Vilniaus eismo reguliavimas: nuo elektros kaštų mažinimo iki atvirų duomenų politikos

Publikuota: 2019-11-05
svg svg

Šviesoforų reguliavimas ir eismo valdymas sostinėje automatizuotas jau nuo 2008 m. Praėjus dešimtmečiui atliktas šios automatizuotos sistemos programinės bei techninės įrangos atnaujinimas padeda ne tik efektyviau valdyti eismą, bet ir taupyti energiją.

Eismo reguliavimas ir valdymas sostinėje yra kompleksinė sistema – jis vykdomas automatizuotai, remiantis realiais eismo srautais gatvėse. Diegdama ir atnaujindama šviesoforų reguliavimo bei eismo valdymo sistemą Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ siekė užtikrinti ne tik greitesnį, bet ir saugesnį, sklandesnį visų eismo dalyvių judėjimą miesto gatvėse.

Ankstesnė eismo valdymo įranga dėl didėjančių gedimų skaičiaus, technologinio atsilikimo tapo nepakankamai pažangi siekiant užtikrinti efektyvų didėjančių transporto srautų reguliavimą, be to, naudojo daug energijos. Vykdant atnaujinimą pernai buvo pakeisti prieš 10 m. įdiegti serveriai, duomenų masyvai, darbo kompiuteriai ir duomenų perdavimo tinklo įranga.

Nauja įranga trumpina kamščius

„Iki Eismo valdymo sistemos atnaujinimo techninės įrangos metinės elektros energijos sąnaudos buvo apie 90.000 kWh, o įdiegus naujos kartos įrangą metinės elektros energijos sąnaudos sumažėjo beveik du kartus – iki 50.000 kWh“, – sako Modesta Gusarovienė, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė.

nuotrauka::1 left

Įmonė, įdiegusi energijos vartojimo efektyvumą didinančius sprendimus, deklaravo elektros sutaupymą ir tapo ESO Pažangios energijos klubo nare.

Anot įmonės vadovės, svarbiausi pokyčiai po atnaujinimo – greitesnis šviesoforų reguliavimo ir eismo valdymo sistemos reagavimas į staigius srautų pokyčius, lankstesnis sistemos prisitaikymas prie transporto, dviratininkų ir pėsčiųjų eismo realiuoju laiku. Atnaujinus Vilniaus eismo valdymo sistemos centrinę įrangą į eismo srautų pasikeitimus gatvėse sureaguojama 3 kartus greičiau nei anksčiau.

„Efektyvesnis srautų reguliavimas naudingas vairuotojams ekonomiškai, nes, sutrumpėjus prastovų laikui, sumažėja ir degalų sąnaudos bei aplinkos tarša. Pavyzdžiui, baigus šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos atnaujinimo darbus, priešpikinis srautų pralaidumas Vilniuje padidėjo 6%, rytinio piko pradžia tapo vėlesnė 11 min., o vidutinė piko trukmė sumažėjo 12 min.“, – apie pokyčius pasakoja M. Gusarovienė.

„Veža“ atviri duomenys

Anot jos, taip pat svarbu, kad atnaujinta šviesoforų reguliavimo ir eismo valdymo sistema yra lankstesnė siekiant efektyvinti atvirų duomenų naudojimą.

„Vilniaus miesto mobilumo valdymui reikalingi duomenys gaunami iš įvairių šaltinių. Jie ne tik atveriami visuomenei, tačiau kartu tai yra svarbi grandis įvairių sprendimų priėmimui mieste – infrastruktūrinių, technologinių, plėtros ir kitų, – pasakoja įmonės „Susisiekimo paslaugos“ vadovė. – Pastaruosius keletą metų viešojo transporto, automobilių, pėsčiųjų, dviračių eismo organizavimui pasitelkiama vis daugiau duomenų, kurie padeda priimti sprendimus, padedančius miestui vystytis, kurti naujas ar tobulinti esamas paslaugas.“

Susisiekimo srityje naudojami duomenys gaunami ir atveriami naudojantis transporto srautų jutikliais, parkavimo automatais. Pavyzdžiui, mobiliosios programėlės „m.Ticket“, „Trafi“, „m.Parking“ suteikia galimybę analizuoti ir stebėti automobilių statymo tendencijas ir rodiklius, keleivių srautus, paslaugų kokybės rodiklius, o automatinė keleivių skaičiavimo įranga bei GPS įranga viešojo transporto priemonėse suteikia galimybę realiu laiku matyti ir kaupti istorinius duomenis apie keleivių srautus viešuoju transportu, autobusų ir troleibusų reguliarumą, punktualumą, tvarkaraščių ir maršrutų laikymąsi. Dviratininkų skaičiuoklės padeda nustatyti infrastruktūros pakankamumą, dviratininkų srautus.

Naudos pavyzdžiai

M. Gusarovienė akcentuoja, kad duomenų atvėrimas ir naudojimas turi realios įtakos kokybiškiems ir efektyviems sprendimams priimti.

„Pavyzdžiui, įvertinus duomenis apie transporto srautus kuriamos eismo valdymo programos, dėl kurių didėja pralaidumas bei kelionių greitis. Tai padeda sklandžiau ir saugiau organizuoti visą miesto eismą, mažinti taršą, triukšmo lygį ir skatinti alternatyvius keliavimo būdus, – teigia įmonės vadovė. – O atsižvelgus į realius srautus, keleivių skaičių planuojami keleiviams patogesni viešojo transporto maršrutų tvarkaraščiai, autobusų ir troleibusų talpos, transporto priemonių skaičius maršrutuose. Patys vilniečiai gali stebėti transporto priemonių judėjimą realiuoju laiku telefone, stotelių švieslentėse.“

Įvertinus duomenis apie mieste vykstančius pokyčius, eismo įvykius ar kitus trikdžius planuojami prioritetai ir sprendimai miesto infrastruktūros plėtrai ir gerinimui, o atveriant ir pateikiant eismo srautų duomenis „Waze“, mobiliesiems operatoriams, efektyvinamas visuomenės informavimas realiu laiku.

 „Vienas pavyzdžių, kaip naudojami eismo valdymo sistemos srautų duomenys, – vasarą, ruošiantis šiam rugsėjui, buvo vykdoma transporto srautų pokyčio 50-yje intensyviausių Vilniaus miesto sankryžų analizė, lyginti 2018 ir 2019 metai. Be to, atlikta ir išsami 2019 m. Vilniaus miesto transporto srautų duomenų analizė. Atsižvelgus į analizių rezultatus ir atliktus žaliųjų transporto koridorių patikrinimus pakoreguotas žaliųjų bangų veikimas svarbiausiose miesto arterinėse gatvėse“, – apie konkrečią naudą vilniečiams kalba įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ įdiegus šią sistemą sutaupytą energijos kiekį deklaravo ESO ir taip prisidėjo prie Lietuvos tikslo per laikotarpį nuo 2014 m. iki 2020 m. sutaupyti beveik 11,7 TWh energijos.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Rado išeičių, kaip taupyti įkuriant darbo vietas Premium

Daugelis įmonių stengiasi kuo mažiau įsigyti nuosavo turto ir jį nuomotis. Dabartinėmis sąlygomis, kai...

Gazelė
05:45
„Airbnb“ vadovas: koronaviruso pandemija tarptautinį turizmą pakeis iš esmės

Trumpalaikės būsto nuomos platformos „Airbnb“ vienas įkūrėjų ir vadovas prognozuoja, jog koronaviruso...

Paslaugos
2020.06.30
„Novaturas“ šiemet dividendų nemokės

Lietuvos kelionių organizatorius „Novaturas“, pernai uždirbęs 5,846 mln. Eur grynojo pelno, šiemet dividendų...

Paslaugos
2020.06.30
KTU sukurtą išmaniąją apyrankę gamins „Teltonika“ Premium

„Teltonikos“ grupės bendrovė „Teltonika Telemedic“ ketvirtadienį turėtų pasirašyti licencinę sutartį su Kauno...

Technologijos
2020.06.30
Lietuvos paslaugų eksportas augo greičiau nei importas

Lietuvos paslaugų eksportas pirmąjį šių metų ketvirtį buvo 2,8 mlrd. Eur – 9,9% daugiau nei prieš metus.

Paslaugos
2020.06.30
„Luminor“ klientų perkėlimas į naują sistemą neapsiėjo be trikdžių 11

Lietuvos „Luminor“ banko, į kurį susijungė „Nordea“ ir DNB bankai, klientų perkėlimas į vieningą sistemą...

Rinkos
2020.06.30
„Discontract“ žengia į Kauną ir atsiveria verslui

Balandį veiklą pradėjęs lietuvių startuolis „Discontract“ plečiasi į Kauną. Be to, nuo šiol meistrų...

Paslaugos
2020.06.30
Startuolis „Ziticity“ pritraukė 2,2 mln. Eur investiciją Premium 2

Vadinamąsias paskutinės mylios logistikos paslaugas teikiantis startuolis „Ziticity“, kurį valdo UAB „Miesto...

Paslaugos
2020.06.30
Paskolos turizmui: daliai įmonių pavėluotų pinigų nebereikia Premium

Ekonomikos ir inovacijų ministerija paskelbė, kad nuo koronaviruso nukentėjusios Lietuvos turizmo,...

Paslaugos
2020.06.30
„Invaldos“ ambicijos atliekų srityje: per penkmetį padvigubinti įmonę Premium

Fondas „INVL Baltic Sea Growth Fund“ aplinkos tvarkymo bendrovės „Eco Baltia“ įsigijimą derino dvejus metus,...

Rinkos
2020.06.30
„INVL Baltic Sea Growth Fund“ fondas įgijo kontrolinį „Eco Baltia“ akcijų paketą 1

Didžiausias privataus kapitalo investicinis fondas Baltijos šalyse „INVL Baltic Sea Growth Fund“ užbaigė...

Rinkos
2020.06.30
Smulkioji verslininkė: gyvename XXI amžiuje, o elektros galios padidinti neprisiprašome Premium 4

Kai kurie smulkieji verslininkai, dirbantys kaimo vietovėse, tvirtina, jog negali plėsti verslo dėl to, kad...

Gazelė
2020.06.30
COVID-19: ES įsileis 14 šalių piliečius 1

Europos Sąjunga (ES) įvardijo 14 šalių, kurių piliečius, atsižvelgiant į situaciją dėl naujojo koronaviruso,...

Paslaugos
2020.06.29
Į Graikiją keliaujantys turistai turės pildyti anketas

Turistai, keliaujantys į Graikiją, nuo trečiadienio likus 48 valandoms iki kelionės privalės užpildyti...

Paslaugos
2020.06.29
Frankfurto oro uoste keleiviams pasiūlyta galimybė atlikti greituosius koronaviruso testus  1

Frankfurto oro uostas pirmadienį atidarė tyrimų centrą, kuriame keleiviai gali susimokėti už koronaviruso...

Leidimus pavėžėtojams ir taksistams išduos LTSA  2

Centralizuota sistema pateiks tikslų išduotų leidimų skaičių, prašantiems nebereikės pateikti atitikimą...

Kuriamas įrankis, kuris padės paskolą gauti ir jaunam verslui

IT bendrovė „Fintegry“ kartu su startuoliu „Abalt“ kuria įmonių kredito rizikos vertinimo sistemą pagal...

Gazelė
2020.06.29
Kelionių organizatorių įvaizdis – žemyn, prekybininkų – aukštyn Premium 1

Komunikacijos įtakos rodiklio analizė rodo, kad per pandemiją labiausiai krito kelionių organizatorių...

Rinkodara
2020.06.29
Kaimo turizmo verslas pamažu atsigauna

Per karantiną beveik visiškai sustojęs kaimo turizmo verslas vasarą sparčiai atsigauna, todėl šie metai...

Paslaugos
2020.06.28
Planuotas rekordinis kruizų sezonas šiemet gali visai neįvykti

Klaipėda šiemet planavo rekordinį kruizų sezoną – į uostą turėjo atplaukti 66 laivai, sezonas turėjo būti...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus