, o įdiegus naujos kartos įrangą metinės elektros energijos sąnaudos sumažėjo beveik du kartus – iki 50.000 kWh“, – sako Modesta Gusarovienė, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė.

nuotrauka::1 left

Įmonė, įdiegusi energijos vartojimo efektyvumą didinančius sprendimus, deklaravo elektros sutaupymą ir tapo ESO Pažangios energijos klubo nare.

Anot įmonės vadovės, svarbiausi pokyčiai po atnaujinimo – greitesnis šviesoforų reguliavimo ir eismo valdymo sistemos reagavimas į staigius srautų pokyčius, lankstesnis sistemos prisitaikymas prie transporto, dviratininkų ir pėsčiųjų eismo realiuoju laiku. Atnaujinus Vilniaus eismo valdymo sistemos centrinę įrangą į eismo srautų pasikeitimus gatvėse sureaguojama 3 kartus greičiau nei anksčiau.

„Efektyvesnis srautų reguliavimas naudingas vairuotojams ekonomiškai, nes, sutrumpėjus prastovų laikui, sumažėja ir degalų sąnaudos bei aplinkos tarša. Pavyzdžiui, baigus šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos atnaujinimo darbus, priešpikinis srautų pralaidumas Vilniuje padidėjo 6%, rytinio piko pradžia tapo vėlesnė 11 min., o vidutinė piko trukmė sumažėjo 12 min.“, – apie pokyčius pasakoja M. Gusarovienė.

„Veža“ atviri duomenys

Anot jos, taip pat svarbu, kad atnaujinta šviesoforų reguliavimo ir eismo valdymo sistema yra lankstesnė siekiant efektyvinti atvirų duomenų naudojimą.

„Vilniaus miesto mobilumo valdymui reikalingi duomenys gaunami iš įvairių šaltinių. Jie ne tik atveriami visuomenei, tačiau kartu tai yra svarbi grandis įvairių sprendimų priėmimui mieste – infrastruktūrinių, technologinių, plėtros ir kitų, – pasakoja įmonės „Susisiekimo paslaugos“ vadovė. – Pastaruosius keletą metų viešojo transporto, automobilių, pėsčiųjų, dviračių eismo organizavimui pasitelkiama vis daugiau duomenų, kurie padeda priimti sprendimus, padedančius miestui vystytis, kurti naujas ar tobulinti esamas paslaugas.“

Susisiekimo srityje naudojami duomenys gaunami ir atveriami naudojantis transporto srautų jutikliais, parkavimo automatais. Pavyzdžiui, mobiliosios programėlės „m.Ticket“, „Trafi“, „m.Parking“ suteikia galimybę analizuoti ir stebėti automobilių statymo tendencijas ir rodiklius, keleivių srautus, paslaugų kokybės rodiklius, o automatinė keleivių skaičiavimo įranga bei GPS įranga viešojo transporto priemonėse suteikia galimybę realiu laiku matyti ir kaupti istorinius duomenis apie keleivių srautus viešuoju transportu, autobusų ir troleibusų reguliarumą, punktualumą, tvarkaraščių ir maršrutų laikymąsi. Dviratininkų skaičiuoklės padeda nustatyti infrastruktūros pakankamumą, dviratininkų srautus.

Naudos pavyzdžiai

M. Gusarovienė akcentuoja, kad duomenų atvėrimas ir naudojimas turi realios įtakos kokybiškiems ir efektyviems sprendimams priimti.

„Pavyzdžiui, įvertinus duomenis apie transporto srautus kuriamos eismo valdymo programos, dėl kurių didėja pralaidumas bei kelionių greitis. Tai padeda sklandžiau ir saugiau organizuoti visą miesto eismą, mažinti taršą, triukšmo lygį ir skatinti alternatyvius keliavimo būdus, – teigia įmonės vadovė. – O atsižvelgus į realius srautus, keleivių skaičių planuojami keleiviams patogesni viešojo transporto maršrutų tvarkaraščiai, autobusų ir troleibusų talpos, transporto priemonių skaičius maršrutuose. Patys vilniečiai gali stebėti transporto priemonių judėjimą realiuoju laiku telefone, stotelių švieslentėse.“

Įvertinus duomenis apie mieste vykstančius pokyčius, eismo įvykius ar kitus trikdžius planuojami prioritetai ir sprendimai miesto infrastruktūros plėtrai ir gerinimui, o atveriant ir pateikiant eismo srautų duomenis „Waze“, mobiliesiems operatoriams, efektyvinamas visuomenės informavimas realiu laiku.

 „Vienas pavyzdžių, kaip naudojami eismo valdymo sistemos srautų duomenys, – vasarą, ruošiantis šiam rugsėjui, buvo vykdoma transporto srautų pokyčio 50-yje intensyviausių Vilniaus miesto sankryžų analizė, lyginti 2018 ir 2019 metai. Be to, atlikta ir išsami 2019 m. Vilniaus miesto transporto srautų duomenų analizė. Atsižvelgus į analizių rezultatus ir atliktus žaliųjų transporto koridorių patikrinimus pakoreguotas žaliųjų bangų veikimas svarbiausiose miesto arterinėse gatvėse“, – apie konkrečią naudą vilniečiams kalba įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ įdiegus šią sistemą sutaupytą energijos kiekį deklaravo ESO ir taip prisidėjo prie Lietuvos tikslo per laikotarpį nuo 2014 m. iki 2020 m. sutaupyti beveik 11,7 TWh energijos.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Italai tramdys turistus griežtomis taisyklėmis ir baudomis Premium

Italijoje turistinis sezonas trunka kiaurus metus. Saugodami kultūros paminklus, unikalius gamtos kampelius,...

Laisvalaikis
2019.12.31
„Spotify“ naujametinis pažadas – 2020-aisiais jokios politinės reklamos

Nuo 2016 m. JAV prezidento rinkimų kampanijos, kurios akcentu tapo melagiena (angl. fake news), politinė...

Paslaugos
2019.12.31
TOP10 rinkodaros ir komunikacijos šūvių per 2019-uosius

Pateikiame dešimties šių metų daugiausiai VŽ skaitytojų dėmesio sulaukusių, labiausiai skaitytų straipsnių...

Rinkodara
2019.12.31
„Samsung“ parodoje „CES 2020“ žada lūžį dirbtinio intelekto srityje

Kitą savaitę Las Vegase (JAV) startuojančioje parodoje „CES 2020“ Pietų Korėjos kompanija „Samsung“ žada...

Technologijos
2019.12.31
Informacinių technologijų 2019-ųjų akcentas: valstybės prieš korporacijas Premium

Svarbiausia 2019 m. žinia yra ta, kad ateitis atėjo – nuo praėjusio mėnesio filmo „Bėgantis skustuvo...

Verslo klasė
2019.12.31
Startuolis „Lympo“ sukirto rankomis su Pietų Korėjos biofarmacijos milžine

Lietuvos startuolis „Lympo“ ir Pietų Korėjos biofarmacijos milžinė „GC Pharma“ (anksčiau „Green Cross...

Paslaugos
2019.12.31
„Huawei“ vadovas įspėja apie sunkius metus

Ericas Xu, vienas iš „Huawei“ valdybos pirmininkų, paskutinę metų dieną darbuotojams siųstame laiške...

Technologijos
2019.12.31
Lietuvos paštui ieškomi nepriklausomi valdybos nariai 1

Susisiekimo ministerija praneša su atsirinktos personalo atrankos agentūros pagalba pradedanti kandidatūrų į...

2019-ieji turizme: pasaulį supurčiusi milžino griūtis ir konkurencijos proveržis Lietuvoje Premium

Netrukus už posūkio pasiliksiantys 2019-ieji turizmo sektoriuje išsiskyrė įvykių gausa. Lietuvoje šie metai...

Paslaugos
2019.12.31
Į Kaliningrado sritį su e. vizomis per pusmetį atvyko 70.000 turistų

Nuo liepos 1 d., kai Kaliningrado srityje startavo nemokamų e. vizų projektas, į šį regioną su tokiomis...

Paslaugos
2019.12.31
„Eddy Travels“ pritraukė beveik 0,5 mln. USD investiciją Premium

„Eddy Travels“, lietuvių startuolis, vystantis dirbtinio intelekto pagrindu veikiantį skaitmeninį kelionių...

Technologijos
2019.12.31
Sėkmės įkaitė: užkariavusi vaizdo jutiklių rinką, „Sony“ nebespėja jų gaminti Premium

Antrus metus iš eilės „Sony“ žiemos švenčių proga savo fabrikų neuždaro. Vis dėlto net 24 valandų per parą...

Pramonė
2019.12.31
Vilniaus, Švenčionių ir Šalčininkų gyventojams vanduo brangs 17%

Vilniaus miesto ir aplinkinių rajonų gyventojams vanduo ir nuotekų tvarkymas nuo kitų metų vasario brangs...

Paslaugos
2019.12.30
Su e. vizomis aplankyti Sankt Peterburgą jau panoro 100.000 užsieniečių

Per tris mėnesius užsieniečiai pateikė maždaug 100.000 paraiškų gauti nemokamas elektronines vizas į Sankt...

Paslaugos
2019.12.30
Buvęs „siauruko“ vadovas kaltinamas pasisavinęs daugiau nei 200.000 Eur 

Panevėžyje registruotai viešajai įstaigai „Siaurojo geležinkelio klubas“ anksčiau vadovavęs Vismantas...

Verslo aplinka
2019.12.30
Parkavimo vietų dalijimosi platforma žengia į Kauną Premium

Automobilių parkavimo vietų dalijimosi platforma „Barking“ ruošiasi startui Kaune. Neseniai veikla Lietuvoje...

Statyba ir NT
2019.12.30
Turizmas: už rekordų slepiasi neišnaudotas potencialas Premium

2019-ieji buvo rekordiniai Lietuvos turizmui: užsienio turistų srautai augo keliskart sparčiau nei Europos...

Verslo klasė
2019.12.29
Egipte Sinajaus pusiasalyje planuojama statyti dar vieną oro uostą turistams

Į Šarm el Šeicho kurortą grįžtant britų keliautojams, apie būtinybę atgaivinti turizmą svarstoma kitame...

Paslaugos
2019.12.28
Teismui perduota byla dėl sostinės sporto klube nuskendusio mažamečio

Byla dėl sostinės sporto klube „Impuls“ prieš dvejus metus nuskendusio mažamečio perduota nagrinėti Vilniaus...

Paslaugos
2019.12.28
„Apple“ prognozuojami geri metai

Nepaisant visus metus smukusių „iPhone“ pardavimų ir abejose Atlanto pusėse vis garsiau skambančio nerimo dėl...

Technologijos
2019.12.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau